Постанова
від 11.02.2013 по справі 804/404/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2013 р. Справа № 804/404/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ніколайчук С.В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до приватного підприємства "ГАЙБЕР" про стягнення коштів за податковим боргом , -

ВСТАНОВИВ :

09.01.2013 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби (далі Дніпродзержинська ОДПІ) до приватного підприємства «ГАЙБЕР» (далі ПП «ГАЙБЕР»), в якому просить стягнути з рахунків платника податків приватного підприємства «ГАЙБЕР» в обслуговуючих банках кошти у сумі 1671,77 грн. податкового боргу з: податку на прибуток в сумі 588,24 грн., комунального податку - 1083,53 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що заборгованість ПП «ГАЙБЕР» по платежам перед бюджетом виникла по податку на прибуток приватних підприємств та комунального податку внаслідок несплати підприємством узгоджених податкових зобов'язань з цих видів податків на суму 1671,77 грн., яка по теперішній час не погашена відповідачем у добровільному порядку у встановлений законодавством термін, тому підлягає примусовому стягненню в судовому порядку.

Ухвалою суду від 11.01.12р. відкрито провадження у адміністративній справі №804/404/13-а та призначено її до розгляду на 24.01.13р., в подальшому розгляд справи відкладено на 11.02.13р. у зв'язку з неявкою в судове засідання представників сторін.

Позивачем надіслано на адресу суду клопотання про розгляд справи без участі його представника та про підтримку позовних вимог.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце засідання суду, в засідання суду не з'явився, причин неприбуття не повідомив, заяви про розгляд справи за його відсутності не подав.

Особи, які беруть участь у справі, зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки (ч.2 ст. 49 КАС України).

Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених ст.128 КАС України, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглядати справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта (ч.6 ст.128 цього Кодексу).

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за доцільне розглянути дану справу у письмовому проваджені на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши подані документи і матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представника позивача, суд встановив наступне:

приватне підприємство «ГАЙБЕР» зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області та включено до ЄДРПОУ за юридичною адресою: 51900, Дніпропетровська обл., м. Дніпродзержинськ, пр. Комсомольський, буд. 15/А, кв. 57.

Відповідно до чинного законодавства відповідач є платником податків, зборів (обов'язкових платежів) і перебуває на податковому обліку в Дніпродзержинській ОДПІ.

Згідно п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній ) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлену цим Кодексом.

Зі змісту п.46.1 ст.46 Податкового кодексу України вбачається, що податкова декларація, розрахунок, - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків -фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до п.п.36.1-36.3 ст.36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та боргу в порядку і строки, визначені цим Кодексом. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Як вбачається зі справи, 16 жовтня 2007 року проведено перевірку неподання або несвоєчасного подання податкової звітності з податку на прибуток за І півріччя 2007 року.

Про результати перевірки складено акт №377 від 16 жовтня 2007 року «Про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності», в якому зазначено, що перевіркою встановлено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язання платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами», п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» платником податку на прибуток не подано декларацію з податку на прибуток І півріччя 2007 року.

На підставі вищезазначеного акту винесено рішення про застосування до ПП «ГАЙБЕР» штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170 грн.

10 січня 2012 року проведено камеральну перевірку за звітний податковий період ІІ-ІІІ квартали 2011 року по податку на прибуток, за результатами перевірки складено акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток №45/3/151/20228643, в якому зазначено, що платником занижено грошове зобов'язання з податку, платником заниження від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток, платником порушено терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на прибуток протягом строків, визначених п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України.

На підставі вищезазначеного акту винесено податкове повідомлення-рішення №0000541501 від 16.02.2012 року, яким визначено суму штрафної санкції з податку на прибуток в розмірі 170,00 грн..

Крім того, 29.05.2012 року проведено камеральну перевірку податкового розрахунку комунального податку, за результатами якої складено акт №1327/170/15-412/20228643 «Про результати камеральної перевірки податкової звітності», в якому зазначено, що платником несвоєчасно подано податковий розрахунок комунального податку за 3 квартал 2010 року, 4 квартал 2010 року.

На підставі вищезазначеного акту винесено податкове повідомлення-рішення №0003541503 від 13.07.2012 року, яким визначено суму штрафної санкції з комунального податку в розмірі 340,00 грн..

Податковий орган повідомив суд, що в установленому законом порядку вищезазначені податкові повідомлення-рішення не оскаржувались.

Згідно вимог п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно платити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації.

Види місцевих податків і зборів, їх граничні розміри та порядок обчислення і спрямований на зміцнення бюджетів місцевого самоврядування визначені Декретом Кабінету Міністрів України "Про місцеві податки і збори" від 20.05.1993 року № 56-93, відповідно до ст.1 якого комунальний податок належить до місцевих податків.

Згідно зі ст.15 вказаного Декрету комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку і в межах установлених граничних розмірів ставок.

Місцеві податки і збори перераховуються до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, визначеному Радами народних депутатів, якими вони встановлюються. Стягнення не внесених в установлений термін місцевих податків і зборів здійснюється згідно з чинним законодавством.

З наявної у справі довідки вбачається, що станом на 22.11.2012 року відповідач має податковий борг на загальну суму 1671,77 грн.

У відповідності до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження , але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно п.87.1 ст.87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також сум надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (п.п. 95.1, 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України).

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої сум грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу.

Згідно п. 59.9 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

У відповідності до приписі п.60.6 ст.60 Податкового кодексу України на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається.

Судом з'ясовано, що позивачем у відповідності до ст.. 59 ПК України винесено податкову вимогу №1/680 від 22.06.06р. по комунальному податку, яка була направлена поштою, але не вручена відповідачу в зв'язку з закінченням терміну зберігання.

29.08.2006 року сформовано другу податкову вимогу №2/878 на суму 169,98 грн. по комунальному податку, яка була направлена поштою, але не вручена відповідачу в зв'язку з закінченням терміну зберігання.

Згідно ст.ст. 67, 68 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у порядку і у розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

Підпунктом 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України встановлено обов'язок платника податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Докази сплати відповідачем наявної у нього заборгованості в розмірі 1671,77 грн. у справі відсутні.

Частиною 1 п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органом державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Статтею 124 Конституції України визначено, що юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі, а частиною 2 статті 19 Конституції України - що органи державної влади (до яких належать органи державної податкової служби) та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Приймаючи до уваги усе вище викладене та враховуючи, що на час розгляду справи сума боргу відповідачем не сплачена в добровільному порядку, доказів протилежного суду не надано, то суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що належить задоволити.

Керуючись ст.ст.2, 8-12, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до приватного підприємства «ГАЙБЕР» про стягнення коштів за податковим боргом - задоволити повністю.

Стягнути з рахунків платника податків приватного підприємства «ГАЙБЕР» (51900, Дніпропетровська обл.., м. Дніпродзержинськ, пр.. Комсомольський, буд. 15 «А», кв. 57 , код ЄДРПОУ 20228643) в обслуговуючих банках кошти у сумі 1671,77 грн. податкового боргу з:

податку на прибуток в сумі 588,24 грн. (код платежу 11021021, одержувач: відділення Державного казначейства в м. Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ 38028588, назва банку УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012, р/р 31118009700013),

комунального податку - 1083,53 грн. (код платежу 16010200, одержувач: відділення Державного казначейства в м. Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ 38028588, назва банку УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012, р/р 31110029700013).

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.В. Ніколайчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2013
Оприлюднено01.04.2013
Номер документу30285059
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/404/13-а

Постанова від 11.02.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 10.01.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні