ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 березня 2013 року м.Львів № 813/606/13-а
17 год. 00 хв.
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сподарик Н.І., за участі секретаря судового засідання Задорожної М.М., представника позивача Бобик Л.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Бродівського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення коштів,
встановив :
Бродівський районний центр зайнятості звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_2 про стягнення безпідставно отриманих ним коштів у сумі 6963,88 грн. На обґрунтування позовних вимог покликається на те, що відповідач з 04.09.2009 року отримала статус безробітного, у зв'язку з чим їй виплачувалась відповідна допомога. Внаслідок розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення встановлено, що відповідачу надано статус безробітної, призначено та отримано допомогу по безробіттю на підставі поданих нею неправдивих відомостей. Отже, за час перебування на обліку ОСОБА_2 за період з вересня 2009 року по 29.08. 2010 року безпідставно отримала матеріальне забезпечення в розмірі 9621,23 грн. Відповідачем добровільно повернуто дану суму, про що свідчить квитанція від 03.05.2012 року. ОСОБА_2 отримала оплачувані громадські роботи у розмірі 6963,88 грн. за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, проте, не мала на це право, оскільки статус безробітної та допомогу отримала неправомірно.
Представник позивача позов підтримав, просив суд задоволити позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідач жодного разу не забезпечив участі свого представника у судовому засіданні. Про місце, дату та час судових засідань, відповідач відповідно до ст. 35 КАС України вважається повідомленим належним чином. Таким чином, суд вжив усі можливі заходи з метою забезпечити участь відповідача у розгляді справи та надати йому можливість висловити свою правову позицію з приводу даного позову, якою він, у підсумку, так і не скористався. У судовому засіданні 25.03.2013 року, на яке представник відповідача не з'явився, суд, взявши до уваги думку представника позивача щодо можливості почати судовий розгляд за даною справою, а також зваживши на дозволені законом строки розгляду справи, ухвалив на підставі ст. ст. 71, 128 КАС України розглянути справу на підставі наявних у ній доказів без участі відповідача.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника, повно, всебічно та об'єктивно дослідивши наявні у справі докази, оцінивши їх в сукупності, суд вважає, що позов слід задовольнити повністю з огляду на наступне :
04.09.2009 року ОСОБА_2 на підставі власноручно підписаної ним заяви зареєстрована у Бродівському районному центрі зайнятості та отримала статус безробітної.
Відповідно до вимог п. 2, 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно з п. 3 ст.1, ст. 2 Закону України «Про зайнятість населення», в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах та які, зокрема, самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю. Безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших, передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості, як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.
Відповідно до вимог п. 5 ч. 2 ст. 12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», п. 26 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням» Бродівським районним центром зайнятості проведено розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідача , встановлено , що за період з 01.01.2009 по 01.07.2011 років в ЦБД ДПА України відсутні відомості щодо нарахувань сплати податків з доходів фізичних осіб (громадян), останнє місце праці яких ЗСП «Агрофірма «Лан» (ЄДРПОУ 31216810, місце реєстрації Волинська область, рохівський р-н, с. Шклинь), що підтверджується листом ДПІ у Бродівському районі від 22.07.2011 року №5544/10/28-019/297. ОСОБА_2 доходів в ПОСП «Агрофірма «Лан» у наведений вище період не отримувала.
Постановою Господарського суду Волинської області від 02.03.2009 року ПОСП «Агрофірма «Лан» визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, а ухвалою Господарського суду Волинської області від 31.03.2011 р. по справі №№ 7/113-Б ПОСП «Агрофірма «Лан» ліквідоване. В межах надання заходів ліквідаційної процедури, за період з 02.03.2009 року жодні працівники на роботу у ПОСП «Агрофірма «Лан» не приймались. ОСОБА_2 в трудових відносинах з ПОСТ «Агрофірма «Лан» у наведений вище період не перебувала. Тобто, відповідач використала завідомо підроблені документи для оформлення та отримання допомоги по безробіттю. Про даний факт, який впливає на умови виплати забезпечення та надання соціальних послуг, відповідач не повідомив центр зайнятості. Отже, за період з 04.09.2010 року по 29.09.2010 року відповідач безпідставно отримала матеріальне забезпечення в сумі 9621,23 грн.
Допомога по безробіттю у розмірі 9621,23 грн., яка виплачена протягом періоду з 04.09.2009 року по 29.08.2010 року ОСОБА_2, відповідачем повернута добровільно 03.05.2012 року в повному обсязі, про що свідчить копія квитанції (а.с. 42).
Відповідно до п.5 ст. 12 Закону виконавча дирекція Фонду та її робочі органи контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків, та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення в порядку, встановленому спеціально уповноваженими центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом за погодженням з правлінням Фонду.
З метою контролю за використанням коштів Бродівським районним центром зайнятості 28.08.2012 року за № 131 видано наказ «Про аналіз використання коштів особами, останнє місце праці яких ПОСП «Агрофірма «Лан» та здійснено аналіз персональних справ безробітних, останнє місце праці котрих було ПОСП «Агрофірма «Лан» на предмет участі їх в оплачуваних громадських роботах (а.с.36).
За результатами проведеної перевірки позивачем встановлено, що згідно з пп. 12 п. 1 ст. 31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» 29.08.2010 року ОСОБА_2 закінчився строк виплати допомоги по безробіттю, тому Бродівський районний центр зайнятості скерував відповідача на оплачувані громадські роботи в Наквашанську сільську раду Бродівського району Львівської області згідно трудових договорів (а.с.28-34).
Відповідно до постанови правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 16.10.2008р. № 69, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 05 листопада 2008р. за № 1077/15768, фінансування організації оплачуваних громадських робіт за рахунок коштів Фонду здійснюється для безробітних, які не отримають допомогу по безробіттю.
Згідно табелів обліку використання робочого часу і підрахунку заробітку, а також розрахунково-платіжних відомостей ОСОБА_2 за період з вересня 2010 року по липень 2011 року незаконно отримала 6963,88 грн.
31.08.2012 року за № 1695/05 ОСОБА_2 надсилалась претензія про відшкодування коштів у сумі 6963,88 грн., яка отримана відповідачем 20.09.2012 року, про що свідчить копія повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 25).
Пунктом 13 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу і безробітних ( далі - Порядок № 219) встановлено, що громадяни, зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, і безробітні, повинні відповідно до письмових рекомендацій працівників державної служби зайнятості сприяти своєму працевлаштуванню, відвідувати центр зайнятості у визначений і погоджений з ними час.
Відповідно до абз.3 п.п.2 п.20 Порядку № 219, громадяни, зареєстровані як такі, що шукають роботу, та безробітні, знімаються з обліку у разі невідвідування безробітним центру зайнятості протягом 30 і більше календарних днів без поважних причин після закінчення встановленого строку відвідування з наступного дня після останнього відвідування.
Згідно п.3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Оскільки відповідач отримав статус безробітного та допомогу по безробіттю на підставі поданих недостовірних даних, то як наслідок, не мав права брати участь в оплачуваних громадських роботах за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, тому ці кошти підлягають поверненню.
З урахуванням положень ст. 94 КАС України судові витрати у формі судового збору у даній справі з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163,167 КАС України, суд -
постановив:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_3 (АДРЕСА_1; ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Бродівського районного центру зайнятості (м.Броди, вул. Гончарська,15; ЄДРПОУ 20848943) витрачені кошти за участь відповідача в оплачуваних громадських роботах у розмірі 6963 (шість тисяч дев'ятсот шістдесят три) грн. 88 коп.
Судові витрати з відповідача не стягуються.
Апеляційну скаргу на постанову суду першої інстанції може бути подано протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, виготовленої в повному обсязі. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 29 березня 2013 року.
Суддя Сподарик Н.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30287356 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні