cpg1251 10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 березня 2013 року Справа № 812/2307/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Кисельової Є.О.,
при секретарі судового засідання Гришиній О.Ю.,
за участю представників сторін
від позивача: Завальнюк С.В.,
від відповідача: не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Алчевську Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю «ВКК-5» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску за період з 04.09.2012 по 20.12.2012, яка несплачена станом на 20.02.2013 в сумі 5770,43 грн., -
ВСТАНОВИВ:
05 березня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Алчевську Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю «ВКК-5» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску за період з 04.09.2012 по 20.12.2012, яка несплачена станом на 20.02.2013 в сумі 5770,43 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач зареєстрований в УПФУ в м. Алчевську Луганської області та внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України 21.10.2005. Згідно п.1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» ТОВ «ВКК-5» є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та віднесено до 52 класу професійного ризику виробництва.
В порушення вимог ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» відповідач не в повному обсязі сплатив єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування відповідно до класу професійного ризику виробництв в сумі 5277,24 грн. нарахований у відповідності до розрахунків сум єдиного внеску за звіти в період з 04.09.2012 по 20.12.2012, та складається з суми нарахованої заробітної плати роботодавцями відповідно до класу професійного ризику, що згідно звітів наданих за серпень-листопад 2012 року, що становить 13700,00 грн., згідно графи 2.1.1. звіту.
На суму недоїмки у разі виявлення своєчасно не сплачених сум єдиного внеску, відповідно п.п.10, 11 ст.25 Закону №2464, накладається штраф у розмірі 10% своєчасно не сплачених сум нараховується пеня з розрахунку 01% суми недоплати за кожений день прострочення платежу, у зв'язку з чим до відповідача застосовані штрафні санкції в сумі 509,57 грн., що підтверджується рішеннями управління ПФУ в м. Алчевську про застосування штрафних санкцій та нарахував пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №1328, №1327, №1326 від 10.09.2012. Загальна сума заборгованості з урахуванням штрафних санкцій складає 6280,00 грн.
У зв'язку з тим, що підприємство має переплату станом на 04.09.2012 в сумі 509,57 грн. сума заборгованості становить 5770,43 грн.
Таким чином заборгованість із сплати єдиного внеску (далі недоїмка) за період 04.09.2012 по 20.12.2012, що несплачена станом на 20.02.2013, становить 5770.43 грн.
Відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону №2464-УІ управлінням Пенсійного фонду України в м. Алчевську відповідачеві була направлена вимога про сплату боргу №Ю 1008у від 04.01.2013 на збільшену суму боргу в розмірі 5770,43 грн., утворена станом на 01.01.2013, яка отримана директором підприємства про, що свідчить підписна вимозі від 11.01.2013 року. Відповідач суму боргу вказану у вимозі не оскаржив у встановленому законом порядку та у десятиденний термін із дня отримання вимоги не сплатив.
Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав повністю, надав пояснення аналогічні викладеному у позові, просив позовні вимоги задовольнити повністю, додатково повідомив, що вимога №Ю-1008у від 04.01.2013 року до підрозділу державної виконавчої служби не направлялась.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, 21 березня 2013 року поштове відправлення із ухвалою про відкриття провадження у справі, направлене на адресу відповідача зазначену у свідоцтві про державну реєстрацію юридичних осіб та у позові, як фактичне місце проживання відповідача - вул. Заводська, 34, м. Алчевськ, Луганська область, 94223, повернулися на адресу суду із позначкою поштового відділення - «за закінченням терміну зберігання».
Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З огляду на вищевикладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Правом подати заперечення не скористався.
Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі доказів, наявних в матеріалах справи, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Постановою Правління пенсійного фонду України N 8-2 від 30.04.2002 затверджено Положення про управління Пенсійного фонду (далі - Постанова № 8-2).
Згідно із Положенням № 8-2, управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - регіональні управління), що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду.
Як зазначено в п.1 ч.1 ст.3 КАС України справа адміністративного суду публічно-правовий спір у якому хоча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.
Пенсійний фонд України та його органи, у розумінні пункту 7 частини першої статті 3 КАС України, є суб'єктами владних повноважень, а спори за участю цих органів є публічно -правовими ,оскільки виникають за участю суб'єкта владних повноважень, що реалізує у спірних правовідносинах надані йому чинним законодавством владні управлінські функції, та відповідають визначенню "адміністративної справи ".
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначаються Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування " від 08.07.2010 № 2464 ( далі -ЗУ №2464) , який набрав чинності 01 січня 2011 року.
Відповідно до ч.3 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення ЗУ № 2464 з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.
Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Пенсійний фонд спільно з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державною податковою адміністрацією України проводить звірення платників страхових внесків у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «ВКК-5» зареєстрований виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області 21.10.2005 за №1 384 102 0000 000818 та платником страхових внесків в управлінні Пенсійного фонду України в м. Алчевську Луганської області та з 01.01.2011 вважається платником єдиного внеску. (а.с.6).
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 1 ЗУ № 2464 єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
У відповідності до п. 1. ч. 1. ст. 4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є: роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до п.1 ч.2 ст.6 вищезазначеного Закону платники єдиного внеску зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
П.1 ч.1 ст.7 Закону України № 2464 передбачено, що єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами
Згідно ч 5. вищезазначеної статті єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій і другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати.
Згідно ч. 8 ст. 9. Закону № 2464-VI платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
Частиною 12 вищезазначеної статті передбачено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).
Відповідно до ст. 25 Закону №2464-VI суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.(ч.3 ст. 25 Закону №2464-VI)
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.(ч. 10 ст. 25 Закону №2464-VI).
Територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції:
за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сумм (п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону №2464-VI)
Про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.
Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.(ч. 14 ст. 25 Закону №2464-VI)
Суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в такому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску.
Суми штрафів та нарахованої пені включаються до вимоги про сплату недоїмки, якщо їх застосування пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки.(п.3, п. 4 ч. 15 ст. 25 Закону №2464-VI)
Строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується.(ч. 16 ст. 25 Закону №2464-VI).
Під час розгляду справи судом встановлено, що самостійно нарахована сума внесків відповідачем в звітах (а.с.10-20) в установлені законом терміни в повному обсязі не сплачена, внаслідок чого за відповідачем утворилась заборгованість зі сплати єдиного внеску за період з 04.09.2012 по 20.12.2012 в сумі 5770,43 грн., що підтверджується розрахунком заборгованості та карткою особового рахунку страхувальника. (арк. справи 8,21).
Відповідно до вимог ст.. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» позивачем були винесені рішення №1327, №1326 від 10.09.2012 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені.(а.с.24-25). Зазначені рішення були отримані директором відповідача в день їх винесення, що підтверджується його особистими підписами на самих рішеннях. (арк. Справи 24-25). Відповідно до матеріалів справи в установленому законом порядку та в установлений десятиденний строк відповідач суму штрафних санкцій та пені в повному обсязі не сплатив, рішення не оскаржив.
У зв'язку з тим, що сума єдиного внеску не була сплачена, згідно ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» УПФУ в м. Алчевську Луганської області була винесена та направлена на адресу відповідача вимога про сплату боргу від 04.01.2013 року №Ю-1008у на суму 5770,43 грн., з яких недоїмки із внесків 5260,86 грн., фінансові санкції 381,10 грн., пені 128,38 грн.
Відповідач отримав вимогу 11.01.2013 року, що підтверджується особистим підписом директора у корінці вимоги(а.с22). Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату боргу відповідач суму недоїмки в повному обсязі не сплатив, вимогу про сплату недоїмки з управлінням Пенсійного фонду України в м. Алчевську Луганської області не узгодив та у судовому порядку її не оскаржив.
Згідно ч. 4 ст. 25 Закону № 2464-УІ територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.
Відповідно до абз.6-7 ч.4 ст.25 ЗУ № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.
У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.
Враховуючи, що відповідач в установлений законом термін за час судового розгляду справи добровільно не сплатив суму заборгованості в сумі 5770,43 грн., позовні вимоги щодо стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за за період з 04.09.2012 по 20.12.2012 в розмірі 5770,43 грн. визнаються судом такими, що підлягають задоволенню.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Алчевську Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю «ВКК-5» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску за період з 04.09.2012 по 20.12.2012, яка несплачена станом на 20.02.2013 в сумі 5770,43 грн., - задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ВКК-5» товариства з обмеженою відповідальністю «ВКК-5» (ідентифікаційний код 33758668, місцезнаходження: вул. Заводська, м. Алчевськ, Луганська область, 94223) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Алчевську Луганської області ( 94204, Луганська область, м. Алчевськ, вул. Ленінградська, 43, р/р 37196005001205, р/р 37196083001205 в ГУДК в Луганській області України, МФО 804013, ідентифікаційний код 21792347) заборгованість по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 04.09.2012 по 20.12.2012, яка несплачена станом на 20.02.2013 в сумі 5770,43 грн. (п'ять тисяч сімсот сімдесят гривень 43 копійки).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено та підписано 29 березня 2013 року.
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30289008 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні