ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 березня 2013 р. Справа №801/2620/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Сакської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби
до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "МИР"
про надання дозволу на погашення боргу за рахунок майна,
Обставини справи:Сакська об'єднана державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "МИР" про надання дозволу на погашення боргу у сумі 57986,55 грн. за рахунок майна Сільськогосподарського виробничого кооперативу "МИР", що перебуває у податковій заставі згідно з актом опису активів, на яке поширюється право податкової застави від 19.09.2012 №7/19.
Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином, надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.
Відповідач у судове засіданні не з'явився, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Суд зазначає, що відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає можливим розглянути справу на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до статті 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є: органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби; митні органи - щодо мита, акцизного податку, податку на додану вартість, інших податків, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезення (пересилання) товарів і предметів з митної території України або території вільної митної зони.
Відповідно до абзацу першого пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з абзацом другим пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби, у свою чергу, звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Відповідно до статті 67 Конституції України на платників податків покладено обов'язок сплачувати податки і збори в порядку і в розмірах, встановлених законом.
Сільськогосподарський виробничий кооператив "МИР" є юридичною особою, що зареєстрований Сакською районною державною адміністрацією АР Крим 02.03.2000.
Згідно витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 24.09.2012 №37953210 Сільськогосподарський виробничий кооператив "МИР" об'єктом обтяження- майно згідно акту опису №7/19 від 19.09.2012 , а саме: камінь ракушечний розмір 38х18х18 см., кількість 2000 на загальну суму 4000,00 грн.
19.09.2012 Сакською об'єднаною державною податковою інспекцією АР Крим Державної податкової служби прийняте рішення про опис майна у податкову заставу.
24.09.2012 податкова застава зареєстрована у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна за №13031302.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 17.09.2012 №2а-9758/12/0170/23 вирішено стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "МИР" заборгованість у сумі 57986,55 грн. з розрахункових рахунків платника податків.
27.12.2012 податковим органом виставлено інкасове доручення №3 про списання податкового боргу у сумі 1864,08 грн. з розрахункових рахунків у банку в примусовому порядку, яке повернуто без виконання 14.01.2013.
27.12.2012 податковим органом виставлено інкасове доручення №2 про списання податкового боргу у сумі 861,87 грн. з розрахункових рахунків у банку в примусовому порядку, яке повернуто без виконання 14.01.2013.
18.10.2012 податковим органом виставлено інкасове доручення №1 про списання податкового боргу у сумі 55260,60 грн. з розрахункових рахунків у банку в примусовому порядку, яке повернуто без виконання 22.10.2012.
18.10.2012 податковим органом виставлено інкасове доручення №2 про списання податкового боргу у сумі 861,87 грн. з розрахункових рахунків у банку в примусовому порядку, яке повернуто без виконання 22.10.2012.
18.10.2012 податковим органом виставлено інкасове доручення №3 про списання податкового боргу у сумі 1864,08 грн. з розрахункових рахунків у банку в примусовому порядку, яке повернуто без виконання 22.10.2012.
18.10.2012 податковим органом виставлено інкасове доручення №4 про списання податкового боргу у сумі 55260,60 грн. з розрахункових рахунків у банку в примусовому порядку, яке повернуто без виконання 22.10.2012.
18.10.2012 податковим органом виставлено інкасове доручення №5 про списання податкового боргу у сумі 861,87 грн. з розрахункових рахунків у банку в примусовому порядку, яке повернуто без виконання 22.10.2012.
18.10.2012 податковим органом виставлено інкасове доручення №6 про списання податкового боргу у сумі 1864,08 грн. з розрахункових рахунків у банку в примусовому порядку, яке повернуто без виконання 22.10.2012.
Відповідно до пунктів 95.1, 95.2, 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Заходи з погашення податкового боргу за рахунок коштів платника податку до результату не призвели. Як вбачається з наявних матеріалів справи, та не було допустимими доказами спростовано відповідачем (боржником), станом на 26.03.2013 за Сільськогосподарського виробничого кооперативу "МИР" обліковується податковий борг перед Державним бюджетом у розмірі 57986,55 грн., що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Сільськогосподарський виробничий кооператив "МИР" не вчиняло дій, спрямованих на самостійне погашення податкової заборгованості, відповідні докази на спростування вказаних обставин відповідачем не надана.
З урахуванням викладеного позовні вимоги щодо стягнення з відповідача податкового боргу в зазначеному вище розмірі є обґрунтованими і підлягають до задоволення.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути заборгованість у розмірі 57986,55 грн. за рахунок майна Сільськогосподарського виробничого кооперативу "МИР" ( 96546, АР Крим, Сакський район, с. Крайнє, вул. Леніна, буд. 2; ЄДРПОУ 03759694), що перебуває у податковій заставі згідно з актом опису активів, на яке поширюється право податкової застави від 19.09.2012 №7/19.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Т.С. Ольшанська
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30291196 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні