8.3.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 березня 2013 року Справа № 812/1817/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Агевич К.В., розглянувши в м. Луганську в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Брянці Луганської області до підприємства «Комфортсервіс» про стягнення заборгованості зі сплати фінансової санкції та пені у розмірі 40901,83 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
19 лютого 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Брянці Луганської області (далі - УПФУ в м. Брянці Луганської області) до підприємства «Комфортсервіс» про стягнення заборгованості зі сплати фінансової санкції та пені у розмірі 40901,83 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що згідно ст. ст. 14,15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» юридичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності є страхувальниками та платниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 17, п. 6 ст. 20 вказаного Закону страхувальники зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати у встановлені строки та в повному обсязі страхові внески до Пенсійного фонду України не пізніше, ніж через 20 календарних днів із дня закінчення базового звітного періоду.
Позивач зазначив, що в порушення вказаних норм Закону підприємство «Комфортсервіс» не своєчасно сплачувало страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Внаслідок чого, у відповідача утворилась заборгованість у загальному розмірі 40901,83 грн., яка є заборгованістю зі сплати фінансових санкцій та пені.
У зв'язку з несплатою відповідачем добровільно суми боргу, позивач просив стягнути з підприємства «Комфортсервіс» заборгованість зі сплати фінансової санкції та пені у розмірі 40901,83 грн.
Ухвалою від 22 лютого 2013 року відкрито провадження за вказаним адміністративним позовом та призначено до розгляду у скороченому провадженні. Одночасно запропоновано відповідачу у 10 денний строк з дня одержання ухвали про відкриття провадження надати на адресу Луганського окружного адміністративного суду заперечення проти позову та необхідні документи або письмову заяву про визнання позову. Копію ухвали надіслано сторонам.
18 березня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду повернувся корінець поштового відправлення із відміткою про вручення адресату 12 березня 2013 року (а.с. 34).
У визначений судом строк відповідач до суду не надіслав ні заперечення на позов, ні заяву про визнання позовних вимог.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядку скороченого провадження, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі з огляду на наступне.
З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", яким запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, та визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Згідно з абзацом 5 пункту 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
Абзацом 6 пункту 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" передбачено, що на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Судом встановлено, що підприємство «Комфортсервіс» (ідентифікаційний код 30921639) зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Брянківської міської ради Луганської області 20.09.2000 (а.с.7), внесений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.6) та взятий на облік в якості платника страхових внесків (страхувальника) на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до Закону України від 09 липня 2003 року №1058-I «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в УПФУ в місті Брянці Луганської області.
Згідно із пунктом 6 частини 2 статті 17 Закону України від 09 липня 2003 року №1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин та до 01.01.2011 року) підприємство «Комфортсервіс» повинно нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Так, у порушення норм ст.20 Закону України від 09 липня 2003 року №1058-I «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин та до 01.01.2011 року) відповідач несвоєчасно сплачував страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у зв'язку з чим за ним утворилася заборгованість перед ПФУ зі сплати фінансових санкцій та пені у загальному розмірі 40901,83 грн., що підтверджується рішеннями про застосування фінансових санкцій та нарахування пені, а саме:
- Рішенням № 102 від 14.10.2005 до платника застосовані фінансова санкція в сумі 10821,32 грн. та пеня в сумі 4815,04 грн. (всього 15635,36 грн.) (арк. справи 16);
- Рішенням № 104 від 14.10.2005 до платника застосовані фінансова санкція в сумі 13489,52 грн. (арк. справи 18);
- Рішенням № 10 від 16.02.2006 до платника застосовані фінансова санкція в сумі 1727,61 грн. та пеня в сумі 1245,98 грн. (всього 2973,59 грн.) (арк. справи 19);
- Рішенням № 20 від 20.03.2006 до платника застосовані фінансова санкція в сумі 257,78 грн. та пеня в сумі 162,57 грн. (всього 420,35 грн.) (арк. справи 21);
- Рішенням № 70 від 26.06.2006 до платника застосовані фінансова санкція в сумі 479,69 грн. та пеня в сумі 459,87 грн. (всього 939,56 грн.) (арк. справи 23);
- Рішенням № 82 від 08.09.2006 до платника застосовані фінансова санкція в сумі 222,60 грн. та пеня в сумі 271,46 грн. (всього 494,06 грн.) (арк. справи 25);
- Рішенням № 107 від 05.10.2007 до платника застосовані фінансова санкція в сумі 66,54 грн. (арк. справи 27);
- Рішенням № 123 від 26.10.2007 до платника застосовані фінансова санкція в сумі 593,28 грн. (арк. справи 28);
- Рішенням № 124 від 26.10.2007 до платника застосовані фінансова санкція в сумі 1162,36 грн. та пеня в сумі 1843,48 грн. (всього 3005,84 грн.) (арк. справи 29);
- Рішенням № 37 від 28.01.2008 до платника застосовані фінансова санкція в сумі 365,30 грн. та пеня в сумі 773,80 грн. (всього 1139,30 грн.) (арк. справи 30);
- Рішенням № 87 від 17.03.2009 до платника застосовані фінансова санкція в сумі 726,26 грн. та пеня в сумі 1827,71 грн. (всього 2553,97 грн.) (арк. справи 32).
Загальна сума заборгованості по рішенням про застосування фінансових санкцій та пені складає 40901,83 грн.
Відповідно до частини 12 статті 20 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин та до 01.01.2011 року) страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків. У разі наявності у платника страхових внесків одночасно із зобов'язаннями зі сплати страхових внесків зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати страхових внесків виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань щодо виплати заробітної плати (доходу).
Частиною 6 статті 20 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин та до 01.01.2011 року) передбачено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом для відповідача є календарний місяць.
Відповідно до статті 106 Закону України від 09 липня 2003 року №1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин): суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій; територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату; протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій; страхувальник у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у вимозі про сплату недоїмки, узгоджує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, а в разі неузгодження вимоги із органами Пенсійного фонду має право на оскарження вимоги в судовому порядку; у разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки; строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Вказані рішення отримані відповідачем, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень та підписами уповноваженої особи відповідача на корінцях цих рішень. Даних про оскарження відповідачем зазначених вище рішень позивача на час розгляду справи судом не встановлено, а тому, вони вважаються узгодженими та чинними на час розгляду справи.
Наявність у відповідача заборгованості підтверджується також карткою особового рахунку (арк. справи 8-14).
За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі: 10 відсотків своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно; 20 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно; 50 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів.
Одночасно, на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених частинами 9 і 10 статті 106 Закону України від 09 липня 2003 року №1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.
Суми пені та штрафів, передбачених частинами 9 і 10 статті 106 Закону України від 09 липня 2003 року №1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.
Суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків.
На час розгляду справи, відомостей та доказів сплати відповідачем заборгованості зі сплати фінансової санкції та пені у розмірі 40901,83 грн. суду не надано.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в місті Брянці Луганської області до підприємства «Комфортсервіс» про стягнення заборгованості зі сплати фінансової санкції та пені у розмірі 40901,83 грн. документально обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, відповідають чинному законодавству і такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки позивач згідно із пунктом 18 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір» від 08 липня 2011 року №3674-VI (який набув чинності з 01.11.2011) від сплати судового збору звільнений, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Брянці Луганської області до підприємства «Комфортсервіс» про стягнення заборгованості зі сплати фінансової санкції та пені у розмірі 40901,83 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з підприємства «Комфортсервіс» на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Брянці Луганської області заборгованість зі сплати фінансової санкції та пені у розмірі 40901,83 грн. (сорок тисяч дев'ятсот одна гривня 83 коп.).
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною та підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, судове рішення апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.
Суддя К.В. Агевич
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30291202 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.В. Агевич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні