cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
28.03.13р. Справа № 904/1664/13-г
За позовом Фірми «Даль», с. Добре, Сімферопольський район, Автономна Республіка Крим
до Державного підприємства «Придніпровська залізниця», м. Дніпропетровськ
про стягнення 8427 грн. 51 коп.
Суддя Золотарьова Я.С.
Представники:
від позивача: не з'явився
від відповідача: Шляєв І.В. представник ( дов. № 81 від 01.01.2013р.)
СУТЬ СПОРУ:
Позивач звернувся до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до відповідача про стягнення на свою користь шкоди від недостачі вантажу в розмірі 8427,51 грн.
28.03.2013 року від позивача до суду надійшла заява про зменшення розміру позовних вимог, в якій він просить суд стягнути з відповідача на свою користь шкоду від недостачі вантажу в розмірі 6961,50 грн. Заяву про зменшення розміру позовних вимог прийнято судом.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 27.09.2012 року на адресу позивача по залізничній накладній № 52389483 (ст. Фащівка Донецької залізниці - ст. Сімферополь-Вантажний Придніпровської залізниці) надійшов вагон № 60496163 з вантажем - антрацит, з ознаками розкрадання вантажу під час перевезення, про що було складено комерційний акт АА№ 04212/23 від 28.09.2012 року.
Відповідач в своєму відзиві на позовну заяву визнає вартість нестачі вантажу в сумі 6961,50 грн.
В судовому засіданні 28.03.2013 року оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши докази, що містяться в матеріалах справи, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
23.09.2012 року ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит» (відправник) здало для перевезення на станції Фащівка Донецької залізниці у вагоні № 60496163 вантаж - антрацит, у кількості 70 000 кг, для доставки його одержувачу - Фірмі «Даль, станція Сімферополь-Вантажний Придніпровської залізниці, що підтверджується залізничною накладною № 52389483.
На станції призначення був складений комерційний акт АА№ 04212/23 від 28.09.2012 року. В розділі "Д" комерційного акту зазначено: «на основі акту загальної форми № 13583 від 27.09.2012 року здійснене комісійне перевантажування та видача вантажу із вагону 60496163… . При перевантажуванні на 150 т вагонних вагах МЧ-3 виявилось: по документу значиться вага тари вагону 23 450 кг, нетто 70 000 кг. В дійсності після перевантаження вага брутто вагону 86 100 кг, тара с бруса вагону 23 450 кг, нетто 62 650 кг, що менше, ніж вказано в документі, на 7350 кг. »
Таким чином, комерційним актом АА№ 04212/23 встановлено, що недостача вантажу у вагоні № 60496163 склала 7350 кг.
Відповідно до ч. 1 ст. 307 Господарського кодексу України, за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж до пункту призначення в установлений законодавством чи договором строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Перевізник відповідає за збереження вантажу, багажу, пошти з моменту прийняття їх до перевезення та до видачі одержувачеві, якщо не доведе, що втрата, нестача, псування або пошкодження вантажу, багажу, пошти сталися внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігти та усунення яких від нього не залежало. Перевізник відповідає за втрату, нестачу, псування або пошкодження прийнятих до перевезення вантажу, багажу, пошти у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини (ст. 924 Цивільного кодексу України).
Згідно п. 129 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №457 від 06.04.1998 року (надалі "Статут") обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць.
Відповідно до п.п. 1, 2 п. 114 Статуту, залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі. Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.
Вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу (ст. 115 Статуту).
Правила оформлення перевізних документів, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. №644 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 24.11.2000р. за № 862/5082, визначають порядок оформлення перевізних документів, форми бланків перевізних документів та їх зміст.
Відповідно до п.1.1. Правил оформлення перевізних документів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. №644 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000р. за № 862/5082, на кожне відправлення вантажу, порожніх власних, орендованих вагонів та контейнерів відправник надає станції відправлення перевізний документ (накладну) за формою, наведеною у додатку 1 до цих Правил.
Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача. Накладна одночасно є договором застави вантажу для забезпечення гарантії внесення належної провізної плати та інших платежів за перевезення. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезення до станції призначення, де видається одержувачу разом з вантажем (п.1.2. Правил оформлення перевізних документів).
Відповідно до п.1.3 Правил оформлення перевізних документів, усі відомості, передбачені формою бланка перевізного документа, повинні бути внесені відправником у відповідні графи. Виправлення не допускаються; у разі необхідності зміни відомостей, унесених до перевізного документа, відправник зобов'язаний заповнити новий перевізний документ. Зміни, які вносяться до перевізного документа залізницею, засвідчуються посадовою особою залізниці із зазначенням дати та найменування станції, на якій внесено зміни.
Відповідно до частини 3 статті 314 Господарського кодексу України за шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, а саме, у разі втрати або недостачі вантажу, перевізник відповідає в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.
Відповідно до ч.1, 2 п.27 Правил видачі вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 року №644, вантаж вважається доставленим без утрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто. При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить 2 % маси, зазначеної в перевізних документах: вантажі рідкі або здані до перевезення в сирому (свіжому) або у вологому стані.
Позивач вважає, що недостача вантажу в спірному вагоні виникла з вини відповідача, який не забезпечив збереження вантажу під час перевезення, та просить стягнути шкоду від недостачі вантажу в розмірі в розмірі 6961,50 грн. (розрахунок вартості недостачі вантажу зроблено із врахуванням норми недостачі у розмірі 2% маси нетто вантажу), що і є причиною спору.
Відповідач визнав вартість нестачі вантажу в сумі 6961,50 грн.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по справі покладаються на Відповідача.
Керуючись ст. ст. 22, 33, 44, 49, ст. ст. 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Державного підприємства «Придніпровська залізниця» (49600, м. Дніпропетровськ, пр. К. Маркса, 108, код ЄДРПОУ 01073828) на користь Фірми «Даль» (97571, Автономна Республіка Крим, Сімферопольський район, с. Добре, вул. 40-річчя Перемоги, 11Б, код ЄДРПОУ 22264001) шкоду від недостачі вантажу в розмірі 6961,50 грн., витрати по сплаті судового збору в розмірі 1720,50 грн., про що видати наказ.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 29.03.2013 року
Суддя Я.С. Золотарьова
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30295998 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Золотарьова Яна Сергіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Золотарьова Яна Сергіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Золотарьова Яна Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні