Рішення
від 26.03.2013 по справі 912/434/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2013 рокуСправа № 912/434/13 Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Колодій С.Б. розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи № 912/434/13

за позовом: публічного акціонерного товариства "Кіровоградобленерго", від імені якого діє Вільшанський район електричних мереж, Кіровоградська область, смт. Вільшанка

до відповідача: Управління праці та соціального захисту населення Вільшанської районної державної адміністрації, Кіровоградська область, смт. Вільшанка

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління праці та соціального захисту населення Кіровоградської обласної державної адміністрації, м. Кіровоград

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Управління Державного казначейства у Кіровоградській області, м. Кіровоград

про стягнення 10551,41 грн.

ПРЕДСТАВНИКИ:

від позивача - Яковенко С. І., довіреність № 11523/07 від 26.12.12;

від відповідача - участі не брали;

від 3-ї особи І - участі не брали;

від 3-ї особи ІІ - Кудаков Ю.В., довіреність № 15-5/7-74 від 03.01.13.

Публічне акціонерне товариство "Кіровоградобленерго", в особі Вільшанського району електричних мереж, звернулось до господарського суду з позовом про стягнення з управління соціального захисту населення Вільшанської районної державної адміністрації - 10551,41 грн. заборгованості по відшкодуванню пільг з оплати за спожиту електричну енергію, з покладенням на відповідача судових витрат.

Відповідач позовні вимоги заперечив, пославшись, зокрема, на неможливість перерахування тих соціальних виплат, які просить стягнути позивач, з огляду на відсутність таких коштів в державному бюджеті, а також зазначає, що дана заборгованість не є сумою боргу, а є сумою недоплати. До того ж, управління соціального захисту населення Вільшанської районної державної адміністрації керується постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.1996 року №879, де встановлено норми користування житлово-комунальними послугами, в межах яких надаються передбачені чинним законодавством пільги на оплату житлово-комунальних послуг.

Департамент соціального захисту населення Кіровоградської обласної державної адміністрації у письмових поясненнях, поданих суду 26.03.2013р., просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

Головне Управління Державної казначейської служби України у Кіровоградській області у поясненнях від 26.03.2013р. зазначило, що останнє здійснює лише розрахунково-касове обслуговування розпорядників коштів державного та місцевих бюджетів, а головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівник самостійного структурного підрозділу місцевої держадміністрації, в даному випадку Управління соціального захисту населення Вільшанської районної державної адміністрації, до компетенції якого належить питання праці та соціального захисту населення.

Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення присутніх представників сторін, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство "Кіровоградобленерго", від імені якого діє Вільшанський район електричних мереж, відповідно до Закону України "Про електроенергетику", Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999р. №1357 та у відповідності до укладених договорів про користування електричною енергією постачало споживачам пільгової категорії електричну енергію за знижкою в сумі її оплати у відповідності до Закону України "Про міліцію" та Закону України "Про пожежну безпеку", відповідно до переліку споживачів зазначених в розрахунках видатків на відшкодування витрат, пов"язаних з наданням пільг.

Питання пільгової оплати за спожиту електричну енергію врегульовано пунктом 31 Правил, згідно якого споживач, який має право на встановлені законодавством пільги з оплати спожитої електричної енергії, повідомляє у письмовій заяві енергопостачальника про своє право на пільгу з посиланням на відповідний законодавчий акт.

Так, відповідно до частин 4, 7 ст. 22 Закону України "Про міліцію" працівникам міліції та членам їх сімей надається 50-процентна знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива. За працівниками міліції, звільненими зі служби за віком, хворобою або вислугою років, зберігається право на пільги за цим Законом. При цьому, обсяг спожитої електричної енергії, на який за Законом України "Про міліцію" надається 50% знижка в оплаті, не обмежується нормами, тобто знижка надається на весь обсяг спожитої електричної енергії.

Згідно ч. ч. 6, 7 ст. 22 Закону України "Про пожежну безпеку" особовому складу державної пожежної охорони та членам їх сімей надається 50-відсоткова знижка плати за жилу площу, комунальні послуги, а також паливо в межах норм, встановлених законодавством, за умови, якщо розмір наданих пільг у грошовому еквіваленті разом із середньомісячним сукупним доходом цієї особи за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За особами рядового та начальницького складу державної пожежної охорони, звільненими зі служби за віком, через хворобу або за вислугою років, зберігається право на пільги відповідно до цього Закону, за умови, якщо середньомісячний сукупний доход сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

В силу вимог ст. 24 Закону України "Про міліцію" та ст. 24 Закону України "Про пожежну безпеку" фінансування витрат пов'язаних з реалізацією вказаних положень здійснюється за рахунок коштів Державного і місцевих бюджетів. Видатки місцевих бюджетів фінансуються за рахунок субвенцій з Державного бюджету України.

Відповідно до статті 102 Бюджетного кодексу України, видатки місцевих бюджетів, передбачені у пункті "б" пункту 4 частини першої статті 89 цього кодексу, а саме видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення, державні програми соціального захисту, пільги звільненим зі служби за віком, хворобою або вислугою років працівникам міліції, особам начальницького складу податкової міліції, рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої системи, державної пожежної охорони фінансується за рахунок субвенцій з державного бюджету України, у порядку визначеному Кабінетом Міністрів України.

Порядок відшкодування зазначеного боргу визначено у Бюджетному кодексі України, Положенні про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003р. N117 (далі - Положення) та Порядком фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 р. №256 (далі - Порядок).

Пунктом 3 Порядку встановлено, що головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення.

Згідно пунктів 10, 11 Положення підприємства та організації, що надають послуги, щомісяця до 25 числа подають уповноваженому органу розрахунки щодо вартості послуг, наданих пільговикам у минулому місяці, згідно з формою "2-пільга"; уповноважений орган щомісяця: 1) звіряє інформацію, що міститься в Реєстрі, з інформацією, яка надходить від підприємств та організацій, що надають послуги, і у разі виявлення розбіжностей щодо загальної кількості пільговиків або розміру пільг, що надаються конкретному пільговику, не провадить розрахунків, що стосуються виявлених розбіжностей, до уточнення цієї інформації; 2) після проведення розрахунків з підприємствами та організаціями, що надають послуги, складає: реєстр погашення заборгованості перед підприємствами та організаціями, що надають послуги, згідно з формою "5-пільга" та реєстр розрахунків згідно з формою "7-пільга"; акти звіряння розрахунків за надані пільговикам послуги згідно з формою "3-пільга"; 3) до 15 числа подає: фінансовим органам районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських рад акти звіряння розрахунків згідно з формою "3-пільга".

Правові засади формування та застосування державних соціальних стандартів і нормативів, спрямованих на реалізацію закріплених Конституцією України та законами України основних соціальних гарантій визначено Законом України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії".

Статтею 19 вказаного Закону визначено, що державні соціальні гарантії є обов'язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.

На думку позивача, відповідачем відшкодування пільг з оплати електроенергії, спожитої громадянами пільгових категорій здійснювалось не в повному обсязі, з зв'язку з чим за останнім станом на 01.01.2013 р. утворилась заборгованість в сумі 10 551,41 грн., що стало підставою для звернення ПАТ "Кіровоградобленерго" в особі Вільшанського району електричних мереж до господарського суду з даним позовом.

Розглядаючи заявлені позовні вимоги господарський суд прийшов до висновку про повне їх задоволення з наступних підстав.

Факт надання позивачем послуг електропостачання особам, які мають право на пільги, в період з січня по грудень 2012 року та проведення оплати вартості поставленої електроенергії такими працівниками в розмірі 50 відсотків, встановлено матеріалами справи та не заперечується відповідачем.

Однак, відповідачем відшкодування позивачу пільг з оплати за спожиту електроенергію громадянами пільгових категорій проводились не в повному обсязі.

Так, за період з січня по грудень 2012 року заборгованість відповідача по відшкодуванню пільг з оплати за спожиту електроенергію громадянами пільгових категорій, склала 10 551,41 грн.

Зазначена сума заборгованості не оспорюється відповідачем.

Доказів сплати 10 551,41 грн. заборгованості відповідачем суду не подано.

Враховуючи вищевикладені норми чинного законодавства та обставини справи, позовні вимоги публічного акціонерного товариства "Кіровоградобленерго" в особі Вільшанського району електричних мереж про стягнення з управління соціального захисту населення Вільшанської районної державної адміністрації - 10 551,41 грн. заборгованості по відшкодуванню пільг з оплати за спожиту пільговими категоріями споживачів електричну енергію є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до вимог ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1720,50 грн. покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 33, 34, 43, 44, 49, 80, 82-85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Вільшанської районної державної адміністрації (26600, Кіровоградська область, смт. Вільшанка, вул. Лагонди, 23, код 03197670) на користь публічного акціонерного товариства "Кіровоградобленерго" від імені якого діє Вільшанський район електричних мереж (26600, Кіровоградська область, смт. Вільшанка, вул. Комсомольська, 44) заборгованість по невідшкодуванню пільг з оплати за спожиту електричну енергію в сумі 10 551,41 грн. на розрахунковий рахунок із спеціальним режимом використання № 2603733171425 у Кіровоградському обласному управлінні ВАТ "Державний Ощадний банк України", МФО 323475, код 23226362.

Наказ видати стягувачу після набрання рішенням законної сили.

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Вільшанської районної державної адміністрації (26600, Кіровоградська область, смт. Вільшанка, вул. Лагонди, 23, код 03197670) на користь публічного акціонерного товариства "Кіровоградобленерго", від імені якого діє Вільшанський район електричних мереж (26600, Кіровоградська область, смт. Вільшанка, вул. Комсомольська, 44) судовий збір в сумі 1720,50 грн. на поточний рахунок № 26006012000865 у ПАТ "Перший Інвестиційний Банк" у м. Києві, МФО 300506, код 23226362.

Наказ видати стягувачу після набрання рішенням законної сили.

Згідно частини 5 статті 85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Рішення може бути оскаржене протягом десяти днів з дня його підписання до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області.

Повне рішення складено 29.03.2013 р.

Суддя С. Б. Колодій

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення26.03.2013
Оприлюднено01.04.2013
Номер документу30296080
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —912/434/13

Ухвала від 27.08.2013

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Колодій С. Б.

Рішення від 26.03.2013

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Колодій С. Б.

Ухвала від 15.03.2013

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Колодій С. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні