cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 грудня 2012 р. Справа №2а-13575/12/0170/26
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Асєєвої Л.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби
до Відкритого акціонерного товариства "Сімферопольський камнеобробний завод"
про стягнення,
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - не з'явився.
Суть спору: Державна податкова інспекція у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративнім позовом до Відкритого акціонерного товариства "Сімферопольський камнеобробний завод" про стягнення заборгованості зі сплати податку на додану вартість та штрафних санкцій у сумі 31 427,00грн., орендної плати у сумі 117 355,82грн., а всього - 148 782, 82грн.
Позивач явку свого представник у судове засідання не забезпечив, про день, час, місце судового розгляду справи повідомлений належним чином про що свідчить розписка (а.с.53), надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю (а.с.55).
Відповідач явку свого представник у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.54), клопотань, про поважність причин неприбуття у судове засідання суду не повідомив.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до п. 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Як вбачається з матеріалів справи, Відкрите акціонерне товариство "Сімферопольський камнеобробний завод" зареєстровано в якості юридичної особи 25.06.1998 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради Автономної Республіки Крим, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.32).
Згідно довідки від 07.08.2012 року вих. №1516/18-337 відповідач перебуває на податковому обліку в Державній податковій службі у м. Сімферополі АР Крим ДПС з 07.04.1999 року (а.с.33).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України).
Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).
Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України).
Порядок оподаткування з податку на додану вартість визначений Розділом V Податкового кодексу України.
Згідно із ст. 203 цього Розділу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим ДПС було подано податкову декларацію з податку на додану вартість за вересень 2012 року № 0964349925 від 19.10.2012 року (а.с.35-36), в якій самостійно визначена сума податку до сплати - 27 586,00грн. До теперішнього часу сума заборгованості не сплачена.
На підставі уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість за листопад 2012 року №9069703526 від 07.11.2012р. (а.с.37-38), у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, наданою Відкритим акціонерним товариством «Сімферопольський каменеобробний завод» до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 3 729,00грн.. та самостійно нараховано штраф у сумі 112,00грн. Отже заборгованість складає 3 841,00 грн. До теперішнього часу сума заборгованості відповідачем не сплачена.
Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
На підставі податкової декларації з плати за землю за 2012 року №9006873884 від 20.02.2012 року (а.с.41-43), наданою Відкритим акціонерним товариством «Сімферопольський каменеобробний завод до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 20 029,28грн. (термін сплати 30.10.2012р.). До теперішнього часу сума заборгованості відповідачем не сплачена.
На підставі уточнуючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на землю за 2012рік № 9013984230 (а.с.44-46), наданою відповідачем до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, самостійно визначена сума податку до сплати - 37 318,00грн. Заборгованість складає 37 318,00грн. До теперішнього часу сума не сплачена.
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
В силу п. 76.1 ст. 76 даного Кодексу камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
З матеріалів справи вбачається, що податковим органом 12.10.2012 року була проведена камеральна перевірка своєчасності сплати в бюджет орендної плати за землю Відкритого акціонерного товариства «Сімферопольський каменеобробний завод», за результатами якої був складений акт перевірки №7476/15-3/00290937 від 12.10.2012 року, в результаті перевірки встановлено несвоєчасна сплата узгодженого податкового зобов'язання з орендної плати (а.с.40).
Згідно з підпунктом 126.1 ст. 126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі акту перевірки №7476/15-3/00290937 від 12.10.2012 року прийнято податкове повідомлення-рішення №0011671503/0 від 15.10.2012 року на суму 60 007,64грн (затримка сплати грошового зобов'язання на 274 дні) (а.с.39). До теперішнього часу заборгованість відповідачем не сплачено.
Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, тобто з урахуванням змісту поняття "податковий борг", встановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків на суму податкового боргу.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання та повинна містити вказану в п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України інформацію, зокрема, розмір податкового боргу.
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення - рішення згідно з п. 59.4. ст. 59 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 59.5 ст.59 ПК України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
З урахуванням аналізу зазначених положень Податкового кодексу України, податкові органи мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, визначених ст.ст. 59 Податкового кодексу України, тобто після надіслання податкової вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу.
Як свідчать матеріали справи, ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС було направлено відповідачу вимогу №28 від 02.06.2011 року, яка отримана відповідачем відповідно до відмітки на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.47).
До теперішнього часу заборгованість відповідачем не сплачено.
Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
Таким чином у відповідача виникла податкова заборгованість перед бюджетом у сумі 148 782,82грн, а саме з податку на додану вартість та штрафних (фінансових) санкцій у сумі 31 427,00грн та з орендної плати за землю у сумі 117 355,82грн. її наявність підтверджується матеріалами справи та обліковою карткою відповідача.
Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.
Згідно з п.п.20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.
Таким чином у відповідача виникла податкова заборгованість перед бюджетом у сумі 148 782,82грн., а саме з податку на додану вартість та штрафних санкцій у розмірі - 31 427,00грн., та з орендної плати за землю у розмірі - 117 355,82грн.
Приймаючи до уваги те, що сума податкового боргу з податку на додану вартість та штрафних санкцій у розмірі 31 427,00грн. та з орендної плати за землю у розмірі 117355,82грн. відповідачем станом на день розгляду справи не сплачена та у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надані докази сплати заборгованості, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати відшкодуванню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 71, 94, 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Сімферопольський каменеобробний завод», код ЄДРПОУ 00290937, юр.адреса: 95022, м. Сімферополь, вул. Бородіна 14, заборгованість у сумі 148 782, 82грн., а саме з:
- податку на додану вартість та штрафних санкцій - код платежу 3014010100 (р/р 31114029700002 в ГУ ДКСУ в АР Крим, код ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026), - у сумі 31 427,00 грн;
- орендної плати з юридичних осіб - код платежу 5213050205 (р/р 33219812700004 в ГУ ДКУ в АР Крим, код ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026), - у сумі 117 355,82 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків в банках, а саме: КРДАТ «РАЙФ.БАНКАВАЛЬ» м.Сімферополь, МФО 324021, р/р №2600112021 (євро), р/р №2600112021 (укр. грн.); ПАТ «ЧБРР», МФО 384577, р/р №26002000133200 (укр. грн.), р/р №26046000133200 (укр. грн.).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.В.Петренко
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2012 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30298119 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні