копія ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 березня 2013 р. Справа № 804/2745/13-а Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Парненко В.С., розглянувши у місті Дніпропетровську в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Криворізької центральної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Спеценергобуд» про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ :
Криворізька центральна міжрайонна державна податкова інспекція м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Спеценергобуд» про стягнення заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій у сумі 7290 грн. 00 коп.
В обґрунтування позову зазначено, що до товариства з обмеженою відповідальністю «Спеценергобуд» застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу за порушення ст. 267 Податкового кодексу України, п.1 ст.3 Закону України 265/95 та п.п. 2.8, 3.5 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого в постановою Правління НБУ від 15.12.204 № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за № 40/10320 (який був чинним на момент виникнення спірних правовідносин), яка є несплаченою.
Представник позивача подав заяву про розгляд справи без його участі, в порядку письмового провадження.
Відповідач до суду повторно не з'явився, про дату та час судового засідання повідомлявся належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Частиною 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Згідно з частиною 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на викладене, враховуючи вимоги ч.1 ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме те, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін, в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, дослідивши подані до суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи, суд встановив наступне.
У відповідності до ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» (який був чинним на момент виникнення спірних правовідносин) органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності; достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори, крім Національного банку України та його установ.
Відповідач - ПП «Техавтотрейд» зареєстрований як юридична особа виконавчим комітетом Криворізької міської ради Дніпропетровської області, код ЄДРПОУ - 36510379. Відповідач перебуває на обліку в Криворізькій центральній міжрайонній державній податковій інспекції м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби.
Криворізькою центральною міжрайонною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби (далі - Криворізька центральна МДПІ) було здійснено аналіз заборгованості по особовому рахунку ПП «Техавтотрейд», який виник в результаті порушення останніми вимог Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2756-VI ( зі змінами та доповненнями), Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон №265/95) та Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджено постановою Правління Нацбанку України від 15.12.04 №637, зареєстровано в Мінюсті України 13.01.05 за №40/10320, в результаті якого встановлено, що у юридичної особи Приватного підприємства «Техавтотрейд» (далі - ПП «Техавтотрейд») станом на дату подання позову наявний борг за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 7290 грн. 00коп.
ПП «Техавтотрейд» станом на 26.01.13 має борг зі штрафних (фінансових) санкцій в сумі 7290грн.00коп., який виник в результаті не повної сплати суми застосованих штрафних (фінансових) санкцій згідно:
1. рішення від 20.09.12 №0000882304 на суму 1 грн. 00коп., прийнятого на підставі акту від 07.09.12 №0047/04/81/23/36510379 ( сплачено в повному обсязі );
2. рішення від 20.09.12 №0000892304 на суму 6000 грн. 00коп., прийнятого на підставі акту від 07.09.12 р. №0047/04/81/23/36510379;
3. рішення від 20.09.12 №0000902304 на суму 1290 грн. 00коп., прийнятого на підставі акту від 07.09.12 р. №0047/04/81/23/36510379.
Вищезазначені рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій були оскаржені в адміністративному порядку ПП «Техавтотрейд» до ДПС у Дніпропетровській області та ДПС України. Рішеннями ДПС у Дніпропетровській області від 03.12.12 №30224/10/10-014 та ДПС України від 10.01.13р. №142/7/10-2415 скаргу директора ПП «Техавтотрейд» на податкові повідомлення-рішення від 20.09.12 №0000892304, №0000902304 залишено без задоволення.
Працівниками податкового органу проведена фактична перевірка за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій ПП «Техавтотрейд», в ході якої встановлено порушення ст. 267 Податкового кодексу України, п.1 ст. 3 Закону України 265/95 та п.п. 2.8, 3.5 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого в постановою Правління НБУ від 15.12.204 № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за № 40/10320, про що складено акт від 07.09.2012, який підписаний директором підприємства. Дані порушення підтверджуються поясненнями винних осіб.
Відповідно до пункту 1 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06 липня 1995 року №265/95-ВР (далі - Закон №265/95) суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Згідно з п.п. 1.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Національного банку України № 637 від 15.12.2004р. оприбуткування готівки - проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.
Відповідно до п.п. 2.2. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Національного банку України № 637 від 15.12.2004р. підприємства (підприємці) здійснюють розрахунки готівкою між собою і з фізичними особами (громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, які не здійснюють підприємницької діяльності) через касу як за рахунок готівкової виручки, так і за рахунок коштів, одержаних із банків. Зазначені розрахунки проводяться також шляхом переказу готівки для сплати відповідних платежів. Підприємства (підприємці) здійснюють облік операцій з готівкою у відповідних книгах обліку.
Згідно з п.п. 2.2. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Національного банку України № 637 від 15.12.2004р. реєстрація РРО здійснюється в органі ДПС за місцезнаходженням (місцем проживання) СГ, а якщо СГ обслуговується в інспекції по роботі з великими платниками податків, - то за місцем податкового обліку. У разі використання РРО на території іншої адміністративно-територіальної одиниці його необхідно до початку використання взяти на облік в органі ДПС за місцем використання, крім РРО, що застосовуються на об'єктах виїзної торгівлі (надання послуг), та резервних РРО. Реєстрація та взяття на облік здійснюються безоплатно, реєстрація - не пізніше двох робочих днів з моменту подання, а взяття на облік - у день подання СГ усіх необхідних документів.
Відповідно до п.п. 7.3. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Національного банку України № 637 від 15.12.2004р. відповідальність за дотримання порядку ведення операцій з готівкою покладається на підприємців, керівників підприємств. Особи, які винні в порушенні порядку ведення операцій з готівкою, притягуються до відповідальності в установленому законодавством України порядку. У разі виявлення порушень установленого порядку ведення операцій з готівкою органи державної податкової служби України застосовують до порушників штрафні санкції на підставі подання органів контролю згідно з законодавством України.
За порушення вимог Закону №265/95 до суб'єктів підприємницької діяльності фінансові санкції застосовуються за рішенням відповідних органів державної податкової служби України.
Відповідно до статті 17 Закону №265/95, за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.
Згідно з ч. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» № 436/95 від 12.06.1995р. у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
Суд зазначає, що доказів оскарження в судовому порядку зазначених рішень про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу, на підставі яких була нарахована заборгованість, як і повної сплати суми заборгованості, відповідачем до суду не надано.
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем, підтверджують обставини, на які позивач посилається на їх обґрунтування.
Отже, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, оскільки у позивача наявні докази існування боргу у відповідача, натомість відповідачем наявність податкового боргу не спростована.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Криворізької центральної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Спеценергобуд» про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства «Техавтотрейд» (50086, м. Кривий Ріг, вул. Буднього, 4/42., код ЄДРПОУ 36510379, р/р.26007244157700 (українська гривня), AT «УКрСиббанк», МФО 35105; р/р 26041244157700 (українська гривня), AT «УКрСиббанк», МФО 351005 ), до бюджету загальну суму заборгованості з штрафних (фінансових) санкцій у розмірі - 7290 грн. 00 коп. (сім тисяч двісті дев'яносто гривень 00 коп.), а саме:
заборгованість зі штрафних (фінансових) санкцій на суму 6000 грн. 00коп. (шість тисяч гривень 00 коп.) (р/р №31113104700021, код платежу 21080900, одержувач УДКС у м. Кривому Розі Дніпропетровській області, код ЄДРПОУ 38032510, МФО 805012);
заборгованість зі штрафних (фінансових) санкцій на суму 1290 грн. 00коп. (одна тисяча двісті дев'яносто гривень 00 коп.) (р/р №31419541700021, код платежу 21080900, одержувач УДКС у м. Кривому Розі Дніпропетровській області, код ЄДРПОУ 38032510, МФО 805012).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, виготовленої у повному обсязі.
Суддя (підпис) З оригіналом згідно. Постанова не набрала законної сили 25.03.2013 СуддяВ.С. Парненко В.С. Парненко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30301706 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Парненко Вікторія Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Парненко Вікторія Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Парненко Вікторія Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні