cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-11291/11/0170/5
18.03.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Санакоєвої М.А.,
суддів Кобаля М.І. ,
Курапової З.І.
секретар судового засідання Даніліна К.В.
за участю сторін:
представник відповідача - Управління Державної служби охорони при Головному управлінні Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим- Крючкова Яна Вікторівна, довіреність № 17/1-2-541 від 04.02.13
представник відповідача - Управління Державної служби охорони при Головному управлінні Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим- Нікольська Яна Олександрівна, довіреність № 17/1-2-2225 від 05.06.12
за участю Прокуратури АР Крим- Місюра Олексій Миколайович посв. № 005793, від 25.09.12
розглянувши апеляційну скаргу Управління Державної служби охорони при Головному управлінні Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Сидоренко Д.В. ) від 27.09.12 у справі № 2а-11291/11/0170/5
за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Крилова, 133,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95001)
до Управління Державної служби охорони при Головному управлінні Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим (вул. Міллера, 4,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95013)
за участю Прокуратури АР Крим (вул. Севастопольська 21,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95015)
про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 335614,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.09.12 позовні вимоги Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Управління Державної служби охорони при Головному управлінні Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим за участю Прокуратури АР Крим про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 335614,00 грн. - задоволені.
Стягнуто з Управління державної служби охорони при Головному Управлінні Міністерства Внутрішніх справ в Автономній Республіці Крим (95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Міллера, 4; р/р № 26004060312109 в КРУ КБ «Приватбанк», МФО 384436, ЄДРПОУ 08596943) на користь Державного бюджету м. Сімферополь (код бюджетної класифікації 50070000; р/р № 3121523070002 в ГУДКСУ В АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЕДРПОУ 34740405) 335614,00 грн. заборгованості зі сплати адміністративно - господарських санкцій.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.09.12 та прийняти нове рішення.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
В судовому засіданні 18.03.13 представники відповідача підтримали доводи апеляційної скарги з підстав, зазначених в ній.
Прокурор проти задоволення апеляційної скарги заперечував.
Представник позивача не з'явився, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно.
Згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Управління державної служби охорони при Головному Управлінні Міністерства Внутрішніх справ в Автономній Республіці Крим зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 07.12.2007 року, про що свідчить довідка з ЄДРПОУ № 8833 від 05.05.2010 року.
Матеріалами справи підтверджується, що 29.06.2010 року посадовими особами Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів було проведено перевірку відповідача щодо виконання ст. ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні". В результаті перевірки встановлено, що на підприємстві працює 705 осіб (за даними звіту - 84), 11 з яких встановлена інвалідність (за даними звіту 3). Проте, з огляду на загальну кількість робочих місць на підприємстві, кількість працюючих осіб, яким встановлена інвалідність, повинна складати 28. Перевіркою також встановлено, що в 2008 році середньорічна заробітна плата на підприємстві становила 19742,00 грн. (за даними звіту - 27845,24 грн.).
За результатами перевірки відповідачем прийнятий акт від 29.06.2010, яким встановлено, що відповідач повинен сплатити Фонду адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне не створене робоче місце, у розмірі 335614,00 грн.(19742,00 грн.х17 осіб).
Перевіряючи обґрунтованість дій та рішень органу владних повноважень, судова колегія зазначає наступне.
Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 визначає порядок, підстави та умови участі суб'єктів господарювання в реалізації державних гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами.
Відповідно до статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 (далі - Закон), для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до частини 9 статті 19 Закону, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Згідно з ч.1 ст.20 Закону, роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. №70, адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 чоловік, суми штрафних санкцій визначаються у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, а на підприємствах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Порядок проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 31.01.2007 року "Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".
Згідно з п.п.3 та 4 цього Порядку (в редакції на момент перевірки), Відділення Фонду за наказом його керівника може проводити планові та позапланові, виїзні та невиїзні перевірки.
Планові та позапланові перевірки проводяться в робочий час роботодавця, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку.
Планові виїзні перевірки проводяться не частіше одного разу на календарний рік відповідно до квартальних планів робіт, що затверджуються наказом керівника відділення Фонду до 25 числа місяця, що передує місяцю, в якому проводитиметься перевірка, з урахуванням критеріїв розподілу роботодавців за ступенем ризику їх діяльності.
Невиїзні перевірки проводяться на підставі звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів.
Відділення Фонду письмово повідомляє не пізніше ніж за десять днів до початку проведення планової перевірки роботодавця про проведення перевірки із зазначенням дати її початку і закінчення.
Повідомлення надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою за рахунок коштів відділення Фонду або вручається особисто роботодавцю під розписку.
Таким чином, у Фонду відсутній обов'язок щодо обов'язкового розміщення на своєму офіційну сайті інформації про проведення перевірок суб'єктів господарювання.
Судова колегія зазначає, що Наказом № 25 від 24.03.2010 року "Про затвердження квартального плану робіт перевірок роботодавців", Квартальним планом робіт перевірок роботодавців та повідомленням № 04-4/2032 від 03.06.2010 року, підтверджується дотримання позивачем встановленого законом порядку щодо проведення перевірки відповідача.
Судом встановлено, що дії Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів щодо нарахування 335614,00 грн. адміністративно-господарських санкцій на підставі акту від 29.06.2010 року були оскаржені позивачем до Окружного адміністративного суду АР Крим.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 30.01.2012 року у справі № 2а-15148/10/12/0170 Управлінню державної служби охорони при Головному Управлінні Міністерства Внутрішніх справ в Автономній Республіці Крим у задоволенні позовних вимог відмовлено.
Рішення суду обґрунтовано тим, що чисельність працівників на підприємстві у 2008 році становила 705 осіб, оскільки до уваги береться вся кількість працюючих на підприємстві. В той час, як Управлінням ДСО у звіті було вказано тільки 84 особи, що займають адміністративно-управлінські посади. Така позиція Управління обґрунтована тим, що специфіка роботи інших працівників (охоронців ДСО) не дозволяє займати цю посаду інвалідам. Проте, в ході розгляду справи № 2а-15148/10/12/0170 було встановлено, що інвалідність не перешкоджає роботі охоронцем та носінню вогнепальної зброї, бронежилету та іншого інвентарю. Крім того, судом було встановлено працевлаштування позивачем у 2008 році на посаді охоронця інвалідів.
На підставі зазначеного, судом у справі № 2а-15148/10/12/0170 було зроблено висновок про правомірність застосування до Управління адміністративно-господарських санкцій в сумі 335614,00 грн.
Постанова Окружного адміністративного суду АР Крим від 30.01.2012 року у справі № 2а-15148/10/12/0170 набрала законної сили.
Згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Відповідно частини п'ятої статті 124 Конституції України, судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.
Згідно з частиною другою статті 13 Закону України від 07.07.10р. № 2453-VI "Про судоустрій і статус суддів", судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, об'єднаннями громадян та іншими організаціями, громадянами та юридичними особами на всій території України.
Доводи заявника апеляційної скарги щодо пропуску строку звернення до суду, не приймається судовою колегією до уваги як такі, що не підтверджені належними та допустимими доказами.
З урахуванням викладеного, судова колегія дійшла висновку про недоведеність відповідачем достатніх доказів необґрунтованості позовних вимог, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки не суперечать вимогам діючого законодавства та підтверджені матеріалами справи.
Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству.
Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
Згідно статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198,205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Управління Державної служби охорони при Головному управлінні Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.09.12 у справі № 2а-11291/11/0170/5 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 25 березня 2013 р.
Головуючий суддя підпис М.А.Санакоєва
Судді підпис М.І. Кобаль
підпис З.І.Курапова
З оригіналом згідно
Головуючий суддя М.А.Санакоєва
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2013 |
Оприлюднено | 02.04.2013 |
Номер документу | 30313189 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні