8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 березня 2013 року Справа № 812/2230/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого-судді: Широкої К.Ю.,
при секретарі судового засідання: Бондар Ю.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Свердловську Луганської області Державної податкової служби до Державної холдингової компанії «Укрвуглепромтранс» про накладення арешту на кошти, що знаходяться на розрахункових рахунках в установах банків у сумі 3 370,35 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
04 березня 2013 року Державною податковою інспекцією у м. Свердловську Луганської області Державної податкової служби заявлено позов до Державної холдингової компанії «Укрвуглепромтранс» про накладення арешту на кошти, що знаходяться на розрахункових рахунках в установах банків у сумі 3 370,35 грн.
Правовою підставою заявлених позовних вимог представник позивача вважає норми статті 67 Конституції України, Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями).
Крім того, позивач зазначив, що згідно листів начальника відділу РЕР з обслуговування міст Свердловська при (підпорядкованого УДАІ) УМВС України в Луганській області від 30жовтня 2012 року № 59/813 вбачається, що за відповідачем автотранспортних засобів не значиться, начальника СМ «БТІ» від11 жовтня 2010 року № 2335 вбачається, що за відповідачем права власності на нерухоме майно в м. Свердловську не зареєстровано, начальника управління Держкомзему у м. Свердловську Луганської області від 10 жовтня 2012 року № 3-03/5862 вбачається, що на території м. Свердловськ та району за відповідачем земельні ділянки не значаться.
На підставі вищевикладеного позивач просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, місце та час слухання справи належним чином повідомлений, письмових заперечень суду не наддав (а.с.69).
Вислухавши у судовому засіданні представника позивача, дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Державна холдингова компанія «Укрвуглепромтранс» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Донецької міської ради Донецької області, включене до ЄДРПОУ за номером 00179097, перебуває на податковому обліку платника податків у ДПІ у м. Свердловську Луганської області ДПС (а.с.10).
З матеріалів справи вбачається, що у відповідача за наслідками господарської діяльності існує податковий борг з податку на прибуток у загальному розмірі 170 грн. 00 коп., з податку на додану вартість у розмірі 1115 грн. 86 коп., з податку з власників транспортних засобів у розмірі 1249,00 грн. та земельний податок у розмірі 835,49 грн., а взагалі - 3370,35 грн. за період з 02.03.2010 по 31.01.2013 не сплачений.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Згідно з пунктом 36.1 статті 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Пунктом 36.5 статті 36 Податкового кодексу України передбачено, що відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Пунктом 41.5 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податковим органом відповідачу була направлена податкові вимоги форми «Ю1» від 12 листопада 2001 року № 1/60 та «Ю2» від 17 грудня 2001 року № 2/104, які була отримана відповідачем, у судовому чи адміністративному порядку ним не оскаржена.
Підпунктом 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право: звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. Згідно пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Відповідно до пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Позивачем були проведені заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом ті ншими законами України. Згідно п. 87.1., п. 87.2 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Сплата грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів., Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
З листа начальника відділу РЕР з обслуговування міст Свердловська при (підпорядкованого УДАІ) УМВС України в Луганській області від 30жовтня 2012 року № 59/813 вбачається, що за відповідачем автотранспортних засобів не значиться (а.с.42).
З листа начальника СМ «БТІ» від11 жовтня 2010 року № 2335 вбачається, що за відповідачем права власності на нерухоме майно в м. Свердловську не зареєстровано (а.с.41).
З листа начальника управління Держкомзему у м. Свердловську Луганської області області від 10 жовтня 2012 року № 3-03/5862 вбачається, що на території м. Свердловськ та району за відповідачем земельні ділянки не значаться (а.с.43).
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що у відповідача відсутня наявність будь-якого майна, яке може бути джерелом погашення податкового боргу боржника.
Підпунктом 20.1.17 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, у разі, якщо у платника податків, який має податковий борг, відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.
Згідно з пунктом 94.4 статті 94 Податкового кодексу України арешт може бути накладено органом державної податкової служби на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків. Відповідно до підпункту 94.6.2 пункту 94.6 статті 94 Податкового кодексу України арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.
Доказів сплати податкового боргу відповідач не надав суду. Наявність податкового боргу на час розгляду справи підтверджена податковим органом шляхом надання суду зворотного боку облікових карток платника податків станом на 31 січня 2013 року з податку на прибуток приватних підприємств та з податку на додану вартість.
Таким чином, суд дійшов висновку, що відсутність майна, за рахунок якого можливо було б погасити податковий борг, яка встановлена підпунктом 20.1.17 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, є підставою для накладення арешту на кошти платника податків (відповідача у справі), внаслідок чого позовні вимоги податкового органу підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
У зв'язку із знаходженням суді на лікарняному у період з 22 березня 2013 року до 29 березня 2013 року виготовлення посного тексту постанови перенесоно на 01 квітня 2013 року.
Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Свердловську Луганської області Державної податкової служби задовольнити повністю.
Накласти арешт на кошти Державної холдингової компанії «Укрвуглепромтранс» (ідентифікаційний код 00179097, місцезнаходження: 83058, м. Донецьк, Будьоннівський р-н, вул. Бессарабська, 27) в сумі 3 370,35 грн. ( три тисячі триста сімдесят гривнень тридцять п'ять копійок) за податковим боргом, які знаходяться на р/р № 26021304220033 у ПАТ «ПІБ» м. Свердловська Луганської області, МФО 304472, до повного погашення зазначеного податкового боргу.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 01 квітня 2013 року.
Суддя К.Ю. Широка
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2013 |
Оприлюднено | 03.04.2013 |
Номер документу | 30337487 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Ю. Широка
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні