ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 березня 2013 року справа № 826/2368/13-а
Окружний адміністративний суд м.Києва у складі судді Клименчук Н.М. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомДержавної податкової інспекції у м. Івано-Франківську до товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт - Сервіс» простягнення заборгованості В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у м. Івано-Франківську звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт - Сервіс» про стягнення заборгованості перед бюджетом у розмірі 66125,24грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що за відповідачем обліковується податковий борг з орендної плати з юридичних осіб на загальну суму 66125,24 грн., який виник в результаті самостійного подання до податкового органу податкової звітності та у зв'язку з несплатою у встановлений законом строк орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Відповідачем заперечень проти позовної заяви не надано, явку свого представника в судове засідання не забезпечив, клопотань щодо розгляду справи не подавав, докази належного його повідомлення про розгляд справи знаходяться в матеріалах справи.
У відповідності до ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Розглянувши подані документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Комфорт - Сервіс» (код ЄДРПОУ 32361536), реєстраційний номер в Єдиному Державному реєстрі 10001842949, знаходиться за адресою: 04053, м. Київ, вул. Тургенєвська, буд.82 А.
ТОВ «Комфорт - Сервіс» подано до ДПІ у м. Івано-Франківську податкову декларацію з орендної плати № 9000122322 від 28.01.2011, якою відповідачем нараховано до сплати податкові зобов'язання з орендної плати 40 942,13 грн. на 2011 з розбивкою річної суми рівними частками за місцями, з обов'язковими щомісячними платежами в розмірі 3411,84 грн., згідно податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності № 632 від 19.01.2010 нараховано 40942,13грн. на 2010 з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями, з обов'язковим щомісячними платежами в розмірі 3411,84грн.
Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську проведено камеральну перевірку своєчасності сплати податків і зборів до бюджету товариством з обмеженою відповідальністю «Комфорт - Сервіс» за період з 31.10.2009 по 01.05.2010 за результатами якої складено Акт № 22326/15-3 від 27.12.2010.
Даною перевіркою встановлено факт несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, чим порушено вимоги п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181-ІІІ.
За результатами проведеної перевірки, податковим органом винесено податкові повідомлення-рішення від 28.12.2010 №0015091503/0, відповідно до якого сума штрафу, визначеного на підставі ст.126 Податкового кодексу України у розмірі 20% грошового зобов'язання погашеного з затримкою становить 6101,84 грн., № 0015081503/0, відповідно до якого сума штрафу, визначеного на підставі ст.126 Податкового кодексу України у розмірі 50% грошового зобов'язання погашеного з затримкою становить 979,39 грн. та №0015071503/0 відповідно до якого сума штрафу, визначеного на підставі ст.126 Податкового кодексу України у розмірі 10% грошового зобов'язання погашеного з затримкою становить 552,42грн.
Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд погоджується з позовними вимогами Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську виходячи з наступного.
Спірні правовідносини, що склалися між сторонами регулюються Конституцією України, Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI, Законом України «Про прокуратуру» та іншими нормативно-правовими актами.
Враховуючи те, що з 01.01.2011 набрав чинності Податковий кодекс України (надалі по тексту - ПК України), який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, правовідносини щодо стягнення суми боргу регулюється нормами даного Кодексу.
Згідно з пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пп.14.1.156 ст.14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Пунктом 54.1 ст.54 ПК України встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом, крім випадків, передбачених податковим законодавством. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно п.56.11 ст.56 ПК України податкове зобов'язання самостійно визначене платником податку оскарженню не підлягає.
Відповідно до п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Статтею 285 Податкового кодексу України передбачено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Відповідно до п.57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.58.1 ст.58 ПК України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V ПК України, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Відповідно до положень п.58.3. ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
Згідно з п.56.1 ст.56 Податкового кодексу України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до п.57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп.54.3-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Доказів оскарження вказаних вище податкових повідомлень-рішень в адміністративному або судовому порядку відповідач суду не надав, відтак визначені податковим органом податкові зобов'язання, відповідно до пп.56.17.5, п.56.18 ст.56 ПК України, вважається узгодженими та підлягають сплаті протягом 10 календарних днів.
Згідно підпункту 14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, є податковим боргом.
Враховуючи те, що грошові зобов'язання, які фактично узгоджені відповідачем, не були погашені протягом граничного строку, вони відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України визнаються також податковим боргом.
Відповідно до пп.129.1.1 п.129.1 ст.129 ПК України нарахування пені розпочинається, зокрема, при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом.
Як вбачається з матеріалів справи у зв'язку з несвоєчасним погашенням самостійно узгодженого зобов'язання з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) ТОВ «Комфорт - Сервіс» податковим органом була нарахована пеня у розмірі 490,20 грн., яка в силу до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України визнається сумою податкового боргу.
Згідно п.59.1 ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу.
Виходячи з положень п.58.3 ст.58 ПК України податкова вимога надсилається органом податкової служби в порядку визначеному для надсилання податкового повідомлення-рішення.
З матеріалів справи вбачається, що до виникнення у ТОВ «Комфорт - Сервіс» вказаного боргу, податковим органом відповідачеві виставлено податкові вимоги від 03.11.2009 № 1/2664 на суму 2724,00грн. та від 07.12. 2009 № 2/2966 на суму 4451,83грн.
Податковим кодексом України та Порядком направлення органами державної податкової служби України податкових вимог платникам податків, затвердженим наказом ДПА України від 24.12.2010 № 1037, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 за № 1432/18727 передбачено направлення платнику лише першої податкової вимоги при наявності у нього податкового боргу.
Згідно п.6.3. Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових вимог платникам податків, затвердженим наказом ДПА України від 24.12.2010 №1037, якщо сума податкового боргу збільшується внаслідок його адміністративного оскарження, раніше надіслана податкова вимога не відкликається. На суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається.
Оскільки податковий борг відповідача до цього часу не переривався, борг не погашено в повному обсязі, то нові вимоги прийняттю не підлягали.
У зв'язку з тим, що відповідачем не відредаговано на вищезазначені вимоги та не погашено заборгованість перед бюджетом, суд приходить до висновку, що відповідач погоджується з наявною у нього заборгованістю зі сплати податків та зборів.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач погоджується з наявною у нього заборгованістю по сплаті податків та зборів.
Доказів оскарження податкових повідомлень-рішень, а також погашення самостійно узгодженого податкового зобов'язання відповідачем суду не надано.
Наявність заборгованості ТОВ «Комфорт - Сервіс» підтверджується матеріалами справи, заборгованість відповідача складає 66125,24грн. ( 58001,39 грн. - задекларована сума грошового зобов'язання за 2010 та 2011 роки, 7633,65 - штрафні санкції, 490,20грн. - пеня).та є непогашеною.
Отже, враховуючи викладене, та з огляду на те, що відповідачем не надано суду доказів, які б спростовували доводи позивача, позовні вимоги про стягнення з відповідача податкового боргу із земельного податку в загальній сумі 66125,24 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Частиною третьою ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд прийшов до переконання про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача-суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно з ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст.69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
позов задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт - Сервіс» (код ЄДРПОУ 32361536) суму податкової заборгованості в розмірі 66125 (шістдесят шість тисяч сто двадцять п'ять) грн. 24коп. з розрахункових рахунків в банках, які обслуговують товариство та за рахунок готівки, що належить відповідачеві.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.М. Клименчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2013 |
Оприлюднено | 02.04.2013 |
Номер документу | 30338914 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клименчук Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні