Постанова
від 17.12.2012 по справі 2а-11494/12/0170/29
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 грудня 2012 р. (14:06) Справа №2а-11494/12/0170/29

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді - Пакет Т.В.,

при секретарі судового засідання - Мельниковій А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Євпаторії Автономної Республіки Крим Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «ГУЛЕТ СЕРВІС» про стягнення заборгованості.

Обставини справи: Державна податкова інспекція у м. Євпаторії Автономної Республіки Крим Державної податкової служби звернулася до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ГУЛЕТ СЕРВІС» про стягнення податкової заборгованості з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у сумі 140971,18 грн., посилаючись на те, що відповідачем добровільно не сплачується узгоджене податкове зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

У судовому засіданні представник позивача Винятинський М.С. позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити.

У судове засідання представник відповідача не з'явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить поштове повідомлення (а.с.53), про причини неявки суд не повідомив.

Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. ст. 122, 128 КАС України вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд -

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п. 5 ч. 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Підпунктом 41.1.1 п.41. ст. 41 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень (п.п.41.4 ст. 41 ПК України).

Враховуючи зазначене, позивач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України.

Пунктами 16.1 і 16.3 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 46. 1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України).

З матеріалів справи вбачається, що виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради АР Крим 30.11.2006 року було проведено державну реєстрацію юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «ГУЛЕТ СЕРВІС», про що свідчить Довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.4-11).

Відповідач з 04 грудня 2006 року перебуває на податковому обліку у ДПІ у м. Євпаторії, про що свідчить довідка про взяття на облік платника податків (а.с.12).

Таким чином, відповідач є суб'єктом господарювання, платником податків, зобов'язаний виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з п.п. 9.1.10. ст. 9 Податкового кодексу України плата за землю відноситься до загальнодержавних податків та зборів.

Пунктом 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України визначене, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до податкової декларації з плати за землю за 2011р. від 31.01.2011р. №2374, поданої відповідачем у порядку звітності, нараховано земельного податку в розмірі 9326,47 грн. за грудень 2011 року з терміном сплати до 30.01.2012 р. (а.с.14-17).

Відповідно до податкової декларації з плати за землю за 2012 р. від 20.02.2012р. №3321, поданої відповідачем у порядку звітності, нараховано земельного податку у тому числі станом на 01.03.2012 р. у розмірі 18652,93 грн. за січень 2012 року, 30.03.2012 р. у розмірі 18652,95 грн. за лютий 2012 року, 30.04.2012 р. у розмірі 18652,95 грн. за березень 2012 року, 30.05.2012 р. у розмірі 18652,95 грн. за квітень 2012 року, 30.06.2012 р. у розмірі 18652,95 грн. за травень 2012 року, 30.07.2012 р. у розмірі 18652,95 грн. за червень 2012 року, 30.08.2012 р. у розмірі 18652,95 грн. за липень 2012 року (а.с.22).

Також, відповідно до облікової картки відповідача йому нараховано пеню на загальну суму 1074,08 грн. (а.с.25-26).

У визначені законодавством строки сума самостійно задекларованих та узгоджених податкових зобов'язань відповідачем сплачена не була, у зв'язку з чим за ним утворилась заборгованість з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у загальній сумі 140971,18 грн., яку просить стягнути відповідач у даному позові.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 ПК України).

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 ПК України).

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 ПК України).

Згідно з п.59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Таким чином, несплачена платником податків сума податкового боргу є узгодженою з моменту отримання ним податкової вимоги.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем на адресу відповідача була направлена податкова вимога № 473 від 03 жовтня 2011 року, яка не була отримана останнім та повернута на адресу позивача за закінченням терміну зберігання (а.с.24).

Згідно з п.58.3 ст. 58 Податкового кодексу України, у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

З огляду на зазначене вище, приймаючи до уваги, що податкову вимогу не було вручено платнику податків з причин, незалежних від податкового органу, суд вважає податкову вимогу №473 від 03 жовтня 2011 року такою, що вручено відповідачу належним чином.

Враховуючи відсутність незгоди відповідача з розрахунком суми податкового боргу, вказані вимоги є узгодженими.

Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача становить 140971,18 грн., що підтверджується довідкою позивача від 14.12.2012 року №6794/9/19-013 (а.с.55).

Відповідно до ст. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Підпунктом 20.1.18 пункту 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати податкового боргу в сумі 140971,18 грн., суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та їх належить задовольнити.

Вступну та резолютивну частини постанови проголошено 17 грудня 2012 року. В повному обсязі постанову складено 21 грудня 2012 року.

Керуючись ст.ст. 9, 11, 69-71, 94, 158, 159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з рахунків у банках, що обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю «ГУЛЕТ СЕРВІС» (АР Крим, м. Євпаторія, смт. Мирний, вул. Сирнікова, 7а, р/р 26007228013600 АТ «УкрСіббанк», МФО 351005; р/р 26003485473811 Кримська республіканська філія ПАТ «Укрсоцбанк», м. Сімферополь, МФО 324010, ЄДРПОУ 34671122), на користь місцевого бюджету м. Євпаторії (р/р33219812700015 в Управлінні Держказначейства в м. Євпаторії ГУ Держказначейства в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 37940108) заборгованість з орендної плати з юридичних осіб та пені у розмірі 140971 (сто сорок тисяч дев'ятсот сімдесят одна) грн. 18 коп.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Т.В.Пакет

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.12.2012
Оприлюднено03.04.2013
Номер документу30344173
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11494/12/0170/29

Постанова від 17.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Пакет Т.В.

Ухвала від 18.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Пакет Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні