3.7.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
01 квітня 2013 року Справа № 812/1667/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Яковлев Д.О., розглянувши в м. Луганську в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Луганського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України в особі її структурного підрозділу - територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Луганській області до Приватного підприємства «Потенціал-Луганськ» про стягнення штрафних санкції в сумі 1700,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
12 лютого 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Луганського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України в особі її структурного підрозділу - територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Луганській області до Приватного підприємства «Потенціал-Луганськ» про стягнення штрафних санкції в сумі 1700,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог прокурор зазначив, що Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України в особі її структурного підрозділу - територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Луганській області 13 листопада 2012 року проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом Приватного підприємства «Потенціал-Луганськ». Перевіркою встановлено надання послуг з перевезення вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений ст.ст. 39 та 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», за що абзацом 3 ч. 3 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачена відповідальність, про що складено акт за № 076053 про порушення з боку останнього законодавства про автомобільний транспорт.
За результатами розгляду справи про виявлене порушення відповідно до п. 27 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567, керівником інспекції винесено постанову від 19 листопада 2012 року № 145874 про застосування до Приватного підприємства «Потенціал-Луганськ» фінансових санкцій у розмірі 1700,00 грн., яку отримано представником відповідача особисто, про що свідчить його підпис на постанові. Проте, в порушення п. 28 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567, фінансова санкція у розмірі 1700,00 грн., застосована інспекцією, до теперішнього часу Приватним підприємством «Потенціал-Луганськ» добровільно не сплачена.
Оскільки Законом України від 05 квітня 2001 року № 2344-III «Про автомобільний транспорт» не передбачено порядку звернення зазначених постанов до примусового виконання до відділів державної виконавчої служби, прокурор просить стягнути суму застосованої фінансової санкції в судовому порядку.
Ухвалою від 15 лютого 2013 року справу призначено до розгляду у порядку скороченого провадження.
20 березня 2013 року на адресу суду повернуто рекомендований лист з повідомленням, яким на адресу відповідача було направлено ухвалу про відкриття скороченого провадження, із зазначенням причини повернення «за закінченням терміну зберігання».
Відповідно до ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
За таких обставин, та в силу положень ст. 35 КАС України, суд дійшов висновку, що відповідач належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з таких підстав.
Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із статтею 39 Закону України від 05 квітня 2001 року № 2344-III «Про автомобільний транспорт» (тут і надалі посилання на норми Закону України від 05 квітня 2001 року № 2344-III «Про автомобільний транспорт» наводяться в редакції закону, чинній на час вчинення правопорушення) автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують пасажирські перевезення. Документами для регулярних пасажирських перевезень є: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує виконання автобусу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України; для пасажира - квиток на проїзд в автобусі та на перевезення багажу (для пільгового проїзду - посвідчення особи встановленого зразка).
Відповідно до вимог статті 48 Закону України від 05 квітня 2001 року № 2344-III «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:
- для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;
- для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Відповідно до вимог статті 60 Закону України від 05 квітня 2001 року № 2344-III «Про автомобільний транспорт» за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, до автомобільних перевізників застосовується штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно із Положенням про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2004 року № 1190, урядовим органом державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті є головна державна інспекція на автомобільному транспорті, що діє у складі Мінтрансзв'язку і йому підпорядковується. Згідно зазначеного Положення Головавтотрансінспекція відповідно до покладених на неї завдань, серед іншого, здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють організацію перевезення пасажирів і вантажів, здійснює у передбачених законодавством випадках ліцензування видів господарської діяльності, пов'язаних з наданням послуг з перевезення пасажирів чи вантажів автомобільним транспортом, державний контроль за дотриманням вимог законодавства про автомобільний транспорт, зокрема за наявністю відповідної ліцензії та ліцензійної картки на транспортний засіб суб'єкта господарювання. Головавтотрансінспекція для виконання покладених на неї завдань може за погодженням з Міністром транспорту та зв'язку утворювати територіальні органи у межах граничної чисельності працівників Головавтотрансінспекції.
Згідно із Положенням про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, затвердженим наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 14 грудня 2005 року № 888 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2005 року за № 1573/11853, територіальні управління відповідно до покладених на них завдань у відповідному регіоні, серед іншого, здійснюють державний контроль за виконанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, правил перевезень пасажирів і вантажів та дотриманням вимог нормативно-правових актів, стандартів і норм, що регулюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
13 листопада 2012 року територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Луганській області було проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, за результатами якої складено акт (а.с.12). В результаті проведеної перевірки транспортного засобу, що належить Приватному підприємству «Потенціал-Луганськ», посадовими особами територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Луганській області було встановлено, що «водій надавав послуги з перевезення пасажирів по маршруту № 117 м. Луганська без оформленого витягу з паспорту маршруту відповідно до вимог ліцензії МТЗУ № 278, не наданий тимчасовий реєстраційний талон на ПП «Потенціал-Луганськ», ліцензійна картка, в автобусі відсутня аптечка АМП-2, відсутня схема маршруту, розклад руху».
19 листопада 2012 року на підставі акта проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 13.11.2012 територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Луганській області винесена постанова №145874 про застосування фінансових санкцій до Приватного підприємства «Потенціал-Луганськ» у розмірі 1700,00 грн. за надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 Закону України від 05 квітня 2001 року № 2344-III «Про автомобільний транспорт» (а.с.14).
Постанова про застосування фінансових санкцій від 19 листопада 2012 року № 145874 відповідно до вимог пункту 29 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567, вручена уповноваженій особі відповідача, про що свідчить її особистий підпис на постанові про застосування фінансових санкцій (а.с.14).
Згідно із пунктом 28 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567, фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.
Протягом п'ятнадцяти днів з дня отримання постанови територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Луганській області від 19 листопада 2012 року № 145874 про застосування фінансових санкцій у розмірі 1700,00 грн. відповідач фінансові санкції не сплатив та у судовому порядку не оскаржив зазначену постанову.
Оскільки відповідач за час судового розгляду справи у добровільному порядку не виконав постанову територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Луганській області від 19 листопада 2012 року № 145874 про застосування фінансових санкцій у сумі 1700,00 грн., позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають повному задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, а також те, що прокурор відповідно до пункту 11 частини 1 статті 5 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VІ «Про судовий збір» від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Луганського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України в особі її структурного підрозділу - територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Луганській області до Приватного підприємства «Потенціал-Луганськ» про стягнення штрафних санкції в сумі 1700,00 грн. задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства «Потенціал-Луганськ» (ідентифікаційний код 34525598) в доход Державного бюджету України на рахунок УДКС у Ленінському районі м. Луганська ідентифікаційний код 37991503 (р/р 31115106700006 в ГУ ДКСУ у Луганській області, МФО 804013, код 21081100) фінансові санкції у розмірі 1700,00 грн. (одна тисяча сімсот гривень 00 копійок).
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною і підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, рішення суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.
Суддя Д.О. Яковлев
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2013 |
Оприлюднено | 03.04.2013 |
Номер документу | 30351042 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Д.О. Яковлев
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні