ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 квітня 2013 року № 813/1929/13-а
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого - судді Сасевича О.М.
за участю секретаря судового засідання Чижук М.М.,
за участю сторін:
прокурора Бойко Н.І.,
представника позивача Климчук Ю.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора Франківського району м.Львова в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Франківському районі м.Львова Львівської області Державної податкової служби до Львівської міської громадської організації «Відділення гірничо-хімічної сировини Академії гірничих наук України» про стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
прокурор Франківського району м.Львова в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Франківському районі м.Львова Львівської області Державної податкової служби (надалі-ДПІ у Франківському районі м.Львова Львівської області ДПС) звернувсь до суду з адміністративним позовом до Львівської міської громадської організації «Відділення гірничо-хімічної сировини Академії гірничих наук України» (надалі-ВГХС АГНУ), в якому просить стягнути з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих такого платника податків кошти у розмірі 95 093,26 грн. для погашення податкового боргу.
В обгрунтування позовних вимог, посилається на те, що відповідач має податкову заборгованість у сумі 95 093,26 грн., яка виникла внаслідок несплати податкового зобов'язання з податку на додану вартість та із податку на прибуток підприємств. Оскільки вжиті ДПІ у Франківському районі м.Львова Львівської області ДПС заходи не призвели до погашення відповідачем податкового боргу, тому ДПІ звернулася із вказаним вище позовом до суду.
Згідно ухвали судді від 14.03.2013 року, провадження у даній адміністративній справі відкрито.
Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позов підтримали з підстав, зазначених у позовній заяві, просили позов задовольнити у повному обсязі.
Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, причини неявки суду не повідомив, однак своєчасно і належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення. Заяв про відкладення розгляду справи чи проведення розгляду справи у відсутності представника на адресу суду від відповідача не надходило. Суд, взявши до уваги думку представника позивача щодо можливості розпочати судовий розгляд за даною явкою, а також зваживши на дозволені законом строки розгляду спору, ухвалив на підставі ст.ст.71, 128 КАС України розглянути справу без участі представника відповідача.
Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Статтею 67 Конституції України регламентовано, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом.
Згідно п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до підпункту 14.1.137 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, орган стягнення - це державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно із п.41.5 ст.41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Підпунктом 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України визначено права органів державної податкової служби, до яких, зокрема, належить застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
В силу п.15.1 ст.15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 цього ж Кодексу, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, ВГХС АГНУ зареєстровано 25.03.1999 року у встановленому законом порядку як юридичну особу.
Із матеріалів справи вбачається, що відповідача взято на податковий облік в органах державної податкової служби.
Відповідно до довідки ДПІ у Франківському районі м.Львова Львівської області ДПС №б/н, б/д, згідно даних карток особових рахунків платника податків та відомостей про сплату, по Підприємству станом на 25.02.2013 року, обліковується заборгованість до бюджету внаслідок несплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість у сумі 47 211,44 грн. (основний платіж) та по податку на прибуток підприємств у сумі 47 881,82 грн. (у тому числі, 46 410,26 грн. - основний платіж, 365,07 грн. - штрафні (фінансові) санкції, 602,07 грн. - нарахована пеня, 504,42 грн. - плата за податковий кредит).
Згідно з пунктом 54.1 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до пункту 56.11 статті 56 ПК України, не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Заборгованість ВГХС АГНУ по податку на додану вартість виникла на підставі поданої відповідачем податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2012 року №9084644969 від 15.01.2013 року, у відповідності до якої, сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду становить 61 659,00 грн.
Однак, враховуючи переплату відповідачем із зазначеного платежу у розмірі 14 447,56 грн., податковий борг останнього з податку на додану вартість становить 47 211,44 грн.
Заборгованість ВГХС АГНУ з податку на прибуток підприємств виникла внаслідок несплати самостійно задекларованого грошового зобов'язання, згідно податкової декларації №9086770471 від 07.02.2013 року, якою визначено суму ПНП, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 42 530,00 грн.
Пунктом 31.1 статті 31 ПК України визначено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
У п.57.1 ст.57 ПК України зазначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У відповідності до п.100.1 ст.100 Податкового кодексу України, розстроченням, відстроченням грошових зобов'язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов'язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеному п.129.4 статті 129 цього Кодексу.
Згідно із п.100.2 ст.100 Податкового кодексу України, платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу. Платник податків, який звертається до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов'язань, вважається таким, що узгодив суму такого грошового зобов'язання.
Пунктом 100.6 ст.100 Податкового кодексу України встановлено, що розстрочені суми грошових зобов'язань або податкового боргу (в тому числі окремо - суми штрафних (фінансових) санкцій) погашаються рівними частками, починаючи з місяця, що настає за тим місяцем, у якому прийнято рішення про надання такого розстрочення.
Згідно п.100.8 ст.100 Податкового кодексу України, рішення про розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань чи податкового боргу у межах одного бюджетного року приймається стосовно загальнодержавних податків та зборів керівником контролюючого органу (його заступником).
Пунктом 100.11 статті 100 ПК України передбачено, що розстрочення або відстрочення надаються окремо за кожним податком та збором. Строки сплати розстрочених (відстрочених) сум або їх частки можуть бути перенесені шляхом прийняття окремого рішення та внесення відповідних змін до договорів розстрочення (відстрочення).
Із матеріалів справи вбачається, що 30.03.2012 року між ДПІ у Франківському районі м.Львова Львівської області ДПС та ВГХС АГНУ у відповідності до рішення начальника ДПІ у Франківському районі м.Львова Львівської області ДПС №18 від 30.03.2012 року про розстрочення податкового боргу, було укладено договір про розстрочення податкового боргу №24.
З огляду на зміст договору №24 від 30.03.2012 року, податковим органом розстрочено ВГХС АГНУ сплату податкового боргу у загальній сумі 180 127,32 грн., а саме: з податку на додану вартість на суму 116 214,55 грн. та з податку на прибуток у сумі 63 912,77 грн. з 30.03.2012 року до 10.12.2012 року із сплатою щомісячно у період з 10.04.2012 року до 09.11.2012 року із вказаних платежів вартість у розмірі 20 014,15 грн., 10.12.2012 року у розмірі 20 014,12 грн.
Судом встановлено, що відповідачем у порушення умов договору не сплачено розстрочену суму податкового боргу, що підлягала сплаті з податку на прибуток підприємств по терміну сплати за 10.12.2012 року у сумі 7 101,41 грн.
Як вбачається із пояснень представника позивача, наданих у судовому засіданні, на суму податкового боргу відповідача була нарахована пеня в загальному розмірі 602,07 грн. та застосовані штрафні санкції за несвоєчасну сплату зобов'язань - 365,07 грн.
Таким чином, загальна сума податкового боргу з податку на додану вартість та із податку на прибуток підприємств загалом становить 95 093,26 грн., що підтверджується, зокрема, обліковою карткою платника податку.
Згідно п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.59.4 ст.59 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Із матеріалів справи вбачається, що ДПІ у Франківському районі м.Львова Львівської області ДПС сформовано та вручено 07.06.2012 року відповідачу - ВГХС АГНУ (головному бухгалтеру Гончарук О.О.) податкову вимогу форми «Ю» №863 від 31.05.2012 року на загальну суму податкового боргу платника податків за узгодженими податковими зобов'язаннями - 1 286,21 грн.
Сторонами доказів щодо оскарження та скасування вказаної податкової вимоги до суду не надано і податковий борг відповідачем не сплачено.
Відповідно до п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з моменту надіслання такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 Податкового кодексу України).
Пунктами 95.3, 95.4 статті 95 Податкового кодексу України визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Згідно п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг.
Відповідно до п.87.1 ст.87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Частиною 1 статті 71 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ДПІ у Франківському районі м.Львова Львівської області ДПС є обґрунтованими, документально підтвердженим, а відтак, підлягають до задоволення.
Відповідно до ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не належить стягувати.
Керуючись ст.ст.7-14, 18, 19, 69-72, 86, 94, 128, 143, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Львівської міської громадської організації «Відділення гірничо-хімічної сировини Академії гірничих наук України» (місцезнаходження: 79026, м.Львів, Франківський район, вул.Стрийська, буд. №98, код ЄДРПОУ 13825038) у банках, обслуговуючих такого платника податків кошти у розмірі 95 093 (дев'яносто п'ять тисяч дев'яносто три) грн. 26 коп. для погашення податкового боргу.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч.3 ст.160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Сасевич О.М.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 02 квітня 2013 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2013 |
Оприлюднено | 03.04.2013 |
Номер документу | 30356581 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні