УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" жовтня 2011 р.справа № 4/335/06-АП-27/579/08-АП-27/30/10-АП
Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Добродняк І.Ю
суддів: Бишевської Н.А. Семененка Я.В.
при секретарі судового засідання: Новошицькій О.О.
за участю представників:
позивача - не з'явився
відповідача - не з'явився
третьої особи - ОСОБА_1 дов від 30.03.2010
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську
апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо-курорт»
на постанову господарського суду Запорізької області від 14 квітня 2010 року
у справі № 4/335/06-АП-27/579/08-АП-27/30/10-АП
до Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - приватний підприємець ОСОБА_2
про скасування рішення Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області № 103 від 16.03.05,-
ВСТАНОВИЛА:
ЗАТ «Мелітопольпродмашсервіс», процесуальним правонаступником якого є товариство з обмеженою відповідальністю «Тріо-курорт», звернулося до суду з адміністративним позовом, в якому просило скасувати рішення Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області № 103 від 16 березня 2005 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під розширення дитячого комплексу «Сафарі парк» ПП ОСОБА_2
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що вказане рішення прийнято з порушенням вимог ст. 16 Закону України «Про оренду землі» та без додержання п. 107 рішення Кирилівської селищної ради від 16.03.2005. Право оренди пляжної території навпроти бази відпочинку «Янтар» може бути отримано ПП ОСОБА_2 у разі проведення конкурсу або аукціону, оскільки позивачем неодноразово подавались заявки щодо оренди пляжної території.
Постановою господарського суду Запорізької області від 14.04.2010 у задоволенні адміністративного позову відмовлено з тих підстав, що позивачем не доведено обставин, якими він обґрунтовує адміністративний позов.
Не погодившись з постановою суду, позивач подав апеляційну скаргу (т.3 а.с.152), в якій, посилаючись на те, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права, не в повному обсязі з'ясовані обставини справи, просить скасувати постанову та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити в повному обсязі. Позивач зазначає, що судом не надано оцінки доводам позивача, не досліджено, до якої категорії земель відноситься спірна земельна ділянка.
Представники сторін у судове засідання не з'явилися, про час і місце судового засідання сторони повідомлені судом належним чином.
Представник третьої особи в судовому засіданні проти задоволення апеляційної скарги заперечує, просить залишити постанову суду першої інстанції без змін.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, а також правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, колегія суддів, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи, 16.03.2005 відповідачем - Кирилівською селищною радою на двадцять третій сесії двадцять четвертого скликання прийнято рішення № 103, яким затверджено проект землеустрою щодо відведення ПП ОСОБА_2 земельної ділянки під розширення дитячого комплексу "Сафарі парк" , смт. Кирилівка вул. Коса Федотова Якимівського району Запорізької області. Земельна ділянка площею 0,6745 га надана ПП ОСОБА_2 в довгострокову оренду для розміщення дитячого комплексу "Сафарі парк" на 49 років за рахунок земель житлової громадської забудови смт. Кирилівка.
Зобов'язано ПП ОСОБА_2 в термін двох місяців з дати прийняття рішення укласти договір оренди та здійснити його державну реєстрацію.
27.04.2005 на підставі рішення Кирилівської селищної ради № 103 від 16.03.2005 між Кирилівською селищною радою (орендодавець) та ПП ОСОБА_2 (орендар) укладений договір оренди земельної ділянки, розташованої в межах смт Кирилівка Якимівського району Запорізької області, вулиця Коса Федотова, загальною площею 0,6745 га, на строк 49 років (кадастровий номер земельної ділянки 2320355400:11:001:0137; 2320355400:11:001:0138; 2320355400:11:001:0139; 2320355400:11:001:0140).
Договір зареєстрований у Якимівському районному відділі ДП ЦДЗК, про що здійснено запис у Державному реєстрі земель від 19.05.2005 № 0405264 (т.1 а.с.28).
Означена вище земельна ділянка передана в оренду ПП ОСОБА_2 згідно акту про передачу та прийом земельної ділянки в натурі від 27.04.2005.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач звертався до Кирилівської селищної Якимівського району Запорізької області з клопотаннями щодо відведення земельної на пляжній зоні та прилеглій території до бази відпочинку «Янтар» під розміщення устаткування, атракціонів, дитячих майданчиків та інших об'єктів: листи від 14.04.2005 № 22 (т.1 а.с.9), від 08.07.2005 № 47 (т.1 а.с.11), від 10.08.2005 №55 (т.1 а.с.12).
На лист позивача від 08.07.2005 відповідач надав відповідь, що не заперечує проти благоустрою пляжної зони без відведення зазначеної земельної ділянки оренду (лист від 19.08.2005 № 1087 - т.1. а.с.13).
На 28 сесії 24 скликання Кирилівською селищною радою розглянуто клопотання позивача щодо відведення земельної ділянки, за результатами розгляду прийнято рішення від 29.11.2005 № 77, яким ЗАТ «Мелітопольпродмашсервіс» відмовлено у відведенні в оренду земельної ділянки пляжної зони та старої дороги під розміщення устаткування та інших об'єктів, у зв'язку з тим, що після введення в експлуатацію об'їзної дороги по вул. Коса Федотова в смт. Кирилівка стара дорога буде використовуватись як загальний пішохідний прохід та у зв'язку з тим, що пляжна зона відноситься до загального користування (т.1 а.с.15).
З огляду на фактичні обставини справи, норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позову.
Відповідно до ст. 58 Земельного кодексу України до земель водного фонду належать землі, зайняті: а) морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об'єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами; б) прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами; в) гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги відведення для них; г) береговими смугами водних шляхів.
Для створення сприятливого режиму водних об'єктів уздовж морів, навколо озер, водосховищ та інших водойм встановлюються водоохоронні зони, розміри яких визначаються за проектами землеустрою.
Відповідно до ст.59 ЗК України громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, а також озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт тощо.
За правилами ст.93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземним громадянам і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об'єднанням і організаціям, а також іноземним державам.
Оренда земельної ділянки може бути короткостроковою - не більше 5 років та довгостроковою - не більше 50 років. Орендодавцями земельних ділянок є їх власники або уповноважені ними особи (ч.5 ст.93 ЗК України). Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.
Відповідно до ст.124 Земельного кодексу України в редакції станом на момент прийняття оскаржуваного рішення, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статями 118, 123 цього Кодексу.
Статтею 123 Земельного кодексу України встановлений порядок надання у постійне користування земельних ділянок юридичним особам, згідно якому надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок.
Відповідно до ст.123 ЗК України юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради.
До клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 цього Кодексу документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування.
Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки.
Проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
Статтею 151 Земельного кодексу України встановлений порядок погодження питань, пов'язаних із вилученням (викупом) земельних ділянок, яким передбачений обов'язок юридичних осіб, зацікавлених у вилученні (викупі) земельних ділянок, до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України місце розташування об'єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об'єктів, умови проживання населення і охорону довкілля.
Як вбачається з матеріалів справи, земельна ділянка, яка передана оскаржуваним рішенням Кирилівської селищної ради ПП ОСОБА_2 в оренду для розташування дитячого комплексу "Сафарі парк", знаходиться на косі Федотова на узбережжі Азовського моря площею 0,6745 га пісків земель Кирилівської селищної ради.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ПП ОСОБА_2 для розміщення дитячого комплексу "Сафарі парк" за рахунок земель житлової громадської забудови смт. Кирилівка розроблений приватним підприємством «Науково-впроваджувальна фірма «Кадастр» на замовлення ПП ОСОБА_2 в установленому порядку на підставі дозволу Якимівської райдержадміністрації Запорізької області № 1286 від 25.06.2004 (т.1 а.с.54).
Місце розташування дитячого комплексу "Сафарі парк" на косі Федотова погоджено Запорізькою обласною державною адміністрацією від 17.06.2004 № 08-33/1223 (т.1 а.с.101).
Копія проекту землеустрою та погоджувальних документів знаходяться в матеріалах справи - т.1 а.с.36-101.
Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України передбачено, що до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці третьому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Як вбачається з пояснювальної записки ПП «Науково-впроваджувальна фірма «Кадастр» до змін повноважень органів виконавчої влади в галузі земельних відносин, які відбулись в ході розробки проектної документації (т.1 а.с.42), у зв'язку із зміною меж смт. Кирилівка (розпорядження голови Запорізької обласної ради № 26 від 29.09.2004, відомості Верховної Ради України від 17.12.2004 № 51) та віднесенням території, на якій знаходиться земельна ділянка, яка відводиться ПП ОСОБА_3, до меж населеного пункту, надання земельних ділянок знаходиться в компетенції Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області (з 27.12.2004).
Рішенням Запорізької обласної ради № 26 від 29.09.2004 (т.1 а.с.43) включено до меж смт.Кирилівка село Азовське загальною площею 288,70 га, село Степок загальною площею 8,30 га та 1078,38 га земель, які знаходяться в віданні Кирилівської селищної ради, затверджено межі селища міського типу Кирилівка загальною площею 1654,28 га.
Також в матеріалах справи містяться довідки відділу Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області від 16.12.2008 (т.2 а.с.108), які підтверджують, що земельна ділянка площею 0,6745 га для розміщення дитячого комплексу "Сафарі парк", знаходиться в межах населеного пункту смт. Кирилівка та відноситься до земель несільськогосподарського призначення. Розмежування земель державної та комунальної власності по Кирилівській селищній раді не проведено.
Щодо меж прибережної захисної смуги колегія суддів зазначає, що відповідно до ст.60 Земельного кодексу України в редакції станом на момент прийняття рішення Кирилівської селищної ради № 103 від 16.03.2005 розмір та межі прибережної захисної смуги уздовж морів та навколо морських заток і лиманів встановлюються за проектами землеустрою, а в межах населених пунктів - з урахуванням містобудівної документації.
На генплані смт. Кирилівка відсутні межі земельних ділянок прибережних захисних смуг, смуги відведення. Як на час прийняття оскаржуваного рішення, так і на час вирішення спору вони не встановлені, не затверджені.
Таким чином, оскільки спірна земельна ділянка знаходиться в межах населеного пункту смт. Кирилівка, віднесена до земель житлової та громадської забудови, окремого статусу та обмежень не має, затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки в оренду повинно здійснюватись Кирилівською селищною радою.
Стаття 12 Земельного кодексу України визначає повноваження сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин, до яких, зокрема, належить розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до п.34 ч.1 ст.26, п.2 ст.77 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради (сесії) вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин, а спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.
Судом встановлено, що оскаржуване позивачем рішення Кирилівської селищної ради № 103 від 16.03.2005 прийнято на сесії селищної ради за результатами розгляду вказаного вище проекту землеустрою, погодженого у встановленому ст.123 Земельного кодексу України в редакції станом на момент прийняття вказаного рішення порядку, за наявністю відповідного висновку державної землевпорядної експертизи від 11.02.2005 № 26-05 (т.1 а.с.38).
Щодо дотримання порядку передачі в оренду вказаної земельної ділянки, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до ст. 16 Закону України "Про оренду землі" в редакції станом на момент прийняття рішення Кирилівської селищної ради № 103 від 16.03.2005, особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання).
Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, встановленому Земельним кодексом України.
Відповідно до ч.6 ст.16 цього Закону у разі надходження двох або більше заяв (клопотань) на оренду однієї і тієї самої земельної ділянки, що перебуває в державній або комунальній власності, відповідні органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування проводять аукціон або конкурс щодо набуття права оренди земельної ділянки, якщо законом е встановлено інший порядок.
Як вбачаться з матеріалів справи, позивач вперше звернувся із заявою до Кирилівської селищної ради про надання земельної ділянки в оренду 14.04.2005, тобто коли питання щодо надання ПП ОСОБА_3 в оренду земельної ділянки площею 0,6745 га для розміщення дитячого комплексу "Сафарі парк" вже було вирішено і прийнято відповідне рішення Кирилівської селищної ради № 103 від 16.03.2005. Крім того, із поданих позивачем заяв не вбачається, що позивач просить передати йому в оренду ту ж саму земельну ділянку.
З огляду на вищевикладене, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що у відповідача не було жодних підстав для оголошення конкурсу на спірну земельну ділянку; рішенням № 103 від 16.03.2005 Кирилівської селищної ради права та охоронювані законом інтереси позивача порушені не були, правові підстави для скасування означеного рішення відсутні.
Суд першої інстанції під час розгляду даної справи всебічно дослідив обставини, які мають значення для справи, ухвалив законне та обґрунтоване рішення про відмову в задоволенні позову. Наведені позивачем в апеляційній скарзі доводи не спростовують висновків суду першої інстанції, не можуть бути підставою для скасування постанови суду першої інстанції, у зв'язку з чим колегія суддів вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст.ст.198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо-курорт» залишити без задоволення.
Постанову господарського суду Запорізької області від 14.04.2010 у справі № 4/335/06-АП-27/579/08-АП-27/30/10-АП залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України шляхом подання касаційної скарги в порядку, встановленому ст.212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий: І.Ю. Добродняк
Суддя: Н.А. Бишевська
Суддя: Я.В. Семененко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2011 |
Оприлюднено | 03.04.2013 |
Номер документу | 30367763 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Добродняк І.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні