Рішення
від 03.02.2009 по справі 14/135-08-4645
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14/135-08-4645

            

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" лютого 2009 р.Справа  № 14/135-08-4645

За позовом  Закритого акціонерного товариства "Сєвєродонецьке об'єднання Азот"   

до відповідача:  Одеської залізниці  

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ВАТ "Одеський припортовий завод"

про стягнення 10450грн.;  

Суддя Горячук Н.О.

  Представники:

Від позивача: не з'явився

Від відповідача: за дов. Ротар І.В.

Від 3-тої особи: не з'явився

          Суть спору: ЗАТ "Севєродонецьке об'єднання Азот" звернулося до господарського суду Одеської області з позовом про стягнення з відповідача заборгованості за недостачу вантажу у сумі 10450грн. Відповідач проти позову заперечує з підстав викладених у відзиві на позов.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне:

          На виконання умов укладеного між позивачем та третьою особою (ВАТ „ОПЗ”) договору про надання послуг по прийому, зберіганню і відвантаженню карбаміду  на експорт №1006/ЗК-2006  від 03.12.2007р., позивач (вантажовідправник) 04.05.2008р.  зі станції Рубіжне Донецької залізниці відправив третій особі ВАТ „ОПЗ” (вантажоодержувач) –станція призначення Чорноморська Одеської залізниці карбамід у кількості 3310940 кг, що підтверджується  накладною на групу вагонів мінераловозів (59 вагонів) №50907829. Отже, в силу вимог  ч.2 ст.307 ГК України, які кореспондуються з вимогами ч.3 ст.909 ЦК України, вказана накладна свідчить про укладення між позивачем та залізницею (перевізник) договору перевезення вантажу.  

          Згідно з відмітками у цій накладній, карбамід у вагони завантажений засобами відправника, який до того ж, є власником вказаних вагонів. Вантаж розміщено і закріплено згідно з параграфами 3-5 розділу 1 гл.1 ТУ правильно та запломбовано ЗПП відправника.

          08.05.08 на станції призначення –Чорноморська (Одеська залізниця) при переважуванні вагонів по заявці вантажоотримувача було виявлено, що у двох мінераловозах №59567636, №58861717 є пошкодження, а саме у вагоні №59567636 вантаж розміщений навалом, верхні та ніжні люки вагону справні та щільно закриті, відсутнє ЗПУ 9908945, нестача вантажу 2830кг, ніж зазначено вантажовідправником в залізничній накладній, у вагоні №58861717 вантаж розміщений навалом, верхні та ніжні люки вагону справні та щільно закриті, відсутнє ЗПУ 9908946, нестача вантажу 2780кг, ніж зазначено вантажовідправником в залізничній накладній, що підтверджується актами загальної форми №4111 від 06.05.08р., №4114 від 08.05.08р.,№4112 від 08.05.08р., №4113 від 08.05.08р. та комерційними актами №БО 638195/6 від 08.05.08р., №БО 638196/7 від 08.05.08р. Встановлене актами свідчить про незбереження частини вантажу при перевезенні.

Частина 5 статті 307 Господарського кодексу України встановлює, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.

Статтею 314 Господарського кодексу України, яка трансформується із пунктом 110 Статуту залізниць України, встановлено, що  перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини.

Відповідно до вимог пункту 113 Статуту залізниць України за незбереження прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди.

          Згідно п. 27 Правил видачі вантажів (розділ 8 Правил перевезень), затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644 зареєстрованих в Міністерстві юстиції 24.11.2000 за № 862/5083, - Вантаж вважається доставленим без втрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та  масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто.

                       При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить:      

- 2% маси, зазначеної в перевізних документах:

вантажі рідкі або здані до перевезення в сирому (свіжому) або у вологому стані; руда марганцева і хромова; кварцити у подрібненому стані (фракції 0-6 мм); мідний купорос; хімічна сировина навалом; солі;  фрукти свіжі; овочі свіжі; шкіра оброблена і мокросолона; тютюн; м'ясо свіже;

-  1,5% маси, зазначеної в перевізних документах:

вугілля деревне;  будівельні матеріали; кварцити в кусках; жири; риба солона; мінеральні добрива;

           - 1% маси, зазначеної в перевізних документах:

мінеральне паливо; кокс; руда залізна; вовна немита; мило; м'ясо морожене; птиця бита всяка;  копченості м'ясні всякі;

- 0,5% маси всіх інших  вантажів.

          Відповідно до ст. 114. Статуту Залізниць - Залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме:

    а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі;

    б) за втрату вантажу, який здано до перевезення з оголошеною вартістю, - у розмірі оголошеної вартості, а якщо залізниця доведе, що оголошена вартість перевищує дійсну, - у розмірах дійсної вартості;

    в) за псування і пошкодження - у розмірах тієї суми, на яку було знижено його вартість.

            Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.

Враховуючи викладене, позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню у сумі 8523,63грн., що складає вартість недостачі карбаміду з урахуванням норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто. Судові витрати покладаються на відповідача згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК України.

          Керуючись, ст. ст. 110, 113, 114 Статуту залізниць України ст.ст. 44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України суд, -

В И Р І Ш И В:

          

          1.   Позовні вимоги задовольнити частково.          

          2. Стягнути з Одеської залізниці (м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, р/р 26003000001 в Одеській філії АБ “Експрес-Банк” в м. Одесі, МФО 328801, ОКПО 01071315) на користь Закритого акціонерного товариства "Сєвєродонецьке об'єднання Азот" (м. Сєвєродонецьк, Луганська області, вул. Пивоварова, 5, код ЄДРПОУ 33270581, р/р 26006306900001 в АКБ „Восточно - Європейський банк”, МФО, 364315) 8523 /вісім тисяч п'ятсот двадцять три/ грн. 63коп. боргу, 102 /сто дві/ грн. 00коп. державного мита, 118 /сто вісімнадцять/ грн. 00коп. за ІТЗ судового процесу.

Наказ видати згідно ст. 116 ГПК України.

          

          3. В решті позову відмовити.

        Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.

Суддя                                                                                       Горячук Н.О.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення03.02.2009
Оприлюднено03.03.2009
Номер документу3041880
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/135-08-4645

Ухвала від 20.01.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Степанова Л.В.

Рішення від 03.02.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні