Ухвала
від 04.04.2013 по справі 905/265/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

У Х В А Л А

по справі про банкрутство

04.04.13 р. Справа № 905/265/13-г

за заявою кредитора (заявника) Фізичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1, м. Донецьк

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТЕХНОЛ», м. Донецьк

про визнання банкрутом

Суддя Лейба М.О.

Представники:

від кредитора (ліквідатора): Стрюков Д.С. - за довіреністю

від боржника: не з'явився

Господарським судом Донецької області ухвалою від 10.01.13р. за заявою Фізичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1, м. Донецьк господарським судом Донецької області порушена справа про банкрутство відсутнього боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТЕХНОЛ», м. Донецьк; введений мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою суду від 16.01.13р. боржник визнаний банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура строком на 2 місяці до 16.03.13р. та ліквідатором призначений ініціюючий кредитор - Фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності ОСОБА_1, м. Донецьк.

За результатами ліквідаційної процедури ліквідатор надав до суду для затвердження звіт про проведену роботу та ліквідаційний баланс, які призначені до розгляду в судовому засіданні на 04.04.13р.

В доповнення до поданого звіту, 12.04.13р. ліквідатором до господарського суду надане клопотання «про долучення до матеріалів справи додаткових документів».

Надані документи долучені до матеріалів справи.

Відповідно до ч.1 п.11 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 22.12.11р., положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом.

Положення цього Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом.

Положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури».

Приймаючи рішення щодо затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, застосуванню підлягають норми Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 30.06.99р., оскільки ліквідаційну процедуру відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТЕХНОЛ», м. Донецьк відкрито 16.01.13р., тобто до набрання чинності новою редакцією Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Господарський суд, в судовому засіданні 04.04.13р. розглянувши дані звіту та ліквідаційного балансу, а також додані до них документи, перевіривши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення та доводи представника ліквідатора, оцінивши подані докази, встановив:

На виконання вимог ст.25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в ході ліквідаційної процедури ліквідатором проведені заходи, направлені на виявлення майна банкрута та можливих кредиторів.

Ліквідатором письмово повідомлені про визнання боржника банкрутом всі можливі кредитори, а саме: Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової інспекції, Центральна міжрайонна виконавча дирекція Донецького обласного відділення ФСС з тимчасової втрати працездатності, Донецький міський центр зайнятості, Відділення виконавчої дирекції ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ленінському районі м. Донецька, Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Донецька, Донецьке обласне відділення фонду соціального захисту інвалідів.

На адресу ліквідатора надійшли відповіді:

- лист Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Донецька від 01.02.13р. №1960/02 про відсутність заборгованості зі сплати єдиного та страхового внесків;

- лист Відділення виконавчої дирекції ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ленінському районі м. Донецька від 15.02.13р. №01-06/415 про відсутність заборгованості;

- лист Центральної міжрайонної виконавчої дирекції Донецького обласного відділення ФСС з тимчасової втрати працездатності від 07.02.13р. №05-210, яким повідомлено, що банкрут ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТЕХНОЛ» станом на 07.02.13р. незареєстрований в Центральній міжрайонній виконавчій дирекції Донецького обласного відділення ФСС з тимчасової втрати працездатності;

- лист Донецького міського центру зайнятості від 04.03.13р. №02/624, яким повідомлено, що ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТЕХНОЛ» на обліку як платник страхових внесків на обліку не перебуває;

- заява Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби від 06.02.13р. №2750/10/19-013-9 про визнання кредитором на суму 3141164,00грн.;

- лист Донецького обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів від 08.02.13р. №06-7/273, в якому зазначено, що ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТЕХНОЛ» серед боржників відділення Фонду не обліковується.

Згідно отриманих відповідей з вимогами до боржника звернувся ще один кредитор Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби.

Як вбачається з матеріалів справи повідомленням «про розгляд заяви про визнання кредитором» ліквідатором було відмовлено у визнанні вимог державної податкової інспекції.

Враховуючи, що у разі незгоди з відмовою ліквідатора у визнанні кредиторських вимог, Інспекція не була позбавлена права оскаржити відповідні дії у встановленому законом порядку у межах справи про банкрутство, проте таким правом не скористалась.

Також, ліквідатором направлені запити до КП «Бюро технічної інвентаризації м. Донецька», управління Держкомагенства у м.Донецьку Донецької області, державної інспекції сільського господарства в Донецькій області, ВОРЕР УДАІ ГУМВС України в Донецькій області, відділу державної виконавчої служби Ленінського районного управління юстиції м. Донецька.

На запити ліквідатора повідомлено наступне:

За даними ВОРЕР УДАІ ГУМВС України в Донецькій області №9/782 від 04.02.13р. за підприємством боржника транспортні засоби не зареєстровані.

Згідно облікових даних управління Держкомагенства у м. Донецьку Донецької області (лист від 01.02.13р. №01-32-519/636) земельні ділянки ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТЕХНОЛ» у власність, оренду або користування не надавались, правовстановлюючи документи не зареєстровано.

КП «Бюро технічної інвентаризації м. Донецька» довідкою від 07.03.13р. №01-3/580 повідомило ліквідатора про відсутність зареєстрованого за боржником на праві власності нерухомого майна.

За данними державної інспекції сільського господарства в Донецькій області ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТЕХНОЛ» не має на праві власності сільськогосподарської техніки.

За даними Єдиної Автоматизованої Інформаційної Системи Держмитслужби підприємство ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТЕХНОЛ» не знаходиться на обліку в митних органах, факти здійснення митного оформлення товарів підприємством в зоні діяльності Східної митниці відсутні.

Відповідно до відомостей наданих відділом державної виконавчої служби Ленінського районного управління юстиції м. Донецька відкриті виконавчі документи стосовно підприємства боржника відсутні.

Відповідно до витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №40042078 станом на 04.03.13р. та інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №1947932 станом на 03.04.13р , інформація щодо майна банкрута відсутня.

Згідно листа Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби від 04.02.13р. №2556/10/18-213-3 відкриті розрахункові рахунки банкрута в банківських установах відсутні.

Інвентаризаційні данні щодо виявлення майнових активів (основних засобів та матеріальних цінностей) підприємства боржника відсутні, оскільки, як встановлено постановою господарського суду Донецької від 16.01.13р. про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури керівні органи боржника за місцезнаходженням відсутні.

Разом з тим, в матеріалах справи містяться докази звернення ліквідатора до засновника боржника про передачу печатки, штампів та фінансової документації з метою встановлення наявності або відсутності майнових активів ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТЕХНОЛ» для подальшого задоволення кредиторських вимог в процесі ліквідації.

Будь-яка бухгалтерська та інша документація щодо фінансово-господарської діяльності боржника, печаті та штампи підприємства боржника ліквідатору передані не були. За результатами виходу за юридичною адресою боржника ліквідатором встановлено факт відсутності керівних органів боржника - ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТЕХНОЛ» за юридичною адресою, що підтверджується актом обстеження місцезнаходження боржника - банкрута від 20.02.13р.

Таким чином, після завершення ліквідаційної процедури будь-які інші майнові активи, необхідні для ведення виробничої діяльності у боржника відсутні, що підтверджується запитами ліквідатора банкрута та відповідями на них відповідних державних органів, що здійснюють реєстрацію та облік рухомого та нерухомого майна. Майна, що є предметом застави у банкрута не має. Частки, яка б належала банкруту в спільному майні інших осіб не виявлено.

У відповідності з вимогами ст.32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ліквідатором був складений реєстр вимог кредиторів, який доданий до звіту ліквідатора.

За результатами ліквідаційної процедури ліквідатором складено ліквідаційний баланс з непогашеною кредиторською заборгованістю в сумі 352682,00грн. та у відповідності з вимогами ст.32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» сформований реєстр вимог кредиторів, який доданий до звіту ліквідатора та складається з вимог єдиного ініціюючого кредитора.

В зв'язку з недостатністю майнових активів боржника, вимоги єдиного ініціюючого кредитора залишилися незадоволеними та відповідно до приписів п. 6 ст. 31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» вважаються погашеними.

Щодо наявного в матеріалах справи клопотання Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби про зупинення провадження по справі, господарський суд зазначає наступне:

Відповідно до частини 2 ст.4-1 Господарського процесуального кодексу України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України.

За змістом вказаних нормативних актів господарський суд приймає судові рішення (ухвали, постанови) у межах провадження у справі про банкрутство у випадках та порядку прямо передбачених Законом.

Системний аналіз норм діючого законодавства свідчить, що приписами ст.79 Господарського процесуального кодексу України, які містять вичерпний перелік підстав для зупинення провадження по справі та Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 14.05.92р. №2343-XII (в редакції Закону від 30.06.99р. №784-XIV) не передбачено винесення в межах провадження у справі про банкрутство судових рішень про зупинення провадження у справі про банкрутство.

Разом з тим, норми Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство не може бути визнано господарським судом банкрутом чи ліквідоване за рішенням суду, у зв'язку з необхідністю проведення позапланової документальної перевірки підприємства банкрута податковим органом.

Зазначений висновок збігається з правовою позицією Вищого господарського суду України, викладеній у постанові від 29.03.12р. по справі №45/30б.

Матеріали справи №905/265/13-г також містять дані про те, що Державна податкова інспекція була обізнана про здійснення провадження у справі про банкрутство ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТЕХНОЛ» починаючи з дня порушення провадження у даній справі. Ухвала про порушення провадження у справі №905/265/13-г була надіслана на адресу Інспекції, про що свідчить штамп канцелярії господарського суду Донецької області на зворотньому боці ухвали.

Крім того, як встановлено судом, на час розгляду справи в судовому засіданні 04.04.13р. Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби не надала доказів проведення позапланової перевірки підприємства боржника та як наслідок доказів, які свідчили б про встановлення місцезнаходження керівника боржника, документів підприємства та можливість в зв'язку з цим проведення позапланової документальної перевірки підприємства боржника. При цьому, суд також звертає увагу на те, що Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби листом №5809/10/10-013-5 від 19.03.13р., наданим до господарського суду 26.03.13р., повідомила про неможливість проведення перевірки ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТЕХНОЛ» у зв'язку з відсутністю підприємства боржника за місцем реєстрації.

Відповідно до ст.75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Ст.78 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється органами державної податкової служби, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

У свою чергу контролюючі органи, у тому числі орган державної податкової служби, в силу своїх повноважень мають документи фінансової звітності боржника, у тому числі відомості щодо наявності або відсутності у нього майна.

Враховуючи положення Податкового кодексу України, зокрема ст.ст. 78 та 82, щодо призначення та строків проведення перевірки, ДПІ у Ленінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби, користуючись наданим їй правом, та на виконання визначених Законом України «Про державну податкову службу в України» завдань, як після отримання ухвали господарського суду про порушення справи про банкрутство, так і після отримання повідомлення ліквідатора беззаперечно мала можливість провести передбачену Податковим кодексом України перевірку.

Аналогічна правова позиція висловлена Вищим господарським судом України у постанові від 04.10.12р. у справі №5006/42/26б/2012, від 30.10.12р. у справі №5006/5/5б/2012.

За таких обставин, суд не вбачає встановлених законодавством підстав для зупинення провадження по справі або відмови у затверджені звіту та ліквідаційного балансу, оскільки ліквідатором здійснені усі необхідні заходи у ході ліквідаційної процедури, передбачені Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», щодо повідомлення можливих кредиторів та виявлення майнових активів боржника.

За приписами статті 32 вказаного закону звіт ліквідатора та поданий ним ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вжиття ним заходів по виявленню кредиторів та активів боржника за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або його ліквідацію та припинення провадження у справі.

Враховуючи викладене, за результатами розгляду в судовому засіданні звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу суд дійшов висновку, що ліквідатором, відповідно до ст.ст. 22-34 Закону «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», виконані усі необхідні дії по ліквідації банкрута: вжито всіх заходів на пошук, виявлення, повернення майна боржника, здійснено запити щодо виявлення майнових активів до спеціалізованих державних установ, які здійснюють реєстрацію та облік рухомого та нерухомого майна.

Згідно з п.1 ст.32 Закону після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

До вказаного звіту ліквідатором були додані відповіді на подані ним повідомлення і запити щодо виявлення майна банкрута, що свідчить про належне виконання ним своїх обов'язків як особи, що здійснює ліквідаційну процедуру.

У разі затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому ст.32 вищевказаного закону, господарський суд на підставі ст.40 Закону припиняє провадження у справі про банкрутство боржника.

Оскільки ліквідатором були проведені всі необхідні дії по ліквідації банкрута, заперечень проти затвердження звіту та ліквідаційного балансу до суду подано не було, господарський суд визнає їх такими, що підлягають затвердженню, а підприємство-банкрут -ліквідації, оскільки в силу п.2 ст.32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи-банкрута.

Керуючись п.1-1 прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону від 22.12.11р. №4212-VI, п.1 ст.5, ст.32, п.6 ст.40, ст.52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 14.05.92р. №2343-XII (в редакції Закону від 30.06.99 №784-XIV), ст.ст.4-1, 34, 43, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

У Х В А Л И В :

Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТЕХНОЛ» (код ЄДРПОУ 33904878), що зареєстровано за адресою: 83045, Донецька область, м. Донецьк, Ленінський район, вул. Воровського, буд. 9).

Ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТЕХНОЛ», м. Донецьк (код ЄДРПОУ 33904878).

Провадження по справі №905/265/13-г припинити.

Копію ухвали направити органу, який здійснив державну реєстрацію банкрута, органу державної статистики для виключення підприємства - банкрута з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, власнику, органу державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута, державному реєстратору та органу ДВС.

Суддя Лейба М.О.

Вик Лабуня С.Є. тел. 311-94-81

Надруковано примірників - 8 :

господарському суду Донецької області - 1,

сторонам - 2,

державному органу з питань банкрутства - 1,

державному реєстратору за місцезнаходженням боржника - 1,

державній виконавчій служби за місцезнаходженням боржника - 1,

органу державної податкової служби за місцезнаходженням боржника - 1,

органу державної статистики - 1 ,

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення04.04.2013
Оприлюднено09.04.2013
Номер документу30424469
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/265/13-г

Ухвала від 05.03.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

Постанова від 05.06.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 22.05.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 04.04.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

Ухвала від 05.03.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

Постанова від 16.01.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

Ухвала від 10.01.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні