Постанова
від 21.03.2013 по справі 801/2513/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України   21 березня 2013 р.  Справа №801/2513/13-а Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Тоскіної  Г.Л., за участю секретаря судового засідання  Кисельової А.Є., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу   за позовом   Управління Пенсійного фонду України в Білогірському районі АР Крим           до   Комунального підприємства "Василівський сількомунгосп"               про стягнення 180,77 грн. Суть спору: До Окружного адміністративного Автономної Республіки Крим звернулося з позовом Управління Пенсійного фонду України в Білогірському районі АР Крим  до Комунального підприємства "Василівський сількомунгосп"  про стягнення заборгованості з нарахований штрафних  санкцій  та пені  у розмірі   180,77 грн.   Позивач обґрунтував свої позовні вимоги тим, що відповідач зареєстрований в управлінні Пенсійного фонду України в  Білогірському районі АР Крим як платник єдиного внеску на  загальнообов'язкове державне соціальне страхування, однак, в порушення норм Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” не здійснює сплату штрафу та пені, нарахованих на підставі рішення № 413 від 12.11.2012 року. У судове засіданні позивач явку представника не забезпечив, повідомлений належним чином про час, дату та місце розгляду справи. Від представника позивача на адресу суду 21.03.13 року надійшло  клопотання про розгляд справи за його відсутністю та підтримання позовних вимог у повному обсязі. У судове засідання відповідач явку представника не забезпечив, повідомлений належним чином про час, дату та місце розгляду справи, про причини неявки суд не повідомив. Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача. Дослідивши матеріали справи та оцінивши доказів в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав. ВСТАНОВИВ: Законом України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” ”№ 2464-VI від 08.07.2010 року (надалі - Закон) визначаються правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку. Відповідно до частини 2 статті 12 Закону Пенсійний фонд України забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску. Відповідно до частини 1 статті 2 Закону дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону. Пунктом 3 Розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону встановлено, що з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску. Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Згідно з п.1 частини 1 статті 4 Закону платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.   Судом встановлено, що Комунальне  підприємство "Василівський сількомунгосп" зареєстровано  в Управлінні Пенсійного фонду в Білогірському  районі АР Крим. Таким чином, Комунальне  підприємство "Василівський сількомунгосп"  є  платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Згідно з частиною 2 статті 6 Закону платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики. Відповідно до частини 3 статті 9 Закону територіальні органи Пенсійного фонду мають право обчислювати єдиний внесок лише на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до територіальних органів Пенсійного фонду, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок. Частиною 8 статті 9 Закону встановлено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, - календарний рік. Згідно статті 25 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. Пунктом 2 частини 11 статті 25 Закону передбачено, що територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску  штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Частиною 10 статті 25 Закону  передбачено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Згідно частини 14 статті 25 Закону про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску. Судом встановлено, що рішенням № 413 від 12.11.2012 року УПФУ в Білогірському  районі АРК  на підставі п.2 частини 11 ст. 25 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” за несвоєчасну сплату єдиного внеску до Комунального підприємства "Василівський сількомунгосп" застосований штраф в розмірі  156,78 гривень та нарахована пеня в розмірі 23,99  гривень за період з 20.03.2012 року до 30.03.2012 року. Зазначене рішення  було направлено відповідачу, що підтверджується копією поштового повідомлення та копією конверту, що повернулися на адресу позивача з відміткою " не проживає". Згідно частини 15 статті 25 Закону суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення. Суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в такому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску. Судом встановлено, що відповідачем в порушення ст. 25 Закону нарахований  штраф  у сумі  156,78 гривень та нарахована пеня в розмірі 23,99 не погашені, що підтверджується карткою  особового рахунку. Відповідно до пункту 1 ч. 2 ст. 6 Закону страхувальник зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок. Суд також враховує, що відповідно до частини 12 статті 9 Закону страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника та мають пріоритет перед всіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу). В порушення ст. 71 КАС України відповідач не надав докази оскарження вимоги, а також сплати заборгованості у повному обсязі. Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача. У судовому засіданні 21.03.2013 оголошено вступну та резолютивну частину постанови. Постанова складена у повному обсязі 26.03.2013. На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ: 1. Позовні вимоги задовольнити. 2. Стягнути з  Комунального підприємства "Василівський сількомунгосп" (ідентифікаційний код 32323066) на користь управління Пенсійного фонду України в Білогірському  районі АР Крим  заборгованість у сумі 180,77 гривень. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.   Суддя                        Тоскіна Г.Л.                                                                                                           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення21.03.2013
Оприлюднено05.04.2013
Номер документу30426530
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/2513/13-а

Постанова від 21.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

Ухвала від 14.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні