Постанова
від 03.04.2013 по справі 812/2396/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

9.4.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 квітня 2013 року Справа № 812/2396/13-а

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Захарова О.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Державного відкритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» ДП ДХК «Донбасантраит» про стягнення суми штрафної санкції у розмірі 5100,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

11 березня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Державного відкритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» ДП ДХК «Донбасантраит» про стягнення суми штрафної санкції у розмірі 5100,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що ДВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» порушено вимоги законодавства про цінні папери, а саме ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364 (зі змінами та доповненнями). Відповідно до вимог пункту 1 глави 7 розділу V Положення, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом:

- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії з цінних паперів та фондового ринку у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування в офіційному друкованому виданні у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- подання до Комісії у строк не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

ДВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» в порушення Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення, в термін, передбачений Положенням, не розкрило річну інформацію за 2011 рік шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.

Такі дії ДВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» підпадають під правопорушення, відповідальність за яке передбачена п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» - нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» - не опублікування інформації та п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» - неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

У зв'язку з цим, керуючись ст.ст. 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ри нку цінних паперів в Україні", 13.09.2012 уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні ДВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» були винесені постанови №№695-ДО-1-Е, 696-ДО-1-Е, 697-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) гривень. Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку не оскаржувались, копій платіжних документів на підтвердження виконання постанов до Донбаського територіального управління НКЦПФР не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Держбюджет.

У зв'язку з чим, позивач просив суд стягнути з Державного відкритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» ДП ДХК «Донбасантраит» суму штрафних санкцій у загальному розмірі 5100,00 грн. в дохід Державного бюджету України.

Ухвалою суду від 14 березня 2013 року справу призначено до розгляду у порядку скороченого провадження.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.

25 березня 2013 року на адресу суду повернувся конверт із позначкою пошти «за закінченням терміну зберігання» (а.с. 21-22).

Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.

Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, прийшов до висновку про задоволення позову з наступних підстав.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» №448/96-ВР від 30.10.1996 (далі - ЗУ №448)

Відповідно до ст.5 ЗУ №448 державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно із абзацом 2 ст.1 Закону України №448 державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Зі ст.6 Закону України №448 вбачається, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 31.01.2012 №217 затверджено Положення про Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (а.с. 24).

Згідно п.1 Положення про Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку входить до системи Комісії, є підпорядкованим та підзвітним Комісії.

Відповідно до п. 4 ст.7 Закону України №448 до основних завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відноситься захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Пунктом 14 ст.8 Закону України №448 передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно абз.5 ст.12 ЗУ №448 уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23.02.2006 №3480-IV (далі - ЗУ №3480) регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ч.6 ст.40 ЗУ №3480-IV строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року №1591, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за №97/13364, затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.

Згідно пункту 1 глави розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:

- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

З матеріалів справи вбачається, що Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку були виявлені порушення відповідачем вимог ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364 (зі змінами та доповненнями).

Відповідно до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 №448/96 та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 11.12.2007 №2272 (які були чинні до 01.01.2013), Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку здійснює контроль за дотриманням в Донецькій та Луганській областях законодавства про цінні папери та при виявленні фактів порушень законодавства про цінні папери уповноважені особи складають акти про правопорушення на ринку цінних паперів, які в подальшому є підставою для винесення постанови про накладення штрафних санкцій.

27 серпня 2012 року уповноваженою особою Комісії винесена постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ДВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит».

Відповідачем порушені вимоги ст.40 Закону України від 23.02.2006 №3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364. Відповідно до п.1 гл.7 розд.V Положення розкриття річної інформації шляхом подання до Комісії здійснюється у строк не пізніше 1 червня року, наступного за звітним. Річну інформацію за 2011 рік до Комісії в термін, передбачений Положенням, відповідачем не подано. ДВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» порушило вимоги п.1 глави 7 розділу V Положення в частині розкриття інформації шляхом подання до Комісії (а.с. 7-8).

Відповідно до п.7 ч.1 ст.11 ЗУ №448, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За неподання інформації до Комісії постановою №695-ДО-1-Е від 13.09.2012 до відповідача застосована санкція у вигляді штрафу у розмірі 1700 грн., який мав бути сплачений до Державного бюджету України протягом 15 днів з моменту отримання постанови, шляхом перерахування коштів (а.с. 9).

Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №695-ДО-1-Е від 13.09.2011 була направлена відповідачу рекомендованим листом (а.с. 10).

27 серпня 2012 року уповноваженою особою Комісії винесена постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ДВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит», яке полягає в порушенні вимог ст.40 Закону України від 23.02.2006 №3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364. Відповідно до п.1 гл.7 розд.V Положення розкриття річної інформації шляхом опублікування в офіційному друкованому виданні здійснюється у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Річну інформацію за 2011 рік в офіційному друкованому виданні в термін, передбачений Положенням, не подано. ДВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» порушило вимоги п.1 глави 7 розділу V Положення в частині розкриття інформації шляхом опублікування в офіційному друкованому виданні (а.с.11-12).

Відповідно до п.5 ч.1 ст.11 Закону України №448, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За не опублікування інформації в офіційному друкованому виданні постановою №696-ДО-1-Е від 13.09.2012 до відповідача застосована санкція у вигляді штрафу у розмірі 1700 грн., який мав бути сплачений до Державного бюджету України протягом 15 днів з моменту отримання постанови, шляхом перерахування коштів (а.с. 13).

Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №696-ДО-1-Е від 13.09.2011 була направлена відповідачу рекомендованим листом (а.с. 14).

27 серпня 2012 року уповноваженою особою Комісії винесена постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ДВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит», за порушення вимог ст.40 Закону України від 23.02.2006 №3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364. Відповідно до п.1 гл.7 розд.V Положення розкриття річної інформації шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі Комісії здійснюється у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Річну інформацію за 2011 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії в термін, передбачений Положенням, розміщено не було (а.с. 15-16).

Відповідно до п.6 ч.1 ст.11 ЗУ №448, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - стрічці новин постановою №697-ДО-1-Е від 13.09.2012 до відповідача застосована санкція у вигляді штрафу у розмірі 1700 грн., який мав бути сплачений до Державного бюджету України протягом 15 днів з моменту отримання постанови, шляхом перерахування коштів (а.с. 17).

Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №697-ДО-1-Е від 13.09.2012 була направлена відповідачу рекомендованим листом (а.с. 18).

Відповідно до розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за №120/14811, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Відповідач суму штрафу у загальному розмірі 5100,00 грн., накладену за постановами №695-ДО-1-Е, №696-ДО-1-Е та №697-ДО-1-Е, в добровільному порядку не сплатив, постанови у встановленому законом порядку не оскаржив.

Оскільки відповідачем постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №695-ДО-1-Е, №696-ДО-1-Е та №697-ДО-1-Е у встановленому порядку не оскаржено, внаслідок чого вони на момент розгляду справи є чинними та такими, що підлягають виконанню, також те, що в порушення вимог розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за №120/14811, штраф протягом 15 днів з дати отримання постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не сплачений, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 17, 18, 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового до Державного відкритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» про стягнення суми штрафної санкції у розмірі 5100,00 грн., задовольнити повністю.

Стягнути з Державного відкритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» (і.к. 00175573) суму штрафної санкції у розмірі 5100,00 грн. (п'ять тисяч сто гривень 00 коп.) в дохід Державного бюджету України - р/р 31110106700004 в УДКС у м.Донецьку, код ЄДРПОУ 38033949, МФО 834016, код платежу 21081100.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною і підлягає негайному виконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, судове рішення апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.

Суддя О.В. Захарова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2013
Оприлюднено05.04.2013
Номер документу30440357
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2396/13-а

Постанова від 03.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Ухвала від 14.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні