Постанова
від 02.04.2013 по справі 826/2496/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

02 квітня 2013 року 11:14 № 826/2496/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Савченко А.І., при секретарі Литовці Ю.Є., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності доПриватного підприємства «Актуал-Транс» про стягнення заборгованості у розмірі 4627,47 грн., за участю представників сторін:

від позивача - Постернак М.М.,

від відповідача - Горлатих Р.В., Матушик Н.Л.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 02 квітня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Виконавча дирекція Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі по тексту - позивач, Виконавча дирекція) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Приватного підприємства «Актуал-Транс» (далі по тексту - відповідач, ПП «Актуал-Транс»), в якому просила стягнути грошові кошти у сумі 4627,47 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач в порушення вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» не перерахував страхові кошти у розмірі, визначеному рішенням №72 від 27 квітня 2012 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 лютого 2013 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі та зобов'язано відповідача протягом 10 днів з дня отримання ухвали подати заперечення проти позову або заяву про визнання позову.

У зв'язку з надходженням через канцелярію суду 14 березня 2013 року заперечень відповідача проти позову, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 березня 2013 року справу призначено до судового розгляду на 02 квітня 2013 року.

У судовому засіданні, призначеному на 02 квітня 2013 року, представник позивача наполягав на задоволенні позову, у той час як представники відповідача проти його задоволення заперечували з підстав, викладених у письмових запереченнях.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

ПП «Актуал-Транс» перебуває на обліку в якості страхувальника в Лівобережній міжрайонній виконавчій дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі по тексту - Лівобережна дирекція) з 21 жовтня 2009 року за №49132.

Згідно зі статтею 9 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001р. №2240-ІІІ з наступними змінами та доповненнями у відповідній редакції на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту - Закон України №2240-ІІІ), Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.

Так, на реалізацію наведених повноважень, Лівобережною дирекцією проведено документальну планову перевірку відповідача по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 21 жовтня 2009 року по 31 грудня 2011 року, за результатами якої складено Акт перевірки № 349 від 11 квітня 2012 року.

Відповідно до висновків зазначеного акту позивачем прийнято рішення №72 від 27 квітня 2012 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, яким не прийнято до зарахування витрат у розмірі 21724,92 грн. та за порушення порядку використання страхових коштів, відповідно до статті 30 Закону №2240-ІІІ, накладено штраф у розмірі 50% неправомірно використаних коштів Фонду - 10862,46 грн.

Проте, у строки, визначені законом, зазначені суми відповідачем сплачені не було, що стало підставою для винесення позивачем 20 вересня 2012 року рішення №150 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, яким нараховано штраф у сумі 3258,74 грн. та пеню - у розмірі 1369,67 грн.

Не проведенням відповідачем сплати фінансових санкцій, визначених зазначеним рішенням у строки, встановлені Законом №2044-ІІІ, стало підставою для звернення до суду з позовом про їх стягнення.

Аналізуючи спірні правовідносини, що виникли між сторонами, суд звертає увагу на наступне.

Основним нормативно-правовим актом, що регулює спірні правовідносини є Закон України №2240-ІІІ, який згідно преамбули відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначає правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей.

Відповідно до частини 1 статті 9 названого Закону, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.

Саме з метою реалізації такої функцій Фонду, як контроль за використанням коштів, його органи та посадові особи проводять заходи контролю у вигляді перевірок, а у разі виявлення порушень - виносять рішення про повернення коштів Фонду та застосовують фінансові санкції.

У відповідності до наведеного, 27 квітня 2012 року позивачем було винесено рішення №72.

Не проведення суб'єктом господарювання сплати, визначених зазначеним рішенням сум, стало підставою для звернення Виконавчої дирекції до суду з позовом про їх стягнення, який постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 листопада 2012 року у справі №2а-14638/12/2670 було задоволено.

Станом на момент розгляду справи, зазначене судове рішення не оскаржено відповідачем в апеляційному порядку та відповідно до положень частини 1 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набрало законної сили.

Відповідно до абзацу другого та третього частини 1 статті 30 Закону України №2240-ІІІ за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.

Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Аналізуючи доводи відповідача, викладені у запереченнях на позовну заяву, суд приходить до висновку про їх необґрунтованість з огляду на те, що вони базуються на помилковості висновків контролюючого органу, які стали підставою для неприйняття до зарахування витрат у розмірі 21724,92 грн.

У той же час рішення, яким визначено розмір таких витрат та нараховано штрафні санкції за порушення порядку використання страхових коштів, на момент розгляду справи є чинним та ніким не скасовано.

Посилання представників відповідача на те, що на момент винесення рішення від 20 вересня 2012 року №150 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, рішення від 27 квітня 2012 року №72 оскаржено суб'єктом господарювання у судовому порядку, суд до уваги не приймає.

Так, відповідно до частини 3 статті 22 Закону №2240-ІІІ у разі якщо страхувальники та інші отримувачі страхових коштів вважають, що орган Фонду неправильно визначив суми страхових коштів, використаних з порушенням встановленого порядку, та фінансових санкцій чи прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, або виходить за межі його компетенції, такі страхувальники та інші отримувачі страхових коштів протягом десяти календарних днів з дня отримання такого рішення мають право в письмовій формі звернутися до зазначеного органу Фонду із скаргою про перегляд цього рішення.

Орган Фонду зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів після отримання скарги страхувальника, іншого отримувача страхових коштів на їхню адресу поштою з повідомленням про вручення або надати під розписку. У разі якщо орган Фонду надсилає рішення про повну або часткову відмову у задоволенні скарги, страхувальники та інші отримувачі страхових коштів протягом десяти календарних днів з дня отримання відповіді мають право звернутися з повторною скаргою до органів Фонду вищого рівня або до суду.

Тільки у разі, якщо страхувальник погодився з рішенням Фонду про визначення суми страхових коштів, використаних з порушенням встановленого порядку та фінансових санкцій або за наслідками розгляду скарги чи позову такого страхувальника у їх задоволенні відмовлено, Фонд відповідно до приписів частини 1 статті 30 Закону №2240-ІІІ та пункту 4.2. Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010р. №29 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 25.03.2011р. за №393/19131, приймає рішення про застосування фінансових санкцій.

З огляду на те, що на момент прийняття позивачем рішення від 20 вересня 2012 року №150, позовні заяви про визнання протиправним та скасування рішення від 27 квітня 2012 року №72 ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 серпня 2012 року у справі №2а-9972/12/2670 повернуто позивачу, а ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 вересня 2012 року у справі №2а-12061/12/2670 - залишено без розгляду, суд приходить до висновку, що рішення позивача від 27 квітня 2012 року №72 було та є чинним, проте страхуваником у строки, визначені законом, не виконано, а отже суб'єкт владних повноважень обґрунтовано розрахував та наклав на суб'єкт господарювання фінансові санкції, шляхом винесення рішення від 20 вересня 2012 року №150.

За таких обставин, на думку суду, позовні вимоги про стягнення з ПП «Актуал-Транс» фінансових санкцій у розмірі 4627,41 грн. є обґрунтованими та підлягають до задоволення.

З частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України вбачається, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною 1 статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва доходить висновку про наявність підстав для задоволення позову в повному обсязі.

Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Актуал-Транс» (02100, м. Київ, бул. Верховної Ради, 1-А, кв. 23, ЄДРПОУ 36688583) на користь Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (04070, м. Київ, вул Борисів Тік, 30, р/р 37173200999335 в ГУДКСУ у м. Києві, МФО 820019, ЄДРПОУ 22867691) фінансові санкції у розмірі 4627 (чотири тисячі двадцять сім) грн. 41 коп.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя А.І. Савченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.04.2013
Оприлюднено05.04.2013
Номер документу30448274
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/2496/13-а

Ухвала від 08.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 03.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Постанова від 02.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

Ухвала від 15.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

Ухвала від 28.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні