ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
01 квітня 2013 р. Справа №801/2680/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді Дудіна С. О., розглянув порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби
до Приватного підприємства «Ечкі"
про стягнення 3741,00 грн.
Суть справи: Державна податкова інспекція у м. Сімферополі АР Крим ДПС звернулася до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовною заявою та просить стягнути з Приватного підприємства заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 1190,00 грн. так з податку на додану вартість в сумі 2551,00 грн.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 18.03.2013р. було відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження, справа призначена до судового розгляду.
Позовні вимоги обґрунтовані порушеннями з боку відповідача положень ЗУ «Про державну податкову службу в України» та Податкового кодексу України в частині своєчасності надання податкової звітності з податку на додану вартість та податку на прибуток, внаслідок чого були застосовані штрафні санкції, які позивач просить стягнути в примусовому порядку.
Позивач у судове засідання не з'явився, у позовній заяві ним було викладено клопотання про розгляд справи за відсутністю його представника.
Відповідач у судове засідання не з'явився, письмові заперечення проти позову не надав, про дату, час та місце розгляду справи був проінформований належним чином, однак поштова кореспонденція, яка направлялася на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, була повернена до суду з приміткою "неповна адреса".
Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи, що матеріали справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, та приймаючи до уваги те, що учасники судового процесу були належним чином проінформовані про дату, час і місце судового розгляду, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Згідно з пунктом 10 частини 1 статті 3 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.
Вищий адміністративний суд України в пункті 11 Листа від 30.11.2009 р. N 1619/10/13-09 зазначив, що під час вирішення справи у порядку письмового провадження його фіксування за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, оскільки в такому разі не проводиться судове засідання і, відповідно, справа розглядається без участі секретаря.
На підставі цього, справа розглядається без проведення судового засідання.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Ечкі» зареєстровано в якості юридичної особи 20.08.2010 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію серії А01 №632363 (а.с.14).
Згідно довідки про взяття на облік платника податків від 22.10.2010 року №3820/29-0 ПП «Ечкі» перебуває на податковому обліку з 21.08.2010р. за №79064 (а.с.13)
Згідно зі статтею 4 Закону України "Про систему оподаткування", чинному на момент виникнення спірних правовідносин, платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні особи, на яких, відповідно до Законів України покладений обов'язок сплачувати податки і збори.
Платник податків зокрема зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", чинному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту Закон № 2181) було передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації.
Відповідно до п.п. 4.1.4. п.4.1 статті 4 ЗУ 2181 податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Згідно з п. 17.1.1. ст. 17 Закону 2181-III, платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Норми аналогічного змісту закріплені в чинному Податковому кодексі України.
Так, відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Згідно п. 49.18. ст.. 49 ПК України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
- п.п. 49.18.1. календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
- п.п. 49.18.2. календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
06.12.2010 р. ДПІ м. Сімферополь АР Крим ДПС було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності ПП «Ечкі», за результатом якої був складений акт №19172/15-2/37230186, яким встановлений факт неподання відповідачем податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2010 року (а.с.22).
16.12.2010р. ДПІ у м. Сімферополі АРК ДПС на підставі зазначеного акта було прийнято податкове повідомлення-рішення №0021581502/0, яким відповідачеві були нараховані штрафні санкції в сумі 170,00 грн. (а.с.21).
Зазначене податкове повідомлення-рішення було отримано уповноваженою особою відповідача, про що свідчить його підпис на корінці податкового повідомлення-рішення (а.с.21).
11.03.2011р. позивачем була проведена перевірка своєчасності подання податкової звітності ПП «Ечкі», результати якої оформлені актом №2116/15/37230186 від 11.03.2011 р., з якої вбачається факт ненадання відповідачем податкової декларації з податку на прибуток за 2010 рік.
На підставі цього акта 08.04.2011р. ДПІ у м. Сімферополі було винесено податкове повідомлення-рішення №0005771501 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 170,00 грн. (а.с.16).
Зазначене податкове повідомлення-рішення було направлено на адресу відповідача, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, однак було повернено органами поштового зв'язку з відміткою Укрпошти «неповна адреса» (а.с.16-зворотній бік).
05.04.2011 року ДПІ м. Сімферополь АР Крим ДПС було проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності ПП «Ечкі», оформлену актом №3856/15-2/37230186, з кого вбачається допущені позивачем порушення норм чинного податкового законодавства у вигляді неподання податкових декларацій з податку на додану вартість за листопад-грудень 2010 року, січень лютий 2011 року.
13.04.2011р. ДПІ у м. Сімферополі АРК ДПС на підставі зазначеного акта було прийнято податкове повідомлення-рішення №0006161502 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2380,00 грн. (а.с.23).
Зазначене податкове повідомлення-рішення було отримано уповноваженою особою відповідача, про що свідчить його підпис на корінці податкового повідомлення-рішення (а.с.23).
За результатом проведеної позивачем 06.05.2011 р. камеральної перевірки даних, задекларованих ПП «Ечкі» у податковій звітності з податку на додану вартість був встановлений факт неподання податкової декларації з ПДВ за березень 2011 року, результатом чого складений акт №5716/15-2 від 06.05.2011 р.
На підставі цього акта позивачем було винесено податкове повідомлення рішення №0007571502 від 06.05.2011 р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1,00 грн., яке було отримано представником відповідача, про що свідчить розписка в корінці податкового повідомлення-рішення (а. с. 25).
19.08.2011 року ДПІ м. Сімферополі АР Крим ДПС була проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток ПП «Ечкі», під час якої був виявлений факт неподання відповідачем податкових декларацій з податку на прибуток приватних підприємств за 1 квартал 2011 року та 2 квартал 2011 року.
Результати перевірки оформлені актом №112515/15-1 від 19.08.2011 р., на підставі якого ДПІ у м. Сімферополі АРК ДПС було винесено податкове повідомлення-рішення №0023331501 від 29.08.2011р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1020,00 грн. (а.с.19).
Зазначене податкове повідомлення-рішення було направлено на адресу відповідача, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, однак було повернено органами поштового зв'язку з відміткою Укрпошти «неповна адреса» (а.с.18).
Таким чином, загальний розмір штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до відповідача, складає 3741,00 грн.
Згідно п.56.1 статті 56 Податкового кодексу України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. Аналогічні положенні були закріплені в статті 6 Закону України №2181.
Під час розгляду справи суду не були надані докази адміністративного або судового оскарження прийнятих ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС податкових повідомлень-рішень.
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Положення аналогічного змісту були закріплені в п. 5.3 ст. 5 Закону України №2181.
З облікової картки платників податків вбачається, що заборгованість в розмірі 3741,00 гривень відповідачем станом на день розгляду справи не сплачена (а.с.5-9).
Отже, заборгованість відповідача зі сплати зазначених санкцій відповідає ознакам, визначеним підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, відповідно до якого податковим боргом визнається сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк.
Згідно з п.59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Матеріали справи свідчать, що 20.01.2011р. ДПІ у м. Сімферополі АРК ДПС була виставлена відносно відповідача податкова вимога №133 на суму 170,00 грн., яка після направлення також була повернена органами поштового зв'язку з відміткою "неповна адреса".
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1. статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини
Згідно з пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Таким чином, враховуючи підтвердження матеріалами справи наявності податкового боргу відповідача та дотримання податковим органом законодавчо встановленої процедури стягнення податкового боргу, суд дійшов висновку щодо правомірності вимог позивача.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
2. Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство «Ечкі» (пров. Заводський, 33, м. Сімферополь, АР Крим, Україна, 95024, ідентифікаційний код 37230186), заборгованість з податку на додану вартість у сумі 2551,00 грн. на р/р 31114029700002 в ГУ ДКСУ в АРК, МФО 824026, код ЄДРПОУ 38040558, код платежу 3014010100.
3. Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство «Ечкі» (пров. Заводський, 33, м. Сімферополь, АР Крим, Україна, 95024, ідентифікаційний код 37230186), заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 1190,00 грн. на р/р 31112009700002 в ГУ ДКСУ в АРК, код ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026, код платежу 3011021000.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2013 |
Оприлюднено | 05.04.2013 |
Номер документу | 30450855 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні