Постанова
від 04.04.2013 по справі 805/2665/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 квітня 2013 р. Справа №805/2665/13-а

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 15 година 15 хвилин

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Кравченко Т.О.,

при секретарі судового засідання Островській О.М.,

за участю

представника позивача - Колеснікової О.М. - на підставі довіреності,

представника відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань адміністративну справу за позовом Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Профспілкового комітету ВАТ «Укрцинк» про припинення юридичної особи, -

встановив:

28 лютого 2013 року Костянтинівська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби (далі - Позивача або Костянтинівська ОДПІ) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Профспілкового комітету ВАТ «Укрцинк» (далі - Відповідач або Профспілка), в якому просила припинити юридичну особу у зв'язку з тим, що Відповідач більше року не надає в органи державної податкової служби податкову звітність, декларації, документи бухгалтерської звітності, які передбачені законодавством, чим порушує встановлений законодавством порядок надання податкової звітності та унеможливлює здійснення державного контролю за сплатою податків та інших обов'язкових платежів.

04 березня 2013 року суддею постановлена ухвала про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі, відповідачу встановлений десятиденний строк з дня одержання копії цієї ухвали для подання заперечення проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову.

05 березня 2013 року копія вказаної ухвали надіслана на адресу Відповідача рекомендованою поштовою кореспонденцією з повідомленням про вручення, 13 березня 2013 року ухвала отримана уповноваженою особою Відповідача, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.21).

Заперечення проти позовної заяви або заява про визнання адміністративного позову від Профспілки не надходили.

25 березня 2013 року суддею постановлена ухвала про призначення справи № 805/2665/13-а до судового розгляду (а.с.22).

В судовому засіданні представник Позивача підтримала заявлені позовні вимоги у повному обсязі з підстав, наведених у позовній заяві, надала пояснення, аналогічні тим, що викладені в адміністративному позові. Додатково пояснила, що на день судового розгляду податкова звітність Профспілкою не надана, заборгованості перед бюджетами всіх рівнів Відповідач не має, просила позов задовольнити.

Відповідач про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином з дотриманням вимог ст.ст.33-36 Кодексу адміністративного судочинства України, про що свідчать реєстр поштових відправлень (а.с.25) та відомості електронного ресурсу Державного підприємства «Укрпошта» «Пошук поштових відправлень» (а.с.26), явку свого представника в судове засідання не забезпечив, про причини неявки суд не повідомив, клопотання про відкладення судового розгляду не надав, свого ставлення до заявлених позовних вимог не висловив.

З урахуванням положень ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, суд вважав за можливе розглянути справу за відсутності представника Відповідача.

З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

Профспілковий комітет ВАТ «Укрцинк» (ідентифікаційний код 25810316) зареєстрований у якості юридичної особи Міністерством юстиції України 23 січня 2000 року на підставі рішення за № 1317, що вбачається зі змісту довідки № 25810316 про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.14).

З 29 червня 2000 року Відповідач перебуває на обліку в Костянтинівській ОДПІ за номером № 252, що встановлено на підставі даних довідки про взяття на облік платника податків від 24 лютого 2012 року № 43/10/29-012-8 (а.с.4).

Згідно з довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АЄ № 364005 станом на 17 січня 2012 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців записи про проведення реєстраційних дій стосовно Відповідача не знайдені (а.с.11).

01 листопада 2012 року державним реєстратором Виконавчого комітету Костянтинівської міської ради Лихошерстовою Т.М. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис 1 269 176 0000 002886 про включення відомостей про юридичну особу з відміткою про те, що свідоцтво про її державну реєстрацію вважається недійсним, що вбачається зі змісту довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АЖ № 444830 (а.с.3).

Профспілка має розрахунковий рахунок, відкритий у Донецькому РУ Публічного акціонерного товариства Комерційний банк «Приватбанк» 26 листопада 2004, про що свідчить відповідна довідка (а.с.5).

За юридичною адресою: Донецька обл., м. Костянтинівка, вул. Богдана Хмельницького, буд.2 Профспілка не знаходиться, про що свідчить довідка про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків від 09 грудня 2011 року № 374/15-013-4/1 (а.с.10).

Як вбачається зі змісту довідок від 05 лютого 2013 року за № 81/15-1-25810316 (а.с.7) та від 14 червня 2012 року № 200/15-1-25810316 (а.с.9), остання податкова звітність, а саме податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями за перший квартал 2006 року (а.с.12-13), наданий Профспілкою до Костянтинівської ОДПІ 20 квітня 2006 року, починаю з 01 квітня 2006 року Відповідач перед податковими органами не звітує.

За результатами розгляду матеріалів перевірки Профспілки заступником начальника Костянтинівської ОДПІ Власовим С.О. підготовлений висновок про наявність підстав для припинення юридичної особи у зв'язку з неподанням податкової звітності більше року (а.с.6).

Заборгованості перед бюджетами всіх рівнів Профспілка не має, про що свідчить довідка про стан розрахунків з бюджетом (а.с.15).

Крім того, Костянтинівською ОДПІ надана довідка про те, що станом на 03 квітня 2013 року податкова звітність не надана (а.с.29).

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.

Відповідно до п.п.20.1.12. п.20.1. ст.20 Податкового кодексу України органи податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем.

П.67.2. ст.67 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців.

Наведені правові норми свідчать про те, що позивач - суб'єкт владних повноважень звернувся до адміністративного суду на виконання його повноважень у публічно-правових відносинах.

Позивач вбачає фактичну підставу для припинення юридичної особи-відповідача в неподанні останнім протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності.

Відповідач як платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, що вбачається зі змісту п.п.16.1.3. п.16.1. ст.16 Податкового кодексу України.

Правова норма, яка міститься в п.п.16.1.3. п.16.1. ст.16 Податкового кодексу України, дозволяє дійти висновку про те, що обов'язок відповідача подавати податкову звітність у строки, визначені законодавством, не залежить від результатів його господарської діяльності чи від наявності доходів, які підлягають оподаткуванню.

За правилом, встановленим ч.1 ст.3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-ІV (далі - Закон № 755-ІV), дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Ч.2 цієї статті містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Згідно з положеннями ч.ч.1-3 ст.4 Закону України «Про професійні спілки, гарантії їх діяльності» від 15 вересня 1999 року № 1045-XIV (далі - Закон № 1045-XIV) законодавство про профспілки складається з Конституції України, Закону України «Про об'єднання громадян», цього Закону, Кодексу законів про працю України та інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до них. Закони та інші нормативно-правові акти не можуть бути спрямовані на обмеження прав і гарантій діяльності профспілок, передбачених Конституцією України, цим Законом, крім випадків, передбачених частиною другою статті 3 цього Закону. Закон України «Про об'єднання громадян» застосовується до профспілок, якщо інше не передбачено цим Законом.

Відповідно до ст.18 Закону № 1045-XIV профспілки, їх об'єднання можуть припинити свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).

Діяльність профспілок, їх об'єднань, яка порушує Конституцію України та закони України, може бути заборонена лише за рішенням місцевого суду, а профспілок зі статусом всеукраїнських і республіканських та об'єднань профспілок з відповідним статусом - лише за рішенням Верховного Суду України.

Не допускається примусовий розпуск, припинення, а також заборона діяльності профспілок, їх об'єднань за рішенням будь-яких інших органів.

Рішення про примусовий розпуск об'єднання профспілок не тягне за собою розпуску профспілок, які входять до цього об'єднання. Примусовий розпуск профспілки чи об'єднання профспілок тягне за собою анулювання свідоцтва про реєстрацію та виключення з Реєстру об'єднань громадян України, втрату прав юридичної особи з обов'язковим повідомленням про це в засобах масової інформації.

Ч.ч.1-2 ст.1 Закону України «Про об'єднання громадян» від 16 червня 1992 року № 2460-ХІІ (далі - Закон № 2460-ХІІ) було передбачено, що об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.

Зі змісту ст.3 Закону № 2460-ХІІ вбачалося, що громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.

З метою приведення законодавчих актів України у відповідність із вимогами Закону № 755-ІV Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення єдиної системи державної реєстрації юридичних осіб» від 23 вересня 2010 року № 2555-VI ч.2 ст.14 Закону України «Про об'єднання громадян» доповнено новим реченням, відповідно до цієї норми у випадку реєстрації об'єднання громадян набуває статусу юридичної особи. Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.

У зв'язку з введенням в дію Закону України «Про громадські об'єднання» від 22 березня 2012 року № 4572-VI (далі - Закон № 4572-VI) з 1 січня 2013 року втратив чинність Закон № 2460-ХІІ.

Відповідно до ст.1 Закону № 4572- VI громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка. Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи. Громадська спілка - це громадське об'єднання, засновниками якого є юридичні особи приватного права, а членами (учасниками) можуть бути юридичні особи приватного права та фізичні особи. Громадське об'єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об'єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.

Ст.25 Закону № 4572-VI визначені способи припинення діяльності громадського об'єднання.

Припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється: 1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, шляхом саморозпуску або реорганізації шляхом приєднання до іншого громадського об'єднання такого самого статусу; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання.

Припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи має наслідком припинення цієї юридичної особи у порядку, встановленому Законом № 755-ІV, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Ч.5 ст.29 Закону 4572-VI у разі прийняття судом рішення про припинення юридичної особи громадського об'єднання з підстав, зазначених у Законі № 755-ІV, громадське об'єднання протягом шести місяців в довільній формі повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації про продовження діяльності без статусу юридичної особи та надає відомості про особу (осіб), уповноважену представляти громадське об'єднання, в обсязі, визначеному п.3 ч.2 ст.16 цього Закону.

З огляду на викладене, норми Закону № 755-ІV є загальними відносно спеціальних норм Закону № 2555-VI, (який був чинним до 1 січня 2013 року), та Закону № 4572-VI, які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян (громадського об'єднання), їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.

У зв'язку з цим залежно від підстав припинення об'єднання громадян (громадського об'єднання) та суб'єкта звернення до суду застосуванню підлягають відповідно норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» чи Закону України «Про громадські об'єднання».

Ч.1 ст.33 Закону № 755-ІV свідчить, що юридична особа припиняється, зокрема, за судовим рішенням.

Згідно з ч.2 ст.38 Закону № 755-ІV неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з її банкрутством.

Відповідно до ч.1 ст.38 Закону № 755-ІV суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Заслухавши пояснення представника Позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, виходячи з того, що ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про необхідність задоволення адміністративного позову з тієї підстави, що відповідач більше року не подає органам державної податкової служби податкову звітність, а це є загальною підставою припинення юридичної особи.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалах Вищого адміністративного суду України від 14 січня 2013 року по справі № К-23692/10, від 30 жовтня 2012 року по справі № К/9991/81598/11 тощо.

З огляду на положення ч.4 ст.94 КАС України, судові витрати стягненню не підлягають.

Ч.1 ст.256 КАС України визначено, що постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, виконуються негайно.

Керуючись Конституцією України, Податковим кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», ст.ст.2-15, 17-20, 23, 26, 69-72, 94, 98, 159-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

постановив:

Адміністративний позов Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Професійного комітету ВАТ «Укрцинк» про припинення юридичної особи - задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - Профспілковий комітет ВАТ «Укрцинк», (код ЄДРПОУ 25810316, 85102, Донецьк обл., м. Костянтинівка, вул. Богдана Хмельницького, буд.2).

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частини проголошені в судовому засіданні 04 квітня 2013 року.

Постанова складена у повному обсязі 05 квітня 2013 року.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

У день набрання постановою законної сили направити її копію державному реєстратору за місцезнаходженням фізичної особи-підприємця для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Суддя Кравченко Т.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2013
Оприлюднено05.04.2013
Номер документу30451006
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2665/13-а

Постанова від 04.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 25.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 04.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні