Ухвала
від 20.02.2009 по справі 7/1-09 (02-2)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

7/1-09 (02-2)

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

21036, м. Вінниця,  Хмельницьке шосе, 7  тел. 66-03-00, 66-11-31       http://vn.arbitr.gov.ua


У Х В А Л А

про відмову в прийнятті позовної заяви

20 лютого 2009 р.                                                                              Справа № 7/1-09 (02-2)

          Суддя господарського суду   , розглянувши матеріали

за позовом:  Товариства з обмеженою відповідальністю агрофірма "Серпанок", с.Лисогора Вінницького району Вінницької області.

до:  Вінницької районної державної адміністрації, м.Вінниця.

про оскарження дій Вінницької районної державної адміністраціі Вінницької області

ВСТАНОВИВ:

18.02.2009 року до господарського суду Вінницької області надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю агрофірма "Серпанок" від 17.02.2009 року б/н  до Вінницької районної державної адміністрації про визнання нечинним і скасування розпорядження від 27.10.2008 року № 2062 та зобов'язання вчинити дії.

Як вбачається із змісту позовної заяви позивач 26.09.2008 року в порядку передбаченому ст.20 Земельного кодексу України подав клопотання про надання згоди на зміну використання власної земельної ділянки в межах категорії земель сільськогосподарського призначення та видачу державного акта на право власності із зміненим призначенням використання.

Розпорядженням Вінницької районної державної адміністрації Вінницької області від 27.10.2008 року № 2062 відмовлено в наданні дозволу на зміну цільового призначення земельної ділянки з ведення товарного сільськогосподарського виробництва на ведення підсобного сільського господарства. Не погоджуючись із вказаним розпорядженням позивач звернувся з позовною заявою до господарського суду, в якій просить:

1. Визнати нечинним та скасувати розпорядження Вінницької районної державної адміністрації від 27.10.2008 року № 2062.

2. Зобов'язати Вінницьку районну державну адміністрацію прийняти рішення про задоволення клопотання ТОВ агрофірма "Серпанок" - змінити використання земельної ділянки площею 52,55 га, яка належить ТОВ агрофірма "Серпанок" на праві власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва згідно державного акту на земельну ділянку серії ВН № 199249, на використання в межах категорії земель сільськогосподарського призначення для ведення підсобного сільського господарства.

3. Видати державний акт на право власності на земельну ділянку із зміненим призначенням використання.

Розглянувши вказану позовну заяву суд прийшов до висновку про відмову в її прийнятті з огляду на наступне.

Відповідно до ч.1 ст.12 Господарського процесуального кодексу України господарським судам підвідомчі:

1) справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів, у тому числі щодо приватизації майна, та з інших підстав, крім: спорів про приватизацію державного житлового фонду; спорів, що виникають при погодженні стандартів та технічних умов; спорів про встановлення цін на продукцію (товари), а також тарифів на послуги (виконання робіт), якщо ці ціни і тарифи відповідно до законодавства не можуть бути встановлені за угодою сторін; спорів, що виникають із публічно-правових відносин та віднесені до компетенції Конституційного Суду України та адміністративних судів; інших спорів, вирішення яких відповідно до законів України та міжнародних договорів України віднесено до відання інших органів;

2) справи про банкрутство.

3) справи за заявами органів Антимонопольного комітету України, Рахункової палати з питань, віднесених законодавчими актами до їх компетенції.

4) справи, що виникають з корпоративних відносин у спорах між господарським товариством та його учасником (засновником, акціонером).

З 01.09.2005 року набрав чинності Кодекс адміністративного судочинства України (КАС України) призначенням якого, відповідно до статті 1, є визначення повноважень адміністративних судів щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції, порядок звернення до адміністративних судів і порядок здійснення адміністративного судочинства.

Частина 1 статті 2 названого Кодексу вказує, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідно до ч.2 цієї статті до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Визначення поняття справа адміністративної юрисдикції дано в п.1 ч.1 ст.3 КАС України, згідно якої це - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Слід також зазначити, що розгляд спорів фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності, відповідно до п.1 ч.1 ст.17 КАС України, відноситься до компетенції адміністративних судів.

В п.7 ч.1 названої статті визначено, що суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Cлід зауважити, що відповідно до статті 6 Конституції України державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Стаття 118 Конституції України вказує, що виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації.  

В ч.2 ст.1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" зазначено, що місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади.

Відповідно до п.7 ч.1 ст.13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля.

Пунктом 2 ст.21, п.4 ст.28, ст.41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" надано повноваження останній розпоряджатися землями державної власності відповідно до закону, даючи при цьому згідно з чинним законодавством обов'язкові для виконання розпорядження.

Відповідно до п.1 ст.17 Земельного кодексу України до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.

Згідно п. 12 розділу 10 Земельного кодексу України до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці третьому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Водночас в ч.1  ст. 20 Земельного кодексу України закріплено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Частина друга вказаної статті вказує, що зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Співставляючи позовні вимоги, характер спірних правовідносин та суб'єктний склад сторін з нормами процесуального законодавства викладеними вище вбачається, що в даному випадку спірні правовідносини є публічно-правовими, а предметом позовних вимог є оскарження рішення суб'єкта владних повноважень.

Таким чином спір підлягає розгляду за правилами  КАС України в адміністративному суді.

Враховуючи викладене, керуючись п.1 ч.1 ст. 62 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. У прийнятті позовної заяви  б/н  від 17.02.2009 року  на 6-ти аркушах відмовити.

2. Позовні матеріали  на 26 аркушах повернути позивачу.

3. У відповідності з п. 2 ст. 8 Декрету Кабінету Міністрів України “Про державне мито” від 21.10.93 р. № 7-93 державне мито у сумі 85,00 грн., перераховане згідно квитанції  № 8672 від 18.02.2009 р., підлягає поверненню.

4. Відповідно до п. 13 Постанови Кабінету Міністрів України №1258 від 21.12.05 "Про затвердження Порядку оплати витрат з інформаційно-технічного забезпечення  судових процесів, пов'язаних з розглядом цивільних та господарських справ", внесені  для оплати витрат  з інформаційно-технічного забезпечення судового процесу грошові кошти в сумі 118,00 грн., перераховані згідно квитанції  № 7151 від 18.02.2009 р., підлягають поверненню.

5. Копію позовної заяви долучити до примірника ухвали, який залишається в суді.

6. Ухвалу надіслати позивачу, копію ухвали відповідачу рекомендованим листом.

Суддя                                                                     

віддрук. 4 прим.:

1 - до справи.

2 - позивачу - ТОВ агрофірма "Серпанок", вул.Пирогова, 36, м.Вінниця, 21000.

3 - позивачу - ТОВ агрофірма "Серпанок", вул.Матросова, 24, с.Лисогора Вінницького району Вінницької області.

4 - відповідачу  - Вінницька районна державна адміністрація Вінницької області, вул.Хмельницьке шосе, 17, м.Вінниця, 21016.

   

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення20.02.2009
Оприлюднено03.03.2009
Номер документу3045304
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/1-09 (02-2)

Ухвала від 20.02.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Банасько О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні