Постанова
від 29.03.2013 по справі 807/312/13-а
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Cправа № 807/312/13-а

Рядок статзвітності № 8.1.5

Код 14

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 березня 2013 року м. Ужгород

Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Скраль Т.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою Державної податкової інспекції у місті Ужгороді Закарпатської області ДПС до Обласного комунального підприємства «Служба автомобільних перевезень» про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

07 лютого 2013 року Державна податкова інспекція у місті Ужгороді Закарпатської області ДПС звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Обласного комунального підприємства «Служба автомобільних перевезень» про стягнення з рахунків Обласного комунального підприємства «Служба автомобільних перевезень» на користь бюджету податкового боргу у розмірі 1955,07 гривень.

29 березня 2013 року від позивача надійшло клопотання через канцелярію суду про розгляд справи без участі представника позивача Державної податкової інспекції у місті Ужгороді Закарпатської області ДПС.

Відповідач в судове засідання 29 березня 2013 року повторно не прибув, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання. 25.03.2013 року надіслані Відповідачу документи повернулися до суду з відміткою Укрпошти «не знаходяться за адресою», однак, ухвалу про відкриття було відправлено за належною адресою, яка була зазначена в позовній заяві та підтверджена матеріалами справи такими, як Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи, Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Згідно правил ч.4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Відповідно до ч.4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Зважаючи на викладене, а саме: клопотання представника позивача про розгляд справи за його відсутності та неприбуття відповідача - представника Обласного комунального підприємства «Служба автомобільних перевезень» в судове засідання 29.03.2013 року (що був повідомлений належним чином), суд вважає можливим продовжити розгляд даної справи в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Розглянувши подані позивачем документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

З 01.01.2011 року відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України, прийнятий 02.12.2010 року.

07.07.2006 року Виконавчим комітетом Ужгородської міської ради Закарпатської області було зареєстровано юридичну особу - Обласне комунальне підприємство «Служба автомобільних перевезень», що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи від 07.07.2006 року Серія А 00 № 784050 (а.с. 6), місце знаходження відповідача: Закарпатська область, м. Ужгород, вулиця Капушанська, 102. Згідно Довідки № 0871 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 11.07.2006 року, відповідач - Обласне комунальне підприємство «Служба автомобільних перевезень» значиться в даному реєстрі (а.с. 8). Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 29.12.2012 року (а.с. 7), відповідач значиться в даному реєстрі.

Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом. П. п. 16.1.4 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755 - УІ (із змінами та доповненнями) передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки і збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до статті 15 Податкового кодексу України, платниками податків та зборів (обов'язкових платежів) є юридичні та фізичні особи, на яких законодавством України покладено обов'язок сплачувати податки і збори згідно із цим Кодексом.

Обласне комунальне підприємство «Служба автомобільних перевезень» є платником податків і зборів, відповідно до чинного законодавства України, зареєстроване та знаходиться на обліку в Державній податковій інспекції у місті Ужгороді Закарпатської області ДПС, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією довідки про взяття на облік платника податків від 11.07.2006 року № 29-0/562 (а.с. 6).

Відповідно до статті 36 Податкового Кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені ПКУ. Податковий обов'язок є безумовний і першочерговий стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Згідно пункту 38.1 статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Пунктом 54.1. статті 54 Податкового кодексу України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Юридична особа - Обласне комунальне підприємство «Служба автомобільних перевезень» має заборгованість перед бюджетом за картками особових рахунків в розмірі 1955,07 гривень, яка є непогашеною та виникла у з зв'язку з наступним.

31.01.2012 року ДПІ у м. Ужгороді було проведено документальну невиїзну перевірку по сплаті податку на додану вартість та дотримання Відповідачем вимог податкового законодавства. За результатами проведеної перевірки було складено акт №221/15-2 від 31.01.2012 року про порушення податкового законодавства та встановлено порушення строків сплати податку на додану вартість (а.с. 10). За наслідками проведеної перевірки та складеного акта були прийняті податковим органом податкові повідомлення-рішення: № 0000821640 від 20.02.2012, яким Відповідачу визначено зобов'язання по податку на додану вартість в розмірі 1529,60 грн. штрафних санкцій, № 0000831640 від 20.02.2012, яким Відповідачу визначено зобов'язання по податку на додану вартість в розмірі 355,97 грн. штрафних санкцій (а.с. 11).

20.03.2012 року ДПІ у м. Ужгороді було проведено документальну невиїзну перевірку по сплаті податку на додану вартість та дотримання Відповідачем вимог податкового законодавства. За результатами проведеної перевірки складено акт №22/15-2 від 20.03.2012 року про порушення податкового законодавства (а.с.13), а саме порушено строки сплати податку на додану вартість. За наслідками проведеної перевірки та складеного акта прийняті податкові повідомлення-рішення: № 0001991640 від 06.04.2012, яким Відповідачу визначено зобов'язання по податку на додану вартість в розмірі 163,74 грн. штрафних санкцій, № 0002001640 від 06.04.2012, яким Відповідачу визначено зобов'язання по податку на додану вартість в розмірі 200,83 грн. штрафних санкцій (а.с. 14).

Відповідно до п.58.3 ст.58 ПК у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове-повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до п. 57.3 ст.57 ПК у разі визначення грошового зобов'язання-контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3, статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Вищевказані повідомлення-рішення Відповідачем не були оскаржені.

У відповідності до пп. 59.1 статті 59 ПКУ податковою інспекцією було направлено податкову вимогу від 05.03.12 р. № 281 (а.с. 18) на стягнення суми податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями.

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (п.п.14.1.175., п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).

Загальна сума заборгованості, яка є предметом позовних вимог становить 1955,07 гривень, так як за податковим повідомленням- рішенням № 0000831640 від 20 лютого 2012 року штрафна фінансова санкція частково сплачена в сумі 295, 97 грн

Борг відповідача - юридичної особи Обласного комунального підприємства «Служба автомобільних перевезень» в розмірі 1955,07 гривень підтверджується матеріалами справи, а саме: розрахунком заборгованості (а.с. 5), копією акту №221/15-2 від 31.01.2012 року про порушення податкового законодавства (а.с. 10), копією податкового повідомлення-рішення: № 0000821640 від 20.02.2012 року, № 0000831640 від 20.02.2012 року (а.с. 11-12), копією акту №22/15-2 від 20.03.2012 року про порушення податкового законодавства (а.с.13), копією податкових повідомлень-рішень: № 0001991640 від 06.04.2012 року, № 0002001640 від 06.04.2012 року (а.с. 14-15), копією податкової вимоги від 05.03.2012 року № 281 (а.с. 18)., довідкою № 1320/10/19-0 про стан заборгованості станом на 18.02.2013 року ( а.с.26) за якою податковий борг становить 1955, 07 грн.

Відповідно до ч. 1 п. 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями) стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до підпункту 20.1.28 пункту 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до пункту 102.4 статті 102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Таким чином, узгоджене податкове зобов'язання є не виконаними, що є підставою для стягнення коштів до бюджету. З вищенаведених підстав суд приходить до переконання, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 19, 94, 104-106, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Державної податкової інспекції у місті Ужгороді Закарпатської області ДПС до Обласного комунального підприємства «Служба автомобільних перевезень» про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з рахунків Обласного комунального підприємства «Служба автомобільних перевезень» (п.і. 88000, м. Ужгород, вулиця Капушанська, 102, код ЄДРПОУ 34489602, р/р 26054055201750 Закарп. Ру ПАТ КБ «Приватбанк», м. Ужгород МФО 312378 UAH, р/р 26009055201750 Закарп. Ру ПАТ КБ «Приватбанк», м. Ужгород МФО 312378 UAH, р/р 26045060087882 Закарп. Ру ПАТ КБ «Приватбанк», м. Ужгород МФО 312378 UAH) на користь бюджету податковий борг у розмірі 1955,07 грн (одна тисяча дев'ятсот п'ятдесят п'ять гривень 07 коп).

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Скраль Т.В.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2013
Оприлюднено08.04.2013
Номер документу30461955
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/312/13-а

Постанова від 29.03.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 25.02.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні