Постанова
від 05.04.2013 по справі 827/959/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Севастополь

05 квітня 2013 рокуСправа №827/959/13-а 22:05

Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі колегії суддів:

головуючого судді - Гуріна Д.М.;

суддів: Водяхіна С.А., Прохорчук О.В.,

секретар - Ополєва О.Г.,

за участю: представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - Коптева І.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом кандидата в депутати Севастопольської міської Ради ОСОБА_3 до Севастопольської міської виборчої комісії про визнання протиправною та скасування постанови,

в с т а н о в и в:

5 квітня 2013 року до Окружного адміністративного суду міста Севастополя звернувся кандидат в депутати Севастопольської міської Ради Білоцерковець Дмитро Олександрович із позовом до Севастопольської міської виборчої комісії про визнання протиправною та скасування постанови.

Ухвалою судді Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 5 квітня 2013 року відкрито провадження у даній справі.

Ухвалою колегії суддів Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 5 квітня 2013 року закінчено підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

У позовній заяві ОСОБА_3 зазначив, що 30 березня 2013 року від довіреної особи кандидата у депутати Севастопольської міської ради ОСОБА_12 - ОСОБА_6 відповідачем була отримана скарга на дії кандидата в депутати ОСОБА_3 Постановою Севастопольської міської виборчої комісії № 2 від 1 квітня 2013 року скарга була задоволена частково. Позивач вважає таке рішення Севастопольської міської виборчої комісії незаконним. Просить визнати протиправною та скасувати постанову Севастопольської міської виборчої комісії (код 34049845) №2 засідання Севастопольської міської виборчої комісії від 1 квітня 2013 року, додаток до протоколу № 13.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив адміністративний позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував та просив у задоволенні позову відмовити.

Суд, заслухавши представника позивача та представника відповідача, з'ясувавши обставини у справі та перевіривши їх доказами, приходить до висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 47 Закону України від 10 липня 2010 року № 2487-VI «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Право вести передвиборну агітацію мають місцеві організації партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі, а також кандидати у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, зареєстровані відповідною територіальною виборчою комісією для участі у місцевих виборах. Громадяни України мають право вільно і всебічно обговорювати політичні, ділові та особисті якості кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, кандидатів у депутати.

Згідно з частиною 5 статті 47 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» передвиборна агітація може здійснюватися: 1) шляхом проведення зборів, зустрічей з виборцями, мітингів, демонстрацій, процесій, публічних дебатів, дискусій та інших масових заходів; 2) шляхом розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів; 3) через засоби масової інформації; 4) в інших формах, що не суперечать Конституції та законам України.

Відповідно до частини 7 статті 49 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» місцеві організації партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані в багатомандатних виборчих округах, кандидати у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови за рахунок і в межах коштів власних виборчих фондів можуть виготовляти плакати, листівки, буклети, інші друковані агітаційні матеріали. Місцеві організації партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані в багатомандатних виборчих округах, кандидати у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови можуть виготовляти друковані агітаційні матеріали із застосуванням обладнання, що їм належить. Відомості, що містяться у цих матеріалах, повинні відповідати вимогам закону.

Частиною 10 статті 49 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» друковані та інші агітаційні матеріали розміщуються лише у місцях, визначених і обладнаних місцевими органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування. Відповідні місця мають бути визначені та обладнані не пізніш як за 45 днів до дня виборів.

Судом встановлено, що 29 березня 2013 року довіреною особою кандидата у депутати Севастопольської міської ради ОСОБА_12 - ОСОБА_6 складено акт про виявлення порушення виборчого законодавства. До акту складені 4 фототаблиці.

30 березня 2013 року від довіреної особи кандидата у депутати Севастопольської міської ради ОСОБА_12 - ОСОБА_6 відповідачем була отримана скарга на дії кандидата в депутати ОСОБА_3

Суб'єкт звернення у скарзі виклав обставини зафіксовані в акті порушення, а саме: що 29 березня 2013 року, здійснюючи передбачене частиною 11 статті 56 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» право довіреної особи кандидата в депутати, у присутності свідків на вулиці Годлевського та Академіка Крилова у ході обстеження території виборчого округу №19 з 9 години 40 хвилин до 10 години 15 хвилин були виявлені наступні порушення: при обстеженні території одномандатного мажоритарного виборчого округу № 19: вулиці Годлевского від її перехрестя з вулицею Шмідта в напрямку перехрестя з вулицею Академіка Крилова на бетонному стовпі біля будинку № 17, на бетонному стовпі біля паркану, розташованого навпроти будинку № 30, на бетонному стовпі, розташованому напроти будинку № 39, на бетонному стовпі, розташованому біля будинку № 45 (стовп з позначенням 10ТП6Р10) були виявлені попарно наклеєні листівки (Фототаблиця № 1 і № 2): друкований агітаційний матеріал-листівка розміром А4. Опис листівки: назва звернення: «Внимание! Провокации против ОСОБА_3». У лівому верхньому куті листівки фарбою червоного кольору нанесений силует пам'ятника «Матрос і Солдат», розташованого на мисі Кришталевий в місті Севастополі. У нижній частині силуету напис білого кольору «За справедливый Севастополь!». Безпосередньо під силуетом є напис: «ОСОБА_3!» червоного кольору. Текст звернення, надрукований російською мовою, містить інформацію, зокрема про те, що ОСОБА_3 є кандидатом у депутати Севастопольської міської ради по 19 округу та представляє громадський рух «За справедливый Севастополь!». У кінці тексту поміщений заклик «Мы за ОСОБА_7». Внизу листівки розміщені дані, передбачені частиною 8 статті 49 Закону: «Виготовлено на власному обладнанні. Тираж 1000 шт. Особа відповідальна за випуск: ОСОБА_3» Друкований агітаційний матеріал-листівка формату А5, без вихідних даних, з ідентичним силуетом червоного кольору пам'ятника «Матрос і Солдат» з написом у нижній частині силуету назви громадського руху «За справедливый Севастополь!», який представляє кандидат у депутати ОСОБА_3 на проміжних виборах депутата Севастопольської міської Ради 7 квітня 2013. На стовпі, розташованому близько споруджуваного будинку на перехресті вулиць Годлевського і Попова було виявлено два зразки друкованої агітаційної продукції-зазначена вище листівка форматом А4 і плакат розміром А3. У плакаті зазначені факти з біографії ОСОБА_3 Внизу поміщений напис - «Виготовлено на власному обладнанні. Тираж 600 шт. Особа відповідальна за випуск: ОСОБА_3.» (Фототаблиця № 4). На стіні будинку № 7 по вулиці Академіка Крилова було виявлено 3 плаката форматом А3, аналогічні за оформленням. Назва плаката - «ОСОБА_7 Приоритетные направления программы кандидата». У нижній частині плакату напис: «Виготовлено на власному обладнанні. Тираж 600 шт. Особа відповідальна за випуск: ОСОБА_3.» (Фототаблиця № 3). Ці плакати та листівки, активно поширювані на вулицях міста в непередбачених для цього місцях, засмічують територію міста. Дії з розповсюдження цих листівок і плакатів, що є друкованим агітаційним матеріалом кандидата в депутати ОСОБА_3, порушують вимоги частини 10 статті 49 Закону, а розповсюдження політичної реклами ОСОБА_3 - листівки форматом А5, без вихідних даних, з ідентичним силуетом червоного кольору пам'ятника «Матрос і Солдат» з написом у нижній частині силуету назви громадського руху «За справедливый Севастополь!», який представляє кандидат у депутати ОСОБА_3 на проміжних виборах депутата Севастопольської міської Ради 7 квітня 2013 року, також порушує й вимоги частини 8 статті 49 Закону.

Севастопольскою міською виборчою комісією розглянуто зазначену скаргу та прийнято постанову № 2 від 1 квітня 2013 року, якою скаргу довіреної особи кандидата в депутати ОСОБА_12 громадянина ОСОБА_8 задоволено частково. Визнано дії ОСОБА_3, кандидата в депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 19 з проміжних виборів депутатів Севастопольської міської ради 07 квітня 2013 року, висунутого Севастопольською міською партійною організацією політичної партії "УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка", такими, що не відповідають вимогам частин 8 та 10 статті 49 Закони України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад і сільських, селищних, міських голів» та порушують порядок проведення передвиборної агітації відносно виготовлення та розміщення друкованих агітаційних матеріалів; зобов'язано ОСОБА_11 - кандидата в депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 19 з проміжних виборів депутатів Севастопольської міської ради 07 квітня 2013 року, висунутого Севастопольською міською партійною організацією політичної партії "УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" утриматися від порушень встановленого Законом порядку проведення передвиборчої агітації; питання про оголошення ОСОБА_3, кандидату в депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 19 з проміжних виборів депутатів Севастопольської міської ради 07 квітня 2013 року, висунутого Севастопольською міською партійною організацією політичної партії "УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка", попередження в порядку частини 6 статті 45 Закону розглянути після оскарження кандидатом цієї постанови виборчої комісії у суді не пізніше 17 години 00 хвилин 5-го квітня 2013 року.

Постановою Севастопольської міської виборчої комісії № 2 від 5 квітня 2013 року залишено без розгляду вимогу зазначену у скарзі ОСОБА_8 про оголошення попередження кандидату у депутати ОСОБА_3

Відповідно до частини 1 статті 89 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» доказами, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, суб'єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, можуть бути: 1) письмові документи і матеріали (в тому числі електронні), які містять відомості про обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги; 2) письмові пояснення суб'єктів виборчого процесу, посадових і службових осіб органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, закладів, підприємств, установ, організацій, відповідних правоохоронних органів, отримані на вимогу суб'єкта розгляду скарги, в тому числі членів виборчої комісії, на виконання повноважень виборчої комісії; 3) речові докази; 4) висновки експертів, надані письмово на запит виборчої комісії - суб'єкта розгляду скарги, суб'єкта звернення зі скаргою або суб'єкта оскарження.

Севастопольською міською виборчою комісією було прийнято оскаржувану постанову на підставі наданих ОСОБА_8 доказів.

Представником позивача у судовому засіданні не заперечувався той факт, що виявлена ОСОБА_8 продукція виготовлена кандидатом у депутати Севастопольської міської Ради ОСОБА_3, окрім листівки форматом А5.

На виявленій ОСОБА_8 агітаційній продукції, окрім листівки форматом А5, міститься інформація про те, що вона виготовлена на власному обладнанні, відповідальним за випуск є ОСОБА_3

Факт того, що зазначена продукція є агітаційною підтверджується наданими суду представником відповідача заявами ОСОБА_11 № 02 від 12 березня 2013 року, № 03 від 15 березня 2013 року, № 04 від 19 березня 2013 року, № 05 від 24 березня 2013 року, № 07 від 30 березня 2013 року про реєстрацію агітаційних матеріалів з додатками у вигляді зразків такої продукції, яка відповідає тій, що була виявлена ОСОБА_8

Таким чином зазначена продукція, окрім листівки форматом А5, виготовлена ОСОБА_3 та є його агітаційною продукцією.

Представником відповідача надано суду копію розпорядження Ленінської районної державної адміністрації від 21 лютого 2013 року № 85-ОД «Про відведення місць для розміщення матеріалів передвиборної агітації у Ленінському районі м. Севастополя» із додатком у якому зазначено перелік місць для розміщення матеріалів передвиборної агітації у Ленінському районі м. Севастополі.

До зазначеного переліку не входять місця, де ОСОБА_8 була виявлена агітаційна продукція.

Таким чином позивачем було порушено положення частини 10 статті 49 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», внаслідок чого відповідачем було прийнято оскаржувану постанову.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Судом встановлено, що при прийнятті оскаржуваного рішення Севастопольська міська виборча комісія діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб що передбачені Законом України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», у зв'язку з чим адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 158-163, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України

п о с т а н о в и в:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили у порядку та строки встановлені статтею 177 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку у дводенний строк з дня її проголошення але не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Головуючий суддя Д.М. Гурін

Судді С.А. Водяхін

О.В. Прохорчук

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення05.04.2013
Оприлюднено09.04.2013
Номер документу30480408
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/959/13-а

Постанова від 05.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гурін Д.М.

Ухвала від 05.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гурін Д.М.

Ухвала від 05.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гурін Д.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні