cpg1251
Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 квітня 2013 р. Справа № 805/1508/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучко В.М., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Жовтневої міжрайонної державної податкової інспекції м. Маріуполя Донецької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма КМК» про стягнення заборгованості по податку на додану вартість у загальному розмірі 2 505,51 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Жовтнева міжрайонна державна податкова інспекція м. Маріуполя Донецької області Державної податкової служби (далі - Жовтнева МДПІ, позивач) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою про стягнення заборгованості по податку на додану вартість у загальному розмірі 2 505,51 грн. з товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма КМК» (далі - ТОВ «Фірма КМК», відповідач).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має податкову заборгованість по податку на додану вартість у загальному розмірі 2 505,51 грн., яка виникла у зв'язку з несплатою відповідачем узгоджених сум штрафних (фінансових) санкцій згідно податковим повідомленням-рішенням на загальну суму 1184,56 грн., а також у зв'язку з несплатою нарахованої пені в сумі 1320,95 грн.. Приймаючи до уваги факт несплати відповідачем суми заборгованості у строк, встановлений чинним законодавством України, позивач просить стягнути наведені суми у судовому порядку.
У відповідності до ч. 4 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
З урахуванням наведеного, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Відповідно до Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців товариство з обмеженою відповідальністю «Фірма КМК» включено до Єдиного державного реєстру виконавчим комітетом Маріупольської міської ради Донецької області 16.06.2005 року за № 1 274 120 0000 002428, ідентифікаційний код юридичної особи -23983590, місцезнаходження - 87533, Донецька область, м. Маріуполь, Приморський район, вул. Краснофлотська, буд. 119. На податковому обліку ТОВ «Фірма КМК» перебуває у Жовтневої МДПІ (Приморське відділення) з 16.04.1997 року за № 834.
З матеріалів справи судом встановлено, що станом на 10.08.2012 року у відповідача виникла заборгованість перед бюджетом, у тому числі - зі штрафних санкцій по податку на додану вартість у загальному розмірі 1184,56 грн. та пені в сумі 1320,95 грн., а саме:
- 27,00 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 06.05.2011 року № 0000401520 на підставі акту камеральної перевірки від 28.04.2011 року № 48/15-213/23983590;
- 25,36 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 10.06.2011 року № 0000551520 на підставі акту камеральної перевірки від 06.06.2011 року № 101/15-213/23983590;
- 24,95 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 13.07.2011 року № 0000721520 на підставі акту камеральної перевірки від 11.07.2011 року № 121/15-213/23983590;
- 37,59 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 20.09.2011 року № 0001141520 на підставі акту камеральної перевірки від 19.09.2011 року № 198/15-213/23983590;
- 31,00 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 20.09.2011 року № 0001151520 на підставі акту камеральної перевірки від 19.09.2011 року № 199/15-213/23983590;
- 26,60 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 20.09.2011 року № 0001161520 на підставі акту камеральної перевірки від 19.09.2011 року № 201/15-213/23983590;
- 40,60 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 20.09.2011 року № 0001171520 на підставі акту камеральної перевірки від 19.09.2011 року № 202/15-213/23983590;
- 25,20 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 31.10.2011 року № 0001341520 на підставі акту камеральної перевірки від 27.10.2011 року № 238/15-213/23983590;
- 40,80 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 30.10.2011 року № 0001351520 на підставі акту камеральної перевірки від 27.10.2011 року № 239/15-213/23983590;
- 51,00 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 31.10.2011 року № 0001361520 на підставі акту камеральної перевірки від 27.10.2011 року № 240/15-213/23983590;
- 7,96 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 31.10.2011 року № 0001371520 на підставі акту камеральної перевірки від 27.10.2011 року № 241/15-213/23983590;
- 49,84 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 07.11.2011 року № 0001411520 на підставі акту камеральної перевірки від 03.11.2011 року № 250/15-213/23983590;
- 196,06 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 07.11.2011 року № 0001421520 на підставі акту камеральної перевірки від 03.11.2011 року № 251/15-213/23983590;
- 200,60 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 23.12.2011 року № 0001551520 на підставі акту камеральної перевірки від 19.12.2011 року № 299/15-213/23983590;
- 100,00 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 17.04.2012 року № 0000591520 на підставі акту камеральної перевірки від 12.04.2012 року № 75/15-213/23983590;
- 100,00 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 17.04.2012 року № 0000611520 на підставі акту камеральної перевірки від 12.04.2012 року № 76/15-213/23983590;
- 200,00 грн. - штрафні санкції за порушення граничного строку сплати податкового зобов'язання згідно податковому повідомленню-рішенню від 22.06.2012 року № 0001051520 на підставі акту камеральної перевірки від 26.06.2012 року № 138/15-213/23983590;
- 1320,95 грн. - пеня, нарахована згідно з пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України.
Всього - 2 505,51 грн.
Наведені суми податкового боргу підтверджені картками з облікового рахунку відповідача з податку на додану вартість станом на 31.12.2012 року та станом на 10.08.2012 року, що є в матеріалах справи (а.с. 47-50).
При цьому, в матеріалах справи відсутні відомості щодо оскарження відповідачем зазначених вище податкових повідомлень-рішень про нарахування штрафних санкцій у судовому або адміністративному порядку.
Податковий борг у відповідача є безперервним. З метою погашення заборгованості позивачем приймалися заходи на підставі вимог Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (чинний до 01.01.2011 року), а саме боржнику направлялись податкові вимоги від 04.02.2010 року № 1/16 та від 10.03.2010 року № 2/50. Вказані заходи не призвели до погашення податкового боргу.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Приписами статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.
Так, приписами статі 200 Податкового кодексу України визначено, що сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду (п.200.1 ст. 200 ПКУ). При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом (п.200.2 ст. 200).
У відповідності до статті 203 Податкового кодексу України податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. 203.1. ст. 203 ПКУ). Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації (п. 203.2. ст. 203 ПКУ).
Згідно з п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
На підставі п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України пеня нараховується: після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Згідно з п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Судом встановлено, що відповідачем були порушені граничні строки сплати суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість, у зв'язку з чим на підставі вимог п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України позивачем застосовано відносно позивача штрафні санкції, про що винесені вищенаведені податкові повідомлення-рішення та нарахована пеня.
У відповідності з п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо:
54.3.1. платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію;
54.3.2. дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;
54.3.3. згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;
54.3.4. рішенням суду, що набрало законної сили, особу визнано винною в ухиленні від сплати податків;
54.3.5. дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;
54.3.6. результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно з пп. 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Судом встановлено, що ТОВ «Фірма КМК» має податкову заборгованість по податку на додану вартість у загальному розмірі 2 505,51 грн., у тому числі: штрафні (фінансові) санкції на суму 1184,56 грн., пеня в сумі 1320,95 грн.
Податковим кодексом України (далі - ПКУ) встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання ( пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
З огляду на наведене, оскільки наведена вище сума грошового зобов'язання відповідачем не сплачена в установлені строки, таке зобов'язання є податковим боргом.
Згідно зі п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Відповідно до статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Беручи до уваги те, що суму заборгованості відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 162, 183-2 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов Жовтневої міжрайонної державної податкової інспекції м. Маріуполя Донецької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма КМК» про стягнення заборгованості по податку на додану вартість у загальному розмірі 2 505,51 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма КМК» (ідентифікаційний код юридичної особи - 23983590, місцезнаходження - 87533, Донецька область, м. Маріуполь, Приморський район, вул. Краснофлотська, буд. 119) на розрахунковий рахунок № 31116029700055, Головне управління Державної казначейської служби України в Донецькій області, МФО 834016, код одержувача - 37989721, податковий борг з податку на додану вартість у загальній сумі 2 505,51 грн. (дві тисячі п'ятсот п'ять грн. 51 коп.), у тому числі: штрафні (фінансові) санкції на суму 1184,56 грн., пеня в сумі 1320,95 грн.
Постанову виготовлено у нарадчій кімнаті 05 квітня 2013 року.
Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Суддя Чучко В.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2013 |
Оприлюднено | 09.04.2013 |
Номер документу | 30489926 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні