Постанова
від 08.02.2013 по справі 801/616/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 лютого 2013 р. (11:10 год.) Справа №801/616/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря Богацької А.О., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом

Управління пенсійного фонду України в м. Саки та Сакському районі АР Крим

до Сакського державного хімічного заводу

про стягнення,

без участі представників сторін,

Суть спору: До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Управління пенсійного фонду України в м. Саки та Сакському районі АР Крим до Сакського державного хімічного заводу про стягнення заборгованості на виплату та доставку пільгової пенсії по списку №1 за грудень 2012 року у розмірі 151 032,12 грн., по списку №2 за грудень 2012 р. у розмірі 9 066,57 грн., єдиного внеску за жовтень 2012 року у розмірі 11115,26 грн., штрафних санкцій за рішенням №2196 у розмірі 8 384,24 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що всупереч Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464 від 08.07.2010 року зі змінами та доповненнями відповідачем не сплачуються у встановлені законодавством строки та розмірах єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, за що позивачем нараховані штрафні (фінансові) санкції.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 08.01.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

У судове засідання 08.02.2013 року сторони явку своїх представників не забезпечили, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлені належним чином - рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення та електронною поштою.

До дня розгляду справи від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у відсутність його представника (а.с.40).

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином - рекомендованою поштовою кореспонденцією (а.с.39). Відповідач заперечень на адміністративний позов не надав, про причини неявки суду не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи або про розгляд справи у відсутність його представника не надсилав.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Сакський державний хімічний завод зареєстрований як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Саки та Сакському районі АР Крим.

Законом який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку є Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464 від 08.07.2012 року зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 2464).

Єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соціальне страхування є, згідно з п.2 ч. 1 ст. 1 Закону № 2464, консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

П. 1 ч. 1 ст. 4 Закону № 2464 передбачено, що платниками єдиного внеску є роботодавці, а саме підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому - числі, філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до пунктів 1, 4 частини другої статті 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.

Згідно із частиною восьмою статті 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом для виду платника, до якого відноситься відповідач, є календарний місяць.

Відповідно до електронного роздрукування звітності за Сакським державним хімічним заводом згідно з таблицею 1. «Нарахування єдиного внеску» сума єдиного внеску, що підлягає сплаті за жовтень 2012 року складає 11115,26 грн. (а.с.5-6).

Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього ст. 12 Закону № 2464 завдань та функцій, зокрема, здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.

Також Управлінням Пенсійного фонду України в м. Саки та Сакському районі АРК прийнято рішення № 2196 від 14.11.2012 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким до відповідача застосовані штраф в розмірі 3772,22 грн. та пеня в розмірі 4612,02 грн. (а.с.8), яке отримано відповідачем 23.11.2012 року, про що свідчить поштове повідомлення про вручення (зворотній бік а.с.9).

Згідно з п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску Територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Частиною 10 ст. 25 Закону № 2464 передбачено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Таким чином, за відповідачем склалася заборгованість в розмірі 19499,50 грн., у тому числі в сумі 11115,26 грн. зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2012 року, 3772,22 грн. штрафу та 4612,02 грн. пені.

У ч. 4 ст. 25 Закону № 2464 визначено, що територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату (абз. 1).

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом (абз. 2).

Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею (абз. 3).

У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики (абз. 4).

У разі якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку (абз. 5).

У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки (абз. 6).

У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються (абз. 7).

Судом встановлено, що Управлінням Пенсійного фонду України в м. Саки та Сакському районі АР Крим на адресу відповідача була надіслана вимога № Ю-886 від 05.12.2012 року на суму 259038,18 грн., до якої входить й заборгованість в розмірі 11115,26 грн. (а.с.7).

Таким чином, за відповідачем склалася заборгованість в розмірі 19499,50 грн., у тому числі в сумі 11115,26 грн. зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2012 року, 3772,22 грн. штрафу та 4612,02 грн. пені.

Крім того, УПФУ в м. Саки та Сакському районі АР Крим надіслало відповідачу розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, які підлягають відшкодуванню відповідачем по пільгових пенсіях, призначених з грудня 2012 року щомісячно відповідно до пункту «а» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Судом встановлено, що відповідно до розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пункту «а» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» з грудня 2012 року відповідач зобов'язаний відшкодувати УПФУ в м. Саки та Сакському районі АР Крим фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 151032,12 грн., у тому числі: ОСОБА_2 в розмірі 1917,04 грн., ОСОБА_3 в розмірі 1888,55 грн., ОСОБА_4 в розмірі 967,17 грн., ОСОБА_5 в розмірі 1329,42 грн., ОСОБА_6 в розмірі 1220,28 грн., ОСОБА_7 в розмірі 984,00 грн., ОСОБА_8 в розмірі 1044,48 грн., ОСОБА_9 в розмірі 1414,07 грн.,, ОСОБА_10 в розмірі 48,14 грн., ОСОБА_11 в розмірі 1845,51 грн., ОСОБА_12 в розмірі 1297,02 грн., ОСОБА_13 в розмірі 1521,11 грн., ОСОБА_14 в розмірі 1071,29 грн., ОСОБА_15 в розмірі 1219,45 грн., ОСОБА_16 в розмірі 945,74 грн., ОСОБА_17 в розмірі 1321,86 грн., ОСОБА_18 в розмірі 987,90 грн., ОСОБА_19 в розмірі 1037,38 грн., ОСОБА_20 в розмірі 1319,67 грн., ОСОБА_21 в розмірі 1423,84 грн., ОСОБА_22 в розмірі 981,25 грн., ОСОБА_23 в розмірі 1441,12 грн., ОСОБА_24 в розмірі 1478,26 грн., ОСОБА_25 в розмірі 2433,96 грн., ОСОБА_26 в розмірі 1360,00 грн., ОСОБА_27 в розмірі 118,53 грн., ОСОБА_28 в розмірі 1521,70 грн., ОСОБА_29 в розмірі 1013,71 грн., ОСОБА_30 в розмірі 168,33 грн., ОСОБА_31 в розмірі 939,65 грн., ОСОБА_32 в розмірі 984,00 грн., ОСОБА_33 в розмірі 1086,42 грн., ОСОБА_34 в розмірі 1026,88 грн., ОСОБА_35 в розмірі 226,94 грн., ОСОБА_36 в розмірі 1149,26 грн., ОСОБА_37 в розмірі 1500,03 грн., ОСОБА_38 в розмірі 928,17 грн., ОСОБА_39 в розмірі 1198,31 грн., ОСОБА_40 в розмірі 1809,96 грн., ОСОБА_41 в розмірі 1509,64 грн., ОСОБА_42 в розмірі 1689,74 грн., ОСОБА_43 в розмірі 983,71 грн., ОСОБА_44 в розмірі 991,77 грн., ОСОБА_45 в розмірі 1522,40 грн., ОСОБА_46 в розмірі 1151,63 грн., ОСОБА_47 в розмірі 1584,22 грн., ОСОБА_48 в розмірі 1266,82 грн., ОСОБА_49 в розмірі 1070,30 грн., ОСОБА_50 в розмірі 1072,62 грн., ОСОБА_51 в розмірі 1087,80 грн., ОСОБА_52 в розмірі 1342,08 грн., ОСОБА_53 в розмірі 259,69 грн., ОСОБА_54 в розмірі 188,23 грн., ОСОБА_55 в розмірі 1033,93 грн., ОСОБА_56 в розмірі 992,57 грн., ОСОБА_57 в розмірі 1010,77 грн., ОСОБА_58 в розмірі 1055,42 грн., ОСОБА_59 в розмірі 349,19 грн., ОСОБА_60 в розмірі 1087,83 грн., ОСОБА_61 в розмірі 984,00 грн., ОСОБА_62 в розмірі 1092,78 грн., ОСОБА_63 в розмірі 1199,29 грн., ОСОБА_64 в розмірі 1054,05 грн., ОСОБА_65 в розмірі 1093,70 грн., ОСОБА_66 в розмірі 1093,49 грн., ОСОБА_67 в розмірі 1407,01 грн., ОСОБА_68 в розмірі 1525,04 грн., ОСОБА_69 в розмірі 1016,57 грн., ОСОБА_70 в розмірі 1128,32 грн., ОСОБА_71 в розмірі 1090,51 грн., ОСОБА_72 в розмірі 1286,99 грн., ОСОБА_73 в розмірі 2391,48 грн., ОСОБА_74 в розмірі 1296,00 грн., ОСОБА_75 в розмірі 1318,64 грн., ОСОБА_76 в розмірі 984,00 грн., ОСОБА_77 в розмірі 1260,71 грн., ОСОБА_78 в розмірі 1969,97 грн., ОСОБА_79 в розмірі 1064,73 грн.,, ОСОБА_80 в розмірі 971,03 грн., ОСОБА_81 в розмірі 1132,40 грн., ОСОБА_82 в розмірі 1370,0 грн., ОСОБА_83 в розмірі 702,16 грн., ОСОБА_84 в розмірі 243,86 грн., ОСОБА_85 в розмірі 1288,26 грн., ОСОБА_86 в розмірі 1409,53 грн., ОСОБА_87 в розмірі 1223,33 грн., ОСОБА_88 в розмірі 2124,65 грн., ОСОБА_89 в розмірі 844,62 грн., ОСОБА_90 в розмірі 1012,76 грн., ОСОБА_91 в розмірі 1448,42 грн., ОСОБА_92 в розмірі 1959,15 грн., ОСОБА_93 в розмірі 990,04 грн., ОСОБА_94 в розмірі 1418,20 грн., ОСОБА_95 в розмірі 1711,52 грн., ОСОБА_96 в розмірі 1102,95 грн., ОСОБА_97 в розмірі 1498,62 грн., ОСОБА_98 в розмірі 984,00 грн., ОСОБА_99 в розмірі 2400,87 грн., ОСОБА_100 в розмірі 984,00 грн., ОСОБА_101 в розмірі 1015,98 грн., ОСОБА_102 в розмірі 984,00 грн., ОСОБА_103 в розмірі 1340,14 грн., ОСОБА_104 в розмірі 1030,04 грн., ОСОБА_105 в розмірі 1047,66 грн., ОСОБА_106 в розмірі 896,82 грн., ОСОБА_107 в розмірі 1151,17 грн., ОСОБА_108 в розмірі 1200,77 грн., ОСОБА_109 в розмірі 1123,82 грн., ОСОБА_110 в розмірі 2171,69 грн., ОСОБА_111 в розмірі 1821,61 грн., ОСОБА_112 в розмірі 984,00 грн.(а.с.11-14), ОСОБА_113 в розмірі 3125,18 грн., ОСОБА_114 в розмірі 2751,37 грн. (а.с.15), ОСОБА_115 в розмірі 944,53 грн. (а.с.16), ОСОБА_116 в розмірі 1937,61 грн. (а.с.17), ОСОБА_117 в розмірі 7073,33 грн. (а.с.18), ОСОБА_118 в розмірі 1702,38 грн. (а.с.43).

Судом встановлено, що також до розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пункту «а» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» з грудня 2012 року також включена заборгованість за попередній період в розмірі 96,66 грн. (зворотній бік а.с.14).

Також позивачем до матеріалів справи надана довідка по перерахунку Фактичних витрат на виплату та доставку пільгової пенсії, призначеної відповідно до п. «а» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», відповідно до якої згідно розрахунку № 327, отриманому від УПФУ в Приморському районі м. Одеси 26.11.2012 року (вх. № 3698/02-18), за січень - вересень 2012 року ОСОБА_113 виплачена пенсія в сумі 25854,86 грн. Фактично згідно раніше наданих розрахунків виставлено для відшкодування Сакському хімзаводу - 25789,90 грн. Підлягає доплаті за січень - вересень 2012 року - 64,96 грн. (а.с.42).

Таким чином, підлягають відшкодуванню фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком № 1 у загальному розмірі 151032,12 грн.

Також, УПФУ в м. Саки та Сакському районі АР Крим надіслало відповідачу розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, які підлягають відшкодуванню відповідачем по пільгових пенсіях, призначених з грудня 2012 року щомісячно відповідно до пункту «б»-«з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Судом встановлено, що відповідно до розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пункту «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за грудень 2012 року відповідач зобов'язаний відшкодувати УПФУ в м. Саки та Сакському районі АР Крим фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 9066,57 грн., у тому числі: ОСОБА_119 в розмірі 1002,24 грн., ОСОБА_120, в розмірі 2846,59 грн., ОСОБА_121 в розмірі 984,00 грн., ОСОБА_122 в розмірі 538,54 грн., ОСОБА_123 в розмірі 984,00 грн., ОСОБА_124 в розмірі 1010,91 грн., ОСОБА_125 в розмірі 991,77 грн., ОСОБА_126 в розмірі 133,14 грн.(а.с.20-21), ОСОБА_127 в розмірі 44,85 грн. (а.с.22), ОСОБА_128 в розмірі 530,75 грн. (а.с.23).

Таким чином, відповідач повинен відшкодувати понесені позивачем витрати на виплату пільгових пенсій за грудень 2012 року за Списком № 1 в розмірі 151032,12 грн. та за Списком № 2 в розмірі 9066,57 грн.

Судом встановлено, що станом на день розгляду справи заборгованість відповідача перед Управлінням Пенсійного фонду України в м. Саки та Сакському районі АР Крим у зв'язку з невідшкодуванням пільгових пенсій за грудень 2012 року за Списком № 1 в розмірі 151032,12 грн. та за Списком № 2 в розмірі 9066,57 грн. не погашена.

Відповідно до частини 1 та 2 статті 5 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» № 1058-ІV від 09.07.2003 року зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 1058) всі відносини, які виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування регулюються виключно зазначеним законом, яким також визначаються порядок здійснення пенсійних виплат за загальнообов'язковим державним пенсійним страхуванням, організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 14 Закону № 1058 страхувальниками визнаються роботодавці підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Відповідно до ст. 8 Закону України «Про пенсійне забезпечення» виплата пенсій здійснюється за рахунок коштів ПФУ. Відшкодуванню підлягають витрати ПФУ на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», в частині пенсій, призначених згідно п. б ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Відповідно до розділу 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення». У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Згідно пункту 6.1. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за № 64/8663 (далі - Інструкція № 21-1) відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в таких розмірах:

а) для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

б) для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції, - фактичні витрати на виплату і доставку пенсій працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім працівників, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, у таких розмірах:

20 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2004 році;

30 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2005 році;

40 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2006 році;

50 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2007 році;

60 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2008 році;

70 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2009 році;

80 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2010 році;

90 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2011 році;

100 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених з 2012 року.

Відповідно до пункту 6.4. Інструкції № 21-1 розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Згідно з пунктом 6.8. Інструкції № 21-1 підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин.

Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.

В порушення п. 6.8 Інструкції № 21-1 відповідач не перерахував у встановлені строки зобов'язання з відшкодування пенсій, призначених на пільгових умовах, тому сума відшкодування за грудень 2012 року за Списком № 1 в розмірі 151032,12 грн. та за Списком № 2 в розмірі 9066,57 грн. підлягає стягненню з відповідача.

Суд зазначає, що згідно ухвали Господарського суду АР Крим від 03.12.1999 року по справі № 2-11/591-2000 прийнято до розгляду заяву УРСП «РосТоК» про банкрутство Сакського державного хімічного заводу (а.с.33).

Як зазначено в ухвалі Господарського суду АР Крим від 12.11.2001 року по справі № 2-19/7078.1-01, постановою господарського суду АР Крим від 12.05.2000 року Сакський державний хімічний завод визнаний банкрутом та призначено ліквідаційну комісію (а.с.34).

Додатковою ухвалою Господарського суду АР Крим від 11.05.2002 року доповнено резолютивну частину ухвали від 12.11.2001 року по справі № 2-19/1878.1-2002 п. 4 та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів Сакського державного хімічного заводу, м. Саки, строки яких наступили до подання заяви про порушення справи про банкрутство».

З приводу введеного мораторію, суд зазначає наступне.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» № 2343-ХІІ від 14.05.1992 року (далі - Закон № 2343 в редакції на момент введення мораторію) мораторій на задоволення вимог кредиторів - це зупинення виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), строк виконання яких настав до дня введення мораторію, та зупинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), застосованих до прийняття рішення про введення мораторію.

Відповідно до ч. 3 ст. 12 Закону № 2343 протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів:

забороняється стягнення на підставі виконавчих документів та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до законодавства;

не нараховуються неустойка (штраф, пеня), інші фінансові (економічні) санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів). .

Наведені норми регулюють правовідносини, які виникли між боржником і кредиторами у зв'язку з неспроможністю боржника виконати після настання встановленого строку існуючі зобов'язання і спрямовані на відновлення платоспроможності боржника або його ліквідації з метою здійснення заходів щодо задоволення визнаних судом вимог кредиторів.

З порушенням провадження у справі про банкрутство не пов'язується завершення підприємницької діяльності боржника, він має право укладати договори та вчиняти інші правочини, у зв'язку з чим у нього виникають права та обов'язки, виконання яких забезпечується на загальних засадах.

З огляду на наведене можна зробити висновок про те, що дія мораторію поширюється лише на задоволення вимог конкурсних кредиторів.

Що стосується зобов'язань поточних кредиторів, то за цими зобов'язаннями, згідно із загальними правилами, нараховуються неустойка (штраф, пеня), застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).

Даний висновок кореспондує зі змістом ч. 1 ст. 23 Закону № 2343, згідно з якою нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості за зобов'язаннями, строк виконання яких настав після порушення справи про банкрутство та введення мораторію, припиняється лише з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. (Таку правову позицію викладено Верховним Судом України у постанові від 06.01.2007року у справі №21-706 во06).

Аналогічна позиція викладена у постанові Вищого адміністративного суду України від 02.04.2011 року у справі за номером К-715/07, в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 10.05.2007 року по справі № К-19494/06, ухвалі Вищого адміністративного суду України від 04.02.2009 року за касаційною скаргою ВАТ «Донецькобленерго» на постанову господарського суду Донецької області від 23.05.2007 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 31.07.2007 року у справі за позовом ВАТ «Донецькобленерго» до УПФУ в м.Дебальцеве Донецької області про скасування рішення, ухвалі Вищого адміністративного суду України від 10.05.2007 року.

Враховуючи, що заборгованість відповідача на виплату та доставку пільгової пенсії за Списком № 1 за грудень 2012 року в розмірі 151032,12 грн. та за Списком № 2 за грудень 2012 року в розмірі 9066,57 грн., 11115,26 грн. зі сплати єдиного внеску за жовтень 2012 року та 8384,24 грн. штрафних санкцій та пені за рішенням № 2196 є поточною заборгованістю підприємства та підстав для відмови в задоволенні позовних вимог немає.

Таким чином, за відповідачем обліковується заборгованість на виплату та доставку пільгової пенсії за Списком № 1 за грудень 2012 року в розмірі 151032,12 грн. та за Списком № 2 за грудень 2012 року в розмірі 9066,57 грн., 11115,26 грн. зі сплати єдиного внеску за жовтень 2012 року та 8384,24 грн. штрафних санкцій та пені за рішенням № 2196.

Відповідно до ст. 71 КАС України відповідач не надав доказів сплати ним зазначеної заборгованості.

Враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Сакського державного хімічного заводу (ідентифікаційний код 05761732; 96500, АР Крим, м. Саки, вул. Заводська, 1; МФО 351005, р/р 26001011037800, АТ «Укрсіббанк») на користь Управління Пенсійного Фонду України в м. Саки та Сакському районі АР Крим (95500, АР Крим, м. Саки, вул. Строітельна, б. 6-А):

- суму заборгованості на виплату та доставку пільгової пенсії по Списку № 1 за грудень 2012 року у розмірі 151032,12 грн. по Списку № 2 за грудень 2012 року у розмірі 9066,57 грн. на р/р 25605302272737в філії КРУ ПАТ «Ощадбанк» м. Сімферополь, МФО 324805, ЄДРПОУ 38006150;

- заборгованість зі сплати єдиного внеску за жовтень 2012 року у розмірі 11115,26 грн. на р/р 37199101000133 в ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, ЄДРПОУ 38006150;

- штрафних санкцій за рішенням № 2196 від 14.11.2012 року у розмірі 8384,24 грн. на р/р 37199101000133 в ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, ЄДРПОУ 38006150.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Кушнова А.О.

Дата ухвалення рішення08.02.2013
Оприлюднено09.04.2013
Номер документу30507629
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/616/13-а

Постанова від 08.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 08.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні