Cправа № 807/534/13-а
Рядок статзвітності № 9.5
Код 12
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 квітня 2013 року м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд в складі головуючої судді Плеханової З.Б. з участю секретаря судового засідання Федорової Г.Ф. та осіб, які беруть участь у справі :
позивача: Обласний Фонд інвестування об'єктів соціальної сфери та промисловості - представники Лемак В.Я., Питкін В.М.
відповідача: Державна фінансова інспекція в Закарпатській області - представник Голінка С.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Обласного Фонду інвестування об'єктів соціальної сфери та промисловості до Державної фінансової інспекції в Закарпатській області про визнання частково протиправною та скасування вимоги № 07/ 07/ 1169 від 18.03.2009 року,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 05 квітня 2013 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови складено 08 квітня 2013 року .
Позивач - Обласний Фонд інвестування об'єктів соціальної сфери та промисловості звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Обласного Фонду інвестування об'єктів соціальної сфери та промисловості про визнання частково протиправною та скасування вимоги № 07/ 07/ 1169 від 18.03.2009 року.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що Контрольно-ревізійним управлінням в Закарпатській області з 19 січня 2009 року по 05 березня 2009 року проводилась ревізія обласного Фонду інвестування об'єктів соціальної сфери та промисловості за 2006-2008 роки. За результатами проведеної ревізії працівниками КРУ в Закарпатській області було складено Акт ревізії фінансово-господарської діяльності обласного Фонду інвестування об'єктів соціальної сфери та промисловості за 2006-2008 роки від 05 березня 2009 року № 07-07/03.
На адресу Позивача з листом КРУ в Закарпатській області № 07/07/1169 від 18.03.2019 р. направлено Вимоги щодо усунення порушень, викладених у акті ревізії. Позивач не погоджується із частиною зазначених вимог, вважаючи їх протиправними та такими, що мають бути скасовані, а саме : щодо нарахування та виплати надбавки за пересувний характер робіт.
Позивач вважає , що викладені в акті ревізії твердження щодо порушення Обласним Фондом інвестування об'єктів соціальної сфери та промисловості не можуть братися до уваги, а відтак викладені у вимозі твердження щодо порушення, в оспорюваних частинах, позивачем норм законодавства та подальше відшкодування коштів, зазначене у вимозі підлягає скасуванню.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити з мотивів, наведених у позовній заяві.
Відповідач надав суду заперечення проти позову, згідно яких позов не визнав, посилаючись на те, що працівниками Контрольно - ревізійного управління в Закарпатській області на виконання п. 1.1.1.2 Плану контрольно - ревізійної роботи ГоловКРУ України, п. 1.1.1.2 Плану контрольно - ревізійної роботи КРУ в Закарпатській області на І квартал 2009 року проведено ревізію фінансово - господарської діяльності Обласного „Фонду інвестування об'єктів соціальної сфери та промисловості" за 2006 - 2008 роки. Відповідач зазначає, що Акт ревізії підписаний Головою Обласного «Фонду інвестування об'єктів соціальної сфери та промисловості» без заперечень 05.03.2009 року за №07-07/03.
Проведеною ревізією встановлено, що працівникам Обласного „Фонду інвестування об'єктів соціальної сфери та промисловості" проводилось нарахування та виплата надбавки за пересувний характер робіт.
Нарахування вказаних надбавок проводилась відповідно до Положень про порядок нарахування і виплати надбавок за пересувний характер робіт працівників обласного фонду інвестицій , які затверджені відповідно 03.01.2001р. головою фонду Плахотник Н. П. та 12.11.2007 року головою фонду Андрусь М. І. У вищевказаних Положеннях, крім того, зазначено, що дані Положення розроблені на основі Постанови КМУ від 31.03.1999 року № 490 «Про надбавки (польове забезпечення) до тарифних ставок і посадових окладів працівників, направлених для виконання монтажних, налагоджувальних, ремонтних і будівельних робіт, та працівників, робота яких виконується вахтовим методом, постійно проводиться в дорозі або має роз'їзний (пересувний) характер», пунктом 1 якої передбачено, що установи самостійно встановлюють надбавки до посадових окладів працівників, робота яких має пересувний характер, у розмірах, передбачених колективними договорами.
Однак, як стверджує відповідач ,колективні договори на 2006 - 2008 роки між адміністрацією та трудовим колективом Фонду не укладались, та кошториси витрат по обслуговуванню кредитозаймачів , якими передбачено витрати за пересувний характер робіт, в порушення вимог п. 38 Правил надання довгострокових кредитів індивідуальним забудовникам житла на селі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.10.1998 року № 1597, Закарпатською ОДА не затверджені. Підставою для нарахування вказаних надбавок є відомості, затверджені головою Фонду, в яких зазначено прізвища працівників та сума до нарахування.
Враховуючи вищевикладене відповідач просить відмовити у задоволені позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи , заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного.
Відповідно до Довідки АА № 552895 з ЄДР підприємств та організацій України та Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Обласний Фонд інвестування об'єктів соціальної сфери та промисловості зареєстрований за адресою: 88000, м. Ужгород, вул. Загорська , будинок 2., ідентифікаційний код 30458979 ( а. с. 19-20 ).
Згідно Довідки АА № 450545 з ЄДР підприємств та організацій України Державна фінансова інспекція в Закарпатській області знаходиться за адресою : 88008, м. Ужгород, площа Народна, будинок 4, ідентифікаційний код 22110491( а.с.31).
Як встановлено в судовому засіданні, на виконання п. 1.1.1.2 Плану Контрольно-ревізійної роботи на 1 квартал 2009 року та на підставі направлень на проведення ревізії начальником відділу контролю в агропромисловому комплексі, сфері використання надр та екології КРУ в Закарпатській області Кудрич С.О., заступником начальника відділу Гарбузяк М. Ю., старшим контролером - ревізором з питань будівництва Колчар В.Д., старшим контролером - ревізором Русин М.В. проведено ревізію фінансово - господарської діяльності Обласного Фонду інвестування об'єктів соціальної сфери та промисловості за 2006-2008 роки. Якою встановлено ряд порушень та недоліків , що відображені в акті ревізії від 05.03.2009 року за номером 07-07/03 ( а.с. 35-72).
За результатами ревізії встановлено , що працівникам Обласного "Фонду інвестування об'єктів соціальної сфери та промисловості" проводилось нарахування та виплата надбавки за пересувний характер робіт.
Нарахування вказаних надбавок проводилась відповідно до Положень про порядок нарахування і виплати надбавок за пересувний характер робіт працівників обласного фонду інвестицій, які затверджені відповідно 03.01.2001р. головою фонду Плахотник Н.П. та 12.11.2007 року головою фонду Андрусь М.І.
Вказаними Положеннями передбачено, що надбавки за пересувний характер робіт нараховуються працівникам, які виїжджають у відрядження по області в зв'язку з діяльністю Фонду, а також, що витрати по нарахуванню вказаних надбавок передбачаються в кошторисі по утриманню працівників Фонду.
У вищевказаних Положеннях, крім того, зазначено, що дані Положення розроблені на основі Постанови КМУ від 31.03.1999 року № 490 «Про надбавки (польове забезпечення) до тарифних ставок і посадових окладів працівників, направлених для виконання монтажних, налагоджувальних, ремонтних і будівельних робіт, та працівників, робота яких виконується вахтовим методом, постійно проводиться в дорозі або має роз'їзний (пересувний) характер» , пунктом 1 якої передбачено, що установи самостійно встановлюють надбавки до посадових окладів працівників, робота яких має роз'їздний (пересувний) характер, у розмірах, передбачених колективними договорами ( а. с. 73-76).
Підставою для нарахування вказаних надбавок є відомості, затверджені головою Фонду, в яких зазначено прізвища працівників та сума до нарахування.
На думку Відповідача ці надбавки встановлено не законно і порушення вимог п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 31.03.1999 року № 490 „Про надбавки (польове забезпечення) до тарифних ставок і посадових окладів працівників, направлених для виконання монтажних, налагоджувальних, ремонтних і будівельних робіт, та працівників, робота яких виконується вахтовим методом, постійно проводиться в дорозі або має роз'їзний (пересувний) характер ", у розмірах передбачених колективними договорами" .
За цей період Обласним Фондом інвестування нараховано надбавки за пересувний характер робіт на загальну суму 37510,64 гривень, з яких за 2006 рік - 12110 гри., 2007 рік -12441,14 гри . 2008 рік - 12959,50 гривень.
З точки зору Контрольно-ревізійного управління в Закарпатській області, вказане порушення призвело до фінансових збитків в сумі 37510,64 гри.
Однак, фактично частиною І Постанови Кабінету Міністрів України від 31 березня 1999 року за №490 " Про надбавки (польове забезпечення) до тарифних ставок і посадових окладів працівників направлених для виконання монтажних, налагоджувальних, ремонтних і будівельних, робіт, та працівників, робота яких виконується вахтовим методом, постійно проводиться в дорозі або має роз'їзний (пересувний) характер" (з наступними змінами), передбачено: „Установити, що підприємства, установи, організації самостійно встановлюють надбавки (польове забезпечення) до тарифних ставок і посадових складів працівників, направлених для виконання монтажних, налагоджувальних, ремонтних і будівельних робіт, та працівників, робота яких виконується вахтовим методом, постійно проводиться в дорозі або має роз'їзний (пересувний) характер, у розмірах, передбачених колективними договорами або за погодженням із замовником».
Граничні розміри надбавок (польового забезпечення) працівників за день не можуть перевищувати граничні норми витрат, установлених Кабінетом Міністрів України" ( а. с. 11).
Нарахування вказаних надбавок проводилось відповідно до Положення про порядок нарахування і виплати надбавок за пересувний характер робіт працівникам обласного Фонду інвестування, які затверджені відповідно: 03.01.2001року та 12.11 2007року погоджені Правліннями Фонду . Дані Положення розроблені на основі Постанови КМУ від 31.03.1999 року №490 „Про надбавки (польове забезпечення) до тарифних ставок і посадових окладів працівників направлених для виконання монтажних, налагоджувальних, ремонтних і будівельних, робіт, та працівників, робота яких виконується вахтовим методом, постійно проводиться в дорозі або має роз'їзний (пересувний) характер" і не перевищували граничних норм витрат встановлених згаданою Постановою КМУ.
Судом встановлено, що для забезпечення впровадження програми „Власний дім" працівники Фонду неодноразово виїжджають на місце будівництва житла та інженерних мереж по закриттю етапів будівництва житла, контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, по оформленню документів іпотеки та поруки в нотаріальних районних конторах та надання технічних консультацій при веденні будівництва. Витрати по пересувному характеру робіт передбачено в кошторисах по обслуговуванню кредитних ліній кредитозаймачів а не за рахунок бюджетних коштів і повністю компенсуються оплатою кредитозаймачами за послуги по супроводу кредитних ліній згідно калькуляцій і окремо підписаного договору по супроводі кредитної лінії кожним кредитозаймачам (а.с.77).
Таким чином, підписання договорів про супроводі кредитних ліній ( а. с. 95-96), кредитозаймачами є "погодженням із замовником" і повністю компенсують понесені витрати по нарахуванню надбавок працівникам Фонду за пересувний характер роботи, відповідає вимогам Постанови КМУ від 31.03.1999року за № 490 і вказані в Акті ревізії "фінансові збитки" в дійсності не мають місця .
Вказін обставини стверджуються наданими позивачем договорами , які були оглянуті в судовому засіданні
Отже, викладені в акті ревізії твердження щодо порушення Обласним Фондом інвестування об'єктів соціальної сфери та промисловості в частинах зазначених вище не можуть братися до уваги, а відтак викладені у вимозі твердження щодо порушення, в оспорюваних частинах, Позивачем норм законодавства та подальше відшкодування коштів, зазначене у вимозі підлягає скасуванню.
Згідно ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України , завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, б тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Частина 3 статті 2 КАС України визначає , що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);безсторонньо; добросовісно; розсудливо;7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;10)своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Відповідачем не доведено правомірність пункту 3 Вимоги № 07/07/1169 від 18.03.09 року КРУ в Закарпатській області.
Таким чином, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 160-163 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов Обласного Фонду інвестування обєктів соціальної сфери та промисловості - задовольнити.
2.Визнати протиправним та скасувати пункт 3 вимоги № 07/ 07/ 1169 від 18.03.2009 року Державної фінансової інспекції в Закарпатській області в частині нарахування надбавки за пересувний характер робіт.
3.Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання постанови в повному обсязі через Закарпатський окружний адміністративний суд шляхом одночасного надсилання копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Суддя З.Б. Плеханова
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2013 |
Оприлюднено | 09.04.2013 |
Номер документу | 30516043 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Плеханова З.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні