КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 09 квітня 2013 року 810/1089/13-а Київський окружний адміністративний суд у складі - головуючого судді Василенко Г.Ю., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Броварського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства “Управління механізації будівельних робіт” про стягнення штрафних (фінансових) санкцій, ВСТАНОВИВ: Броварський міжрайонний прокурор Київської області, що діє в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства “Управління механізації будівельних робіт” про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17000 грн. Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що постановою № 990-ЦД-1-Е від 11 липня 2012 року, за невиконання розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень, було накладено на відповідача штраф у розмірі 17000 грн. Вказана постанова відповідачем не була оскаржена в установленому законом порядку, штраф станом на момент звернення з позовом до суду в добровільному порядку сплачений не був. Відповідно до ч.1 п.4 ст.1832 КАС скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження. Відповідач, якому було надіслано копію позовної заяви з додатками, отримав ухвалу судді про відкриття скороченого провадження в цій адміністративній справі, відповідно до поштового повідомлення від 28.03.13, але на виконання вказаної ухвали у відповідності до вимог ст.1832 КАС України жодних заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову не надав. З таких підстав, суд вважає за можливе розглянути справу на підставі наявних у ній доказів. Розглянувши матеріали справи, суддя дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. Частиною 1 статті 1 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”(далі –Закон) встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Згідно з ч. 1 ст. 5 вищевказаного Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Судом встановлено, що 14.06.2012 року заступником директора Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів стосовно ВАТ “Управління механізації будівельних робіт”, згідно якого встановлено, що відповідач в супереч вимогам ст. 40 Закону, розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР не подало регулярної річної інформації за 2010 рік до територіального органу Комісії за місцезнаходженням емітента в електронній та паперовій формах. Керівника підприємства було зобов'язано з'явитися 26 червня 2012 року до ДКЦПФР для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень. Відповідно ч.ч. 1,2 ст. 39 ЗУ “Про цінні папери та фондовий ринок” емітенти, які здійснили відкрите (публічне) розміщення цінних паперів, зобов'язані своєчасно та в повному обсязі розкривати інформацію про: фінансово-господарський стан і результати діяльності емітента у строки, встановлені законодавством; будь-які дії, що можуть вплинути на фінансово-господарський стан емітента та призвести до значної зміни ціни на його цінні папери; власників великих пакетів (10 відсотків і більше) акцій. Інформація про власників великих пакетів (10 відсотків і більше) акцій подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку особою, яка веде облік права власності на акції емітента у депозитарній системі України, у строки, порядку та за формою, що встановлені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Інформація про власників великих пакетів (10 відсотків і більше) акцій є відкритою і оприлюднюється Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів. Статтею 40 вказаного Закону передбачено, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді). Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік. 26.06.2012 року заступником начальника Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт № 1006-ЦД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, якими встановлено, що ВАТ “Управління механізації будівельних робіт” не виконало Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №156-ЦД-1-Е, термін виконання якого закінчився 30.04.12 р. Порядок та строки розгляду Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів врегульовано “Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій”, затвердженими рішенням Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811. Відповідно до п. 5 Розділу І Правил уповноважені особи комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції. Відповідно до п. 1 Розділу VII Правил розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови. На підставі вищезазначеного акту, уповноваженою особою Комісії було винесено постанову від 26.06.12р. про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів. 27.06.2012 р. на адресу ВАТ надіслано вищезазначений акт та постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів. За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ВАТ “Управління механізації будівельних робіт” 11.07.2012 р. уповноваженою особою Комісії було прийнято постанову № 990-ЦД-1-Е про накладення санкцій у вигляді сплати штрафу в розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 грн. за подання регулярної річної інформації за 2010 рік до територіального органу Комісії за місцезнаходженням емітента в електронній та паперовій формах. Відповідно до п.5,6,7 ст.11 Закону 448/96-ВР державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: 5) неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;6) нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; 7) неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Згідно ст. 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку. Судом встановлено, що постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, станом на момент розгляду справи не оскаржена, штраф згідно постанови на суму 17000 грн. в добровільному порядку не сплачений, заперечень з цього приводу чи доказів погашення заборгованості відповідачем не надано. Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача штрафу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. Керуючись ст. ст. 158-163, 167,183-3 КАС України, суд, - п о с т а н о в и в: Адміністративний позов Броварського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - задовольнити. Стягнути з відкритого акціонерного товариства “Управління механізації будівельних робіт” (код ЄДРПОУ 24214349) на користь Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку штраф у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. Постанова підлягає негайному виконанню Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя Василенко Г.Ю.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2013 |
Оприлюднено | 09.04.2013 |
Номер документу | 30518727 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Василенко Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні