Постанова
від 19.02.2013 по справі 804/1933/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2013 р. Справа № 804/1933/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Кучми К.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ласка-К» до Криворізької південної міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ :

У лютому 2013 року позивач звернувся до суду з вищезазначеним адміністративним позовом. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що за результатами проведення фактичної перевірки ТОВ «Ласка-К» з питань дотримання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності ліцензій, було встановлено порушення п.2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637, за наслідками чого складено акт перевірки №0046/04/82123/33453470 від 03.10.2012 року. На підставі акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення №0000882303 від 11.10.2012 року про застосування фінансових санкцій на суму 12 050 грн. Позивач вважає вищезазначене рішення безпідставним, оскільки ТОВ «Ласка-К» 02.10.2012 року при здійсненні своєї господарської діяльності проводила облік надходження готівки до каси підприємства. За таких обставин, позивач просив суд: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 11.10.2012 року №0000882303, прийняте Криворізькою південною МДПІ, а судові витрати покласти на відповідача.

Позивач в судове засідання свого представника не направив, в своїй заяві просив суд подальший розгляд справи проводити без участі представника, з урахуванням позиції викладеної в позовній заяві та на підставі доказів, наявних в матеріалах справи.

У судове засідання представник відповідача не з'явився, про день та час його проведення повідомлявся належним чином. Надав до суду письмові заперечення на позов, в яких просив в задоволенні адміністративного позову відмовити, оскільки перевіркою було встановлено порушення п.2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637, а саме: не оприбуткування готівки в касі підприємства у день їх фактичних надходжень на суму 2 410 грн. 02.10.2012 року згідно прибуткового касового ордера №88 у касу підприємства надійшли готівкові кошти у сумі 4 970 грн., оприбутковано у касу підприємства 2 560 грн. Відповідальність за вищевказані порушення передбачена ст.1 Указу Президента України від 12.06.1995 року №436/95ВР «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити, з наступних підстав.

Судом встановлено, що працівниками Відділу контролю за проведенням готівкових розрахунків управління податкового контролю Криворізької південної МДПІ на підставі пп.80.2.7. п.80.2. ст.80 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), відповідно до наказу «Про проведення фактичної перевірки ТОВ «Ласка-К» №1005 від 03.12.2012 року та направлень від 03.10.2012 р. №789/223, №790/223 проведена фактична перевірка ТОВ «Ласка-К» (код 33453470), яке знаходиться за адресою вул.Тевосяна, 3/А, м.Кривий Ріг, з питань дотримання порядку здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявність ліцензій, патентів, свідоцтв, тощо.

За результатами проведеної перевірки складено акт від 03.10.2012 року №0046/04/82123/33453470, у висновку якого викладені порушення вимог: п.2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637, а саме: неповне оприбуткування готівкових коштів за 02.10.2012 року у касовій книзі у розмірі 2 410 грн.

На підставі порушень, відображених в акті перевірки, Криворізькою південною МДПІ винесено податкове повідомлення-рішення про застосування фінансових санкцій №0000882303 від 11.10.2012 р., яким визначено суму податкового зобов'язання на загальну суму 12 050 грн.

Не погодившись з вищезазначеним рішенням, Криворізької південної МДПІ у Дніпропетровській області, позивач звернувся зі скаргою до ДПС у Дніпропетровській області (вх. №4155/10/С від 25.10.2012 року). ТОВ «Ласка-К» 25 грудня 2012 року отримало від ДПС у Дніпропетровській області рішення про результати розгляду скарги від 17.12.2012 року №31403/10/10-014, яким в задоволенні їх скарги відмовлено, та рішення податкового органу залишено без змін.

Не погодившись з рішенням ДПС у Дніпропетровській області, позивач звернувся зі скаргою до ДПС України (вх.№12/6 від 02.01.2013 року), на що останній отримав рішення №987/6/10-2415 від 22.01.2013 року, яким в задоволенні скарги ТОВ «Ласка-К» відмовлено, а рішення Криворізької південної МДПІ у Дніпропетровській області про застосування фінансових санкцій №0000882303 від 11.10.2012 року залишено без змін.

Правовідносини, що виникли між сторонами, врегульовані нормами Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадянського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР, Положенням про ведення касових операцій у національній валюті Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637, Порядком ведення книги обліку доходів і витрат затвердженого постановою КМУ №1269 від 26.09.2001 р., Указом Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.1995 р. №436/95.

Контроль за додержанням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги) здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок, що передбачено ч.1 ст.15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадянського харчування та послуг». Суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами господарювання до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Відповідно до пунктів 1 та 5 Порядку ведення книги обліку доходів і витрат затвердженого постановою КМУ №1269 від 26.09.2001 р. книга обліку доходів і витрат ведеться суб'єктами підприємницької діяльності - фізичними особами, оподаткування доходів яких здійснюється згідно із законодавством з питань оподаткування суб'єктів малого підприємництва (у тому числі шляхом отримання свідоцтва про сплату єдиного податку). При цьому до книги заносяться такі відомості: порядковий номер запису; дата здійснення операції, пов'язаної з проведенням витрат і/або отриманим доходом; суми витрат за фактом їх здійснення, в тому числі заробітна плата найманого працівника; сума вартості товарів, отриманих для їх продажу (надання послуг); сума виручки від продажу товарів (надання послуг) - з підсумком за день.

Пунктом 3 Порядку №1269 визначено, що форма книги обліку доходів і витрат затверджується ДПА України. Згідно з п.4 Указу №727 форма книги обліку доходів та витрат, що підлягають оподаткуванню відповідно до цього Указу, і порядок її ведення суб'єктами малого підприємництва, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються Державною податковою адміністрацією України.

Порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями), визначений у Положенні про ведення касових операцій у національній валюті в Україні затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 року №637. Це Положення розроблено відповідно до статті 33 Закону України «Про Національний банк України», визначає порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою.

Пунктом 1.1 Положення про ведення касових операцій у національній валюті Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637 визначено, що книга обліку - касова книга, книга обліку доходів і витрат, книга обліку виданих та прийнятих старшим касиром грошей або книга обліку розрахункових операцій.

Згідно п.1.2 Положення №637 оприбуткування готівки - проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій. Також, п.1.2 Положення №637 зазначено, що книга обліку доходів і витрат - документ установленої форми, що застосовується відповідно до законодавства України для відображення руху готівки.

Відповідно до абз.2 п.2.2 глави 2 Положення №637 підприємства (підприємці) здійснюють облік операцій з готівкою у відповідних книгах обліку.

Згідно до п.2.6 Положення №637 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК). Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.

Відповідно до п.2.8 Положення №637, здавання готівкової виручки (готівки) здійснюється самостійно (у тому числі із застосуванням програмно-технічних комплексів самообслуговування) або через відповідні служби, яким згідно із законодавством України надане право на перевезення валютних цінностей та інкасацію коштів.

Здавання готівкової виручки (готівки) може здійснюватися для зарахування на будь-який банківський рахунок підприємства (підприємця) на його вибір.

Указом Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.1995 року №436/95 встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Аналіз вищезазначених норм свідчить про те, що законодавець передбачив відповідальність за неоприбуткування у касах готівки у вигляді штрафних санкцій у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми, а не за відсутність запису щодо руху отриманої готівки.

Зі змісту наведених законодавчих положень також випливає, що у випадку проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО оприбуткуванням готівки є її відображення у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО.

Як вбачається з матеріалів справи відповідачем залишено без уваги надані копії документів позивачем, які безпосередньо підтверджують оприбуткування, отриманих ТОВ «Ласка-К», коштів за 02.10.2012 року (рух коштів з РРО до банківської установи, з відображенням в бухгалтерському обліку) та спростовують сам факт встановленого порушення: фіскальний Z звіт, дані КОРО, бухгалтерські кореспондентські субрахунки №30.1, 31.3, 33.3, квитанція банку про інкасацію коштів.

ДПС України не розглянуто вказані документи з підстав, що вони надані безпосередньо після проведення перевірки. Але не надано оцінки працівникам Криворізької південної МДПІ, які перевіряли (повинні були перевірити) вказані документи в ході перевірки, що передбачено нормативними документами ДПС, для винесення правомірних, об'єктивних висновків за результатами перевірки. Однак, працівники податкового органу зробили висновки передбачливо, за даними лише одного неперевіреного ними (по іншим документам бух обліку) документа, який не є доказом неоприбуткування готівкових коштів позивачем при використанні РРО.

В силу ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частинами 1, 2 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінуючи усі докази, які були дослідженні судом у їх сукупності, приймаючи до уваги, що податкове повідомлення-рішення №0000882303 від 11.10.2012 р. прийняті не на підставі та не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, суд приходить до висновку про необхідність задоволення адміністративного позову.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.10, 11, 69, 71, 94, 122, 128, 158 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 11.10.2012 року №0000882303, прийняте Криворізькою південною міжрайонною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.

Суддя Кучма К.С.

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2013
Оприлюднено10.04.2013
Номер документу30522928
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1933/13-а

Постанова від 19.02.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 05.02.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні