ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 квітня 2013 року № 813/1221/13-а
Львівський окружний адміністративний суду в складі:
головуючого - судді: Костецького Н.В.
за участю секретаря судового засідання Олексяк І.Р.
представника позивача Цицик О.І.
представника відповідача Подолюк І.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Наладка» про накладення арешту на кошти, що знаходяться у банках,-
в с т а н о в и в :
Державна податкова інспекція у Залізничному районі м.Львова Львівської області Державної податкової служби (далі - ДПІ у Залізничному районі м.Львова Львівської області ДПС) звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства «Наладка» (далі - ПП «Наладка») в якому просить суд накласти арешт на кошти відповідача, що знаходяться на рахунках в установах банку.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що у зв'язку з отриманням постанови слідчого з ОВС 1-го відділення слідчого відділу УСБ України у Львівській області від 02.08.2012 року про призначення позапланової виїзної документальної перевірки ПП «Наладка» по кримінальній справі №2162, наказом ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС від 11.02.2013 року №107 призначено позапланову виїзну перевірку ПП «Наладка» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 04.11.1993 року по 01.08.2012 року. Однак, директор ПП «Наладка» Подоляк І.П. відмовився від отримання копії наказу №107 від 11.02.2013 року та від вчинення відповідного запису на направленнях №134, 135, 136 від 12.02.2013 року на проведення позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 04.11.1993 року по 01.08.2012 року, у зв'язку з тим, що не має необхідних документів для проведення перевірки ПП «Наладка» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 04.11.1993 року по 01.08.2012 року, про що зазначає в письмових поясненнях, у зв'язку з чим не допустив посадових осіб ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС до проведення позапланової виїзної перевірки ПП «Наладка». Враховуючи вищезазначене провести перевірку ПП «Наладка» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 04.11.1993 року по 01.08.2012 року немає можливості. Факт відмови директора ПП «Наладка» Подоляка І.П. від допуску на проведення перевірки зафіксовано згідно акта №47/22-10 від 12.02.2013 року. Таким чином, у ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС є підстави для звернення до суду щодо застосування арешту коштів на рахунках відповідача згідно ст.94 Податкового кодексу України.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала в повному обсязі, пославшись на обставини, викладені у позовній заяві, просила суд позов задовольнити повністю.
Представник відповідача - директор ПП «Наладка» Подоляк І.П. в судовому засіданні позов визнав, щодо накладення арешту на рахунки ПП «Наладка», що знаходяться у банках не заперечував.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, ПП «Наладка» зареєстроване як юридична особа 13.09.1993 року у Виконавчому комітеті Львівської міської ради, ідентифікаційний код юридичної особи 20771231, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Згідно довідки про взяття на облік платника податків форми №4-ОПП від 12.02.2013 року №3082/10/18-2017, підприємство взято на податковий облік в органах державної податкової служби 04.11.1993 року за №20771231. Станом на дату видачі зазначеної довідки, відповідач перебуває на обліку в ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС.
02.08.2012 року слідчим з ОВС 1-го відділення слідчого відділу УСБ України у Львівській області підполковником юстиції Дорошем Т.С., за результатами розгляду матеріалів кримінальної справи №2162, винесено постанову про призначення позапланової документальної перевірки, згідно якої постановлено призначити позапланову виїзну документальну перевірку дотримання податкового, валютного та іншого законодавства України ПП «Наладка» (код ЄДРПОУ 20771231, юридична адреса м. Львів, вул. Городоцька, буд. 174) за період з моменту створення по 01 серпня 2012 року, проведення якої доручено ревізорам-інспекторам ДПІ у Залізничному районі м. Львова.
11.02.2013 року начальником ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС винесено наказ №107 «Про проведення позапланової виїзної перевірки ПП «Наладка», згідно якого у відповідності до підпункту 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ та за результатами розгляду постанови ОВС 1-го відділення слідчого відділу УСБ України у Львівській області від 02.08.2012 року про призначення позапланової виїзної документальної перевірки ПП «Наладка» по кримінальній справі № 2162 наказано провести позапланову виїзну перевірку ПП «Наладка» (код ЄДРПОУ 20771231) з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 04.11.1993 року по 01.08.2012 року. Термін проведення перевірки 5 робочих днів з 12.02.2013 року (а.с.8).
На підставі зазначеного наказу ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС виписано направлення на перевірку від 12.02.2013 року №134, №135, №136 для проведення з 12.02.2013 року позапланової виїзної перевірки ПП «Наладка» (а.с.9-11).
Згідно матеріалів справи, 12.02.2013 року в приміщення ДПІ у Залізничному районі м. Львова директору ПП «Наладка» Подоляку І.П. було пред'явлено наказ №107 від 11.02.2013 року та направлення №134,135,136 від 12.02.2013 року на проведення позапланової виїзної перевірки ПП «Наладка» з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 04.11.1993 року по 01.08.2012 року. Однак директор ПП «Наладка» Подоляк І.П. відмовився від отримання копії наказу № 107 від 11.02.2013 року та від вчинення відповідного запису на направленнях №134,135,136 від 12.02.2013 року на проведення позапланової виїзної перевірки ПП «Наладка» з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 04.11.1993 року по 01.08.2012 року, у зв'язку з тим , що немає необхідних документів для проведення перевірки ПП «Наладка» з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 04.11.1993 року по 01.08.2012 року, у зв'язку з чим не допустив посадових осіб ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС до проведення позапланової виїзної перевірки ПП «Наладка» (код ЄДРПОУ 20771231). Враховуючи вищезазначене провести перевірку ПП «Наладка» з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 04.11.1993 року по 01.08.2012 року немає можливості.
Крім того, в матеріалах справи містяться також пояснення директора ПП «Наладка» Подоляка І.П. (а.с.16) щодо отримання наказу від 11.02.2013 року №107 та вчинення відповідного напису на направленнях на проведення перевірки.
У зв'язку з наведеним посадовими особами ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС складено Акт про недопуск посадових осіб ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС до проведення позапланової виїзної перевірки ПП «Наладка» (код ЄДРПОУ 20771231) №47/22-10 від 12.02.2013 року (а.с.12). Від підписання вказаного Акта №47/22-10 директор ПП «Наладка» Подоляк І.П. відмовився, про що зазначено у ньому.
Згідно пункту 81.1 ст.81 Податкового кодексу України посадові особи органу державної податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби;
копії наказу про проведення перевірки;
службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.
При пред'явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.
У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами органу державної податкової служби складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.
У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови (п.81.2).
Відповідно до пп.20.1.5 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України у разі відмови платника податків (його посадових осіб або осіб, які здійснюють готівкові розрахунки та/або проводять діяльність, що підлягає ліцензуванню та/або патентуванню) від проведення інвентаризації основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки), передбаченої абзацом першим цього пункту, або ненадання для перевірки документів, їх копій (за умови наявності таких документів) застосовуються заходи, передбачені статтею 94 цього Кодексу.
Відповідно до пп.94.2.3 п.94.2 ст.94 Податкового кодексу України арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин, зокрема, платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб органу державної податкової служби.
Згідно з п.п.3.1.3 п.3.1 розділу ІІІ Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 року №1398, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 4 січня 2012 року за №9/20322, арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб органу державної податкової служби.
Відповідно до п.4.1 розділу IV Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків, керівник органу державної податкової служби (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених пунктом 3.1 розділу III цього Порядку, та на підставі звернень відповідного підрозділу, який у межах своїх повноважень встановлює такі обставини, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків.
13.02.2013 року начальником управління податкового контролю ДПІ у Залізничному районі м. Львова подано на ім'я начальника ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС звернення про застосування адміністративного арешту майна платника податків у відповідності до вимог пункту 94.2 статті 94 Податкового кодексу України, у зв'язку з не допуском платником податків ПП «Наладка» посадових осіб ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС до проведення позапланової виїзної перевірки.
Начальником ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС 13.02.2013 року прийнято рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків №3122/22-10, згідно якого вирішено застосувати умовний адміністративний арешт майна платника податків ПП «Наладка» (код ЄДРПОУ 20771231); надіслати рішення з вимогою про застосування умовного арешту активів ПП «Наладка» (код ЄДРПОУ 20771231) (а.с.15).
Згідно із пунктом 94.4 статті 94 Податкового кодексу України арешт може бути накладено органом державної податкової служби на будь-яке майно платника податків, крім коштів на рахунку платника податків.
Застосування адміністративного арешту коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду (п.п.94.6.2 п.94.6. ст.94 ПК України).
Відповідно до пунктів 7.1, 7.3 розділу VII Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду. Для застосування арешту коштів на рахунку платника податків орган державної податкової служби подає до суду позовну заяву у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України, у день прийняття рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків.
Таким чином, реалізація права податкового органу на застосування адміністративного арешту коштів на рахунках платника податків може здійснюватися виключно шляхом безпосереднього звернення до адміністративного суду з позовом про накладення арешту на кошти на рахунку платника податків в день прийняття відповідного рішення про накладення арешту на майно платника податку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позивачем доведено обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги в частині накладення арешту коштів на рахунках боржника та надано необхідні докази, в підтвердження своїх позовних вимог.
У суду відсутні підстави ставити під сумнів ту обставину, що відповідач добровільно визнав позов. Відтак, таку обставину можна віднести до безспірних, оскільки вона визнана в активній формі, тобто, є повідомленою в усній формі під час розгляду справи.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 7-14, 17, 18, 49, 51, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Накласти арешт на кошти Приватного підприємства «Наладка», що знаходяться у банках Центральна філія ПАТ «Кредобанк» номери рахунків №26000015167, №2606201005167, №26152015167, №2615801005167, ПАТ «Діамантбанк» номер рахунку № 2600134111415.
Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку передбаченому ст. 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 09 квітня 2013 року
Суддя Костецький Н.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2013 |
Оприлюднено | 10.04.2013 |
Номер документу | 30523017 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні