Постанова
від 05.04.2013 по справі 807/545/13-а
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Cправа № 807/545/13-а

Рядок статзвітності № 8.1.5

Код 14

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2013 року м. Ужгород

Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Скраль Т.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції Закарпатській області до Приватного підприємства «Техномаш» про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

01 березня 2013 року Мукачівська об'єднана державна податкова інспекція Закарпатської області звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства «Техномаш» про стягнення із відповідача в дохід місцевого бюджету м. Мукачево податковий борг по єдиному податку в розмірі 5071,39 гривень.

05 квітня 2013 року від позивача надійшло клопотання через канцелярію суду про розгляд справи без участі представника позивача Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції Закарпатській області.

Відповідач в судове засідання 05 квітня 2013 року повторно не прибув, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання. 27.03.2013 року надіслані Відповідачу документи повернулися до суду з відміткою Укрпошти «за закінченням терміну зберігання», однак, ухвалу про відкриття було відправлено за належною адресою, яка була зазначена в позовній заяві та підтверджена матеріалами справи такими, як Довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. Згідно правил ч.4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Відповідно до ч.4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Зважаючи на викладене, а саме: клопотання представника позивача про розгляд справи за його відсутності та неприбуття відповідача - представника Приватного підприємства «Техномаш» в судове засідання 05.04.2013 року (що був повідомлений належним чином), суд вважає можливим продовжити розгляд даної справи в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Розглянувши подані позивачем документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

З 01.01.2011 року відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України, прийнятий 02.12.2010 року.

22.06.2000 року Мукачівським міським виконавчим комітетом Закарпатської області було зареєстровано юридичну особу - Приватне підприємство «Техномаш», що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Довідки АБ з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 01.02.2012 року (а.с. 8), місцезнаходження відповідача: Закарпатська область, місто Мукачеве, вулиця Стуса, 3.

Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом. П. п. 16.1.4 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755 - УІ (із змінами та доповненнями) передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки і збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до статті 15 Податкового кодексу України, платниками податків та зборів (обов'язкових платежів) є юридичні та фізичні особи, на яких законодавством України покладено обов'язок сплачувати податки і збори згідно із цим Кодексом.

Приватне підприємство «Техномаш» є платником податків і зборів, відповідно до чинного законодавства України, зареєстроване та знаходиться на обліку в Мукачівській ОДПІ Закарпатської області ДПС, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Довідки про взяття на облік платника податків від 04.02.2012 року № 8770 (а.с. 7).

Відповідно до статті 36 Податкового Кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені ПКУ. Податковий обов'язок є безумовний і першочерговий стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Згідно пункту 38.1 статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Юридична особа - Приватне підприємство «Техномаш» має заборгованість перед бюджетом в розмірі 5071 гривень 39 копійок, яка є непогашеною та виникла внаслідок несплати у належні строки єдиного податку в розмірі 5071,39 гривень.

Приватне підприємство «Техномаш» з січня 2012 року самостійно обрало для провадження своєї підприємницької діяльності спрощену систему оподаткування на підставі поданої ним до податкової інспекції заяви про право застосування спрощеної системи оподаткування.

Як визначено статтею 291 Податкового кодексу України спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Відповідно до п. 4 статті 291 Податкового кодексу України, суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку:

1) перша група - фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 150000 гривень;

2) друга група - фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

обсяг доходу не перевищує 1000000 гривень.

3) третя група - фізичні особи - підприємці, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 20 осіб;

обсяг доходу не перевищує 3000000 гривень;

4) четверта група - юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

середньооблікова кількість працівників не перевищує 50 осіб;

обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень;

5) п'ята група - фізичні особи - підприємці, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена;

обсяг доходу не перевищує 20000000 гривень;

6) шоста група - юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20000000 гривень.

Статтею 293 ПКУ визначено, що ставки єдиного податку встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року та у відсотках до доходу (відсоткові ставки). Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними та міськими радами для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць: для першої групи платників єдиного податку - у межах від 1 до 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати; для другої групи платників єдиного податку - у межах від 2 до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.

Приватним підприємством «Техномаш» було подано до податкової інспекції заяву про застосування спрощеної системи оподаткування, обрано третю групу зі ставкою 5 відсотків від суми доходу за податковий звітний період.

Станом на 05.04.2013 року згідно довідки про суми заборгованості по єдиному податку у підприємства наявна заборгованість та відповідно до податкової декларації платника єдиного податку - юридичної особи, рядок 7.2, (а.с. 10), на суму 5075 гривень, з врахуванням часткової сплати заборгованість становить 5071, 39 гривень ( особова картка платника податку

У відповідності до пп. 59.1 статті 59 ПКУ податковою інспекцією було направлено податкову вимогу від 06.06.2012 року №155 (а.с. 6) на стягнення суми податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями. Однак, відповідачем не було погашено податкове зобов'язання.

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (п.п.14.1.175., п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).

Відповідно до ч. 1 п. 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями) стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 102.4 статті 102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Таким чином, узгоджене податкове зобов'язання є не виконаними, що є підставою для стягнення коштів до бюджету, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 19, 94, 104-106, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції Закарпатській області до Приватного підприємства «Техномаш» про стягнення податкового боргу - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути із Приватного підприємства «Техномаш» (89600, Закарпатська область, місто Мукачево, вул. Стуса, 3, код ЄДРПОУ 31015504) в дохід місцевого бюджету м. Мукачево податковий борг по єдиному податку (код платежу 18050400) в розмірі 5071,39 (п'ять тисяч сімдесят одна гривня) 39 копійок.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Скраль Т.В.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2013
Оприлюднено10.04.2013
Номер документу30539224
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/545/13-а

Постанова від 05.04.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 18.03.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 15.03.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні