КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 10 квітня 2013 року 810/1380/13-а Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Києві адміністративну справу за позовомУправління Пенсійного фонду України у м. Ірпені Київської області доДержавного підприємства "Ремонтно-будівельний трест "Рембудматеріали" простягнення заборгованості, в с т а н о в и в: Управління Пенсійного фонду України у м. Ірпені Київської області (надалі - позивач) звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Державного підприємства "Ремонтно-будівельний трест "Рембудматеріали" (далі - відповідач) про стягнення заборгованості по штрафної санкцій та пені в сумі 673,47 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у відповідача наявна заборгованість зі сплати штрафної санкції та пені. Вказана заборгованість підтверджується рішенням про застосування штрафних санкцій, яке не було оскаржено відповідачем у встановлені строки. Згідно з пунктом 4 частини першої статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо: стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження. Всебічно та об'єктивно дослідивши матеріали справи, та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне. Судом встановлено, що Державне підприємство "Ремонтно-будівельний трест "Рембудматеріали" є юридичною особою та відповідно до вимог Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. З матеріалів справи вбачається, що за несвоєчасну сплату відповідачем єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування Управлінням Пенсійного фонду України у м. Ірпені Київської області прийняті Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені №861 від 06.09.2012 на суму 256,50 грн., №1012 від 03.10.2012 на суму 145,60 грн., №1310 від 08.11.2012 на суму 271,37 грн. Вказані рішення були отримані відповідачем 22.10.2012, 25.10.2012 та 21.11.2012 відповідно, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення, копії яких наявні в матеріалах справи. Таким чином, загальна сума заборгованості зі сплати штрафної санкції та пені становить 673,47 грн. Нараховані штрафні санкції та пеня, у строк, встановлений Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-VI, відповідачем не сплачено. З матеріалів справи вбачається, що у зв'язку з порушенням відповідачем платіжної дисципліни Управлінням Пенсійного фонду України у м. Ірпені Київської області на підставі частини четвертої статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-VI було виставлено відповідачу вимогу від 01.02.2013 № Ю-14 про сплату боргу в сумі 5297,67 грн. Обов'язок щодо сплати штрафної санкції та пені у встановлені законодавством строки відповідачем не виконано, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з даним позовом. Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного. Спеціальний законом, який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку є Закон України від 08.07.2010 №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування". Згідно статтею 1 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон України 08.07.2010 №2464-VІ), єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування. Відповідно до пункту 1 статті 4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ, платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. Частиною першою статті 5 Закону України 08.07.2010 №2464-VІ встановлено, що взяття на облік осіб, зазначених у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, здійснюється Пенсійним фондом шляхом внесення відповідних відомостей до реєстру страхувальників. Як вбачається з матеріалів справи, Державне підприємство "Ремонтно-будівельний трест "Рембудматеріали" перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України у місті Ірпені Київської області та є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Відповідно до пункту 1 частини другої статті 6 Закону України 08.07.2010 №2464-VІ, платник єдиного внеску, зокрема, зобов'язаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики. Частиною п'ятою статті 7 зазначеного Закону передбачено, що єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій і другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати. Згідно частини восьмої статті 9 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ, платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць. Приписами частини дванадцятої статті 9 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ передбачено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу). В силу приписів статті 1 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ, сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена територіальними органами Пенсійного фонду України у випадках, передбачених цим Законом, визнається недоїмкою по сплаті єдиного внеску. Функції із забезпечення збору єдиного внеску, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску в силу статті 12 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ покладаються на Пенсійний фонд України. Згідно з приписами частини першої статті 13 цього Закону, Пенсійний фонд України та його територіальні органи мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску та застосовувати фінансові санкції, передбачені цим Законом. Так, порядок стягнення заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, передбачений статтею 25 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ. Відповідно до статті 25 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VІ, у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. Начальником Управління Пенсійного фонду України у м. Ірпені Київської області прийняті рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №861 від 06.09.2012, №1012 від 03.10.2012, №1310 від 08.11.2012, відповідно до яких до відповідача затостовано штрафні санкції в розмірі 370,28 грн. та нараховано пеню в розмірі 303,19 грн. В силу положень частини чотирнадцятої статті 25 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI, суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Як було встановлено судом, вищезазначені рішення отримані відповідачем 22.10.2012, 25.10.2012 та 21.11.2012 відповідно. Оскільки доказів про оскарження рішення позивача в адміністративному чи судовому порядку не надано, суд дійшов висновку, що визначені в них зобовязання є узгодженими. Згідно з абзацом 1 частини четвертої статті 25 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ, територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Абзацами 3 та 4 частини четвертої статті 25 зазначеного Закону встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики. Згідно з абзацом 6 частини чотирнадцятої статті 25 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ, у разі, якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки. У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються. Судом встановлено, що вимога від 01.02.2013 № Ю-14 про сплату боргу в сумі 5297,67 грн. протягом 10 робочих днів після її отримання відповідачем оскаржена не була, заборгованість не погашена, отже борг вважається узгодженим. Таким чином, загальна сума заборгованості зі сплати штрафної санкції та пені, що підлягає сплаті відповідачем до бюджету, становить 673,47 грн. Наявність заборгованості у вказаному вище розмірі підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи. Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. На час розгляду справи та винесення рішення по суті заявлених позовних вимог доказів про сплату зазначеної суми відповідачем не надано. За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що суму заборгованості до Управління Пенсійного фонду України у місті Ірпені Київської області в розмірі 673,47 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, заборгованість у вказаному вище розмірі підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості на день винесення рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають. На підставі викладеного, керуючись ст. 124 Конституції України, Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", статтями 69, 70, 71, 94, 158-163, 167, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - п о с т а н о в и в : Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України у м. Ірпені Київської області - задовольнити. Стягнути з Державного підприємства "Ремонтно-будівельний трест "Рембудматеріали" (код ЄДРПОУ 23572526) на користь Управління Пенсійного фонду України у м. Ірпені Київської області заборгованість по сплаті штрафної санкції та пені в сумі 673 (шістсот сімдесят три) грн. 47 коп. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови. Суддя Балаклицький А. І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2013 |
Оприлюднено | 11.04.2013 |
Номер документу | 30572231 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Балаклицький А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні