Копія
Справа № 822/1242/13-а
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 квітня 2013 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіМихайлова О.О. при секретарі Бесарабі І.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ювента" до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Ювента" звернулося до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 08.02.2013 року Славутською об'єднаною державною податковою інспекцією в Хмельницькій області відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Ювента" винесене податкове повідомлення-рішення форми "В1" №0000051502, в якому зроблено висновок про завищення позивачем бюджетного відшкодування в сумі 7863 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції (штраф) в розмірі 1966 грн. Зазначає, що підставою для прийняття вказаного податкового повідомлення-рішення був акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість №93/15/30801338 від 29.01.2013 року. Вважає висновки викладені в акті та податковому повідомленні-рішенні неправомірними та такими, що не відповідають нормам Податкового кодексу України, а тому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 8 лютого 2013 року №0000051502.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, з підстав викладених в позовній заяві просив позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача проти позову заперечив, з підстав викладених в письмовому запереченні просив в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Ювента" є юридичною особою, ідентифікаційний код 30801338.
Посадовими особами відповідача була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за грудень 2012 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Ювента". За результатами перевірки був складений акт №93/15/30801338 від 29.01.2013 року.
У висновках акта перевірки зазначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Ювента" порушило вимоги абзацу "а" п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України (далі - ПК України) в результаті чого завищено бюджетне відшкодування на рахунок у банку за грудень 2012 року на 7863 грн. В порушення абзацу "б" п.200.4 ст.200 ПК України позивачем занижено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (р.24 декларації за грудень 2012 року) на 7863 грн.
На підставі акта №93/15/30801338 від 29.01.2013 року Славутською об'єднаною державною податковою інспекцією в Хмельницькій області винесене податкове повідомлення-рішення від 8 лютого 2013 року №0000051502. Позивачем було подано заперечення на вище зазначений акт перевірки, однак висновком №4/15 від 08.02.2013 року про розгляд заперечення до акту камеральної перевірки податкової декларації з податку на додану вартість від 29.01.2013 року №93/15/30801338 висновки камеральної перевірки залишено без змін.
Судом встановлено, що підставою для прийняття податкового повідомлення-рішення №0000051502 від 8 лютого 2013 року слугував висновок податкового органу про безпідставне збільшення позивачем від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання зі сплати ПДВ та сумою податкового кредиту з ПДВ на суму коригування розміру податкових зобов'язань, зменшених у зв'язку із поверненням ТМЦ.
Відповідно до пп.14.1.181 п.14.1 ст.14 ПК України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Згідно з п.198.1, п.198.2 ст.198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше; дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Згідно з пп.14.1.18 п.14.1 ст.14 ПК України бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.
Відповідно до п.200.1, п.200.2, п.200.3, п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;
б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Відповідно до п.102.5 ст.102 Податкового кодексу України заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.
Зі змісту ст.192 Податкового кодексу України вбачається, що суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню, зокрема при поверненні постачальнику товаро-матеріальних цінностей.
Судом встановлено, що внаслідок повернення меблів для ванних кімнат в листопаді 2012 року позивачу від ТОВ "Ювента-Північ" на суму 39316 грн. позивач здійснив коригування податкового зобов'язання з ПДВ в бік його зменшення на 7863 грн., що відображено в розрахунку податкових зобов'язань в податковій декларації з ПДВ за листопад 2012 року. З урахуванням коригування, позивач в розділі І даної декларації вказав податкові зобов'язання в сумі 343108 грн.
З урахуванням, задекларованого в розділі ІІ податкової декларації з ПДВ за листопад 2012 року, податкового кредиту в сумі 678898 грн. позивач в розділі ІІІ даної декларації визначив від'ємне значення в сумі 335790 грн., що включене до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Суд бере до уваги те, що позивач відповідно до вимог ПК України має право протягом 1095 днів здійснити таке коригування податкового зобов'язання, що ним і було зроблено.
Право на отримання бюджетного відшкодування у платника ПДВ виникає щодо суми, яку він фактично сплатив у попередніх податкових періодах, за наявності у нього від'ємного значення різниці між податковим зобов'язанням та податковим кредитом у поточному та попередньому податковому періоді, за умови правомірного та обґрунтованого формування податкового зобов'язання та податкового кредиту з ПДВ у відповідних податкових періодах. Інших умов або обмежень для отримання права на бюджетне відшкодування Законом не встановлено.
З огляду на вказані обставини, відсутні підстави вважати, що різниця між вірно визначеними сумами податкового зобов'язання та податкового кредиту є завищеною на суму корегування податкового зобов'язання в бік його зниження, що свідчить про необґрунтованість висновків податкового органу в цій частині та протиправність, прийнятого на їх підставі рішення.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. А суд, згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Отже, виходячи зі змісту наведених норм законодавства та враховуючи встановлені обставини справи, суд приходить до висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення належить визнати протиправним та скасувати.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 7 - 12, 17, 18, 70, 71, 86, 159 - 163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Товариство з обмеженою відповідальністю "Ювента" задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області від 8 лютого 2013 року №0000051502.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 09 квітня 2013 року
Суддя /підпис/О.О. Михайлов "Згідно з оригіналом" Суддя О.О. Михайлов
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2013 |
Оприлюднено | 11.04.2013 |
Номер документу | 30583332 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні