Постанова
від 27.03.2013 по справі 809/803/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" березня 2013 р. Справа № 809/803/13-a

11 год. 00 хв.

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Тимощука О.Л.

при секретарі Маковійчук С.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську

до відповідача: Івано-Франківської обласної організації селянської партії України

про стягнення заборгованості в сумі 3230 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у м. Івано-Франківську (надалі також - позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до Івано-Франківської обласної організації селянської партії України (надалі також - відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 3230 грн.

Позовна заява мотивована тим, що на момент звернення до суду у відповідача обліковується податкова заборгованість, що виникла у зв'язку із нарахуванням штрафних (фінансових) санкцій за неподання звітності про використання коштів неприбутковими організаціями в загальній сумі 3230 грн., відповідно до податкових повідомлень-рішень №0023701501 від 13.12.2011 року, №0003911591 від 20.03.2012 року та №0015501591 від 24.10.2012 року. Враховуючи, що відповідач суму податкового боргу в добровільному порядку не сплатив, позивач просить стягнути заборгованість в судовому порядку.

Представник позивача в судове засідання не з'явилася, подала суду клопотання про розгляд даної адміністративної справи без її участі. Вказала також, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце судового розгляду адміністративної справи повідомлявся належним чином, проте поштове відправлення повернулося на адресу суду із зазначенням причини невручення (а.с.24).

Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Частиною 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

За наведених підстав, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши адміністративний позов, дослідивши письмові докази та інші матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 13.07.2012 року, юридична особа - Івано-Франківська обласна організація селянської партії України зареєстрована виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради 14.06.2005 року (а.с.6-7). За змістом статті 15 Податкового кодексу України №2755-VI, від 02.12.2010 р., із змінами та доповненнями (надалі також - ПК України) відповідач є платником податків та зборів.

Згідно з довідкою про борг від 30 січня 2013 року за відповідачем числиться податковий борг в сумі 3230 грн. (а.с.10), що підтверджується також випискою із облікової картки платника щодо відповідача станом на 31.12.2011 року (а.с.17-19).

Судом встановлено, що у зв'язку із неподанням відповідачем податкової звітності про використання коштів неприбутковими організаціями, позивачем проведено три камеральні перевірки, результати якої відображені в актах перевірки.

Так, актом камеральної перевірки податкової звітності про використання коштів неприбутковими установами й організаціями за №12684/15-1/25714019 від 07.12.2011 року (а.с.12) виявлено порушення пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, а саме: порушення строку подання звіту про використання коштів неприбутковими організаціями за ІІ-ІІІ квартал 2011 р., а тому відповідно до пункту 120.1 статті 120 ПК України на відповідача накладено штрафні (фінансові) санкції за неподання звітності.

На підставі вищевказаного акту, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення №0023701501 від 13.12.2011 року, яким відповідачу збільшено грошове зобов'язання з податку на прибуток (доходи) приватних підприємств за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 170,00 грн. Дане податкове повідомлення-рішення направлялося відповідачу, але повернулось адресату із зазначенням причини невручення (а.с.11).

У відповідності до абзацу 3 пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України, у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до акту перевірки за №108/15-1/25714019 від 13.03.2012 року встановлено порушення відповідачем пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, а саме: порушення строку подання звіту про використання коштів неприбутковими організаціями за 2-4 квартали 2011 р., а тому відповідно до абзацу 3 пункту 120.1 статті 120 ПК України на відповідача накладено штрафні (фінансові) санкції за неподання звітності.

На підставі вищевказаного акту, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення №0003911591 від 20.03.2012 року, яким відповідачу збільшено грошове зобов'язання з податку на прибуток (доходи) приватних підприємств за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 1020,00 грн. Дане податкове повідомлення-рішення направлялося відповідачу, але повернулось адресату із зазначенням причини невручення (а.с.13), що згідно із абзацом 3 пункту 58.3 статті 58 ПК України вважається врученим належним чином.

Актом перевірки №9470/15-1/25714019 від 16.10.2012 року встановлено порушення пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, а саме: порушення строку подання звіту про використання коштів неприбутковими організаціями за 1 квартал 2012 р. та 1 півріччя 2012 року, а тому відповідно до абзацу 3 пункту 120.1 статті 120 ПК України на відповідача накладено штрафні (фінансові) санкції за неподання звітності (а.с.16).

На підставі вищевказаного акту, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення №0015501591 від 24.10.2012 року, яким відповідачу збільшено грошове зобов'язання з податку на прибуток (доходи) приватних підприємств за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 2040,00 грн. Дане податкове повідомлення-рішення направлялося відповідачу, але повернулось адресату із зазначенням причини невручення (а.с.15), що згідно із абзацом 3 пункту 58.3 статті 58 ПК України вважається врученим належним чином.

З метою стягнення податкового боргу в попередні періоди відповідачу надсилались перша податкова вимога за №1/1137/25660/0/24-150 від 07.05.2008 року (а.с.8) та друга податкова вимога за №2/1862/43976 від 30.07.2008 року (а.с.9), за правилами статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-III від 21.12.2000 року, із змінами та доповненнями, чинного на момент виникнення спірних правовідносин.

Враховуючи, що податковий борг, який виник за попередні періоди відповідачем не був погашений, у відповідності до пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України №2755-VI, від 02.12.2010 року, із змінами та доповненнями, податкова вимога з метою стягнення заборгованості, визначеної в адміністративному позові додатково не надсилалася.

Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку та в розмірах встановлених законом. Згідно із статтею 68 Конституції України, кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

В підпункті 14.1.121., пункту 14.1., статті 14 ПК України, визначено, що неприбуткові підприємства, установи та організації - це підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством;

Згідно з підпунктом "б" пункту 157.1 статті 157 ПК України до неприбуткових установ та організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесених органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ відносяться, також, політичні партії.

Пунктом 157.14., статті 157 ПК України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій, а центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, вирішує питання про виключення організацій із Реєстру неприбуткових організацій та установ і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Кодексу та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.

Так, наказом Державної податкової адміністрації України №56 від 31.01.2011 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2011 р., за №192/18930 затверджено форми та Порядок складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій (надалі - Порядок).

Згідно з пунктом 1.7. Порядку неприбуткові організації мають право не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання Податкового звіту надіслати його на адресу відповідного органу державної податкової служби поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.

Частиною 3 Порядку передбачено, що подання звіту та сплата податку здійснюються у строки, встановлені Кодексом.

Так, в підпункті 49.18.12 пункту 49.18 статті 49 ПК України, вказано, що податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Пунктом 120.1 статті 120 ПК України передбачено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Відповідно до пункту 58.1. статті 58 ПК України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Відповідно до пункту 57.3. статті 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Пунктом 59.1 статті 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України визначено, що платник податків зобов'язаний, зокрема сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Статтею 87 ПК України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно із п. 95.3. ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.4 ст.95 ПК України встановлено, що орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

З огляду на вищенаведене, відповідачем допущені порушення строків подання податкових декларацій за ІІ-ІІІ квартал 2011 р., 2-4 квартал 2011 р., 1 квартал 2012 р. та 1 півріччя 2012 р. , в зв'язку з чим на відповідача правомірно накладено штрафні (фінансові) санкції в сумі 3230 грн.

Враховуючи, що на момент судового розгляду даної справи суду не надано підтвердження сплати відповідачем податкового боргу в розмірі 3230 грн., вказана сума підлягає стягненню в судовому порядку.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення в повному обсязі.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з розрахункових рахунків у банках, що обслуговують Івано-Франківську обласну організацію селянської партії України (ідентифікаційний код 25714019) та за рахунок готівки, що належить Івано-Франківській обласній організації селянської партії України (ідентифікаційний код 25714019) в дохід бюджету заборгованість в сумі 3230 (Три тисячі двісті тридцять) гривень 00 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: /підпис/ Тимощук О.Л.

Постанова складена в повному обсязі 01.04.2013 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2013
Оприлюднено12.04.2013
Номер документу30594533
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/803/13-а

null від 27.03.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 27.03.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 14.03.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні