Постанова
від 11.04.2013 по справі 812/2465/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

9.4.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 квітня 2013 року Справа № 812/2465/13-а

Суддя Луганського окружного адміністративного суду О.В. Ірметова, розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського ТУ НКЦПФР до Відкритого акціонерного товариства "Первомайське шахтобудівельне управління" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 2 040 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

12 березня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського ТУ НКЦПФР до Відкритого акціонерного товариства "Первомайське шахтобудівельне управління" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 2 040 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Відкрите акціонерне товариство "Первомайське шахтобудівельне управління" порушило вимоги ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р.

Так, в порушення ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та Положення, Відкрите акціонерне товариство "Первомайське шахтобудівельне управління" не розкрило річну інформацію за 2011 рік шляхом її розміщення в загальнодоступній базі даних, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.

Такі дії Відкритого акціонерного товариства "Первомайське шахтобудівельне управління" підпадають під правопорушення, відповідальність за яке передбачена п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" - нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" не опублікування інформації та п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" - неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

У зв'язку з цим, керуючись ст. ст. 9, 11, 12 Закону України "Про державне регулюванні ринку цінних паперів в Україні", 14.09.2012 року уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні Відкритого акціонерного товариства "Первомайське шахтобудівельне управління" були винесені постанови №№ 713-ДО-1-Е, 714-ДО-1-Е, 715-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 2 040 грн. (дві тисячі сорок гривень 00 копійок).

Зазначену суму необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України на розрахунковий рахунок Управління Державної казначейської служби у Донецькій області протягом 15 днів з дня отримання постанови. Копії платіжних документів - направити до Донбаського територіального управління НКЦПФР.

Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку не оскаржувалась. Копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанови, до Донбаського територіального управління НКЦПФР не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Держбюджет.

Ухвалою суду від 27 березня 2013 року було відкрито скорочене провадження.

29 березня 2013 року відповідач отримав ухвалу суду від 27 березня 2013 про відкриття скороченого провадження.

Розглянувши матеріали справи, суд прийшов до наступного.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач - Відкрите акціонерне товариство "Первомайське шахтобудівельне управління" в термін до 01.06.2011 р. не подали до комісії річну інформацію за 2011 рік, а також у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним не розкрили річну інформацію шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні та розміщення в загальнодоступній базі даних.

Такі дії Відкритого акціонерного товариства "Первомайське шахтобудівельне управління" підпадають під правопорушення, відповідальність за яке передбачена п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" не опублікування інформації, п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" - нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" - неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ст.. 9 Закону України "Про державне регулюванні ринку цінних паперів в Україні" уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні Відкритого акціонерного товариства "Алчевське хлібоприймальне підприємство " були винесені постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 27 серпня 2012 року (а. с. 6-7, 11-12, 16-17).

Керуючись ст. ст. 9, 11, 12 Закону України "Про державне регулюванні ринку цінних паперів в Україні", 14.09.2012 року уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні Відкритого акціонерного товариства "Первомайське шахтобудівельне управління" були винесені постанови №№ 713-ДО-1-Е, 714-ДО-1-Е, 715-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 2 040 грн. (а. с. 8,13, 18).

Зазначену суму необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України на розрахунковий рахунок Управління Державної казначейської служби у Донецькій області протягом 15 днів з дня отримання постанови. Копії платіжних документів - направити до Донбаського територіального управління НКЦПФР.

Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку не оскаржувалась. Копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанови, до Донбаського територіального управління НКЦПФР не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Держбюджет.

Згідно із абзацем 2 статті 1 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Державне регулювання ринку цінних паперів згідно зі статтею 5 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст. 6 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні").

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із пунктом 14 статті 8 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до частини 1 статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV "Про цінні папери та фондовий ринок" регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді).

Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) відповідно до частини 6 статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV "Про цінні папери та фондовий ринок" встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364, затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.

Згідно вимог пункту 1 глави 3 розділу ІV Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та подання до Комісії.

Відповідно до пункту 3 глави 3 розділу ІV Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну квартальну інформацію у строк не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Згідно з пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"(в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Частиною 3 статті 11 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" також закріплено, що штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.

Оскільки Відкрите акціонерне товариство "Первомайське шахтобудівельне управління" постанови №№№ 713-ДО-1-Е, 714-ДО-1-Е, 715-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 14.09.2012 року у встановленому порядку не оскаржило, внаслідок чого вона на момент розгляду справи є чинною та такою, що підлягає виконанню, і в порушення вимог розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф протягом 15 днів з дати отримання постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не сплатило, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.

Ухвалою суду від 27 березня 2013 року по цій справі судом надавалась відстрочка сплати судового збору до розгляду справи по суті.

Станом на 11 квітня 2013 року позивачем не було сплачено судовий збір.

Відповідно до ч.2 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Оскільки позивач до закінчення розгляду справи по суті не сплатив судовий збір, та з урахуванням вищенаведених вимог КАС України в даному випадку не можливе стягнення судового збору з відповідача, судовий збір підлягає стягненню з позивача.

Керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 18, 87, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського ТУ НКЦПФР до Відкритого акціонерного товариства "Первомайське шахтобудівельне управління" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 2 040 грн. задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Первомайське шахтобудівельне управління" (код ЄДРПОУ 00181131) суму штрафної санкції у розмірі 2 040,00 грн. (дві тисячі сорок гривень 00 копійок) в дохід Державного бюджету України (р/р 31110106700004 в УДКС у м. Донецьку, код ЄДРПОУ 38033949, МФО 834016, код платежу 21081100).

Стягнути з Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в дохід Державного бюджету України судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 114,70 грн. (сто чотирнадцять грн. 70 коп).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Суддя О.В. Ірметова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2013
Оприлюднено12.04.2013
Номер документу30594561
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2465/13-а

Постанова від 11.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 27.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 14.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні