Постанова
від 03.02.2009 по справі 2а-5593/08/1
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

03.02.09 Справа №2а-5593/08/1

Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо ї судді Трещової О.Р. , при секр етарі Єлжовій Н.М., за участю п редставників позивача - Нас тенко В.В., Москалець М.Ю., розгл янувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву

за позовом Заступника про курора м. Сімферополя в інте ресах держави в особі Держа вної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим

до Приватного підприємст ва "Юніком"

про стягнення податкової з аборгованості з податку на д одану вартість у розмірі 2125,62 г ривень,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністра тивного суду Автономної Рес публіки Крим надійшов адмі ністративний позов Заступни ка прокурора м. Сімферополь А Р Крим в інтересах держави в о собі Державної податкової ін спекції в м. Сімферополі АР Кр им до приватного підприємств а «Юніком» про стягнення под аткової заборгованості з под атку на додану вартість у роз мірі 2125,62 гривень.

В позовній заяві позивач вк азує, що станом на 03.09.2008 року у ві дповідача приватного підпри ємства «Юніком» (далі - ПП «Ю ніком») залишилася непогашен ою сума податкового боргу в р озмірі 2125,62 гривень.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 28. 10.08 було відкрите провадження в адміністративній справі № 2-а-5593/08.

У судовому засіданні предс тавники позивача позов підтр имали у повному обсязі та поя снили, що ПП «Юніком» перебув ає на обліку в ДПІ в м. Сімферо полі АР Крим і зареєстроване як платник податку на додану вартість та згідно Конститу ції України та Закону Україн и «Про податок на додану варт ість» від 3 квітня 1997 року N 168/97-ВР ПП «Юніком» зобов' язане йо го сплачувати у порядку та ст роки, передбачені законом. Ал е станом на 31.12.2008 року у відпові дача ПП «Юніком» залишилася непогашеною сума податковог о боргу в розмірі 2125,62 гривень. Т ому представники позивача пр осили суд стягнути з ПП «Юнік ом» суму податкового боргу у розмірі 2125,62 гривень.

У судове засідання відпові дач не з' явився, повідомлен ий належним чином про час, міс це та дату розгляду справи че рез ЗМІ, клопотання про розгл яд справи у його відсутності до суду не надав.

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им на підставі статті 128 КАС Ук раїни розглядати справу у ві дсутності відповідача.

Заслухавши пояснення пред ставників позивача, дослідив ши матеріали справи та оціни вши докази по справі в їх суку пності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволен ню у повному обсязі з наступн их підстав.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 1,3 статті 4 Закону У країни «Про державну податко ву службу в Україні» від 04.12.1990 р оку № 509-ХІІ Державна податков а адміністрація України є це нтральним органом виконавчо ї влади. Державні податкові і нспекції у районах, містах (кр ім міст Києва та Севастополя ), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податк ові інспекції підпорядковую ться відповідним державним п одатковим адміністраціям в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі.

Відповідно до підпункту 2.1.4 п. 2.1. статті 2 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами» № 2191-ІІІ ві д 21.12.2000 року податкові органи ви знані контролюючими органам и стосовно податків і зборів (обов' язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів. О тже, вони наділені компетенц ією, визначеною підпунктом 2.2. 1 пункту 2.2. статті 2 Закону здій снювати перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування та сплати зазначе них податків.

Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб' єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, яв ляються суб' єктами владних повноважень.

Таким чином, судом вст ановлено, що ДПІ в м. Сімферопо лі АР Крим є органом виконавч ої влади та суб' єктом владн их повноважень.

Відповідно до ст.2 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» № 3813 в ід 24.12.1993 року головним завдання м державних податкових інспе кцій є здійснення контролю з а дотриманням податкового за конодавства, правильністю об числення, повнотою і своєчас ністю сплати до бюджетів под атків, зборів та інших платеж ів і неподаткових доходів (да лі - податків, інших платежів) і внесків до державних цільо вих фондів, встановлених зак онодавством України.

Пунктом 11 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» від 4 гр удня 1990 року N 509-XII визначено, що п одаткові органи мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні ) санкції, стягувати до бюдже тів та державних цільових фо ндів суми недоїмки, пені у в ипадках, порядку та розміра х, встановлених законами Ук раїни.

Таким чином, судом вст ановлено, що Державна податк ова інспекція в м.Сімферопол і АРК уповноважена здійснюва ти контроль за додержанням п одаткового законодавства.

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.

Судом встановлено, що ПП «Юніком» є юридичною особ ою, зареєстровано як суб' єк т підприємницької діяльност і виконавчим комітетом Сімфе ропольської міської ради 18.10.200 2 року, що підтверджується св ідоцтвом про державну реєст рацію суб' єкта підприємни цької діяльності - юридично ї особи серії А00 № 435082 від 18.10.2002 рок у, витягом з Єдиного державно го реєстру підприємств та ор ганізацій України серії АВ № 107846 від 11.11.2008 року, довідкою Голов ного управління статистики в АРК № 05.3-06-19/46 від 11.05.2006 року.

Відповідно до витягу з Єдин ого державного реєстру підп риємств та організацій Украї ни серії АВ № 107846 від 11.11.2008 року пі дприємство здійснює виробни чу та торгівельну діяльність з метою отримання прибутку.

Судом встановлено, що ТОВ ПП «Юніком» з 12.11.2002 року пер ебуває на обліку в органах де ржавної податкової служби за № 904-Ж, що підтверджується дові дкою про взяття на облік плат ника податків від 11 .05.2006 року № 266 1/29-0.

Таким чином, судом встановл ено, що ПП «Юніком» є суб' єкт ом господарювання, юридичною особою, платником податків, з обов' язане виконувати обов ' язки, покладені на нього за конами у зв' язку зі здійсне нням господарської діяльнос ті, у тому числі стосовно нале жного нарахування та сплати податків.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Відповідно до п.2,3 ч.1 ст .9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року N 1251-XII платники податків і зборів (обов'язкових платеж ів) зобов' язані подавати до державних податкових органі в та інших державних органів відповідно до законів декла рації, бухгалтерську звітніс ть та інші документи і відомо сті, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов'язкових платежів); сплачув ати належні суми податків і з борів (обов'язкових платежів ) у встановлені законами терм іни.

Порядок, підстави та строки сплати податку на додану вар тість, надання податкової зв ітності встановлений Законо м України «Про податок на дод ану вартість» від 3 квітня 1997 ро ку N 168/97-ВР.

Судом встановлено, що ПП «Юн іком» зареєстроване у якості платника податку на додану в артість, що підтверджується свідоцтвом № 00786862 від 15.01.2003 року с ерії НБ № 151973, а тому згідно із за конодавством України, відпов ідач зобов' язаний сплачува ти податок на додану вартіст ь до Державного бюджету Укра їни.

Відповідно до п. 4.1.1. статті 4 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» платник податків самост ійно обчислює суму податково го зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » встановлено, що податкові д екларації подаються за базов ий податковий (звітний) періо д, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплат і місячних авансових внесків ), - протягом 20 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) місяця.

Відповідно до 7.8.1. статті 7 Зак ону України «Про податок на д одану вартість» від 3 квітня 19 97 року N 168/97-ВР податковим період ом є один календарний місяць .

Таким чином, ПП «Юніком» зоб ов' язано щомісячно протяго м 20 календарних днів, наступни х за останнім календарним дн ем податкового місяця, подав ати до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим декларації з податку на додану вартість.

Згідно абзацу «а» підпункт у 4.2.2. пункту 4.2. статті 4 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року N 2181-III контролююч ий орган зобов'язаний самост ійно визначити суму податко вого зобов'язання платника п одатків у разі, якщо платник податків не подає у встановл ені строки податкову деклара цію.

Відповідно до п.6.1 ст.6 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відпов ідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган над силає платнику податків пода ткове повідомлення, в якому з азначаються підстава для так ого нарахування, посилання н а норму податкового закону, в ідповідно до якої був зробле ний розрахунок або перерахун ок податкових зобов'язань, су ма податку чи збору (обов'язко вого платежу), належного до сп лати, та штрафних санкцій за ї х наявності, граничні строки їх погашення, а також поперед ження про наслідки їх неспла ти в установлений строк та гр аничні строки, передбачені з аконом для оскарження нарахо ваного податкового зобов'яза ння (штрафних санкцій за їх на явності).

Згідно з підпунктом 6.2 .4. пункту 6.2. статті 6 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» від 21 г рудня 2000 року N 2181-III встановлено , що у разі, коли податковий о рган або пошта не може вруч ити платнику податків подат кове повідомлення або подат кові вимоги у зв'язку з незнах одженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податков е повідомлення або податк ову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташув ання (місцезнаходження) пл атника податків, податковий орган розміщує податкове п овідомлення або податкові ви моги на дошці податкових ого лошень, встановленій на віл ьному для огляду місці біл я входу до приміщення податк ового органу. При цьому день розміщення такої податков ої вимоги або повідомлення вважається днем її вручення.

Такий самий порядок надісл ання податкових повідомлень -рішень визначений «Порядко м направлення органами держа вної податкової служби подат кових повідомлень платникам податків та рішень про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій», затвердженого нак азом Державної податкової ад міністрації України від 21.06.2001 р оку № 253 та «Порядком направле ння органами державної подат кової України податкових вим ог платникам податків», затв ердженого наказом Державно ї податкової адміністрації У країни № 266 від 03.07.01 року.

Судом встановлено, що посад овими особами податкових орг анів було складено акт про по рушення податкового законод авства ПП «Юніком» (код ЄДРПО У 32216235) від 29.01.2007 року № 421/15-2, в якому в казано, що в порушення Закону України «Про податок на дода ну вартість» від 03.04.1997 року та З акону України «Про порядок п огашення податкових зобов' язань перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» в ід 21.12.2000 року, що виявилось у нес воєчасному поданні ПП «Юніко м» декларацій з податку на до дану вартість за травень, чер вень, липень, серпень, вересен ь та жовтень 2006 року, у зв' язку з чим до ПП «Юніком» будуть за стосовані штрафні санкції за кожний несвоєчасно зданий з віт у розмірі 170 гривень.

29.01.2007 року ДПІ в м. Сімферополі було складено акт про неможл ивість ознайомлення ПП «Юнік ом» з актом перевірки про пор ушення податкового законода вства від 29.01.2007 року № 130/15-2 у зв' я зку з тим, що запрошення, надіс лане керівнику відповідача, не було ним отримане, що підтв ерджується відміткою «Укрпо шти на конверті»: адресат виб ув. З огляду на це узгодження т а підписання акту керівником є неможливим.

За результатами акту про п орушення податкового законо давства ПП «Юніком» було скл адено та надіслано податкове повідомлення-рішення від 31 сі чня 2007 року № 0000851502/0, в якому вказа но, що на підставі акту переві рки від 29.01.07 року № 421/15-2 встановле но порушення абзацу «а» підп ункту 4.1.4. пункту 4.1. статті 4 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» від 21 грудня 2000 року N 2181-III, у зв ' язку з чим було визначено с уму податкового зобов' язан ня з урахуванням штрафних са нкцій у розмірі 1 020,00 гривень, я кий підлягає сплаті у десяти денний термін з дня отриманн я цього податкового повідомл ення-рішення.

Це податкове податкове пов ідомлення - рішення було на діслано відповідачеві пошто ю, однак не було ним отримане у зв' язку з тим, що за юридично ю адресою, зазначеною у свідо цтві про державну реєстрацію , а саме: 95000, м. Сімферополь, вул. С пера, 20, кв. 2, підприємство не зн аходиться.

06 лютого 2007 року посадовими о собами ДПІ в м. Сімферополі АР Крим було складено акт № 189/15-2 пр о неможливість вручення пода ткового повідомлення - ріше ння від 31.01.2007 року № 000085152/0, в якому з азначено, що посадовими особ ами податкових органів був з дійснений вихід за юридичною адресою ПП «Юніком» з метою в ручення податкового повідом лення - рішення, однак за заз наченою адресою підприємств о не знаходиться. На підставі вищезазначеного та підпунк ту 6.2.4. пункту 6.2. статті 6 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» ві д 21 грудня 2000 року N 2181-III, підпункт у 4.9. пункту 4 «Порядку направле ння органами державної подат кової служби податкових пові домлень платникам податків т а рішень про застосування шт рафних (фінансових) санкцій» , затвердженого наказом Держ авної податкової адміністра ції України від 21.06.2001 року № 253 бу ло прийнято рішення про розм іщення податкового повідомл ення-рішення від 31.01 2007 року № 00008515 02/0 на дошці податкових оголош ень (повідомлень) з 06.02.07 року.

Вивчивши надані податково ю інспекцією документи, керу ючись чинним законодавством України, суд робить наступні висновки.

Згідно чинного законодавс тва, а саме підпункту 4.9. пункту 4 «Порядку направлення орган ами державної податкової слу жби податкових повідомлень п латникам податків та рішень про застосування штрафних (ф інансових) санкцій», затверд женого наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни від 21.06.2001 року № 253, день розміщ ення такого податкового пов ідомлення-рішення на дошці податкових оголошень (повід омлень), зафіксований в акті про неможливість його вручен ня платнику податків, вважа ється днем його вручення.

Оскільки в такому випадку ю ридично день розміщення вваж ається днем вручення, то підл ягає застосуванню підпункт 5 .2.1. пункту 5.2. статті 5 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року N 2181-III , який нагол ошує, що податкове зобов'язан ня платника податків, нарах оване контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4 .3 статті 4 цього Закону, вважає ться узгодженим у день отри мання платником податків п одаткового повідомлення, з а винятком випадків, визна чених підпунктом 5.2.2 цього пун кту. Оскільки податкове зобо в' язання було визначено на підставі пункту 4.2. Закону N 2181-III , суд приходить до висновку, що в даному випадку день розміщ ення такого податкового пов ідомлення-рішення на дошці податкових оголошень (повід омлень) вважатиметься не тіл ьки днем його вручення, а й дне м його узгодження.

Судом встановлено, що ПП «Юн іком» було частково погашено суму податкового зобов' яза ння, визначеного в податково му повідомленні - рішенні в ід 31.01.2007 року № 0000851502/0 у розмірі 115,38 г ривень. Таким чином, сума пода ткового зобов' язання ПП «Юн іком» була зменшена до 904,62 грив ень. Цей факт підтверджуєтьс я розрахунком суми заборгова ності ПП «Юніком», а також від омостями особового рахунку с таном на 31.12.2007 року.

Відповідно до підпун кту 6.2.1. пункту 6.2 ст. 6 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III у разі кол и платник податків не сплачу є узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені с троки, податковий орган надс илає такому платнику податкі в податкові вимоги.

Відповідно до підпун кту 6.2.3. пункту 6.2 ст.6 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III Податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків, обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Отже, судом встановле но, що відповідно до Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III інформац ія про виникнення права пода ткової застави на активи пла тника податків, обов'язок пог асити суму податкового боргу та можливі наслідки непогаш ення його у строк зазначаєть ся у першій податковій вимоз і, у другій податковій вимозі може значиться повідомленн я про дату та час проведення о пису активів платника податк ів, що перебувають у податков ій заставі, а також про дату та час проведення публічних то ргів з їх продажу.

Судом встановлено, що 19.02.07 рок у ДПІ м. Сімферополі була скл адена перша податкова вимога від 19.02.07 року № 1/474 на суму податк ового боргу ПП «Юніком» в роз мірі 904,62 гривень.

Податкова вимога від 19.02.2007 ро ку № 1/474 була надіслана відпові дачеві, поштою, однак не отрим ана ним у зв' язку з незнаход женням підприємства за юриди чною адресою, що підтверджує ться відміткою на поштовому конверті.

Посадовими особами податк ових органів був складений а кт від 12.04.07 року про неможливіс ть вручення податкової вимог и, в якому встановлено факт не можливості вручення податко вої вимоги № 1/474 від 19.02.2007 року ПП « Юніком» поштою. На підставі в икладеного та підпункту 5.8 п. 5 « Порядка направлення органам и державної податкової Украї ни податкових вимог платника м податків», затвердженого н аказом Державної податково ї адміністрації України № 266 в ід 03.07.01 року, податкова вимога № 1/474від 19.02.2007 року розміщена на до шці оголошень (повідомлень) з 12.04.07 року.

19 березня 2007 року ПП «Юніком» було надано до ДПІ в м. Сімфер ополі АР Крим податкову декл арацію за лютий 2007 року, в якій зазначено, що сума податково го зобов' язання з податку н а додану вартість підприємст ва складає 31,00 гривень. Цей факт також підтверджується відом остями особового рахунку від повідача станом на 31.12.2007 року.

Судом встановлено, що визна чене позивачем в податковій декларації зобов' язання зі сплати податку на додану вар тість ПП «Юніком» станом на д ень розгляду справи не сплач ено, що підтверджується відо мостями особового рахунку.

Крім того, судом встановлен о, що 14.05.07 року ДПІ м. Сімферопол і АР Крим була складена друга податкова вимога від 14.05.07 року № 2/1451, в якій було вказано, що су ма податкового боргу ПП «Юні ком» станом на 14 травня 2007 року складає 935,62, у тому числі за осн овним платежем 31,00 гривень та з а штрафними санкціями 904,62 гри вень та було вказано порядок та місце сплати цього боргу, в ідповідальність за несплату та міри впливу на боржника.

Податкова вимога від 14.05.2007 ро ку № 2/1451 була надіслана відпові дачеві поштою, однак не отрим ана ним у зв' язку з незнаход женням підприємства за юриди чною адресою, що підтверджує ться відміткою «Укрпошти» на поштовому конверті.

Посадовими особами ДПІ в м. Сімферополі АР Крим був скла дений акт від 08.06.2007 року про нем ожливість вручення податков ої вимоги, в якому встановлен о факт неможливості вручення податкової вимоги №2/1451 від 14.05.200 7 року ПП «Юніком» поштою. На п ідставі викладеного та підпу нкту 5.8 п. 5 «Порядка направленн я органами державної податко вої України податкових вимог платникам податків», затвер дженого наказом Державної п одаткової адміністрації Укр аїни № 266 від 03.07.01 року, податкова вимога № 2/1451від 14.05.2007 року розміщ ена на дошці оголошень (повід омлень) з 08.06.07 року.

Судом встановлено, що посад овими особами податкових орг анів було складено акт про ре зультати невиїзної документ альної перевірки з питання с воєчасності подання ПП «Юнік ом» податкової звітності (ко д ЄДРПОУ 32216235) від 03.10.07 року № 6349/15-2/322162 35, в якому вказано, що 03.10.07 року пр оводилася невиїзна документ альна перевірка ПП «Юніком», в результаті якої встановле но несвоєчасне подання ПП «Ю ніком» податкової деклараці ї з податку на додану вартіст ь за серпень 2007 року, граничний строк подання якої настав 20.09.2 007 року, в результаті чого було порушено п. 4.1.4 ст. 4 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» від 21 г рудня 2000 року N 2181-III.

Посадовими особами податк ових органів було складено а кт про неможливість вручення акта невиїзної документальн ої перевірки з питання несво єчасності подання деклараці ї з податку на додану вартіст ь за серпень 2007 року ПП «Юніком » від 03.10.07 року № 6349/15-2/32216235, в якому за значено, що у зв' язку з незна ходженням суб' єкта господа рювання за його місцезнаходж енням згідно довідки, надано ї «Укрпоштою», повідомлення ПП «Юніком» поштою неможливе .

Також за результатами акту про результати невиїзної до кументальної перевірки було складено та надіслано подат кове повідомлення-рішення ві д 09 жовтня 2007 року № 0012071502/0, в якому вказано, що на підставі акту п еревірки від 03.10.2007 року № 6349/15-2/32216235 в становлено порушення абзацу «а» підпункту 4.1.4. пункту 4.1. ста тті 4 Закону України «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року N 2181-III, за що ПП «Юніком» було накл адено штраф у розмірі 170,00 гриве нь, який підлягає сплаті у дес ятиденний термін з дня отрим ання цього податкового повід омлення-рішення.

Це податкове повідомлення -рішення було надіслане відп овідачеві 09.10.07 року, що підтвер джується корінцем податково го повідомлення-рішення від 09 жовтня 2007 року № 0012071502/0, однак не було ним отримане у зв' язку з незнаходженням суб' єкта господарювання за зазначено ю адресою.

Також 17.10.2007 року було складен о акт про неможливість вруче ння податкового повідомленн я-рішення ПП «Юніком» від 09.10.07 р оку № 00120711502/0, в якому встановлен о факт неможливості вручення податкового повідомлення-рі шення з причини невручення р обітниками пошти посадовим о собам ПП «Юніком» податковог о повідомлення-рішення у зв' язку з відсутністю підприємс тва за зазначеною юридичною адресою; на підставі вищезаз наченого та підпункту 6.2.4. пун кту 6.2. статті 6 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» від 21 грудн я 2000 року N 2181-III, підпункту 4.9. пункт у 4 «Порядку направлення орга нами державної податкової сл ужби податкових повідомлень платникам податків та рішен ь про застосування штрафних (фінансових) санкцій», затвер дженого наказом Державної по даткової адміністрації Укра їни від 21.06.2001 року № 253 було прийн ято рішення про розміщення п одаткового повідомлення-ріш ення від 09 жовтня 2007 року № 00120711502/0 н а дошці податкових оголошень (повідомлень) з 17.10.07 року.

Судом встановлено, що посад овими особами податкових орг анів було складено акт про ре зультати невиїзної документ альної перевірки з питання с воєчасності подання податко вої звітності з податку на до дану вартість ПП «Юніком» (к од ЄДРПОУ 32216235) від 01.08.2008 року № 5725/15-2/ 32216235, в якому вказано, що 01.08.2008 року проводилася невиїзна докуме нтальна перевірка ПП «Юнік ом», в результаті якої встано влено несвоєчасне подання ПП «Юніком» податкових деклара цій з податку на додану варті сть за період з січня 2008 року по червень 2008 року, що порушує п. 4.1 .4 ст. 4 Закону України «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року N 2181-III.

Цей акт про результати неви їзної документальної переві рки був надісланий відповіда чеві 01.08.2008 року, однак е отриман ий ним у зв' язку з незнаходж енням підприємства за зазнач еною адресою.

Також за результатами акту про результати невиїзної до кументальної перевірки було складено та надіслано подат кове повідомлення-рішення ві д 18 серпня 2008 року № 0009341502/0, в якому вказано, що на підставі акту п еревірки від 01.08.2008 року № 5725/15-2/32216235 встановлено порушення абзац у «а» підпункту 4.1.4. пункту 4.1. ст атті 4 Закону України «Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» від 21 грудня 2000 року N 2181-III, за що на ПП «Юніком» було накладено штраф у розмірі 1 020,0 0 гривень, який підлягає сплат і у десятиденний термін з дня отримання цього податкового повідомлення-рішення.

Це податкове повідомлення -рішення було надіслане відп овідачеві 18.08.2008 року, що підтвер джується корінцем податково го повідомлення - рішення, о днак отримане ним не було.

Також 22.08.2008 року було складен о акт про неможливість вруче ння податкового повідомленн я-рішення ПП «Юніком» № 2294/15-2, в я кому встановлено факт неможл ивості вручення податкового повідомлення-рішення з прич ини невручення робітниками п ошти посадовим особам ПП «Юн іком» податкового повідомле ння-рішення у зв' язку з відс утністю підприємства за зазн аченою юридичною адресою; на підставі вищезазначеного та підпункту 6.2.4. пункту 6.2. статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» від 21 грудня 2000 року N 2181-III , підпункту 4.9. пункту 4 «Порядку направлення органами держав ної податкової служби податк ових повідомлень платникам п одатків та рішень про застос ування штрафних (фінансових) санкцій», затвердженого нак азом Державної податкової ад міністрації України від 21.06.2001 р оку № 253 було прийнято рішення про розміщення податкового повідомлення-рішення від 18 се рпня 2008 року № 0009341502/0 на дошці пода ткових оголошень (повідомлен ь) з 18.08.2008 року.

Посадовими особами податк ових органів було складено а кт від 02.02.2009 року № 326/15-2 про неможл ивість вручення акта невиїзн ої документальної перевірки з питання несвоєчасності по дання декларації з податку н а додану вартість з січня по ч ервень 2008 року ПП «Юніком» від 01.08.2008 року № 5725/15-2/32216235, в якому зазна чено, що у зв' язку з незнаход женням суб' єкта господарюв ання за його місцезнаходженн ям згідно довідки, наданої «У крпоштою», повідомлення ПП « Юніком» поштою неможливе.

На підставі викладеного, су д вважає, що факт неподання ПП «Юніком» у встановлені стат тею 7 Закону України «Про пода ток на додану вартість» від 3 к вітня 1997 року N 168/97-ВР порядок та с троки податкових декларацій і несплати застосованих фін ансових санкцій та податков их зобов' язань є повністю д оведеними позивачем та підтв ерджується доказами, дослідж еними у судовому засіданні.

Судом встановлено, що позив ачем здійснювалися заходи що до стягнення податкового бор гу з ПП «Юніком». Так, відповід но до рішення про стягнення к оштів та продажу інших актив ів платника податків в рахун ок податкового боргу № 112/24-1 від 10.07.2007 року на підставі підпункт у 10.1.1 ст. 10 Закону України «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» від 21 грудня 2000 ро ку № 2181-III Державною податковою інспекцією в м.Сімферополі А РК вирішено застосувати до п латника податків ПП «Юніком» заходи стягнення узгоджено ї суми податкового боргу за р ахунок активів, що перебуваю ть у його власності, а також за рахунок тих активів, прав вла сності по яких він набуде у ма йбутньому.

Суд звертає увагу на те, що в ідповідно до п.1.6 ст.1 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III примусов е стягнення - звернення стягн ення на активи платника пода тків у рахунок погашення йог о податкового боргу, без попе реднього узгодження його сум и таким платником податків.

Згідно з підпунктом 3.1.1. п.3.1 ст .3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» від 21 грудня 2000 року № 218 1-III активи платника податків м ожуть бути примусово стягнен і в рахунок погашення його по даткового боргу виключно за рішенням суду.

Відповідно до пункту 11 част ини 1 статті 11 Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" органи державної п одаткової служби у випадках, в межах компетенції та у поря дку, встановлених законами У країни, мають право, зокрема, з астосовувати до платників по датків фінансові (штрафні) са нкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фонді в суми недоїмки, пені у випадк ах, порядку та розмірах, встан овлених законами України.

Судом встановлено, що відпо відно до довідки ДПІ в м. Сімфе рополі АР Крим ПП «Юніком» ст аном на 13.11.2007 має відкриті рахун ки в установах банків:

- Кримська філія АКБ «М рія», м. Сімферополь (рахунок в ідкрито 15.04.2003 року).

Приймаючи до уваги, що сума заборгованості у розмірі 2125, 62відповідачем станом на день розгляду справи не сплачена , вона підлягає стягненню з ПП «Юніком», тому позовні вимог и підлягають задоволенню у п овному обсязі.

Відповідно до частини 4 стат ті 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, і відповіда чем - фізична чи юридична ос оба, судові витрати, здійснен і позивачем, з відповідача не стягуються.

У зв' язку зі складністю сп рави судом 03 лютого2009 року огол ошена вступна та резолютивна частина постанови, а 09 лютого 2009 року постанова складена у п овному обсязі.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги зад овольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з приватног о підприємства «Юніком» (іде нтифікаційний код 32216235) податк ову заборгованість у розмірі 2 125,62 гривень (податок на додану вартість на р/р № 31114029700002 в ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 8240 26, одержувач - Держбюджет м. С імферополь, код платежу 14010100, ОК ПО 34740405).

3. Копію постанови наді слати сторонам.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).

Суддя Трещ ова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.02.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу3059537
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5593/08/1

Постанова від 03.02.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні