Постанова
від 01.12.2011 по справі 9101/102364/2011
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ "01" грудня 2011 р.        справа № 2а-1566/11/1170 Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді:                    Лукманової О.М.           суддів:                     Суховарова А.В.  Божко Л.А. при секретарі судового засідання:          Снісар Л.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську апеляційну скаргу Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11.07.2011 року у справі №2а-1566/11/1170 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДАК-ТРАНС»до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання наказу нечинним, - в с т а н о в и л а: У квітні 2011 року ТОВ «ДАК-ТРАНС»звернулося до суду з позовом до Кіровоградської ОДПІ, в якому просило визнати наказ від 11.04.2011 року №924 нечинним з початку проведення перевірки. Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11.07.2011 року позовні вимоги задоволені частково, протиправним та скасовано наказ начальника Кіровоградської ОДПІ від 11.04.2011 року №924 «Про проведення документальної невиїзної позапланової перевірки». З постановою суду першої інстанції не погодилась Кіровоградська ОДПІ та подала апеляційну скаргу, в якій просила скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити. Свої вимоги обґрунтувала тим, що постанова суду необґрунтована, прийнята з порушенням норм матеріального і процесуального права. Перевірка проводилась у відповідності до п.п.78.1.1. п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, а саме за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі  порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язків запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту. У відповідності до п.п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїздна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом. Справа розглянута згідно ч.1 ст.41 КАС України за відсутності осіб, які беруть участь у розгляді справи. Перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що лист відповідача від 25.03.2011 року №8851/10/23-1 не може бути кваліфіковано як письмовий запит про надання інформації, визначений п.73.3 ст.73, п.п.78.1.1., 78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, так як він не містить обов'язкової інформації, а саме: підстав надіслання запиту та опис інформації, що запитується, позивачем на адресу ОДПІ, крім того, позивачем була надана відповідь протягом десяти днів з дня отримання вказаного листа. З таким висновком суду першої інстанції колегія суддів не погоджується з наступних підстав. Матеріалами встановлено, що 01.04.2011 року ТОВ «ДАК-ТРАНС»одержано листа Кіровоградської ОДПІ від 25.03.2011 року №8851/10/23-1, згідно з яким керівнику пропонувалося здійснити заходи щодо аналізу контрагентів за січень 2011 року з питання наявності в податковому кредиті з податку на додану вартість ймовірних «податкових ям»(звернути увагу на взаємовідносини з ТОВ «АЙСКАРБ»(код 3738643) та провести відповідні заходи щодо їх відпрацювання, про вжиті заходи повідомити в 10-денний термін згідно п.п.20.1.6 п.20.1 ст.20 та ст.73 Податкового кодексу України. Даний лист був направлений відповідно до розпорядження ДПА України від 24.02.2011 року №48-р «Про відпрацювання підприємств», згідно з яким проводилось відпрацювання підприємств, задіяних у формуванні сумнівного податкового кредиту, до переліку якого ввійшло ТОВ «ДАК-ТРАНС»(а.с.18). Своїм листом від 07.04.2011 року ТОВ «ДАК-ТРАНС»повідомило Кіровоградську ОДПІ про те, що інформацію взято до уваги, співробітництво з ТОВ «АЙСКАРБ»призупинено та найближчим часом буде вжито ряд заходів щодо даного попередження. (а.с.19). 11.04.2011 року начальником Кіровоградської ОДПІ було прийнято наказ №924 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ДАК-ТРАНС»з питань дотримання вимог податкового законодавства, в частині правомірності віднесення до складу податкового кредиту з податку на додану вартість та правомірності із ТОВ «АЙСКАБ»(код 37383643) за період з 01.01.2011 року по 31.01.2011 року. (а.с.6). 12.04.2011 року посадовою особою, визначеною у наказі було проведено документальну позапланову невиїздну перевірку, за результатами якої 13.04.2011 року складено акт №36/23-1/34362201. (а.с.7-17).           Відповідно до п.п.75.1.1,75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.           Документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом. Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова (п.п.79.1,79.2,79.3 ст.79 Податкового кодексу України)           Згідно п.п.78.1.1. п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка, а, отже і документальна позапланова невиїздна перевірка, здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.           Аналізуючи докази у справі. колегія суддів вважає, що Кіровоградською ОДПІ додержано вимоги вищевказаних статей Податкового кодексу України, які встановлюють порядок проведення документальної позапланової невиїзної перевірки платника податків.           Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що лист Кіровоградської ОДПІ від 25.03.2011 року №8851/10/23-1 не може розглядатися як обов'язковий письмовий запит з огляду на наступне.           У своєму запиті, посилаючись на п.п.20.1.6 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, Кіровоградська ОДПІ просила у 10-денний термін повідомити про вжиті заходи щодо аналізу контрагентів за січень 2011 року з питання наявності в податковому кредиті з ПДВ ймовірних «податкових ям», при цьому звернути увагу на взаємовідносини з ТОВ «АЙКАРБ», при цьому ОДПІ повідомляло ТОВ «ДАК-ТРАНС»про те, що товариство знаходиться у переліку підприємств, задіяних у формуванні сумнівного податкового кредиту.           Згідно п.п.20.1.6.п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності)) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.           Відповідно до п.73.3 ст.73 Податкового кодексу, на яку послалася у своєму запиті Кіровоградська ОДПІ, органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.           Саме цю інформацію та відповідні документи у 10-денний термін, визначений п.п.78.1.1. п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України Кіровоградська ОДПІ намагалася одержати від позивача.           На думку колегії суддів, ТОВ «ДАК-ТРАНС»не надало належної інформації на виконання письмового запиту, що послужило прийняттю наказу відповідача про проведення документальної позапланової невиїдної перевірки.           За таких обставин, колегія суддів вважає, що відповідачем при прийнятті одержуваного наказу про здійснення вищевказаної перевірки було додержано чинне законодавство, яке регулює ці питання.           Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, постанову суду першої інстанції слід скасувати, прийняти нову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити. Керуючись п.3 ч.1 ст.198, ст., п.4 ч.1 ст.202, 205, 207 КАС України, колегія суддів, - п о с т а н о в и л а:           Апеляційну скаргу Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції –задовольнити.           Постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11.07.2011 року у справі №2а-1566/11/1170 –скасувати.           Прийняти нову постанову. У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «ДАК-ТРАНС»до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання наказу нечинним - відмовити.           Постанова Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня виготовлення тексту постанови. Головуючий:                                                            О.М. Лукманова           Суддя:                                                            А.В. Суховаров           Суддя:                                                            Л.А. Божко

Дата ухвалення рішення01.12.2011
Оприлюднено12.04.2013
Номер документу30597030
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9101/102364/2011

Постанова від 01.12.2011

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні