Рішення
від 01.04.2013 по справі 908/455/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 номер провадження справи 15/10/13

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.04.13 Справа № 908/455/13-г

За позовом Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області державної податкової служби, 71701 м. Токмак Запорізької області, вул. Радянська, 230

до відповідача Комунального підприємства "Міськбудпроект" Токмацької міської ради, 71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Шевченка, 14

про зобов'язання визнати кредиторські вимоги

Суддя Горохов І.С.

представники:

від позивача: Івашко Є.О., представник довіреність № 48/10/10-11 від 30.11.2012р.

від відповідача: не з'явився, у попередньому судовому засіданні Левченко Т.Р., представник довіреність № б/н від 15.03.2013р.

Суть спору:

Розглянуто позовну заяву Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області державної податкової служби до відповідача Комунального підприємства "Міськбудпроект" Токмацької міської ради про зобов'язання визнати кредиторські вимоги на суму 3 412,57 грн..

Ухвалою господарського суду від 31.01.2013р. порушено провадження у справі, її розгляд призначено на 25.02.2013р. Розгляд справи відкладався.

В судовому засіданні 01.04.2013р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Позовні вимоги заявлені з наступних підстав: позивач звернувся до ліквідаційної комісії КП «Міськбудпроект» з заявою про кредиторські вимоги на суму 3 412,57 грн. Ліквідаційною комісією було відмовлено в задоволенні кредиторських вимог з підстав пропуску строку заявлених кредиторських вимог. Вважає таку відмову безпідставною та просив позов задовольнити.

Відповідач позов не визнав зазначивши, що посилання Позивача на оголошення про ліквідацію КП «Міськбудпроект» в місцевій газеті «Наше місто Токмак» № 51 (444) від 09.12.2010р. щодо строку заявлення кредиторами вимок є безпідставними, так як місцева газета «Наше місто Токмак» не є спеціалізованим друкованим засобом масової інформації, як цього вимагає Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», а є лише суспільно - політичною щотижневою газетою Токмацької міської ради. Строки визначені в офіційному спеціалізованому друкованому засобі масової інформації «Бюлетень державної реєстрації» до 01.02.2011р. порушено. Підстави для виконання кредиторських вимог в реєстрі кредиторських вимог відсутні у зв'язку з пропуском строку для їх пред'явлення. Просив в задоволенні позову відмовити.

За клопотанням представників сторін розгляд справи здійснювався без застосування технічних засобів фіксування судового процесу.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача суд встановив наступне.

28.10.2010р. Токмацькою міською радою прийнято рішення № 17 «Про ліквідацію комунального підприємства «Міськбудпроект» Токмацької міської ради» згідно якого було вирішено ліквідувати комунальне підприємство «Міськбудпроект» Токмацької міської ради та затвердити склад ліквідаційної комісії. Головою ліквідаційної комісії призначено Мамчака Андрія Петровича.

18.11.2010р. Держаним реєстратором виконавчого комітету Токмацької міської ради внесено запис за № 1 102 ПО 007 000113 щодо прийняття рішення засновником про припинення юридичної особи - комунального підприємства «Міськбудпроект» Токмацької міської ради шляхом ліквідації.

07.02.2011р. Токмацькою об'єднаною державною податковою інспекцією Запорізької області державної податкової служби (надалі ТокмацькаОДПІ) надано нарочно заяву про кредиторські вимоги від 04.02.2011р. № 240/10/24-045 у сумі 3 412,57 грн. голові ліквідаційної комісії КП «Міськбудпроскт» Мамчаку А.П., про що свідчить особистий підпис на заяві.

26.01.2012р. Токмацьким ОДПІ на адресу Токмацької міської ради направлено Подання № 36/9/24-045 про прийняття рішення щодо виділення коштів із місцевого бюджету на сплату податкового боргу в порядку п. 96.1 ст. 96 Податкового кодексу України або про порушення справи про банкрутство. Зазначене Подання залишено без розгляду.

12.11.2012р. позивачем отримано лист Токмацької міської ради, яким голова ліквідаційної комісії Мамчак А.П. відмовив Токмацькій ОДПІ в задоволенні заявлених кредиторських вимог в сумі 3 412,57 грн., посилаючись на вимоги Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», а також на лист Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 10.11.2004р. № 7866 «Про публікацію повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації», в якому зазначено, що спеціалізованим друкованим засобом масової інформації є «Бюлетень державної реєстрації, який зареєстровано в Державному комітету телебачення і радіомовлення України як офіційне, загальнодержавне, вітчизняне видання... і який видається Держпідприємництвом України. Також в листі Токмацької міської ради вказано, що в Бюлетені державної реєстрації від 01.12.2010р. № 163 (23) - «строк заявлення кредиторами вимог до юридичної особи» -КП «Міськбудпроект» зазначений 01.02.2011 рік.

Листом від 21.11.2012р. № 2626/10/19-045 позивач повторно звернувся до голови ліквідаційної комісії КП «Міськбудпроект», з проханням розглянути Подання ОДПІ від 26.01.2012р. про прийнятті відповідного рішення, посилаючись на своєчасність пред'явлення кредиторських вимог відповідно до публікації оголошення в ЗМІ «Наше місто Токмак».

Листом від 26.11.2012р. головою ліквідаційної комісії КП «Міськбудпроект» вдруге відмовлено позивачу в задоволенні кредиторських вимог, оскільки на його думку посилання на оголошення про ліквідацію КП «Міськбудпроект» в місцевій газеті «Наше місто Токмак» є безпідставними, так як газета не є спеціалізованим друкованим засобом масової інформації, як цього вимагає Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Відповідно до ст. 60 Господарського кодексу України ліквідація суб'єкта господарювання здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється власником (власниками) майна суб'єкта господарювання чи його (їх) представниками (органами), або іншим органом, визначеним законом, якщо інший порядок її утворення не передбачений цим Кодексом. Ліквідацію суб'єкта господарювання може бути також покладено на орган управління суб'єкта, що ліквідується.

Орган (особа), який прийняв рішення про ліквідацію суб'єкта господарювання, встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію.

Ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки.

Відповідно до ч. 7 ст. 111 Цивільного кодексу України для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам державної податкової служби та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Відповідно до ч. 3, 4 ст. 112 Цивільного кодексу України у разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право протягом місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії. За рішенням суду вимоги кредитора можуть бути задоволені за рахунок майна, що залишилося після ліквідації юридичної особи.

Вимоги кредитора, заявлені після спливу строку, встановленого ліквідаційною комісією для їх пред'явлення, задовольняються з майна юридичної особи, яку ліквідовують, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, заявлених своєчасно.

Податкові зобов'язання в розмірі 3 412,57 грн. виникли внаслідок подання декларацій з податку на додану вартість № 21548 від 20.10.2010р. на суму 3 214,00 грн., № 9005153950 від 18.11.2010р. на суму 139,00 грн., № 25170 від 17.12.2010р. на суму 230,00 грн., які були задекларовані однак не сплачені.

Наявність вказаного податкового боргу також підтверджується випискою з облікової картки платника податків на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) станом на 04.02.2011р.

Голова ліквідаційної комісії КП «Міськбудпроект» повинен був перевірити наявність або відсутність податкового боргу та подати до податкового органу звітність за останній період, доказів здійснення вказаних дій не надано.

Щодо строку звернення до суду необхідно зазначити, що відповідь ліквідаційної комісії про відмову в задоволенні кредиторських вимог отримано позивачем 12.11.2012р. З позовом про визнання кредиторських вимог первісно звернувся 10.12.2012р. однак ухвалою господарського суду Запорізької області від 17.12.2012р. у справі № 5009/4681/12 відмовлено в прийнятті позовної заяви, оскільки ліквідаційна комісія не може бути стороною в господарському процесі. Також ухвалою суду від 17.01.2013р. № 09-07/137 у справі № 908/190/13-г позов вдруге було повернуто внаслідок не подання доказів надсилання позову та доданих до нього документів відповідачу. Після усунення недоліків позовної заяви Токмацька ОДПІ звернулась до господарського суду 31.01.2013р.

Суд погоджується з позицією відповідача щодо того, що оголошення про ліквідацію КП «Міськбудпроект» в місцевій газеті «Наше місто Токмак» не може вважатись обґрунтованим для відрахування строку пред'явлення кредиторських вимог, оскільки вказана газета є суспільно - політичною щотижневою газетою Токмацької міської ради та строк для пред'явлення кредиторських вимог було визначено до 01.02.2011р. з урахуванням оголошенням про ліквідацію КП «Міськбудпроект» в офіційному спеціалізованому друкованому засобі масової інформації «Бюлетень державної реєстрації» № 163 (23) від 01.12.2010р. Тобто позивач скористався своїм правом на звернення до суду відповідно до вимог ч. 3 ст. 112 Цивільного кодексу України.

Однак, враховуючи обставини справи, безпідставне неврахування головою ліквідаційної комісії задекларованих податкових зобов'язань податку на додану вартість, несплатою виниклого податкового боргу, норми чинного законодавства України викладені вище, з метою захисту порушених прав та інтересів держави суд вважає, що позов підлягає задоволенню.

Судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області державної податкової служби до відповідача Комунального підприємства "Міськбудпроект" Токмацької міської ради про зобов'язання визнати кредиторські вимоги задовольнити.

2. Зобов'язати ліквідаційну комісію Комунального підприємства «Міськбудпроект»

Токмацької міської ради визнати кредиторські вимоги Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області державної податкової служби в сумі 3 412,57 грн., заявлені Токмацькою об'єднаною державною податковою інспекцією Запорізької області державної податкової служби 07.02.2011 року та включити їх до проміжного ліквідаційного балансу Комунального підприємства "Міськбудпроект" Токмацької міської ради.

3. Стягнути з Комунального підприємства "Міськбудпроект" Токмацької міської ради (71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Шевченка, 14; код ЄДРПОУ 30086045) в доход Державного бюджету України (одержувач: УДКСУ у м. Запоріжжя (Орджонікідзевський район), 22030001; банк одержувача: ГУДКСУ у Запорізькій області; МФО 813015; код ЄДРПОУ 38025409; № рахунку 31215206783007, код класифікації доходів бюджету 22030001 «Судовий збір» (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір в розмірі 1 720 (одна тисяча сімсот двадцять) гри. 50 коп. Видати наказ.

Суддя І.С. Горохов

Рішення оформлено та підписано відповідно до вимог ст. 84 Господарського процесуального кодексу України 08.04.2013р.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення01.04.2013
Оприлюднено12.04.2013
Номер документу30601445
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/455/13-г

Ухвала від 25.03.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

Ухвала від 25.02.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

Рішення від 01.04.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

Ухвала від 31.01.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Горохов І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні