cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
=======================================================================
ОКРЕМА УХВАЛА
"10" квітня 2013 р. Справа № 5016/3007/2012(11/45)
м. Миколаїв
Кредитори:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛИБЕРТИН», 54003, м. Миколаїв, вул. Комсомольська, 9, кв. 12, код ЄДРПОУ 37207199.
2. Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, 54001, м.Миколаїв, вул. Нікольська, 46, 2 під.
3. Державна податкова інспекція у Центральному районі м.Миколаєва Миколаївської області Державної податкової служби, 54030, м.Миколаїв, вул. Потьомкінська, 24.
Банкрут : Приватне підприємство «ОЛДТРЕЙД-А», 54000, м. Миколаїв, вул. Майстерська, 40-А, код ЄДРПОУ 34606488.
Ліквідатор: Томашевський О.О., 54029, м. Миколаїв, вул. Робоча, 7, оф.72.
Головне управління юстиції у Миколаївській області, 54007, м. Миколаїв, вул. 8 Березня, 107.
Державна реєстраційна служба України, 02660, м. Київ, вул. Марини Раскової, 15.
Постановою господарського суду Миколаївської області від 08.01.2013р. Приватне підприємство «ОЛДТРЕЙД-А» було визнано банкрутом за ознаками ст. 52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону №784-XIV від 30.06.1999 з наступними змінами та доповненнями (чинній до 18.01.2013р.), ліквідатором призначено арбітражного керуючого Томашевського О.О. та зобов'язано останнього здійснити ліквідацію боржника відповідно до вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
В ході здійснення ліквідаційної процедури у ліквідатора виникла необхідність з'ясування наявності або відсутності у банкрута нерухомого майна та обтяжень відносно нього.
У зв'язку з припиненням повноважень КП «ММБТІ» на надання такої інформації, ліквідатор звернувся з відповідними запитами до реєстраційної служби Миколаївського міського управління юстиції.
Отримавши від реєстраційної служби відмову у наданні необхідної інформації, ліквідатор звернувся до господарського суду Миколаївської області з клопотанням про витребування даних відомостей, необхідних для розгляду справи.
Ухвалою суду від 05.03.2013р. господарський суд зобов'язав реєстраційну службу Миколаївського міського управління юстиції Миколаївської області надати суду інформаційну довідку з Державного реєстру прав щодо наявності або відсутності речових прав на нерухоме майно ПП «ОЛДТРЕЙД-А» та їх обтяжень.
Однак, державним реєстратором реєстраційної служби вимоги ухвал суду виконані не були.
Натомість, господарський суд отримав від реєстраційної служби лист №01.06-28/06-738 від 14.03.2013р. з відмовою виконати вимоги суду, підписану начальником реєстраційної служби Миколаївського міського управління юстиції Ільчаніновою Н.І. (копія додається).
Вказана відмова мотивована невідповідністю форми запиту про надання інформації та містить вимогу, для отримання необхідної інформації, подати до органу державної реєстрації прав запит за формою, затвердженою Мін'юстом та копії документів, визначених п.9 Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, пред'явивши при цьому документ, що посвідчує особу та документ, що підтверджує її повноваження.
Окрім цього, вказана відмова містить посилання на інформаційний лист Вищого господарського суду України від 08.02.2013р. №01-06/319/2013 в якому зазначено, що державна реєстрація в Державному реєстрі прав проводиться за заявочним принципом а також зауваження, що до повноважень працівників апарату суду належить забезпечення підготовки та складання документів відповідно до законодавства України та Інструкції з діловодства в господарських судах України.
Відповідно до положень ст. 4 5 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди здійснюють правосуддя шляхом прийняття обов'язкових до виконання на усій території України рішень, ухвал, постанов. Невиконання вимог рішень, ухвал, постанов господарських судів тягне відповідальність, встановлену цим кодексом та іншими Законами України.
Пункт 1 ст. 5 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлює, що провадження у справах про банкрутство регулюється Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України
Стаття 25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 30.06.1999 р. №784-ХІV зі змінами та доповненнями (чинний до 18.01.2013р.) визначає повноваження ліквідатора та членів ліквідаційної комісії, в тому числі передбачає, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; та ін.
Дія ст.23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» розповсюджується також на об'єкти майна банкрута, що знаходяться в іпотеці та в податковій заставі.
За таких обставин ліквідатор в межах здійснення своїх повноважень в ході формування ліквідаційної маси, повинен з'ясувати наявність або відсутність зареєстрованого за банкрутом нерухомого майна.
Відповідно до положень ст. 38 ГПК України, сторона у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати до суду клопотання про витребування господарським судом доказів. У разі задоволення клопотання суд своєю ухвалою витребовує необхідні докази.
При цьому Господарський процесуальний кодекс України не надає суду права на складання запитів за будь-якими формами або інших заяв, оскільки процесуальними документами господарського суду є рішення, ухвали та постанови, які є, в свою чергу, обов'язковими до виконання на всій території України та за невиконання яких передбачена відповідальність.
Одночасно слід зауважити, що необхідність отримувати відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно виникає та буде виникати при розгляді всіх справ про банкрутство, тому господарським судом будуть виноситись відповідні ухвали, оскільки положеннями Господарського процесуального кодексу України визначено, що витребування будь-яких необхідних суду доказів здійснюється судом шляхом складення єдиного визначеного процесуального документу - ухвали.
Вимога суду про надання інформації про наявність або відсутність у банкрута - ПП «Олдтрейд-А» нерухомого майна та обтяжень відносно нього була викладена у вигляді ухвали суду, що передбачено положеннями ст. 38 ГПК України.
Окрім цього, такі ухвали виносились і іншими суддями господарського суду Миколаївської області при розгляді справ про банкрутство, однак жодна з даних ухвал не була виконана реєстраційною службою Миколаївського міського управління юстиції.
Відмова начальника реєстраційної служби Миколаївського міського управління юстиції Ільчанінової Н.І. у виконанні законних та обґрунтованих ухвал суду свідчить про свідоме умисне ухилення від виконання обов'язкових процесуальних документів суду, а також перешкоджання здійсненню господарським судом Миколаївської області правосуддя.
Посилання ж на лист Вищого господарського суду України від 08.02.2013р. №01-06/319/2013, в якому зазначається, що державна реєстрація в Державному реєстрі прав проводиться за заявочним принципом а також зауваження, що до повноважень працівників апарату суду належить забезпечення підготовки та складання документів відповідно до законодавства України та Інструкції з діловодства в господарських судах України свідчать про низький рівень обізнаності начальника реєстраційної служби у правовому регулюванні порядку видачі інформації (відомостей) з Державного реєстру прав, а також роботи господарських судів. По-перше, оскільки у вказаному листі ВГСУ йдеться про реєстрацію за заявочним принципом саме прав власності на нерухоме майно або їх обтяжень, а не видачу інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а, по-друге, повноваження працівників апарату господарського суду жодним чином не відносяться до обов'язку суду в межах здійснення правосуддя витребовувати необхідні відомості шляхом прийняття лише процесуального документа, вид якого чітко визначений у ст. 38 ГПК України.
Відповідно до положень ст. 90 ГПК України, господарський суд, виявивши при вирішенні господарського спору порушення законності або недоліки в діяльності підприємства, установи, організації, державного чи іншого органу, виносить окрему ухвалу.
Окрема ухвала надсилається відповідним підприємствам, установам, організаціям, державним та іншим органам, посадовим особам, які несуть відповідальність за ухилення від виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі.
Вказана ухвала направляється у відповідності до статті 90 Господарського процесуального кодексу України для вжиття всіх необхідних заходів по притягненню до відповідальності осіб, відповідальних за невиконання ухвал суду від 15.02.2013р. та від 19.02.2013р.
Керуючись ст. ст. 86, 90 ГПК України, суд -
УХВАЛИВ:
Направити окрему ухвалу Державній реєстраційній службі України для належного реагування.
Інформацію щодо виправлення недоліків, зазначених в ухвалі, надати до суду у 30-ти денний строк.
Суддя К.Л. Василяка
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2013 |
Оприлюднено | 15.04.2013 |
Номер документу | 30608161 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Василяка К.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні