КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 квітня 2013 року 810/574/13-а
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Головенко О.Д., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення Решетилівської районної державної адміністрації Полтавської області до ОСОБА_1 про неправомірне отримання коштів державної допомоги на дітей одиноким матерям, -
в с т а н о в и в:
Управління праці та соціального захисту населення Решетилівської районної державної адміністрації Полтавської області звернувся з позовом до ОСОБА_1 про неправомірне отримання коштів державної допомоги на дітей одиноким матерям в розмірі 2 739,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2011 № 1751 «Про порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми» позивач здійснював виплату допомоги на дітей одинокій метері - ОСОБА_1, що є на даний момент ОСОБА_1, яка на момент призначення допомоги була зареєстрована та фактично проживала в с. Федіївка, Решетилівського району, Полтавської області, на доньку ОСОБА_3. Вказує, що така виплата здійснювалась з 01.01.2007 по 30.11.2012.
Однак зазначає, що 31.10.2012 управління праці та соціального захисту населення Решетилівської районної державної адміністрації листом № 1332 від 17.10.2012 служби у справах дітей Києво - Святошинської районної державної адміністрації Київської області було повідомлено про те, що відповідачем зареєстровано шлюб та змінив місце реєстрації проживання, а також рішенням Києво - Святошинського районного суду Київської області від 20.01.2012 вона позбавлена батьківських прав відносно малолітньої ОСОБА_3.
Вказує, що ст. 18-4 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» однією з умов припинення виплат допомоги на дітей одиноким матерям (батькам) є позбавлення утримувача батьківських прав.
Тобто у зв'язку з тим, що відповідачка не повідомила позивача про зміну місця реєстрації проживання та про позбавлення її батьківських прав, виникла переплата допомоги за період з 01.02.2012 по 30.11.2012 у сумі 2 739,00 грн., у зв'язку з чим позивач і звернувся з даним позовом та просить суд стягнути дану суму переплати.
В судове засідання представник позивача не з'явився. Подав суду клопотання з проханням розглядати справу у його відсутності.
Представник відповідача повторно до суду не з'явився. Про час, місце розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчать поштові повідомлення про отримання судової повістки.
Згідно ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідків чи експертів.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов слід задовольнити виходячи з наступного.
Судом встановлено, що відповідач - ОСОБА_1 відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2011 № 1751 «Про порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми» отримувала виплату допомоги на дітей, як мати одиначка та на момент призначення вказаної виплати була зареєстрована та проживала у с. Федіївка, Решетилівського району, Київської області.
Як вбачається з матеріалів справи позивач отримав лист від 17.10.2012 № 1332 Служби у справах дітей Києво - Святошинської районної державної адміністрації Київської області про те, що відповідачем зареєструвано шлюб з громадянином ОСОБА_4, про що свідчить копія свідоцтва про шлюб, та рішенням Києво - Святошинського районного суду від 20.01.2012 була позбавлена батьківських прав відносно своєї малолітньої доньки ОСОБА_3.
Частиною 1 ст. 1 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» визначено, що громадяни України, в сім'ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» призначаються такі види державної допомоги сім'ям з дітьми: допомога у зв'язку з вагітністю та пологами; допомога при народженні дитини; допомога при усиновленні дитини; допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку; допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування; допомога на дітей одиноким матерям.
Також ч. 1 ст. 18-1 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку (рішенні про усиновлення дитини), відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини.
Крім того, ст. 18-4 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» визначено умови, за яких виплата допомоги на дітей одиноким матерям припиняється або призупиняється, а саме: виплата допомоги на дітей одиноким матерям (батькам) припиняється у разі: позбавлення отримувача допомоги батьківських прав; позбавлення отримувача допомоги волі за вироком суду; скасування рішення про усиновлення дитини або визнання його недійсним; реєстрації дитиною шлюбу до досягнення нею 18-річного віку; надання неповнолітній особі повної цивільної дієздатності у випадках, передбачених законом; смерті дитини; смерті отримувача допомоги.
Припинення або призупинення виплати допомоги здійснюється на підставі відомостей про обставини, зазначені у ч. 1 та 2 цієї статті, з місяця, що настає за місяцем, в якому було виявлено зазначені обставини, за рішенням органу, який призначив допомогу.
22.11.2012 позивачем було направлено лист на адресу ОСОБА_1 про добровільне повернення неправомірно отриманих коштів, а саме сум допомоги одинокій матері, однак кошти не відшкодовані відповідачем.
Відповідно до п. 49 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1751, суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживання з боку громадянина (в результаті приховування обставин, які впливають на призначення і виплату державної допомоги) стягуються згідно із Законом.
На думку суду у зв'язку з позбавлення відповідача батьківських прав, що підтверджується відповідним рішенням Києво - Святошинського районного суду Київської області від 20.01.2012 безпідставно отримана допомога підлягає поверненню.
Згідно із ч. 1 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Відповідно до ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Статтею 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
За таких обставин, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 11-14, 69-71, 79, 86, 94, 122, 159-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 кошти державної допомоги на дітей одиноким матерям в сумі 2 739 (дві тисячі сімсот тридцять дев'ять) грн. 00 коп. на користь Державного бюджету України (р\р 35413031000467, МФО 831019, код 03195079, УДК в Полтавській області, одержувач: Управління праці та соціального захисту населення, кодова строчка: 1001-1343, повернення переотриманих коштів допомоги).
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Головенко О.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2013 |
Оприлюднено | 13.04.2013 |
Номер документу | 30611968 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Головенко О.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні