Постанова
від 09.04.2013 по справі 805/2517/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 квітня 2013 р. Справа № 805/2517/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 10-00 год.

Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Спасової Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Харцизького міського центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до ОСОБА_1 про стягнення суми виплаченого матеріального забезпечення у розмірі 718,27 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Харцизький міський центр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (надалі позивач, Харцизький МЦЗ) звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 (надалі відповідач) про стягнення суми виплаченого матеріального забезпечення в розмірі 718,27 грн. В обґрунтування позову позивач вказав, що у порядку реалізації наданих прав Харцизьким міським центром зайнятості з 15.08.2005 року по 29.03.2007 року була зареєстрована як безробітна ОСОБА_1 В період перебування на обліку в центрі зайнятості відповідач отримала допомогу по безробіттю у розмірі 1718,27 грн. В результаті звірки, проведеної з державним реєстратором, встановлено, що відповідач з 08.11.2002 року по 26.07.2007 року була зареєстрована в якості фізичної особи-підприємця. На підставі акту Харцизького МЦЗ від 18.11.2010 року № 550 позивачем виданий Наказ від 18.11.2010 року про повернення відповідачем отриманої за період з 15.08.2005 по 09.08.2006 року допомоги по безробіттю в загальній сумі 1718,27 грн. У відповідь на надіслану претензію про повернення незаконно отриманої допомоги по безробіттю, ОСОБА_1 зобов'язалась добровільно сплатити заборгованість шляхом внесення щомісячних платежів. Станом на 29.08.2012 року відповідачем сплачена сума у загальному розмірі 1000,00 грн. З вересня 2012 року ОСОБА_1 припинила сплачувати заборгованість, тому позивач просив стягнути у судовому порядку суму добровільно не повернутого, незаконно виплаченого матеріального забезпечення у розмірі 718,27 грн. Крім того, посилаючись на обставини досудового врегулювання спору, позивач просив визнати поважними причини пропуску строку звернення до суду.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 09 квітня 2013 року причини пропуску позивачем строку звернення до суду визнані поважними.

Сторони у судове засідання не з'явились. Про дату, час та місце судового розгляду справи були повідомлені належним чином. Від представника позивача надійшла заява про розгляд справи за її відсутністю, в порядку письмового провадження. Відповідач причини неявки суду не повідомила, заяв про відкладення розгляду справи від неї не надходило.

Відповідно до положень ч.4 ст.122. ч. 4, 6 ст. 128 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.

З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх наявними доказами, вирішивши яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин, суд приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 08.08.2005 року ОСОБА_1 звернулась до Харцизького міського центру зайнятості за сприянням у працевлаштуванні, що підтверджується персональною карткою № НОМЕР_2 (а.с.18).

У заяві від 15.08.2005 року відповідач просила надати їй статус безробітної з виплатою допомоги по безробіттю відповідно до Законів України "Про зайнятість населення" та "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". Крім цього, відповідач у вказаній заяві зазначила, що в даний час вона не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує. (а.с.17)

З Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 02.10.2010 року за № 7475509 встановлено, що ОСОБА_1 змінила прізвище на ОСОБА_1, про що до ЄДР 27.04.2007 року було внесено відповідний запис за № 22790010001003408 про державну реєстрації змін до відомостей про фізичну особу-підприємця. (а.с.15) Крім того, в облікову картку відповідача позивачем були також внесені відповідні зміни.

З витягу із наказів про прийняття рішення по особі ОСОБА_1 ПК № НОМЕР_2 від 14.02.2013р. встановлено, що наказом Харцизького міського центру зайнятості від 15.08.2005 року № НТ050815 ОСОБА_1 з 15.08.2005 року був наданий статус безробітної та розпочата виплата допомоги по безробіттю. (а.с.19)

З розрахунку по ПК № НОМЕР_2 встановлено, що під час перебування на обліку в Харцизькому МЦЗ відповідач отримала допомогу по безробіттю у загальному розмірі 1718,27 грн. (а.с.20-22)

В листопаді 2010 року позивачем була проведена звірка з державним реєстратором щодо достовірності відомостей, наданих безробітними, в результаті якої було виявлено, що ОСОБА_1 під час перебування на обліку в якості безробітної була зареєстрована суб'єктом підприємницької діяльності - фізичною особою - підприємцем. Про надання відповідачем недостовірних відомостей, що вплинули на правомірність виплати матеріального забезпечення, посадовою особою позивача 18.11.2010 року було складено Акт № 550 щодо подання особою недостовірних відомостей про доходи (з вини особи).(а.с.13)

За даними ЄДРПОУ ( електронної версії та Довідки № 7475509) встановлено, що ОСОБА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, була зареєстрована фізичною особою-підприємцем з 08.11.2002 року по 26.07.2007 року (а.с.14-16)

Відповідно до витягу із наказів про прийняття рішення по особі ОСОБА_1 від 14.02.2013 року наказом № НТ101118 від 18.11.2010 року, визначено ОСОБА_1 повернути виплати з 15.08.2005 року по 09.08.2006 року. Сума боргу складає 1718,27 грн.

Харцизьким МЦЗ вживалися заходи досудового врегулювання спору. На адресу відповідачам неодноразово направлялися листи з вимогою про повернення безпідставно отриманого матеріального забезпечення. (а.с.10-12)

В березні 2011 року ОСОБА_1 звернулась до Харцизького міського центру зайнятості з заявою про погашення суми заборгованості протягом певного строку, щомісячними платежами не менш ніж по 100,00 грн. (а.с.9)

З розділу «повернення» реєстру персональних карток судом встановлено, що відповідачем за період з 10.05.2011 року по 29.08.2012 року була повернута сума сплаченого матеріального забезпечення на випадок безробіття у загальному розмірі 1000,00 грн. Залишок боргу складає 718,27 грн. (а.с.7)

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття визначає Закон України "Про загальнообов'язкове держане соціальне страхування на випадок безробіття".

Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 12 Закону України "Про загальнообов'язкове держане страхування на випадок безробіття" виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Директор Державного центру зайнятості центрального органу виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики та його заступники є відповідно керівником та заступниками виконавчої дирекції Фонду. Керівник виконавчої дирекції Фонду входить до складу правління Фонду з правом дорадчого голосу. Виконавча дирекція Фонду організовує виконання рішень правління Фонду та забезпечує дотримання законодавства України про страхування на випадок безробіття, діє від імені Фонду та підзвітна йому в межах та порядку, передбачених статутом Фонду. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 12 Закону України "Про загальнообов'язкове держане страхування на випадок безробіття" виконавча дирекція Фонду та її робочі органи, в тому числі контролюють правильність витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття (далі - забезпечення) та соціальні послуги мають застраховані особи.

Відповідно до п. а ч. 3 ст. 1 Закону України "Про зайнятість населення" в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах: працюючі по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном у фізичних осіб.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення" № 804-XII від 01 березня 1991 року (із змінами, внесеними згідно із Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо реалізації інвалідами права на трудову зайнятість" від 23.02.2006, № 3483-IV) безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

Відповідно п. 4 ч. 5 ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове держане страхування на випадок безробіття" тривалість виплати допомоги по безробіттю, матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації скорочується на строк до 90 календарних днів у разі: звільнення з останнього місця роботи за власним бажанням без поважних причин або за угодою сторін (на 90 календарних днів); звільнення з останнього місця роботи з підстав, передбачених статтею 37, пунктами 3, 4, 7, 8 статті 40, статтями 41 і 45 Кодексу законів про працю України (на 90 календарних днів); приховування відомостей про працевлаштування на тимчасову роботу (у тому числі за межами України) або здійснення іншої діяльності за винагороду в період одержання допомоги по безробіттю; порушення умов і строку реєстрації та перереєстрації як безробітного, а також недотримання рекомендацій щодо сприяння працевлаштуванню; перереєстрації безробітного, який був знятий з обліку за невідвідування державної служби зайнятості більше 30 календарних днів без поважних причин та не сприяв своєму працевлаштуванню; припинення без поважних причин професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації за направленням державної служби зайнятості.

Відповідно до п. 6.14. Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20 листопада 2000 р. N 307 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2000 р. за N 915/5136, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин. Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку.

Пунктом 1 частини 2 статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" передбачено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до частини 3 вказаного Закону сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Виходячи з наведених положень законодавства, установлених судом обставин справи, Харцизьким міським центром зайнятості правомірно прийняте рішення про повернення відповідачем ОСОБА_1 суми незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 1718,27 грн.

Приймаючи до уваги, що на даний час сума безпідставно виплаченого матеріального забезпечення у розмірі 718,27 грн. ОСОБА_1 у добровільному порядку не повернута, вона підлягає стягненню з відповідача у судовому порядку. Отже, позов є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", Законом України "Про зайнятість населення", ст.ст. 2, 9, 11, 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 160-163, 167, 188, 255, 257 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Харцизького міського центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до ОСОБА_1 про стягнення суми виплаченого матеріального забезпечення в розмірі 718,27 грн. - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Харцизького міського центру зайнятості суму виплаченої допомоги по безробіттю у розмірі 718 (сімсот вісімнадцять) гривень 27 (двадцять сім) копійок, які перерахувати за наступними реквізитами: р/р № 37179001004282, код ОКПО 25097093, банк ГУДКУ у Донецькій області, МФО 834016, одержувач Харцизький міський центр зайнятості.

Постанова прийнята та підписана у нарадчій кімнаті 09 квітня 2013р.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Спасова Н.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2013
Оприлюднено13.04.2013
Номер документу30613306
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2517/13-а

Постанова від 09.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Спасова Н.В.

Ухвала від 15.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Спасова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні