ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" квітня 2013 р. Справа № 821/551/13-а
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Василяки Д.К.,
при секретарі: Транчуковій О.С., за участю представника позивача Лакея В.Г., представника відповідача Кудровської Ю.Ю. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Херсонського міського центру зайнятості до Державної податкової служби у Херсонській області про повернення коштів допомоги по безробіттю,
встановив:
Херсонський міський центр зайнятості (далі по тексту - позивач або ХМЦЗ) звернувся до адміністративного суду з позовом до Державної податкової служби у Херсонській області (далі по тексту - відповідач або ДПС у Херсонській області) про повернення коштів допомоги по безробіттю.
Представник позивача в судовому засіданні пояснив наступне: 16.05.2012 року до Херсонського міського центру зайнятості звернувся ОСОБА_3, якому 23.05.2012 року наказом № НТ 120523, на підставі його заяви від 23.05.2012 року присвоєно статус безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, починаючи з 23.05.2012 року. З 14.09.2012 року ОСОБА_3 наказом № НТ 120914 знято з обліку у зв'язку з поновленням його на роботі за рішенням суду. На підставі листа - відповіді № 6687/10/04-021 від 11.12.2012 року встановлено, що ОСОБА_3 наказом №550-о від 10.10.2012 року поновлено з 24.04.2012 року на роботі на посаді старшого оперуповноваженого з особливо важливих справах відділу протидії незаконному обігу підакцизних товарів управління податкової міліції державної податкової адміністрації у Херсонській області за рішенням суду. Таким чином, з роботодавця підлягає утриманню нарахована та виплачена ОСОБА_3 допомога по безробіттю за період перебування на обліку в Херсонському міському центрі зайнятості. Виплачена сума коштів ОСОБА_3 як допомоги по безробіттю складає 2355, 50 грн.
Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував, просив суд у задоволенні позовних вимог відмовити. В свої запереченнях відповідач зазначив, що відповідно до п. 6.15 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, що у трудовій книжці безробітного посадова особа центру зайнятості робить запис про початок, скорочення та припинення виплати допомоги по безробіттю відповідно до підпункту "е" пункту 2.18 Інструкції про порядок ведення трудових книжок на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженої наказом Мінпраці, Мін'юсту, Мінсоцзахисту від 29 липня 1993 р. N 58. Пункт 6.16 передбачає, що унесення відомостей до трудової книжки про отримання допомоги по безробіттю здійснюється таким чином: у графі 3 розділу "Відомості про роботу" як заголовок пишеться повна назва центру зайнятості; під цим заголовком у графі 1 ставиться порядковий номер запису, що вноситься; у графі 2 зазначається дата початку виплати допомоги по безробіттю;у графі 3 робиться запис: "Розпочато виплату допомоги по безробіттю...", у графі 4 зазначається, на підставі чого внесено запис (дата і номер наказу). Після цього без підпису посадової особи центру зайнятості трудова книжка повертається безробітному. Відповідно до п.6.17 Порядку, Унесення відомостей про скорочення та припинення виплати допомоги по безробіттю здійснюється таким чином: у графі 1 зазначається порядковий номер запису; у графі 2 зазначається дата припинення або скорочення виплати допомоги по безробіттю; у графі 3 робиться запис: "Припинено (скорочено) виплату допомоги по безробіттю" із посиланням на відповідний пункт, частину статті 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", у графі 4 зазначається, на підставі чого внесено запис (дата, номер наказу). Днем припинення виплати допомоги по безробіттю вважається останній день виплати. Також п. 6.18 пердбачає, що у разі зняття безробітного з обліку усі записи, внесені центром зайнятості до трудової книжки за час перебування його на обліку, засвідчуються особистим підписом посадової особи центру зайнятості та печаткою центру зайнятості. Позивачем було грубо порушено Порядок надання допомоги по безробіттю в частині внесення відомостей до трудової книжки ОСОБА_3
Розглянувши подані документи, врахувавши позицію позивача, врахувавши позицію відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, дослідивши норми законодавства які регулюють дані правовідносини та їх застосування сторонами, суд встановив наступне: Законами України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 № 803-ХІІ (далі по тексту - Закон № 803-ХІІ) та "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 № 1533-ІІІ (далі по тексту - Закон № 1533-ІІІ) встановлено правовий статус центрів зайнятості, безробітних, умови надання статусу безробітного та їх соціальний захист.
Відповідно ст. 12 Закону № 1533-ІІІ виконавча дирекція Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття контролює правильність витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводить розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду. Пунктом 3 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 року № 60/62 (далі по тексту - Порядок), обов'язок розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення виконують районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцем реєстрації роботодавця як платника внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття. Таким чином, з вищевикладеного слідує, що ХМЦЗ має право проводити перевірки достовірності страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, приймати відповідні рішення за результатами перевірок та звертатись до адміністративного суду з позовом про повернення коштів матеріального забезпечення.
Враховуючи вимоги ст. 2 Закону № 803-ХІІ безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Згідно із ст. 6 Закону № 1533-ІІІ право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття (далі по тексту - забезпечення) та соціальні послуги мають застраховані особи, а також незастраховані особи, які вперше шукають роботу, інші незастраховані особи у разі їх реєстрації в установленому порядку як безробітних. Порядок реєстрації осіб як безробітних та умови надання їм забезпечення встановлені розділом V Закону № 1533-ІІІ.
Судом встановлено, що 16.05.2012 р. до Херсонського міського центру зайнятості звернувся гр. ОСОБА_3, якій 223.05.2012р. наказом № НТ120523, на підставі його заяви від 23.05.2012 р., надано статус безробітного з виплатою допомоги по безробіттю починаючи з 23.05.2012 р.
03 вересня 2012 року Херсонським окружним адміністративним судом винесено рішення, яким поновлено ОСОБА_3 на роботі на посаді старшого оперуповноваженого з особливо важливих справах відділу протидії незаконному обігу підакцизних товарів управління податкової міліції державної податкової адміністрації у Херсонській області, у зв'язку з чим наказом 14.09.2012 року № НТ 120914 ОСОБА_3 знято з обліку у Херсонському міському центрі зайнятості.
Виходячи з законодавчого визначення безробітної особи, що наведене вище, та ст. 22 Закону № 1533-ІІІ, рішення про присвоєння правового статусу безробітного та призначення йому допомоги по безробіттю може прийматись органами державної служби зайнятості у випадку, якщо особа, що звертається із відповідною заявою, відповідає наступним вимогам: є працездатним громадянином працездатного віку; через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів; зареєстрована в службі зайнятості як така, що шукає роботу, готова та здатна приступити до підходящої роботи; протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювала на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачувала страхові внески, має право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу.
При цьому, суд, зазначає, що відповідно до ч. 4 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення - із роботодавця утримується сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
Наказом № НТ 121121 від 21.11.2012 року, відповідно до Закону 1533, прийнято рішення про повернення коштів за рахунок роботодавця наданих як допомога по безробіттю ОСОБА_3 за період з 25.05.2012р. по 26.06.2012р. у розмірі 2355 грн. 50 коп.
Суд не приймає як належне обгрунтування відсутність запису у трудовій книжці, оскільки вирішальне значення в даному випадку є фактична виплата коштів по безробіттю ОСОБА_3 та обставинами за якими дані кошти були виплачені.
Згідно зі ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім
переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному,
повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Таким чином, узагальнюючи викладене, системно проаналізувавши положення чинного законодавства України, об'єктивно, всебічно та повно дослідивши матеріали справи, суд, дійшов висновку, що викладені у позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню. У зв'язку з цим сума боргу відповідача з повернення коштів допомоги по безробіттю підлягає стягненню.
Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 12, 17, 18, 19, 128, ч. 1 ст. 158, 159, 160-163, 167 КАС України, суд -
постановив :
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Державної податкової служби у Херсонській області (код ЄДРПОУ 01292234) на корить Херсонського міського центру зайнятості (код ЄДРПОУ 35219574) 2355 (дві тисячі триста п'ятдесят п'ять) грн. 50 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 12 квітня 2013 р.
Суддя Василяка Д.К.
кат. 10.2.3
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2013 |
Оприлюднено | 13.04.2013 |
Номер документу | 30614187 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні