Постанова
від 09.04.2013 по справі 821/694/13-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" квітня 2013 р. Справа № 821/694/13-а

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Василяки Д.К.,

при секретарі: Транчуковій О.С., за участю представника позивача Дорошенко А.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління соціального захисту населення В.Олександрівської районної державної адміністрації до ОСОБА_3 про стягнення завданих збитків,

встановив:

Управління соціального захисту населення Великоолександрівської районної державної адміністрації (далі по тексту - позивач або Управління) звернулось з позовом до адміністративного суду до ОСОБА_3 (далі - відповідач) про стягнення завданих збитків у сумі 17874,10 грн.

В судовому засідання представник позивача в судовому засіданні представник позивача пояснила, що 13 жовтня 2010 року відповідач звернулася до Управління захисту населення Великоолександрівської районної державної адміністрації з заявою про призначення їй допомоги при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х річного віку. Допомога при народженні дитини призначена з 01 січня 2011 року по 31 січня 2011 року в сумі 7344,00 грн. а з 01.01.2011 року по 31.03.2014 року в сумі 1836,33 грн., допомога по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х річного віку непрацюючим жінкам в сумі 130,00 грн. 04.07.2011 року відповідач звернулася до Управління з заявою про призначення їй допомоги на дітей - інвалідів віком до 18 років та надбавки на догляд. Через деякий час позивач дізнався, що в ОСОБА_3 померла дитина - інвалід, про що позивача вона не повідомила.

Відповідач в судове засідання не прибула. Про дату, час та місце розгляд справи повідомлена належним чином. Заперечення на позов не надала.

Заслухавши думку представника позивача, дослідивши наявні документи та матеріали, всебічно та повно з'ясувавши обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд приходить до наступного: ОСОБА_3. було призначено допомогу при народженні дитини, допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х річного віку та допомогу на дитину - інваліда.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про державну допомоги сім'ям з дітьми" № 2811-XII (далі- Закон № 2811-XII) громадяни України, в сім'ях яких виховуються та проживають

неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України. Статтею 7 передбачено, що право на державну допомогу у зв'язку з вагітністю та пологами мають всі жінки (у тому числі неповнолітні), які не застраховані в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування. Статтею 8 встановлено умови надання і тривалість виплати допомоги: допомога у зв'язку з вагітністю та пологами призначається, якщо звернення за нею надійшло не пізніше шести місяців з дня закінчення відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами, і виплачується жінкам за весь період відпустки, тривалість якої становить 70 календарних днів до пологів і 56 (у разі ускладнених пологів або народження двох чи більше дітей - 70) календарних днів після пологів. Статтею 12 цього Закону передбачений розмір допомоги при народженні дитині, відповідно до якого, допомога при народженні дитини надається у сумі, кратній 30 розмірам прожиткового мінімуму, - на першу дитину; кратній 60 розмірам прожиткового мінімуму, - на другу дитину; кратній 120 розмірам прожиткового мінімуму, - на третю і кожну наступну дитину. Виплата допомоги здійснюється одноразово у десятикратному розмірі прожиткового мінімуму при народженні дитини, решта суми допомоги на першу дитину виплачується протягом наступних 24 місяців, на другу дитину - 48 місяців, на третю і кожну наступну дитину - 72 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

ОСОБА_3 за її заявою було призначено допомогу при народженні дитини з 01 січня 2011 року по 31 січня 2011 року в сумі 7344,00 грн. а з 01.01.2011 року по 31.03.2014 року в сумі 1836,33 грн., допомога по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х річного віку непрацюючим жінкам в сумі 130,00 грн.

Статтею 13 Закон № 2811-XII передбачено, що право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за цим Законом має особа (один з батьків дитини, усиновлювач, опікун, баба, дід або інший родич), яка фактично здійснює догляд за дитиною.

Згідно з п. 18 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку призначається з дня звернення за її призначенням, але не раніше ніж з дня, що настає після закінчення відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами для непрацюючих осіб та осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, а для працюючих осіб - з дня настання відпустки по догляду за дитиною по день її закінчення. Пунктом 22 Порядку передбачено, що для призначення допомоги у розмірі, що перевищує мінімальний, подається в установленому порядку довідка про склад сім'ї та декларація про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім'ї).

04.07.2011 року відповідач звернулася до Управління з заявою про призначення державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям - інвалідам до 18 років та надбавки на догляд з усіма необхідними підтверджуючими документами. Державна соціальна допомога та надбавка призначена з 04.07.2011 року по 30.06.2013 року.

Відповідно до п. 2.5 Порядку надання державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, затвердженого Міністерством праці та соціальної політики України, Міністерством фінансів України та Міністерством охорони здоров'я України, від 30.04.2002 № 226/293/169, державна соціальна допомога призначається з дня звернення за її призначенням. Відповідно до п.3.2. даного Порядку до державної соціальної допомоги дітям-інвалідам віком до 18 років призначається надбавка на догляд за ними. Надбавка на догляд за дитиною-інвалідом віком до 18 років призначається одному з непрацюючих батьків, усиновителів, опікуну, піклувальнику, які фактично здійснюють догляд за дитиною - інвалідом.

Пунктом 3.19 Порядку № 226/293/169 передбачено, що у разі виникнення обставин, які призводять до припинення виплати надбавки на догляд, одержувачі зобов'язані повідомити про це органи праці та соціального захисту населення. Зняття надбавки на догляд у таких випадках проводиться з місяця, наступного за тим, в якому виникли ці обставини.

Крім цього, статтею 21 Закону України № 2811-XII передбачено, що органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги сім'ям з дітьми, мають право у разі потреби перевіряти обґрунтованість видачі та достовірність відповідних документів,

поданих для призначення допомоги.

Управлінням соціального захисту населення Великоолександрівської районної державної адміністрації встановлено, що у відповідача померла дитина - інвалід, про що вона вчасно не повідомила, внаслідок чого утворилася переплат допомоги. На адресу відповідача направлено повідомлення про суму утвореної переплати по допомозі, у зв'язку з смертю дитини - ОСОБА_5.

Статтею 22 Закону України № 2811-XII передбачено, що одержувачі державної допомоги зобов'язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, що впливають на виплату допомоги. Суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно з законом.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 1 ст. 86 КА України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Суд, вважає, що позивачем доведено виниклу заборгованість відповідача щодо заявлених позовних вимог.

Аналізуючи викладене, суд приходить до висновку про те, що ОСОБА_3 не надала до Управління соціального захисту населення Великоолександрівської районної державної адміністрації свідоцтво про смерть дитини, що призвело до переплати державної допомоги.

За таких обставин, суд вважає доводи Управління соціального захисту населення Великоолександрівської районної державної адміністрації обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.

Керуючись ст. ст. 2, 12, 17, 18, 19, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідент. НОМЕР_1) на користь Управління соціального захисту населення В.Олександрівської районної державної адміністрації(код 03198155) 17874 (сімнадцять тисяч вісімсот сімдесят чотири) грн. 10 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги,

якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 11 квітня 2013 р.

Суддя Василяка Д.К.

кат. 10.3.3

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2013
Оприлюднено13.04.2013
Номер документу30614391
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/694/13-а

Ухвала від 26.02.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Постанова від 09.04.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 21.03.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Постанова від 09.04.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 26.02.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні