cpg1251 ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 березня 2013 року № 813/360/13-а
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої-судді Потабенко В.А.
за участю секретаря судового засідання Гойни Є.А.,
за участю представників сторін:
від позивача - Бойчук Т.В., згідно довіреності,
від відповідача - Цицик О.І., згідно довіреності,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за позовом товариства з додатковою відповідальністю "Сенсус" до Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В :
ТзДВ "Сенсус" звернулося до суду з позовом до ДПІ в Залізничному районі м. Львова про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 26.12.2012 року № 0009581503, прийнятого за наслідками камеральної перевірки податкової декларації з екологічного податку, оформленої актом № 4050/207/1530/30484380 від 10.12.2012 року.
В обґрунтування своїх вимог, з урахуванням додаткових пояснень до позовної заяви, що подані до суду 01.03.2013 року, покликається на те, що податковим органом безпідставно збільшено суму грошового зобов'язання ТзДВ "Сенсус" за платежем надходження від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення на 1190,00 грн., оскільки товариство знаходиться в м. Городок Львівської області, там же перебуває на податковому обліку. Звідси, декларації з екологічного податку повинні подаватися позивачем саме до того податкового органу, на території якого він розміщений та перебуває на обліку як платник податків, тобто до Городоцької МДПІ. Зазначає, що всі декларації подано позивачем вчасно. Крім того, вказує на те, що згідно вимог чинного законодавства ТзДВ "Сенсус" може бути віднесено до категорії платника екологічного податку лише на підставі відповідного переліку, наданого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, тому відповідач самостійно робить висновок про належність позивача до категорії платників екологічного податку. Також зазначає, що розмір штрафної санкції є невідповідним, оскільки в період з 01.01.2011 року по 30.06.2011 року штрафні санкції слід розраховувати з урахуванням п. 7 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України, а саме, шляхом застосування у вищенаведеному періоді санкцій в розмірі 1 гривні. На підставі вищенаведеного позивач не погоджується із винесеним ДПІ у Залізничному районі м. Львова податковим повідомленням-рішенням і просить таке скасувати.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, просив задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги заперечила повністю з підстав, наведених у запереченні на позов, поданому до суду 01.03.2013 року, суть яких зводиться до наступного. За наслідками проведеної ДПІ у Залізничному районі м. Львова камеральної перевірки позивача з питань подачі податкової декларації екологічного податку виявлено факт неподання ТзДВ «Сенсус» податкових декларацій по екологічному податку за період І квартал 2011 року - ІІІ квартал 2012 року. Зазначає, що, хоча позивач і перебуває на обліку в Городоцькій МДПІ, але податкова звітність за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах повинна подаватися за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об'єктів. За основним місцем знаходження та податкового обліку ТзДВ «Сенсус» повинно подавати лише копії відповідних декларацій. У зв'язку з наведеним, оскільки позивачем було допущено порушення податкового законодавства, передбачене п. 250.2 ст. 250 Податкового кодексу України, просила у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини справи, суд приходить до висновку, що у задоволенні позові слід відмовити, враховуючи наступне.
Товариство з додатковою відповідальністю "Сенсус" (до проведення перереєстрації - ВАТ «Сенсус»), ідентифікаційний код 30484380, згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зареєстроване 14.07.1999 року, знаходиться за адресою 81500, Львівська обл., Городоцький р-н, м. Городок, вул. Шевченка, 19 та 21.07.1999 року взято на облік як платник податків в Городоцькій МДПІ Львівської області. Цей факт також підтверджений наявною в матеріалах справи копією довідки Городоцької МДПІ від 02.01.2013 року № 1079 про взяття ТзДВ "Сенсус" на облік платників податків 21.07.1999 року за № 4718.
З матеріалів справи вбачається, що ТзДВ "Сенсус" взято на облік за неосновним місцем обліку в ДПІ у Залізничному районі м. Львова у зв'язку з наявністю підрозділу (об'єкта) в м. Львові по вул. Олени Степанівни, 45 А (додаток 10 до Порядку обліку платника податків і зборів, форма №16-ОПП, повідомлення від 26.03.2013 року № 650/10/18-2022).
09.11.2012 року листом № 21593/10/15-3027/394 ДПІ у Залізничному районі м. Львова просило надати ВАТ "Сенсус" обґрунтовані пояснення щодо неподання до органу ДПС податкової декларації екологічного податку за період 2011 року та І, ІІ, ІІІ квартали 2012 року в зв'язку з отриманою від ПАТ «Львівгаз» інформацією щодо переліку суб'єктів господарювання - юридичних та фізичних осіб - споживачів природного газу. Так, згідно даної інформації, ВАТ «Сенсус» спожито за період 2011 року та І, ІІ, ІІІ квартали 2012 року 31877 м.куб. природного газу.
За наслідками проведеної ДПІ у Залізничному районі м. Львова камеральної перевірки податкової декларації екологічного податку платника податку ТзДВ "Сенсус" складено акт від 10.12.2012 року № 4050/207/1530/30484380, яким встановлено факт неподання позивачем податкових декларацій екологічного податку за І, ІІ, ІІІ, IV кв. 2011 року та за І, ІІ, ІІІ кв. 2012 року, чим порушено вимоги п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49, п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 та п. 250.2 ст. 250 розділу VІІІ «Екологічний податок» Податкового кодексу України.
На підставі складеного акту перевірки 26.12.2012 року податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення № 0009581503, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкцій в розмірі 1190,00 грн. за платежем надходження від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.
У відповідності до п.п. 204.1.1 п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України, платниками екологічного податку є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.
Крім того, платниками екологічного податку, згідно п. 240.2 ст. 240 Податкового кодексу України, є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, а також громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення у разі використання ними палива.
Представником позивача в судовому засіданні не заперечувався факт розміщення стаціонарних джерел забруднення ТзДВ "Сенсус", а саме - апарату опалювального газового побутового Колві-Термона КТ - у структурному підрозділі товариства, що знаходиться на території ДПІ у Залізничному районі м. Львова.
Крім того, судом з пояснень самого представника позивача та листа Городоцької МДПІ від 22.03.2013 року № 2815/18 встановлено факт подання ТзДВ "Сенсус" податкових декларацій екологічного податку за спірний період до Городоцької МДПІ.
Тобто, з наведеного вбачається, що позивач визнає себе платником екологічного податку.
Відповідно до п.п. 16.1.3 п.16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний, крім іншого, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Платники даного податку, у відповідності до п.п. 250.2.1 п. 250.2 ст. 250 Податкового кодексу України, крім тих, які визначені пунктом 240.2 статті 240 цього Кодексу, та податкові агенти складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до органів державної податкової служби та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, за винятком податкових агентів, визначених підпунктом 241.2.2 пункту 241.2 статті 241 цього Кодексу, які сплачують податок до або в день подання митної декларації за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах - за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об'єктів.
Пунктом 250.8 ст. 250 Податкового кодексу України встановлено, що, якщо місце подання податкових декларацій не збігається з місцем перебування на податковому обліку підприємства, установи, організації, громадянина - суб'єкта підприємницької діяльності, яким в установленому порядку видано дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, спеціальне водокористування та розміщення відходів, до органу державної податкової служби, в якому таке підприємство, установа, організація або громадянин - суб'єкт підприємницької діяльності перебуває на обліку, подаються протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) періоду, копії відповідних податкових декларацій.
З аналізу викладених норм законодавства випливає, що позивач зобов'язаний був подавати податкові декларації екологічного податку за місцем знаходження стаціонарних джерел забруднення, тобто, до ДПІ у Залізничному районі м. Львова, а копії таких декларацій - за місцем перебування на основному податковому обліку - до Городоцької МДПІ Львівської області.
Чого, однак, не робив.
Про обґрунтованість висновків суду свідчить і той факт, що ТзДВ "Сенсус" було подано до ДПІ у Залізничному районі м. Львова податкову декларацію екологічного податку за IV квартал 2012 року.
У відповідності до п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Згідно п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно п. 113.3 ст. 13 Податкового кодексу України, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), у відповідності до п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Згідно п. 250.1 ст. 250 Податкового кодексу України базовий податковий (звітний) період екологічного податку дорівнює календарному кварталу.
Звідси, оскільки перевіркою встановлено неподання ТзДВ "Сенсус" податкових декларацій до ДПІ у Залізничному районі м. Львова за 7 податкових (звітних) періодів, то сума застосованих штрафних (фінансових) санкцій повинна становити 1190,00 грн. (7*170,00 грн.).
Щодо позиції позивача про те, що відповідачем допущено помилки при розрахунку суми штрафних (фінансових) санкцій, суд зазначає наступне.
Згідно п. 7 підрозділу 10 "Інші перехідні положення" розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Штрафна санкція (фінансова санкція, штраф), це, згідно п.п. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
У відповідності до листа ДПА України від 21.03.2011 року № 7781/7/16-1517-16, штрафна санкція, передбачена пунктом 7 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, застосовується за порушення податкового законодавства виключно при обчисленні податкових зобов'язань за період з 01.01.2011 року по 30.06.2011 року.
Тобто, оскільки позивачу у період з 01.01.2011 року по 30.06.2011 року не обчислювалися податкові зобов'язання, а застосовувались штрафні (фінансові) санкції за порушення порядку подання декларацій екологічного податку, твердження позивача про невірний розрахунок фінансових санкцій не береться судом до уваги.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положення ст. 9 КАС України передбачає, що суди при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Статтю 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За наслідком розгляду справи суд погоджується з висновками податкового органу про порушення ТзДВ "Сенсус" вимог п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49, п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 та п. 250.2 ст. 250 розділу VІІІ «Екологічний податок» Податкового кодексу України.
Звідси, правомірним є застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій відповідно до п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України.
Отже, прийняте відповідачем спірне податкове повідомлення-рішення від 26.12.2012 року № 0009581503 скасуванню не підлягає.
Відтак, у задоволенні позову слід відмовити.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати позивачу у даній справі не відшкодовуються.
Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
у задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст.ст. 186, 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлений 03.04.2013 року.
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2013 |
Оприлюднено | 13.04.2013 |
Номер документу | 30616742 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні