ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
01 березня 2013 р. (09:55 год.) Справа №801/1233/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря Богацької А.О., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за адміністративним позовом
Головного Управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим
до Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в АРК
про стягнення,
без участі представників сторін,
Суть спору: 28.01.2013 року Головне Управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в АРК про визнання неправомірними дій МВС в АРК в частині видачі довідок від 18.06.2012 року і від 21.06.2012 року у відношенні ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 та стягнення 337,42 грн. суми переплати пенсій.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у зв'язку з отриманням позивачем вторичних довідок з меншим розміром грошового забезпечення військовослужбовців, ГУ ПФУ в АРК провело перерахунок підвищення розміру пенсії з 01.07.2012 року та зменшило гранічний розмір підвищення пенсії, що призвело до виникнення переплати за липень - серпень 2012 року в загальній сумі 337,42 грн.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 01.02.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Сторони явку своїх представників у судове засідання 01.03.2013 року не забезпечили.
До дня розгляду справи від позивача надійшло уточнення позовних вимог, в якому він просить визнати дії ГУ МВС України в АРК в частині видачі довідок від 18.06.2012 року та від 21.06.2012 року у відношенні ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 неправомірними; стягнення з ГУ ВМС України в АРК на користь ГУ ПФУ в АРК суму переплати пенсії в розмірі 337,42 грн., а також просить розглянути справу у відсутність його представника.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином - рекомендованою кореспонденцією та після відкладення розгляду справи повісткою (а.с.28).
Відповідач заперечень на адміністративний позов не надав, про причини неявки суду не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи або про розгляд справи у відсутність його представника не надсилав.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідачем на адресу позивача на підставі Постанови Кабінету Міністрів України № 1294 від 07.11.07р. «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу» та Постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.12р. №355 «Про збільшення розмірів пенсій, призначених у відповідності з Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» були надані довідки № 55/17708 від 18.06.2012 року про розмір грошового забезпечення ОСОБА_2, в якій зазначено, що надбавка за виконання особливо важливих завдань складає 80% і в грошовому еквіваленті складає 1377,60 грн.; № 55/01843 від 18.06.2012 року про розмір грошового забезпечення ОСОБА_3, в якій зазначено, що надбавка за виконання особливо важливих завдань складає 80% і в грошовому еквіваленті складає 774,80 грн.; № 55/01913 від 19.06.2012 року про розмір грошового забезпечення ОСОБА_4, в якій зазначено, що надбавка за виконання особливо важливих завдань складає 80% і в грошовому еквіваленті складає 1433,60 грн.; № 55/02437 від 21.06.2012 року про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1, в якій зазначено, що надбавка за виконання особливо важливих завдань складає 80% і в грошовому еквіваленті складає 1296,00 грн. (а.с.6, 10, 18, 55).
На підставі зазначених довідок, ГУ ПФУ в АР Крим було зроблено перерахунок пенсії ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 з 01.07.12р. з урахуванням надбавки у розмірі 80%.
Пенсія у новому перерахунку виплачувалася ГУ ПФУ в АР ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 з липня по серпень 2012 року, що підтверджується документально списками на зарахування пенсій на поточні (карткові) рахунки одержувачів (а.с.42-51).
Судом встановлено, що пізніше позивачу були надані нові довідки № 55/02437 від 31.07.2012 року щодо розміру грошового забезпечення ОСОБА_1, № 55/1770 від 26.07.2012 року щодо розміру грошового забезпечення ОСОБА_2, № 55/01843 від 31.07.2012 року щодо розміру грошового забезпечення ОСОБА_3, № 55/01913 від 31.07.2012 року щодо розміру грошового забезпечення ОСОБА_4, відповідно до яких надбавка за виконання особливо важливих завдань складає не 80%, як було зазначено у попередніх довідках, а, 50 %, у зв'язку з чим за період з липня по серпень 2012 року ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 пенсія виплачувалась в розмірі більшому, ніж встановлено чинним законодавством, отже розмір безпідставно виплачених коштів (переплати пенсії) за зазначений період складає ОСОБА_1 166,70 грн., ОСОБА_2, 29,38 грн., ОСОБА_3 57,28 грн., ОСОБА_4 84,06 грн., а загалом сума переплати складає 337,42 грн. (а.с.8, 12, 53).
Суд зазначає, що при розгляді цієї справи, суд керувався положеннями нормативних актів у редакціях, що діяли на момент виникнення спірних правовідносин.
Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи, чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до п. 1.1. Положення про Головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого правлінням Пенсійного фонду України від 25.02.08р. № 5-5, Головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Управління) утворюють систему органів Пенсійного фонду України (далі - Фонд), який є центральним органом виконавчої влади.
Згідно з п.5 п. 2.1 зазначеного Положення основою функцією Управління є здійснення призначення (перерахунку) пенсій військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та іншим особам (крім військовослужбовців строкової служби та членів їх сімей), які мають право на пенсію згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, в органах внутрішніх справ, осіб начальницького і рядового складу Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб визначені Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» № 2262-ХІІ від 09.04.1992 року зі змінами та доповненнями (надалі - Закон № 2262).
Відповідно до ст. 63 Закону № 2262 перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей у зв'язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку (ч. 1 ст. 63 Закону № 2262).
Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону (ч. 3 ст. 63 Закону № 2262).
Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій (ч. 3 ст. 63 Закону № 2262).
Постановою Кабінету Міністрів України від 02.11.06р. № 1522 «Про передачу органам Пенсійного фонду України функцій по призначенню та виплаті пенсій деяким категоріям громадян» Міністерству оборони, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Службі безпеки, Державній податковій адміністрації, Державному департаменту з питань виконання покарань та іншим органам, що здійснюють призначення пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», доручено забезпечити проведення інвентаризації пенсійних справ, виплатних та інших документів, необхідних для виконання функцій з призначення і виплати пенсій особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», передачу їх до 1 січня 2007 р. органам Пенсійного фонду України згідно з актами, складеними за формою, що затверджується органами, зазначеними у цьому пункті, за погодженням з Пенсійним фондом України, та виплату пенсій до визначеного строку.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.12р. № 355 «Про збільшення розмірів пенсій, призначених у відповідності з Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» постановлено установити з 1 липня 2012 р. підвищення до пенсій, призначених до зазначеної дати відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Закон), крім пенсій, призначених військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей, у розмірі 11 відсотків пенсій, обчислених відповідно до статей 13, 21 і 36 Закону, збільшивши його з 1 вересня 2012 р. до 23 відсотків та з 1 січня 2013 р. до 35 відсотків. Підвищення до пенсії у разі втрати годувальника встановлюється незалежно від дати її призначення, якщо такому годувальнику призначено пенсію відповідно до Закону до 1 липня 2012 року.
При цьому розміри пенсій, обчислені відповідно до Закону з урахуванням доплат до попередніх розмірів пенсій згідно з пунктом 4 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 р. № 45, та підвищень, передбачених абзацом першим цього пункту, не можуть перевищувати розміри пенсій, обчислені відповідно до Закону, виходячи з грошового забезпечення, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 р. № 1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» за відповідними посадами військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу станом на 1 квітня 2012 року.
Міністерству оборони, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству інфраструктури, Міністерству надзвичайних ситуацій, Службі безпеки, Службі зовнішньої розвідки, Адміністрації Державної прикордонної служби, Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації, Державній пенітенціарній службі, Державній податковій службі, Управлінню державної охорони необхідно надати до органів Пенсійного фонду України довідки про розмір грошового забезпечення, визначеного відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 р. № 1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб».
Відповідно до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.08р. № 45 перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом (далі - особи), або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.
Державні органи, у тому числі МВС, повідомляють у п'ятиденний строк Пенсійний фонд України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям.
Таким державним органом в Автономній Республіці Крим є Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим.
Пенсійний фонд України повідомляє у п'ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку.
Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.
На підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.
Відповідно до ст. 65 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» особи, винні в порушенні законодавства про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, зазначених у цьому Законі, а також у несвоєчасному оформленні або поданні документів для призначення пенсії, у видачі для оформлення пенсій недостовірних даних і документів, несуть цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно із законом.
Враховуючи зазначене вище, суд дійшов висновку, що, надаючи до ГУ ПФУ в АР Крим вищезазначені довідки про розмір грошового отримання з урахуванням надбавок за особливі умови служби та класну кваліфікацію, відповідач діяв невмотивовано з порушенням вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», а також Постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.12р. № 355 «Про збільшення розмірів пенсій, призначених у відповідності з Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб». Зазначення у довідках розміру грошового забезпечення більшого, ніж це передбачено законодавством, призвело до переплати пенсії ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, чим позивачу спричинено шкоду у загальному розмірі 337,42 грн.
Таким чином, вимоги позивача щодо стягнення суми переплати пенсії ґрунтуються на підставі вимоги про визнання неправомірними дій Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в АРК щодо видачі первинних довідок пенсіонерам.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що уточнені позовні вимоги щодо стягнення з відповідача переплати пенсії та визнання дій протиправними обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити у повному обсязі.
2. Визнати протиправними дії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим щодо видачі довідок № 55/17708 від 18.06.2012 року у відношенні ОСОБА_2, № 55/01843 від 18.06.2012 року у відношенні ОСОБА_3, № 55/01913 від 19.06.2012 року у відношенні ОСОБА_4, № 55/02437 від 21.06.2012 року у відношенні ОСОБА_1
3. Стягнути з Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим (95034, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Б. Хмельницького, 4) на користь Головного управління Пенсійного фонду України в АР Крим заборгованість по переплаті пенсії ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 за липень - вересень 2012 року в сумі 337,42 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2013 |
Оприлюднено | 13.04.2013 |
Номер документу | 30622594 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні