А32/424-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
07.12.06р.
Справа № А32/424-06
За заявою: Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Дніпропетровськ
До: Товариства з обмеженою відповідальністю «Буд-Альянс», м. Дніпропетровськ
Про: стягнення 2 840,54 грн.
Суддя Васильєв О.Ю.
ПРЕДСТАВНИКИ:
Від позивача : Кондратова Т.В.( дов. № 03-06/02 від 05.01.06 р. ), Ахметова О.О. ( дов. № 03-06/04 від 05.01.06 р. );
Від відповідача : не з'явився
СУТЬ СПОРУ :
Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів 11.10.06 р. звернулося до господарського суду із позовною заявою до ТОВ «Буд-Альянс»про стягнення 2 840,54 грн. штрафних санкцій за не створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2005 р. Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на невиконання відповідачем вимог ст.ст.19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Відповідач заперечень на позов та витребуваних судом матеріалів не надав, явку повноважних представників до судових засідань не забезпечив, незважаючи на ту обставину, що своєчасно повідомлявся судом про час та місце слухання справи на адресу, зазначену в позовній заяві, звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів ( яку ТОВ «Буд-Альянс» самостійно направляло на адресу Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів ). Враховуючи вищезазначене, суд вважає можливим розглянути справу за відсутністю представника відповідача та витребуваних від нього документів –за наявними в ній матеріалами .
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд , -
ВСТАНОВИВ :
На підставі ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21.03.1991 № 875-ХІІ (зі змінами і доповненнями) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. У випадку, якщо кількість працюючих на підприємстві інвалідів була менша, ніж встановлено зазначеним нормативом, то згідно т. 20 вищеназваного Закону відповідач був зобов'язаний сплатити відділенню Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції у розмірі середньорічної заробітної плати на даному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Статтею 18 цього Закону встановлено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підбір робочого місця здійснюється переважно на підприємстві, де настала інвалідність, з урахуванням побажань інваліда, наявних у нього професійних навичок і знань, а також рекомендацій медико-соціальної експертизи. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку. У відповідності до п. 2 „Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами, організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів”, затвердженого Постановою КМУ від 28.12.2001р. № 1767, підприємства, на яких працюють 8 і більше чоловік реєструється у відділеннях Фонду за своїм місцезнаходженням і щороку не пізніше 1 лютого подають до зазначених відділень звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою, що затверджується Держкомстатом України.
За даних, наведених відповідачем у „Звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005р.” (форма 10-ПІ річна), підписаним керівником та головним бухгалтером товариства та завіреним печаткою товариства; вбачається: середньооблікова чисельність працюючих чоловік на підприємстві складала 37 осіб, з них інвалідів - 0 осіб; фонд оплати праці штатних працівників - 105,1 тис. грн.; середньорічна заробітна плата штатного працівника складала –2 840,00 грн.; чисельність інвалідів –штатних працівників які повинні працювати на підприємстві відповідно до чотирьох-відсоткового нормативу –1 особа.
Відповідно до розрахунку заборгованості відповідача по сплаті штрафних санкцій за нестворені в 2005р. робочі місця для забезпечення працевлаштування інвалідів сума штрафних санкцій складає –2 840,54 грн. ( із наступного розрахунку: 105 100,00 грн.: 37 осіб = 2 840,54 грн. ). Як вбачається з матеріалів справи , а саме - з листа Жовтневого районного центру зайнятості м. Дніпропетровська від 18.05.06 р. № 718: ТОВ «Буд-Альянс» в продовж 2005р. кожного місяця надавало до районного центру зайнятості звіти за формою 3-ПН, однак в них не зазначалося про потребу у працівниках-інвалідах.
Штрафні санкції, передбачені статтею 20 Закону ( 875-12 ), відносяться до категорії адміністративно-господарських санкцій. Згідно з частиною 1 статті 238 ГК за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Відповідно до приписів ст.218 ГК України, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов'язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності. Не вважаються такими обставинами, зокрема, порушення зобов'язань контрагентами правопорушника, відсутність на ринку потрібних для виконання зобов'язання товарів, відсутність у боржника необхідних коштів.
В матеріалах справи докази створення робочих місць у кількості відповідно до встановленого нормативу та надання інформації про наявність такої вакансії згідно вимог пунктів 3, 5 Положення № 314 відсутні. Тобто відповідач не довів, що належне виконання ним передбаченого Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» зобов'язання щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності. Таким чином, відповідач наявність порушення вимог вищезазначеного Закону з його боку не спростував, відсутності своєї вини не довів.
Згідно із вимогами ст.250 ГК України: адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.
Як вбачається з матеріалів справи , відповідач отримав від позивача „Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005р.” (форма 10-ПІ річна) 03.02.06 р. ( про що свідчить відповідний штамп за вх.№ 03-02/4819 ); штрафні санкції в розмірі 2 840,54 грн. позивач повинен був сплатити самостійно в строк до 15.04.06 р. Тобто про порушення відповідачем встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності позивач дізнався 16.04.06 р. З позовом до відповідача позивач звернувся 05.10.06 р. –тобто в межах строку .встановленого ст.250 ГК України.
Враховуючи вищезазначене ,позовні вимоги Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суд вважає обґрунтованими , та такими , що підлягають задоволенню в повному обсязі .
На підставі вищезазначеного, керуючись Законом України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”;ст.ст.218,250 ГК України; ст.ст. 159-163 КАС України, господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ :
1.Позовні вимоги Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задовольнити в повному обсязі .
2. Стягнути з відповідача –Товариства з обмеженою відповідальністю «Буд-альянс» (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Ливарна, 17; пот./рах.№26007204230000 в ДФ АКІБ «Укрсиббанк», МФО 306856, код ЄДРПОУ 32509946 ) на користь позивача - Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (49000, м. Дніпропетровськ, пр. К.Маркса, 60, к.18; пот./рах. № 31211230600005 в банку УДКУ в Дніпропетровській обл., МФО 805012, код ЄДРПОУ 25005978): 2 840,54 грн. - штрафних санкцій .
Ця постанова може бути оскаржена в порядку розділу ІV КАС України та набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 КАСУ.
Суддя О.Ю.Васильєв
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2006 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 306452 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Васильєв О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні