УКРАЇНА
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Справа № 819/796/13-a
"04" квітня 2013 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Хрущ В. Л.,
за участю:
секретаря судового засідання Найко Н. І.,
представника позивача - Муравки В.П.,
за відсутності відповідача, -
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Тернополі справу за адміністративним позовом Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тернопіль-Пінобетон» про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває в податковій заставі, -
В С Т А Н О В И В:
Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція Тернопільської області Державної податкової служби звернулась до Тернопільського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тернопіль-Пінобетон» про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває в податковій заставі.
В обґрунтування заявлених вимог, позивач посилається на те, що за ТОВ «Тернопіль-Пінобетон» на даний час рахується податковий борг перед бюджетом на загальну суму 13899,81 грн., який у встановлений законом термін відповідачем добровільно не сплачений. Позивачем вживались визначені законом заходи щодо погашення податкової заборгованості, які не призвели до надходження коштів до бюджету внаслідок погашення податкового боргу відповідачем. Відповідно до листів Тернопільської ОДПІ №27669/7/19-0 від 07.12.2012 року та №27497/7/19-11 від 05.12.2012 року у відповідача відсутні відкриті рахунки в банках, реєстратори розрахункових операцій не реєструвались, податкова звітність у 2012 році підприємством не подавалась. Посилаючись на те, що 29.12.2010 року позивачем проведено опис майна ТОВ «Тернопіль-Пінобетон», на які поширюється право податкової застави, про що складено акт опису майна №71458/7/24-0143, - позивач, на підставі статті 95 Податкового Кодексу України, просить надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
На адресу відповідача ухвала про відкриття провадження у справі направлялись рекомендованим листом за місцем реєстрації, яка вказана в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та щодо якої не вносились зміни на час надходження зазначеного позову до суду. Однак, поштове відправлення повернулось на адресу суду з відміткою пункту поштового зв'язку щодо причини повернення кореспонденції - через відсутність ТОВ «Тернопіль-Пінобетон» за зазначеною адресою.
Згідно з положеннями статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України - у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З огляду на вжиття судом всіх залежних від нього заходів щодо повідомлення належним чином сторін про наявність судової справи з їх участю та можливість реалізації ними права захисту у судовому порядку їх прав та інтересів, - суд, у відповідності до статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за можливе розглянути справу за відсутності відповідача, за наявними в ній доказами.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав та просив задовольнити позовні вимоги з мотивів, викладених в позовній заяві.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, - суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Тернопіль-Пінобетон» (ідентифікаційний код за ЄДРПОУ - 33622294) зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Тернопільської міської ради.
Крім того, відповідач перебуває на обліку в Тернопільській об'єднаній державній податковій інспекції Тернопільської області Державної податкової служби - як платник податків.
29.12.2010 року Тернопільською ОДПІ було проведено опис майна ТОВ «Тернопіль-Пінобетон», на які поширюється право податкової застави, про що складено акт опису майна №71458/7/24-0143.
З акту вбачається, що з активів на які поширюється право податкової застави і які належать ТОВ «Тернопіль-Пінобетон», згідно з інформації від 13.12.2010 року №13/7539, наданої Відділом ДАІ в Тернопільській області Управління МВС України - виявлено один автомобіль «ВАЗ 21099» 2006 року випуску, синього кольору, номер двигуна 21114347879, номер кузова Y6D21099060027651, д.н.з. - ВО 2577 АС, свідоцтво РСА 328910 від 20.05.2006 року. Саме вказаний автомобіль, як майно ТОВ «Тернопіль-Пінобетон», на яке поширюється право податкової застави, і було описано згідно вищезазначеного акті опису майна №71458/7/24-0143.
Відповідно до постанови Тернопільського окружного адміністративного суду від 11.05.2011 року у справі № 2-а-1970/723/11 з ТОВ «Тернопіль-Пінобетон» підлягає до стягнення податковий борг (по податку на додану вартість) на суму 8629,81 грн., а відповідно до постанови Тернопільського окружного адміністративного суду від 23.08.2012 року у справі № 2-а-1970/3017/12 з ТОВ «Тернопіль-Пінобетон» підлягає до стягнення податковий борг на суму 5270,00 грн. - за рахунок готівки, що належить ТОВ «Тернопіль-Пінобетон», та з рахунків в обслуговуючих його банках.
Судом встановлено, що відповідно до листів Тернопільської ОДПІ №27669/7/19-0 від 07.12.2012 року та №27497/7/19-11 від 05.12.2012 року - у відповідача відсутні відкриті рахунки в банках, реєстратори розрахункових операцій не реєструвались, податкова звітність у 2012 році підприємством не подавалось.
Станом на час розгляду справи в суді, за відповідачем - ТОВ «Тернопіль-Пінобетон» рахується непогашений податковий борг перед бюджетом на загальну суму 13899,81 грн. (8629,81 грн. + +5270,00 грн.), який підтверджується наявними матеріалами справи: обліковою карткою платника податку станом на 21.11.2012 року, довідкою про наявність податкового боргу по платежах, що контролюється Тернопільською ОДПІ станом на 21.11.2012 року, платіжною вимогою від 03.12.2010 року №1/467/67718, виконавчим листом по адміністративній справі №2-а-1970/3017/12 від 23.08.2012 року.
Перевіривши матеріали справи, розглянувши доводи, викладені в позові, та надавши їм належну правову оцінку, проаналізувавши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, у їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, - з огляду на наступне.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно з п.п.16.1.4 ч. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених законодавством України.
Пунктом 31.1 ст.31 Податкового кодексу України визначено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Як передбачено п.38.1 ст.38 Податкового кодексу України, виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Пунктом 36.5 ст. 36 Податкового кодексу України передбачено, що відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Як слідує з матеріалів справи, встановлені обставини недотримання відповідачем строків сплати суми податкового боргу на загальну суму 13899,81 грн. - підтверджуються наявними у справі письмовими доказами.
При цьому, вирішуючи питання про можливість задоволення позовних вимог у той спосіб, про який просить ТОДПІ, а саме, шляхом постановлення судового рішення про надання дозволу на стягнення цього боргу за рахунок майна платника податку, яке перебуває в податковій заставі, - суд керується наступним.
Пп. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу зазначено, що органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державі виконавці в межах своїх повноважень.
Пп.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
П. 20.1.28 ст.20 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Тобто, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків суми самостійно визначеного податкового зобов'язання, повноваження якого на звернення до суду визначені Законом України «Про державну податкову службу в Україні» та Податковим кодексом України.
Згідно п.п. 87.2 ст.87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Водночас, порядок погашення податкового боргу визначений главою 9 Податкового кодексу України.
Статтею 95 Податкового кодексу України визначений перелік заходів направлених на погашення податкового боргу платника податків, що здійснюються податковим органом.
Так, згідно з положеннями п. 95.4. ст. 95 Податкового кодексу України - орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України встановлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
При цьому, згідно з п.95.5 ст. 95 Податкового кодексу України вилучені відповідно до цієї статті готівкові кошти вносяться посадовою особою органу державної податкової служби до банку в день їх стягнення для перерахування до відповідного бюджету чи державного цільового фонду в рахунок погашення податкового боргу платника податків. У разі неможливості внесення зазначених коштів протягом того самого дня їх необхідно внести в банк наступного робочого дня. Забезпечення збереження зазначених коштів до моменту їх внесення в банк здійснюється відповідним органом державної податкової служби.
Водночас, п. 95.1 ст.95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 88.1 ст. 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Пунктом 89.3. ст. 89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом державної податкової служби.
Згідно з абз.2 п. 95.3 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби, у свою чергу, звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Таким чином, з аналізу приписів статті 95 Податкового кодексу України, слідує висновок, що законодавцем чітко встановлено черговість прийняття податковим органом заходів щодо погашення податкового боргу, а саме: першочергово, податковим органом приймаються заходи зі стягнення коштів з платника податків, та лише у разі їх недостатності, - податковий орган може приймати заходи щодо погашення податкового боргу за рахунок майна платника податків, в якого наявний податковий борг.
Водночас, відповідно до цієї ж статті - рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Таким чином, постановляючи рішення про надання дозволу на погашення всієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, яке перебуває в податковій заставі, - суд обов'язково повинен перевірити дійсну наявність податкового боргу, підтвердження цієї суми належними та допустимими доказами, та, відповідно, - визначити суму заборгованості, на погашення якої надає дозвіл за рахунок майна, яке перебуває в податковій заставі.
Наданими суду доказами доведена неможливість погашення податкового боргу на загальну суму 13899,81 грн.
Позивачем в обґрунтування заявлених вимог надано суду всі необхідні документи на підтвердження посилань про вжиття (виконання) заходів, спрямованих на погашення податкового боргу платника податків за рахунок активів, що належать ТОВ «Тернопіль-Пінобетон».
Оскільки, Тернопільською ОДПІ вживались визначені законом заходи щодо погашення податкової заборгованості, які не призвели до погашення зазначеного податкового боргу, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог про надання дозволу на погашення всієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, яке перебуває в податковій заставі.
Відтак, беручи до уваги усе вищевикладене, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази, які мають юридичне значення для її розгляду і вирішення спору по суті, в їх сукупності, а також враховуючи те, що покладений на відповідача обов'язок щодо погашення відповідачем наявного у нього податкового боргу - є визначальним для вирішення даного спору, і на час судового розгляду справи вказаний обов'язок відповідачем в добровільному порядку в повному обсязі - не виконаний, відповідні докази, які б підтверджували повне погашення боргу - відсутні, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню - шляхом постановлення рішення про надання Тернопільській ОДПІ дозволу на стягнення загальної суми податкового боргу ТОВ «Тернопіль-Пінобетон» - 13899,81 грн. - за рахунок майна ТОВ «Тернопіль-Пінобетон», що перебуває у податковій заставі.
Враховуючи вимоги статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України - судові витрати у цій справі з відповідача - не стягуються.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 69-71, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби - задовольнити.
2. Надати Тернопільській об'єднаній державній податковій інспекції Тернопільської області Державної податкової служби дозвіл на погашення суми наявного податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Тернопіль-Пінобетон» (ідентифікаційний код за ЄДРПОУ - 33622294), - у розмірі 13899,81грн. (тринадцять тисяч вісімсот дев'яносто дев'ять гривень 81 копійка) - за рахунок реалізації майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Тернопіль-Пінобетон», що перебуває в податковій заставі.
Постанова набирає законної сили за правилами статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
/Постанова в повному обсязі складена 08 квітня 2013 року/.
Головуючий суддя (підпис) Хрущ В. Л.
Копія вірна:
Суддя Хрущ В. Л.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2013 |
Оприлюднено | 16.04.2013 |
Номер документу | 30646918 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Хрущ В. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні