Постанова
від 10.04.2013 по справі 812/2958/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

9.4.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 квітня 2013 року Справа № 812/2958/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Каюди А.М.

при секретарі судового засідання: Опейкіній Є.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом Донбаського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Трест «Луганськміськбуд» про стягнення суми штрафної санкції в розмірі 5100,00грн.,-

ВСТАНОВИВ:

28 березня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донбаського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Трест «Луганськміськбуд» про стягнення суми штрафної санкції в розмірі 5100,00грн.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено наступне.

ЗАТ «Трест «Луганськміськбуд» порушило вимоги законодавства про цінні папери, ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364, а саме не розкрило річну інформацію за 2011 рік шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії. Такі дії відповідача підпадають під правопорушення, відповідальність за яке передбачено п.п. 5,6,7 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». В зв'язку з цим, керуючись ст.ст. 9,11,12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» 20.09.2012 уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні ЗАТ «Трест «Луганськміськбуд» було винесено постанови про накладення штрафної санкції №№ 966-ДО-1-Е, 967-ДО-1-Е, 968-ДО-1-Е. Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку не оскаржувались. Штрафна санкція в добровільному порядку не сплачена. За таких обставин позивач просить стягнути з відповідача суму штрафної санкції в розмірі 5100,00грн. в судовому порядку.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення аналогічні викладеному в адміністративному позові, просив задовольнити позов в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, правом надати заперечення проти позову не скористався.

Відповідно до частини 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

Згідно із абз. 2 ст.1 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закон № 448) державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. (ст.6 Закону № 448).

Відповідно до ст.3 Закону № 448 державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю; заборона та зупинення на певний термін (до одного року); професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.

Державне регулювання ринку цінних паперів згідно із ст.5 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Відповідно до ст.7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: 1) формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; 2) координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; 3) здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; 4) захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; 5) сприяння розвитку ринку цінних паперів; 6) узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.

Пунктом 14 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з ч.1 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" (далі - Закон №3480) регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно з ч.4 ст. 40 Закону №3480 річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Відповідно до частини 2 ст.41 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» строки, порядок і форми розкриття особливої інформації про емітента та додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку

Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулює Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в МЮУ 05.02.2007 за № 97/13364 (далі - Положення).

Згідно п.п 1,2 глави 1 розділу 5 Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів» емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інформація) у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу. Звітним періодом для складання річної інформації є календарний рік.

Пунктом 1. гл. 7 розд. 5 Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів» розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:

розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Пункт 1 розділу 4 Рішення Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку «Про затвердження Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій» № 2272, від 11.12.2007, (яке було чинним до 01.01.2013) уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

14 вересня 2012 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - заступником начальника управління - начальником відділу нагляду та учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління НКЦПФР Меженською С.І. прийнято постанови про порушення справ про правопорушення на ринку цінних паперів, якими встановлено порушення ЗАТ «Трест «Луганськміськбуд» вимог ч.4 ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п.1 глави 7 розділу 5 Положення про розкриття річної інформації, а саме підприємством річну інформацію за 2011 до Комісії не подано, не розміщено в офіційному друкованому виданні та не розміщено в загальнодоступній інформаційній базі Комісії (а.с.10-11,13-14,16-17)

Згідно п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

11 жовтня 2012 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - начальником Донбаського територіального управління Комісії Серафімовою Л.Є. було прийнято постанови про накладення санкцій на ЗАТ «Трест «Луганськміськбуд» за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме:

Постанову №966-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів якою до відповідача застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 1700,00 гривень за неподання до Комісії регулярної річної інформації за 2011 рік, подання якої здійснюється не пізніше 1 червня року наступного за звітнім (а.с.12).

Постанову №967-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів якою до відповідача застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 1700,00 гривень за не опублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2011 рік, опублікування якої здійснюється не пізніше 30 квітня року, наступного за звітнім (а.с.15)

Постанову №968-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів якою до відповідача застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 1700,00 гривень за нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2011 рік, розміщення якої здійснюється в строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітнім (а.с.18)

Зазначені постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, були направлені на адресу відповідача поштою, рекомендованим листом з листом з повідомленням (а.с.19). На час, розгляду справи у суду відсутні відомості щодо оскарження зазначених постанов про накладення штрафу, за таких обставин, ці постанови є чинними та підлягають виконанню.

Приймаючи до уваги те, що матеріалами справи підтверджено правомірність застосування штрафних санкцій, позовні вимоги визнаються обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Суд вважає за необхідне зазначити, що ухвалою суду від 26 березня 2013 року про відкриття провадження по цій справі позивачу було відстрочено сплату судових витрат до прийняття рішення у справі. За час судового розгляду позивачем судовий збір в визначеному законодавством розмірі при зверненні до суду з позовом майнового характеру сплачено не було, що суперечить вимога КАС України. Оскільки, за час судового розгляду справи позивачем не подано до суду документ про сплату судового збору, суд стягує з позивача судовий збір не сплачений ним при поданні позовної заяви.

Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Донбаського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Трест «Луганськміськбуд» про стягнення суми штрафної санкції в розмірі 5100,00грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Трест «Луганськміськбуд» (91017, м. Луганськ, вул. Фабрична, 1, код 31259655) суму штрафної санкцій в розмірі 5100,00грн. (п'ять тисяч сто гривень 00коп.) в дохід Державного бюджету України - р/р 31110106700004 в УДКС у м.Донецьку, ЄДРПОУ 38033949, МФО 834016, код платежу 21081100

Стягнути з Донбаського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (83003, м.Донецьк, вул.Ходаковського,5) на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 114,70грн.(сто чотирнадцять гривень 70 коп.).

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 12 квітня 2013 року.

Суддя А.М. Каюда

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2013
Оприлюднено16.04.2013
Номер документу30652836
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2958/13-а

Постанова від 10.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Ухвала від 01.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні